shirley81

1. september 2007

370 indlæg i dette emne

Det lyder til at du har haft en rigtig sjov og hyggelig polterabend. Jeg kan næsten ikke vente på at det bliver min tur.

I dag er der kommet en del afbud. Hele min mors familie har meldt afbud. De har verdens dårligste undskyldninger. Det er for langt, for bøvlet og for DYRT. Det med pengene bestemmer de jo selv. Jeg er bare så skuffet over den del af familien, og denne gang er jo ikke den eneste gang de har meldt afbud. Det gjorde de også ved vores døtres barnedåbe. Nu er jeg kommet dertil, at jeg sku ikke gider deltage næste gang vi bliver inviteret af den del af familien.

Det skulle ikke ha været et surt opstød, men det blev det.

Imorgen glæder jeg mig dog til. Min mor og jeg skal op og se KJOLEN igen. Denne gang skal den tilrettes, tror dog kun det er en lille smule den skal syes ind, det bliver bare rigtig hyggeligt.

Knus

Jannie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hallo, hvad f...... sker der for folk?

Vi har eller rettere havde et hold venner, som kort tid efter invitationerne var sendt ud, sagde ja tak. For 25 dage siden fik vi en mail, hvori de skrev at de glædede sig til at fejre os. I aftes modtog vi endnu en mail fra dem hvori der står;

Hej Jannie og Søren

Efter lang tids overvejelse vælger vi at melde fra til jeres bryllup. Vi håber ikke det laver alt for meget rav i bordplanlægningen. Kan i ha en god dag

Vi ses

Hvad tror de selv?`

Det skal lige siges, at da de blev gift for år tilbage, ringede Søren lidt for sent for at melde sig til, samtidig med at han høflligt spurgte om hans nye kæreste måtte komme med. Her kunne de bare ha svaret nej. Hver gang vi har været sammen med dem siden, har vi måttet høre for det. Hun er så hævngerrig, at jeg i første omgang troede det var en joke. Søren mener at de skal stryges af gæstelisten, og han ønsker ikke de skal deltage i polterabend. Han har fået nok, jeg er ligeglad med om de kommer, det er bare deres opførsel der gør mig hidsig.

Vi har valgt ikke at svare på mailen, men er det, det rigtige?

Knus

Jannie

0

Del dette indlæg

De skulle have nogle :cheerleader3::cheerleader3: :bask:

Det lyder næsten planlagt, at de ville melde sig til for så at melde fra - som en slags hævn...

Det kan man sgu da ik!

"Efter lang tids overvejelse..." - hvad skal man lægge i det? At de egentlig ikke har nogen god grund, men at de ikke har lyst? Narhoveder!

Jeg ville skrotte dem både fra gæstelisten og vennelisten.

Mht at svare på deres mail - næ, hvis du kan lade være, så ville det da nok irritere dem lidt! :hug:

Det er mærkeligt som bryllupper får det værste frem i folk...

Var det ikke fantastisk at se kjolen igen?

Jeg var til tilretning i går - havde ikke set kjolen siden marts måned! Jeg kunne slet ikke huske, at den havde så langt et slæb, men det er fint!!! :) og så var den faktisk meget flottere end jeg huskede den! Kan det være bedre?

Glæder mig nu RIGTIG RIGTIG RIGTIG meget mere, for nu er det næsten helt virkeligt! og MEGET tæt på - Uh: 1 måned og 1 dag!! :cheerleader3:

-Kirstine

0

Del dette indlæg

De skulle have nogle :thanks::cheerleader3: :bask:

Det lyder næsten planlagt, at de ville melde sig til for så at melde fra - som en slags hævn...

Det kan man sgu da ik!

"Efter lang tids overvejelse..." - hvad skal man lægge i det? At de egentlig ikke har nogen god grund, men at de ikke har lyst? Narhoveder!

Jeg ville skrotte dem både fra gæstelisten og vennelisten.

Mht at svare på deres mail - næ, hvis du kan lade være, så ville det da nok irritere dem lidt! :boohoo:

Det er mærkeligt som bryllupper får det værste frem i folk...

Var det ikke fantastisk at se kjolen igen?

Jeg var til tilretning i går - havde ikke set kjolen siden marts måned! Jeg kunne slet ikke huske, at den havde så langt et slæb, men det er fint!!! :thumbsupsmileyanim: og så var den faktisk meget flottere end jeg huskede den! Kan det være bedre?

Glæder mig nu RIGTIG RIGTIG RIGTIG meget mere, for nu er det næsten helt virkeligt! og MEGET tæt på - Uh: 1 måned og 1 dag!! :bearhug:

-Kirstine

Jeg tror helt ærligt også det er en slags hævn. Vi er nu enige om at du kan få lov at gå indtil weekenden, og så ringer vi. Det er ikke os der er konkliktsky, men dem.

Vi fatter heller ikke sætningen; Efter lang tids overvejelse.... Det lyder lidt som en dårlig joke. Vi står indtil vidre ihvertfald fast på at de ikke er velkommen længere, hverken til bryllup eller andre tidspunkter. Men en forklaring, det forlanger vi. Bliver helt arrig igen har virkelig lyst til at give dem en omgang :) :bask: :blink:

Jo det var FEDT at være i kjolen igen. Jeg havde også helt glemt hvor smuk jeg synes den er, selvom den jo er en helt anden stil, end alle andres, herinde. Jeg er bare ikke til alt det pynt, glimmer, blonde og perle. Sys det er pænt til andre, men mig Nej tak.

Følelsen af at det jo er lige om lidt vi alle skal giftes, blev jeg lidt skræmt over idag. Ikke at jeg har kolde fødder, tværtimod, glæder mig bare så meget, selvom der har været en del skuffelser de sidste par dage.

Knus

Jannie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har eller rettere havde et hold venner, som kort tid efter invitationerne var sendt ud, sagde ja tak. For 25 dage siden fik vi en mail, hvori de skrev at de glædede sig til at fejre os. I aftes modtog vi endnu en mail fra dem hvori der står;

Hej Jannie og Søren

Efter lang tids overvejelse vælger vi at melde fra til jeres bryllup. Vi håber ikke det laver alt for meget rav i bordplanlægningen. Kan i ha en god dag

Vi ses

Hvad tror de selv?`

Det skal lige siges, at da de blev gift for år tilbage, ringede Søren lidt for sent for at melde sig til, samtidig med at han høflligt spurgte om hans nye kæreste måtte komme med. Her kunne de bare ha svaret nej. Hver gang vi har været sammen med dem siden, har vi måttet høre for det. Hun er så hævngerrig, at jeg i første omgang troede det var en joke. Søren mener at de skal stryges af gæstelisten, og han ønsker ikke de skal deltage i polterabend. Han har fået nok, jeg er ligeglad med om de kommer, det er bare deres opførsel der gør mig hidsig.

Knus

Jannie

Jamen hvad bilder de sig ind - det er da bare så irriterende. Men hvis SU fristen ikke er overskredet kan man jo nok ikke sige så meget, men det er bare så irriterende. Det får da i hvert fald en til at overveje, hvem der er de rigtige venner, og hvem der ikke

er!

Jeg håber da virkelig, at I de tager sig sammen og giver jer en ordentlig forklaring, for det er da det mindste, man kan forlange, synes jeg.

Knus Birgitte

0

Del dette indlæg

Ja så er jeg på banen igen - puha der har været travlt, men vi har da heldigvis også nået en masse bryllupsplanlægning i min kærestes ferie (uge 28, 29 og 30).

Nu har vi fået tjek på følgende:

- Designet, godkendt og købt vielsesringe hos Unika Smykker i Århus - de er så flotte (synes vi selv :thumbsupsmileyanim: )

- Købt tøj til min kæreste (han bliver så flot i sort nålestribet lidt smal og moderne habit og vest fra Martinique, samt råhvid skjorte, cravet og manchetknapper - han har også købt sko osv. - så han er bare klar)

- Prøvelsesattesten er indsendt, og vi har modtaget den igen fra kommmunen

- Navneændringsattesten er indsendt, men har ikke hørt noget endnu (skal vi mon rykke for det på kommunen, eller hører man ik noget?)

- Samtale med Hotel Hvide Kro vedr. festens forløb, menu, drikkevarer osv (skønt at få styr på det)

- Vi har i fællesskab bestilt brudebuket og knaphulsblomster (det ville min kæreste helst, at vi gjorde i fællesskab)

- Jeg har talt med fotografen, og alt er på plads med hende

- Vi er startet på at skrive velkomsttale

- d. 10.aug. skal jeg til kjoleprøvning igen (uh det bliver spændende)

- d. 15. aug. skal jeg til frisør - så skal håret farves og klippes, og vi skal finde frem til den endelige bryllupsfrisure

- d. 15. aug. skal vi også til dansetime for at lære brudevals

Så mangler vi:

- Endelig afklaring på bryllupskage

- Snakke med blomsterhandleren, som feststedet bestiller borddekorationer hos - vi skal lige have tjek på stil og farver

- Bordplan (vi er i gang - men mangler 8 svar, og der er SU i dag...), bordkort, menukort

- Kirkehæfter (mangler dog fortsat endelig afklaring på salmer)

- Menu til brunch om søndagen, men det er min bror og svigerinde, der står for det, så vi skal bare godkende ;)

- Møde hos præsten d. 24. august - der forventer vi også at få endelig tjek på salmerne

Og så mangler vi også at få tjek på det sidste vedr bryllupsrejsen: skal lige maile til hotellet vedr tidspunkt for ankomst, så skal vi finde ud af hvad vi skal pakke osv - og så ser vi frem til 10 dage på Aruba, hvor vi bare skal nyde hinanden.

Puha der er stadig meget der mangler - jeg håber, vi husker det hele....

Er I andre ikke også ved at være rigtig spændte?

Knus Birgitte

Ps. Og så venter vi spændt på, om vi skal på polterabend på lørdag.... Sidste lørdag blev det ikke, selvom jeg havde cleanet hele huset og var stået tidlig t op for at komme i bad, så jeg var klar... Så nu må vi se om det bliver på lørdag...

Redigeret af B&B
0

Del dette indlæg

Jo, du kan tro, jeg er også meget spændt nu - det nærmer sig med hastige skridt synes jeg! Idag, sad jeg i 3½ time hos frisøren! for at få farvet og klippet håret og lave prøveopsætning.... Uuuuuh altså, da han satte sløret i...

Først mht navnændringen: jeg tror ikke at man hører noget. Kommunen sender bare attesten videre til rette sogn - de registrerer at navneændringen træder i kraft d. 1. sept. og så får du et brev, når I er blevet gift, eller præsten lægger det i den kuvert, som man får derfra (det gør vores vist). Du kan spørge i dit sogn - de ved det.

Mangler:

Bestilling af mad til receptionen - det skal gøres en uges tid før (evt bager jeg selv brødet, for det er simpelt helt for dyrt at købe..)

Møde med toastmasteren - på torsdag eller fredag.

Kæresten til frisør - 14 dage før.

Hente kjolen - en uge før.

Møde med kro-manden om de sidste detaljer.

Møde med fotografen (min storebror)

Lave kirkehæfter

Se, det var jo ikke så slemt...

Vi når det nok allesammen, men jeg synes nok, at der er nogle sommerfugle i min mave som er kommet ud af deres pupper!!!

-Kirstine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Jannie og Søren

Vi ses

Hvad tror de selv?`

Knus

Jannie

Øv hvor tarvelig har man egentlig lov til at være :) Det var da godt nok en mærkværdig opførsel - kan godt forstå, at I er blevet sure over det!!

0

Del dette indlæg

Puh, så er vi lige kommet tilbage fra sommerferie.... men vi har da brugt ferien på lidt planlægning også..

Vi har blandt andet fået styr på bordplanen - pust det var godt nok lidt af et puslespil at få til at gå op, men vi synes det er endt med at blive ret godt.

Vi har - øh jeg har - fået lavet bordkort men mangler fortsat at lave kort med menu -vi skal på restauranten i morgen og aftale menu - det bliver altså spændende.

Min kæreste har fået købt tøj og kan hente det i løbet af denne uge og jeg skal hente min kjole tirsdag inden brylluppet.

Så mangler vi faktisk kun samtalen med præsten, det skulle min kæreste gerne få styr på i dag eller i morgen.

Hvad regner I i øvrigt med at skulle synge i kirken?

Har også fået aftale med frisøren for samtale om og prøve på på opsætning - det bliver på tirsdag i næste uge - glæder mig helt vildt :balloon:

Fik også lige gjort lidt indkøb tidligere i dag - skal lave boudoir billeder til morgengave og skal til fotografen i næste uge, så jeg var en tur i Agent Provocateur butikken i Pilestærde i Kbh. i dag og har købt to fede sæt undertøj til fotograferingen. Den kan altså anbefales, hvis man skal købe sexet undertøj, der er lidt anderledes end det man kan købe alle andre steder - er i hvert fald sikker på, at det vil bringe glæde... :)

Men så var det vist også lige alt fra vores planlægning... ih, hvor det altså nærmer sig :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Ja, nu er det lige rundt om hjørnet, synes jeg.

Mht salmer har vi valgt "Den signede dag med fryd vi ser" og "Det er så yndigt at følges ad".

Skal til bryllup på lørdag - I søndags, dag vi var sammen med bruden, fik hun besked om, at en af vennerne kæreste ikke lige kommer med alligevel, for de havde taget fejl af datoerne og det var altså hendes farfars 70 års fødselsdag eller sådan noget, så hun tog med til havefesten i stedet....

Jeg kan godt sige jer: Bruden så RØDT! OG jeg kan godt forstå det. De har betalt 1000,- pr. kuvert.

:bask: :bask: :bask:

Puha, jeg håber altså at vi ikke får nogen grimme overraskelser...

-Kirstine

0

Del dette indlæg

Jubi, så fik vi holdt møde med restauranten og prøvesmagt og besluttet os for menuen. Det var super god mad vi fik og de havde anrettet det super flot, så det glæder vi os til at få serveret på dagen.

Hvor er det altså tarveligt at melde afbud så tæt på - så svært burde da heller ikke være at holde styr på to datoer... Det er ubetænksomt, når man ved hvor mange penge folk typisk bruger på bryllup. :bask:

Vi har to til vores bryllup som kan risikere at melde afbud i sidste øjeblik - hun skal føde og har termin 2 uger efter vores bryllup, så der er selvfølgelig risiko for, at hun føder før tid og ikke kan komme med. Men det er en af min kærestes bedste venner - så vi håber jo de kommer - og vi kendte jo risikoen på forhånd...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Endelig virker telefon og nettet igen. TDC har for 3 gang på 2 måneder gravet kabler over.

Og jeg siger jer, jeg ER afhængig af dette forum. Vi mangler kun at få bordplanen til at gå op regner med det bliver på søndag.

Lørdag d. 11 august blev vi poltet, beretning følger.

Så nu skal jeg kun arbejde i endnu en uge og så er der dømt bryllupsstemning og afslapning. Min svigerinde og svoger kommer i ugens op til brylluppet hjem fra Canada, det bliver så dejligt endelig at se dem igen.

Knus

Jannie

0

Del dette indlæg

Kort update herfra:

Vi blev poltet i lørdags, har fået vores hus i tirsdags og pukler nu med at blive færdig nok med det, til vi kan flytte ind! Jeg synes overhovedet ikke jeg er klar til bryllup endnu, men håber sørme vi når det hele... Det er lidt svært at have overblikket når der sker så meget på en gang lige nu :thumbsupsmileyanim:

Idag har vi forresten også haft brudevalslektion, og det var skønt at få lært lidt mere end til polter! Nu må vi jo se om vi får tid og kræfter til at øve inden d. 1.....

Hvis i er nysgerrige, kan i læse mere om det meste i min planlægningstråd (link herunder), da jeg simpelthen ikke har tid at skrive det to gange når vi har så travlt!

Men det værste er: Vi får først internet i huset sidst i september!!!! :loveflag: Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre uden BK og min mail!!!

Mona

0

Del dette indlæg

Jeg lovede jer en beretning fra min polterabend, så her kommer den.

Jeg er bestemt ikke til at det dersens pjat, med udklædning og et dumt skilt på ryggen, og havde egentlig bedt mine veninder om at droppe en polterabend og istedet bruge pengene på dem selv. Godt de ikke lyttede :thumbsupsmileyanim:

Jeg stod, som sædvanlig op kl lidt i 7, da vores døtre da mente at det var tid til morgenmad. Derudover vidste jeg at min kommende mand skulle afsted lørdag d. 11 så der var da lige et par småting jeg gerne ville ordne inden de ville ankomme, hvilket jeg troede var et sted efter 9. Men der tog jeg fejl.

Stod under bruseren, da vores ældsts på 3½ pludselig kommer løbende og spørg: Mor hvem er det der kommer nu? Kiggede hurtigt ud af køkkenvinduet, og opdager en flok gutter. Er kun iført et håndklæde, så det kan nok lige være at jeg kom i tøjet i en fart. Tillykke, klokken er da kun 7.45, det kan de ski ikke være bekendt. Nå, men jeg får da hurtigt gjort mig klar og 15 minutter senere kommer alle tøserne. SURPRISE!!!!

Vi får udleveret en lille seddel, og de ting skulle vi har samlet sammen i løbet af 20 minutter. Jeg bliver hurtig færdig, men måtte da lige hjælpe Søren med at finde de sidste ting.

Herefter pressede jeg et halvt rundstykke ned, vidste jo ikke hvornår der atter var lidt til maven. Så var vi køreklar, vores piger var meget forvirret, men det hjalp da mormor kom og hentede dem.

Vi kørte, og da vi havde kørt i ca. et kvarter vidste jeg udemærket hvor vi skulle hen. Kører nemlig den vej hver dag på arbejde. Vi skulle til Rømø. Dejligt, bortset fra at det blæste en pelikan.

Vi tog på stranden, og der begyndte min første nervøsitet, kiggede på bølgerne og tænkte bare:" Nej det gør de ikke", Søren elsker at surfe og det er jeg bare slet ikke til, hader havvand. Heldigvis, skulle vi ikke i vandet. Vi parkerede ved en hesteudlejning, og så fik vi ellers alle udleveret en gammel øg, Ja frisk var de ikke alle sammen. Tøserne troede rent faktisk at jeg er bange for heste, men de fik lange nase. Efter en ca 2 kilometers ridetur, blev det tid til frokost. Drengene havde smurt sandwiches til os, lækkert.

Herefter var der dømt afslapning, 3 timer i Rømø Golf og Wellness, virkelig lækkert. Fik badet i forskellige bade og en halv times massage.

Så stod der yoga på programmet, rigtig sjovt, og gud hvor har jeg ikke ret meget ro i kroppen til at styre min balance.

Derefter blev jeg hentet af drengene, som afleverede Søren til pigerne. Jeg skulle spille rundbold, og det var ikke let. De lavede hele tiden reglerne om, alt efter hvis fordel det var til. Aldrig har jeg da grinet så meget over hvor dårlige tabere de er.

Vennerne havde lejet et lille lokale, på øen som de havde pyntet festligt. Vi grillede og drak. Og en to tre faldt vi alle omkuld omkring midnat.

Det var en total hyggelig, sjov og helt igennem en dejlig dag, lige i vores ånd.

Tak fordi i gad læse denne laaaange smøre.

Knus

Jannie

0

Del dette indlæg

Det var da specielt - I byttede polterabend??? Dig med drengene og ham med pigerne? Skæg idé.

Det er rigtig fedt, når ens venner rent faktisk har planlagt det, så det bliver en sjov dag for "ofrene" og ikke bare noget, hor man bliver til grin eller skal prøve noget, som man ikke har lyst til.

Er I ellers ved at være klar, piger?

Altså mentalt, tænker jeg. For alle småtingene er efterhånden ved at være der, går jeg ud fra. Det er de i hvert fald her hos mig. Men jeg er slet ikke nervøs - jeg glæder mig bare sindssygt meget. Men nerverne skal jo nok indfinde sig hen på fredag aften d 31.

Fik lige et par gode råd ved et bryllup i lørdags, som jeg lige vil dele med jer:

1: Tis af, inden I hopper i kjolen!

2: Hold fast på sløret, når det skal rives i stykker, for ellers kan man risikere grådige kvinder, som hiver til , så frisuren ryger og der flyver hår ud af hovedet på jer.

3: Køb sådan nogle klistermærker til gaverne, hvor der står numre på. Så sætter man (eller en sød hjælper) det samme tal på kort og de tilhørende gaver, så gør det ikke så meget hvis der pludselig er rod i hvilke kort, der hører til hvilke gaver. Man kan købe dem hos boghandlerne.

Her til sidst: Vi har trykt og lamineret bordplaner, men i dag kom så et afbud. Det er ok: et kærestepar som er gået fra hinanden. Meeen så skal der lige pusles, kopieres og lamineres igen...

-Kirstine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih, piger kan I mærke det... Nu er der mindre end 2 uger til vores store dag :unsure:

Hold da helt op hvor jeg glæder mig efterhånden.

Synes også vi har ret godt styr på det hele efterhånden... mangler dog lige at mødes med præsten, det er først i morgen. Det endte med at blive lidt snært på grund af ferie, men kirken har ikke givet udtryk for,at det var et problem, så vi har også taget det helt roligt...

Er der i øvrigt nogle af jer der har nogle gode råd til at falde i søvn aftenen før - jeg er så nærvøs for, at jeg ikke kan sove og derfor bliver for træt på selve dagen... men hvad i alverden kan jeg gøre for at afhjælpe det :):pokey:

Nina-pigen

0

Del dette indlæg

Hej med jer

Lige her i 11. time vil jeg gerne tilmelde mig jeres tråd.

Jeg skal også giftes 1. september.

Vi har ikke planlagt bryllup igennem længere tid - min tilkommende friede den 30. juli (i år), og datoen blev blot taget udfra, at der skulle vi ikke lige noget andet. Det er for os begge 2. ægteskab.

Vi skal ikke have stor fest blot en lillebitte reception for de, der har lyst til at overvære vielsen. Første indskydelse var, at vi ville giftes uden overværelse af familie og venner og så en 14 dages tid efter invitere til en sensommerfest, hvor vi ville bekendtgøre vores nye ægteskabelig status, men vi havde ikke lige taget højde for nogle runde fødselsdage i familien, så det ville blive for mange fester i september.

Og holde det hemmeligt i længere tid - det kan jeg vist ikke.

I øvrigt det med hemmelighed - så er der stadig ikke andre end præsten og de obligatoriske myndigheder, der ved noget endnu - vi udsender først meddelelsen i ugen op til den 1. september. Og så lige en kollega, der dækker over mig, når jeg konstant surfer på Bryllupsklar. Pyh,,, det er sgu svært.

Mange gange tillykke til jer øvrige på denne tråd.

Mange hilsner

Goodbyehansen

0

Del dette indlæg

Velkommen til dig, goodbyehansen.

Ja, nu er jeg/vi også ved at være helt klar.

Mangler lige at lave en takkegave til alle poltergeisterne, printe bordhæfter og samle dem.

Vores præst har desværre måttet aflyse, i fredags. Han har dog lovet at hans vikar, nok skal ringe til os. Og har jeg ikke hørt noget om et par dage, så prøver jeg altså at ringe til hende.

Lørdag, skal jeg lige et smut i Bilka. De har limefrugter på tilbud, og det skal vi bruge til bordkort, så det passer jo så perfekt.

Gode råd til at sove: Ja, hvad skal det mon være???? Tror jeg drikker et glas rødvin eller 2, når jeg har puttet pigerne, det plejer at sløve mig. Ellers har jeg hørt om noget naturmedicin, Drogens Baldrian, som er et let sovemiddel, måske jeg skulle købe en pakke, bare for en sikkerhedsskyld.

Er i ellers helt klar?

Knus

Jannie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Også velkommen her fra mig, goodbyehansen - det var godt nok også en hemmelighed, som jeg ville sprænges af at rende rundt med.

Nu er kæresten endelig helt væk i brylluppet!!! Han er begravet i vores umulige bordplan, for nu er jeg altså ved at give op! Tænk engang - han har ikke lavet andet i en hel halv time!!!

Mht at falde i søvn: Jeg regner med at skulle knokle rundt hele fredagen og står også meget tidligt op om fredagen - mon ikke man så er træt nok om aftenen? Jeg ville i hvert fald ikke turde at prøve noget medicin (selvom det bare er mildt og naturmedicin). Man ved aldrig, hvordan man reagerer.

Men jeg kan godt forstå, at det bekymrer, for det bekymrer også mig. Men vigtigst af alt er, at man slapper af - dvs ligger stille og slapper af.

Mit bedste godnat-råd vil være: hav en stor blok papir og en kuglepen liggende på natbordet. For alle de ting, man kommer til at tænke på dér om aftenen holder én vågen, hvis man skal huske på dem. Så skriv dem ned i stedet.

Mit andet råd vil være; tæl får, eller tænk kroppen igennem ligesom de der afslpningsøvelser, man havde i folkeskolen, hvor man ligger behageligt på ryggen og tænker hver eneste lille kropsdel igennem, fokuserer på at hver lille del skal slappe helt af (eks højre øre, højre side af ansigtet, højre skulder osv osv), efterhånden tænker man hele kroppen igennem - eller også er man heldig at være faldet i søvn inden!

Held og lykke med det!

Nå, nu opgav min kæreste bordplanen! Så må jeg hellere gå igang igen.

-Kirstine

0

Del dette indlæg

Tak for jeres velkomst.

Og jo, det er rigtig, rigtig svært at holde på hemmeligheden. Der er jo så mange ting, som jeg har lyst til at fortælle om min søster og til veninderne - sjove episoder under tøjkøb, som f.eks. da de i kjoleforretningen forsøgte at overtale mig til en "rigtig" brudekjole og trak mig i den ene rædsel efter den anden, mine lange fredage og lørdage rundt i diverse forretninger i jagten på det perfekte bryllupstøj, og den store glæde da jeg endelig fandt det - ja, og alle de andre ting omkring et bryllup, som I jo kender så godt. Men at holde på en så god hemmelighed giver bortset var den store sommerfugl i maven også en varme og en glæde, som er helt ubeskrivelig.

Nå, men når jeg har kigget på denne tråd, så kan jeg også se, at jeg er heldig, jeg er da sparet for utrolig meget planlægning, jeg bliver da helt stresset på jeres vegne, hold da op hvor har I mange gøremål.

Jeg er så godt som bryllupsklar - mangler bare at få skrevet kuverterne til indbydelserne, og så få de sidste ting hjem til brudeudstyret, som er bestilt rundt omkring.

Mange bryllupsklare hilsner

Goodbyehansen

0

Del dette indlæg

Nå, piger! Så er der altså ikke længe igen. Sølle seks dage!

Er I stadig derude - eller har I for travlt?

Jeg er SÅ glad for at have fri onsdag, torsdag og fredag op til. Vi skal noget hele tiden. Imorgen efter arbejde skal vi hente ringene, hente stole og have møde med feststedet.

Mangler lige at se, hvordan vi kommer ud på vores fotolocation (den sti, vi troede, at vi skulle bruge er desværre groet til)

Mangler at hente borde og flere stole

Mangler rydde op, gøre rent osv.

Mangler at aftale detaljer med vores overraskelse til gæsterne.

Mangler at bage to-tre brød mere (har bagt hele dagen idag og de dufter bare fantastisk: hvidløgs- og oreganobrød!!!)

Men det værste er: Jeg mangler noget gammelt!

-Kirstine

0

Del dette indlæg

Nå, piger! Så er der altså ikke længe igen. Sølle seks dage!

Er I stadig derude - eller har I for travlt?

Jeg er SÅ glad for at have fri onsdag, torsdag og fredag op til. Vi skal noget hele tiden. Imorgen efter arbejde skal vi hente ringene, hente stole og have møde med feststedet.

Mangler lige at se, hvordan vi kommer ud på vores fotolocation (den sti, vi troede, at vi skulle bruge er desværre groet til)

Mangler at hente borde og flere stole

Mangler rydde op, gøre rent osv.

Mangler at aftale detaljer med vores overraskelse til gæsterne.

Mangler at bage to-tre brød mere (har bagt hele dagen idag og de dufter bare fantastisk: hvidløgs- og oreganobrød!!!)

Men det værste er: Jeg mangler noget gammelt!

-Kirstine

Ork jo, er her skam endnu :loveboard:

Jeg holder kun fri fredag... vi holder hele festen på restaurant, så vi satser på, at de har styr på det...

- i morgen skal jeg ud og hente kjolen som så kommer hjem til en veninde, til jeg henter den hos hende om fredagen sammen med mine forældre.

- mangler også lige at lave menukort til at ligge på bordene - de bliver lavet i dag eller i morgen.

- fredag skal vi ned på restauranten og lægge bordkort på, hos konditoren og hente topfigur - topfigur og kage er bestilt 2 forskellige steder - kagen bliver leveret til restauranten på dagen.

Ellers synes jeg faktisk, at vi har ret godt styr på det hele - glæder mig bare helt vildt efterhånden :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Uha, så er jeg så småt begyndt at have sommerfugle i maven....det er godt nok snart!!!!!

Jeg føler egentlig at jeg er ved at have styr på det hele efterhånden:

Kjolen skal jeg hente i morgen, glæder mig til at have den på igen.

Onsdag skal vi prøvesmage kage.

Torsdag skal jeg have lavet negle.

Fredag skal jeg ud til kroen med bordhæfter og bordplan.

Jeg sidder lige nu og laver bordhæfterne for ANDEN GANG!!!!!! For en uge siden ringede min kærestes barndomsven og kone og sagde at de ikke kunne komme alligevel fordi de skal på arbejde :fløjt: .....Undskyld mig, men I har vist i over et år at vi skulle giftes den 1/9-07 og I har sagt ja til at komme for to måneder siden!!!! Jeg blev så gal, for to dage inden havde jeg lavet bordhæfterne færdig og nu skulle jeg lave det hele om!!!

Samtidig så havde jeg det sådan at hvis der skulle være nogle som meldte afbud så måtte det da godt være dem, for i bund og grund så ser vi dem måske bare mest af pligt og vi har tit snakket om at få det til at løbe ud i sandet....nu er muligheden der endelig!

Ja, det lyder måske hårdt, men de er bare ikke rigtig vores kop te, men de har ingen venner og da de skulle giftes var min kæreste den eneste oplagte for dem til at være forlover og toastmaster (vi ser hinanden max 3 gange om året) og min kæreste sagde ja...mest af medlidenhed. Jeg synes simpelthen ikke at de kan være det bekendt og jeg gider ikke bruge min tid på dem mere!!

Men det skal i hvert fald ikke ødelægge min dag at de ikke er der, for alle dem som vi virkelig holder af er med og jeg glæder mig for vildt :thumbsupsmileyanim::loveboard:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer