shirley81

1. september 2007

370 indlæg i dette emne

Annonce ♥

1 sept 2007, JEP også mig :-)

Dette er der styr på

• Kjolen, skal tilpasses 1/8
  • ALT mit udstyr
  • Gommens tøj
  • brudepigernes tøj
  • forlovers og min fars tøj
  • ringene, vi har afleveret prøveringene og venter nu bare på de rigtige
  • menuen og vinen
  • kirken
  • blomster
  • overnatning
  • kagen
  • bil
  • pynt til borde og salen vi skal være i
  • fotograf
  • band samt pianist til maden
  • Fodbehandling samt pedicure bestilt
  • ansigstbehandling i slut juli

det mangler vi:

• Pengene.... skal have vurderet vores hus i næste uge os skal bruge lidt af vores friværdi
  • Smykker til brudepigerne
  • printe bordkort
  • printe kirkehæfter
  • printe menukort
  • printe bryllupsbog (har lavet en tidlinine over vores liv fra vi er født til nu, hvor alle gæsterne er sat ind i den rækkefølge som vi har mødt dem, kirkens historie og feststedets historie, samt en masse bryllypscitater og traditioner)
  • Aftale tid med frisøren i ugen op til
  • aftale tid med negledamen

meeeeen vi når det nok :-)

0

Del dette indlæg

Hej Piger

Ja tiden nærmer sig godt nok, og jeg glæder mig også HEEELT vildt :thumbsupsmileyanim:

Vi har nu også fået svar fra inviterede og har kun fået afbud fra ét par, så det er jo sådan set fint. Er vist bare nødt til at komme af lidt frustration over det afbud... :loveboard:

Lige lidt for historie... Dem der har meldt afbud er min kærestes ene kusine og hendes mand. Kort tid efter min kæreste og jeg var blevet kærester - sådan seriøst - inviterer de til konfirmation for deres datter. Jeg er ikke inviteret med til konfirmationen, men det er også ok, da vi jo har kendt hinanden så kort og jeg ikke har været med til andre større familiebegivenheder. For halvandet år siden, efter at vi har boet sammen i et par år, inviterer de til fødselsdag for deres datter. Igen er det kun min kæreste der er inviteret. Da han ringer og hører hvorfor jeg ikke er inviteret og om det er en fejl får han at vide, at jeg ikke er inviteret fordi de aldrig har mødt mig (jeg har aldig mødt dem selvom jeg har været med til flere familearrangementer, da de til daglig bor i London). Resultatet af den fødselsdagsinvitation er, at hverken min kæreste eller hans forældre deltager i protest mod, at jeg ikke er inviteret. Efter lange overvejelser og snakken for og imod ender det med, at vi inviterer dem til vores bryllup selvom vi ikke har været inviteret til noget hos dem siden afbuddet til føldelsdagen. Beslutningen bliver truffet for at bløde op på uenighederne i familen og efter at min svigermor fortalte, at hun ved en konfiramtion i foråret havde talt med kusinen som havde givet udtryk for, at de var meget kede af, tigene var som de var, og gerne ville genskabe det gode forhold.

Det korte af det lange er så, at der forleden - næsten én uge over svarfristen kom et kort fra dem. Sådan "fint" standardkort hvor der var krydset af i " we will be UNABLE to join you at your wedding" og så lige tilføjet med håndskrift at de håbede at vi fik en god dag.

Vi havde sidste rettidige svar 1. juli og var til familefødselsdag sidste lørdag hvor de også var - der spurgte min kæreste om de kom og kusinen sagde at der var et kort på vej med svar. Det kom så i torsdsags - atlså næsten en uge senere med afslag.

Jeg vidste simpelthen ikke hvad jeg skulle mene eller synes da jeg så det afbud. Ingen begrundelse - ingen ting - bare et standardkort - og så kunne hun ikke en gang sige det personligt, da vi så dem for en uge siden... Hvor var de gode intentioner lige om at vi skulle have glade familemedlemmer. :biggrin:

På én eller anden måde føler jeg mig endnu mere til grin end før - indtil nu har jeg kunnet dække det ind under, at de ikke havde mødt mig inden den fødselsdag, hvor jeg ikke var inviteret, men hvad nu... Jeg synes et eller andet sted, at vi i den grad har rakt hånden frem ved at invitere dem og så kan de ikke engang mande sig op til at komme med et personligt afbud eller bare den mindste begrundelse der skulle antyde, at det ikke er personligt :loveflag: ØV hvor synes jeg bare det er tarveligt! Har ikke rigtig snakket med min kæreste om det - han konstaterede bar Nå, de kommer ikke, og da jeg ytrede undren over, at hun ikke havde svaret ham personligt sagde han, at det kunne være, at de ikke vidste det på det tidspunkt - Hallo!!!!! der var det 1½ måned siden de havede fået invitationen og sidste dag for rettidig besvarelse ØV!!!

Nå det var en lang omgang, men måtte lige læsse det af et eller andet sted :)

0

Del dette indlæg

Ærlig talt....nu er jeg næsten klar til at holde bryllup. Jeg mangler godt nok at kjolen kommer hjem og bliver tilrettet, ringene, menukort/bordkort og lidt diverse :thumbsupsmileyanim::loveflag:

I dag har vi nemlig lige haft samtale med feststedet (Hotel Pejsegården i Brædstrup) og vi fik bare næsten det hele på plads.

Duge, servietter, blomster og farvevalg er på plads. Bordopsætning er på plads og alt det praktiske, om man må stå på stolene osv.

Og så fik vi menuen på plads. Vi skal ganske simpelt forkæles ud over alle grænser.

Vi skal have:

Velkomstdrink: Kirr Royal

Forret: Variation af forretter m/dressing og flûtes

Mellemret: Sorbetis

Hovedret: Duet af kalvemørbrad og andebryst m/køkkenets specielle garniture

Dessert: Dessertbuffet m/hjemmelavede specialiteter

Øl, vand & vin ad libitum til festen slutter engang næsten morgen forhåbentligt loveflag.gif

Kaffe m/chokolade og bryllupskage, cognac og likør

Natmad: Pølsebord

Hold da op hvor jeg glæder mig nu. Jeg har kæmpe sommerfugle i maven og kan næsten ikke vente

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Siger det lige igen. UHM det lyder lækkert.

Jeg mangler også kun at få min vidunderlige kjole tilrettet, glæder mig for vildt til at prøve den igen. Købte den i Januar og kan næsten ikke huske følelsen, andet end hvis jeg lige kigger på billedet.

Kæmper en brav kamp for at finde de rette ord til talen, men kan ikke rigtig komme igang. Har nogle af jer nogle idéer?

Knus

Jannie

0

Del dette indlæg

Hej Nina-pigen.

Kan godt forstå, at du havde brug for at få lidt for din frustration. De er da nogle underlige fisk, hende kusinen og hendes mand. Men jeg tror, at I skal være glade for, at de ikke kommer. De har vist ikke ligefrem lyst til at lære dig at kende - så de har vist ikke noget at gøre ved jeres bryllup. Man kan undres... Men nu har I i hvert fald gjort, hvad I kunne for at bløde lidt op, men der er åbenbart ikke hul igennem.

Til JannieD

Det er altid svært at komme igang med en tale - jeg har heldigvis besluttet, at jeg ikke vil holde en.

Men måske er der på et tidspunkt noget, som har forudset jeres bryllup? - et eller andet med stjernetegn eller (som for mit vedkommende:) min kæreste har skrevet i midten af min studenterhue for otte år siden - og det betyder som bekendt, at jeg vil blive gift med ham...

Det synes jeg er meget sjovt at starte med.

Men under alle omstændigheder, så er det et godt trick at starte og slutte talen med det samme emne - det giver en god effekt.

Jeg glæder mig; skal snart i sommerhus i nogle dage. Og der skal jeg ikke røre en finger. Kun læse romaner (i solen, forhåbentlig) mens min kommende husbond ser Tour de France. Jeg tager ingen bryllupting med og er også offline - Åååååh NEJ: PANIK!!! I'll miss you!. Men det bliver skønt at koble af!

Vi har forresten netop booket et weekendophold på Blommenslyst Kro på Fyn d. 14.-16. sept. Det bliver rart: en slags bryllupsferie.

Ah! Begynder at glæde mig på den gode måde: altså ikke den panik-agtige måde, men den der mere afslappede "det bliver fedt!"-måde og "det skal nok gå uanset hvad"-måde.

Nå - lige et par arbejdsdage endnu...... Så står den på afslapning!

-Kirstine

0

Del dette indlæg

Jeg tænkte faktisk på om i kan hjælpe mig/os...?

Jeg har netop fået nyt job, hvor jeg skal begynde netop 1/9!!! -Men med en uges ferie ;) Det er selvfølgelig dejligt, men problemet er, at jeg slet ikke har bedt om ferie udover den uge, fordi jeg tænkte at mit vikariat sluttede 30/9 og vi så kunne tage på bryllupsrejse, som også er vores første rejse sammen (efter 9½ års forhold!)... Så nu tror jeg ikke vi kommer afsted, for kan da næsten slet ikke få mig til at spørge om jeg må få en uge mere, senere i september f.eks., når de egentlig helst ville have at jeg starter nu, men er gået med til 1/9 af hensyn til min planlægning. (Jeg havde nærmest byttet hele min vagtplan i juli og august, for at få det til at passe med bryllupsplanlægning, hihi). HVAD GØR JEG??? Og hvis jeg nu kan få en uge senere, måske i oktober, hvor dælen er der så varmt så sent på året, uden at det koster "en jetjager" for rejsen? Hvad gør i andre? Har virkelig brug for nogle gode råd her.... Jeg vil gerne have lidt varme og noget vand og Allan vil gerne have kultur og seværdigheder, så vi skal finde en kombination :thumbsupsmileyanim:

Mange håbefulde hilsner fra Mona

Redigeret af Den utålmodige
0

Del dette indlæg

Hejsa piger

Velkommen til de nye, nu er vi kommet op på 22 1. september brude.

Nu nærmer dagen sig ligepludseligt med meget hastige skridt, man får helt sved på panden.

Jeg er endelig blevet færdig med alle gaveposerne, nu skal de bare fyldes og lukkes. De bliver også brugt som menukort og bordkort.

post-17065-1184095493.jpg

Alle risposerne er blevet fyldt med ris og små lilla papirhjerter.

post-17065-1184095535.jpg

Kjolen er blevet afleveret hos skrædderen og skulle være helt færdig den 8. august. Jeg har bestilt eneundervisning i brudevals på en danseskole og det skal vi den 1. august.

Menuen er også fastsat og det bliver:

Velkomstdrink: kirr royale

Forret: Røget culotte på senneps-

marinerede urter, med honning

glaserede tranebær.

Mellemret: Frugtsorbet

Hovedret: Kalvesteg stegt som vildt,

serveres med årstidens saute, ribsgele,

waldorfsalat, torvets friske grøntsager,

pommes pistu og vildtsauce.

Dessert: Slottets fragiliteis, serveres

med frisk frugt og passions coulis.

Natmad: Cremet kylling-tomat suppe

med rød-grøn peberfrugt og majs.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænkte faktisk på om i kan hjælpe mig/os...?

Jeg har netop fået nyt job, hvor jeg skal begynde netop 1/9!!! -Men med en uges ferie ;) Det er selvfølgelig dejligt, men problemet er, at jeg slet ikke har bedt om ferie udover den uge, fordi jeg tænkte at mit vikariat sluttede 30/9 og vi så kunne tage på bryllupsrejse, som også er vores første rejse sammen (efter 9½ års forhold!)... Så nu tror jeg ikke vi kommer afsted, for kan da næsten slet ikke få mig til at spørge om jeg må få en uge mere, senere i september f.eks., når de egentlig helst ville have at jeg starter nu, men er gået med til 1/9 af hensyn til min planlægning. (Jeg havde nærmest byttet hele min vagtplan i juli og august, for at få det til at passe med bryllupsplanlægning, hihi). HVAD GØR JEG??? Og hvis jeg nu kan få en uge senere, måske i oktober, hvor dælen er der så varmt så sent på året, uden at det koster "en jetjager" for rejsen? Hvad gør i andre? Har virkelig brug for nogle gode råd her.... Jeg vil gerne have lidt varme og noget vand og Allan vil gerne have kultur og seværdigheder, så vi skal finde en kombination :)

Mange håbefulde hilsner fra Mona

Det er da lidt af et dilemma du er i. Jeg ved at på mange af de græske øer der er varmt i oktober, ca. 25-30 grader, det er da værd at prøve. Vi elsker grækenland og der er så meget at se når vi er afsted. Der er både dejlige strande og masser af kultur. Vi regner selv med at tage dertil i oktober da det først er der jeg har ferie efter brylluppet. Så må den rigtige bryllupsrejse på en carribisk tropeø komme senere.

0

Del dette indlæg

Det lyder som en god idé! Jeg har faktisk set på nogle rejser til græske øer, men de seneste rejser jeg kan finde dertil er i september??? Nu må jeg se om jeg kan få Allan med på idéen i første omgang... Har du fundet noget konkret?

Det ser måske ud til at vi er heldige at få "vores" hus, som vi har købt, betinget af salget af vores egen lejlighed, og i så fald, bliver der jo nok næppe tid til nogen rejser :) Vi ser hvad der sker og tager en dag af gangen! Men puha, hvor er det svært når man er sådan en planlægnings-freak som mig, hihi!

Mona

Redigeret af Den utålmodige
0

Del dette indlæg

Det ville da være dejligt hvis i fik det hus, så kan man godt vente lidt med at rejse. Det er dejligt at høre at der er nogle der er lige så store planlægningsfreak som mig. :fløjt:

Ja jeg kan nævne nogle af de øer som jeg ved man kan komme til i oktober, det er med apollo rejser, men de er jo også eksperter i grækenland.

Poros, Kreta, Rhodos, Kos, Kalymnos. Det er de øer apollo rejser til i oktober, jeg ved ikke om andre rejseselskaber rejser til andre øer.

:)

0

Del dette indlæg

Jeg bestiller da bare fluks katalog fra Apollo rejser :) Takker!

Ja, jeg har faktisk lidt svært ved at give slip på tøjlerne :fløjt: ... har brug for at have kontrol med alt! Og det kan man jo ikke f.eks. med polterabend, vejret på bryllupsdagen osv! :super: Men generelt er det noget jeg skal arbejde med, for ellers får jeg stress inden jeg er 30, fordi det tager så meget af min tid...

Knus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har helt valgt at udskyde bryllupsrejsen til næste år - ikke fordi vi er ved at købe hus eller skifte job, men fordi september og oktober er højsæson på begge vores jobs, så det er lettere at få fri i foråret, og fordi vi vil til Paris og der er vejret nok ikke så "græsk" i oktober måned. Hvis jeg var jer, ville jeg nok vente.

Vi tager til gengæld et weekendophold på en fynsk kro to uger efter brylluppet - bare for at komme lidt væk...

Mht polterabend: Vi forstår det ikke - min kæreste og jeg. Vi snakker om det stort set hverdag: "hvornår mon det bliver?" Vi har planlagt en hel masse alle de næste mange weekender - faktisk alle weekender frem til brylluppet. Dem der arrangerer vores polterabender har slet ikke spurgt os, hvornår den anden skal noget. Vi aner ikke, hvornår det bliver. Vi har sagt til dem, at de jo lige skal være opmærksomme på, at vi ikke begge kan være væk en hel dag samtidig pga vores hund, at jeg studerer i weekenderne og at vi har planlagt en masse, men de svarer bare "der er styr på det..."

Øøøøøh??? Hvordan det???

Så vi er konstant mistænksomme i forhold til alt, hvad der sker omkring os. Man bliver jo nærmest paranoid... :)

Er der nogle af jer, der allerede er blevet poltet????

-Kirstine

P.S. Hvordan går det med talen, Jannie??

0

Del dette indlæg

Jeg fandt en ringtig sød natkjole i Magasin i Århus. Mærket er Passionata.

Jo det gik lige pludselig rigtig stærkt med den tale, En af mine veninder kom med et lille digt, og det fik tankerne til at rulle, og 1, 2, 3 havde jeg skrevet en hel side. Tror nok jeg lige vil ha min farmor til at kigge den igennem, da hun er god til rim og remser. Hvis den kommer til at rime lidt, er jeg vist lovlig undskyldt for at læse den op :fløjt: Tror nemlig jeg bliver rørstrømsk :)

Knus

Jannie

0

Del dette indlæg

Vi tager heller ikke på bryllupsrejse efter vores bryllup. Vi holder ferie ugen efter, hvor vi tager i sommerhus og slapper af og nyder alle de forhåbentlig gode indtryk fra dagen.

Så tager vi en lille smuttur til London i efteråret og så regner vi med at skulle en længere tur til USA næste sommer, men budgettet var heller ikke lige til, at tage den tur i forlængelse af brylluppet. - Det er jo dyrt det skidt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I øvrigt får vi besøg af den konditor, som skal lave vores bryllupskage i morgen... det gælder jeg mig helt vildt til, for så skal vi have truffet de endelige beslutninger om, hvordan den skal se ud og med hvilket indhold.

Vi har snakket om nogle lyse lette bunde med chokoladestykker, friske jordbær og noget med champagnesmag, så det hele bliver en kombination af jordbær, champagne og chokolade. Vi vil gerne ha' en let kage, da vi skal have den om aftenen efter middagen, så det skal ikke være noget der er alt for masivt med en masse nødder og chokolade osv.

Har I styr på jeres kager?

0

Del dette indlæg

I øvrigt får vi besøg af den konditor, som skal lave vores bryllupskage i morgen... det gælder jeg mig helt vildt til, for så skal vi have truffet de endelige beslutninger om, hvordan den skal se ud og med hvilket indhold.

Vi har snakket om nogle lyse lette bunde med chokoladestykker, friske jordbær og noget med champagnesmag, så det hele bliver en kombination af jordbær, champagne og chokolade. Vi vil gerne ha' en let kage, da vi skal have den om aftenen efter middagen, så det skal ikke være noget der er alt for masivt med en masse nødder og chokolade osv.

Har I styr på jeres kager?

Vi skal ingen bryllupskage have denne gang. Vi blev jo borgerligt viet i 2005, og der fik vi kagen. Det er en beslutning som vi ikke har fortrudt, der er jo en lille lækker kage til desserten.

Knus

Jannie

0

Del dette indlæg

Vi regner med at skulle op og snakke med bageren i næste uge omkring kagen, men ved ikke så meget mere endnu. Jeg vil meget gerne have noget med mørk chokolade deri (ELSKER chokolade) og så har vi snakket om den ikke skal være for vammel og "tung".

Derudover har vi fået købt Allans tøj igår, pånær skjorte og sko og har bestilt brudevalslektion til d. 14/8. Der er stadig MANGE ting der mangler, faktisk så mange at jeg ikke orker at liste dem op herinde, men vi arbejder på sagen!

Vi har lige fået et bud på vores lejlighed idag og har givet et modbud (vi har nemlig købt hus betinget af salget af lejligheden), så vi går og venter i spænding lige nu! :thumbsupsmileyanim:

Mona

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi regner med at skulle op og snakke med bageren i næste uge omkring kagen, men ved ikke så meget mere endnu. Jeg vil meget gerne have noget med mørk chokolade deri (ELSKER chokolade) og så har vi snakket om den ikke skal være for vammel og "tung".

Derudover har vi fået købt Allans tøj igår, pånær skjorte og sko og har bestilt brudevalslektion til d. 14/8. Der er stadig MANGE ting der mangler, faktisk så mange at jeg ikke orker at liste dem op herinde, men vi arbejder på sagen!

Vi har lige fået et bud på vores lejlighed idag og har givet et modbud (vi har nemlig købt hus betinget af salget af lejligheden), så vi går og venter i spænding lige nu! :bearhug:

Mona

Nej hvor spændende. Mon ikke salget går i orden her i løbet af weekenden. Jeg krydser ihvertfald fingre for jer :thumbsupsmileyanim: Der er stadig 50 dage tilbage, så du skal nok nå det, det er jeg sikker på. Også selvom det måske virker uoverskueligt lige nu.

Knus

Jannie

0

Del dette indlæg

Nu har jeg fundet en helt anden kjole til Cille end den jeg først havde valgt. Min brors kæreste kom hjem med den idag fra den butik hun arbejder i og jeg kunne bare ikke stå for den. Den er helt perfekt til hende.

post-17065-1184410971.jpg

post-17065-1184410984.jpg

Nej det kan jeg godt forstå, hun er da så nuser :bestwishes:

Knus

Jannie

0

Del dette indlæg

Ihh :bestwishes: Du er nødt til at fortælle hvor den butik er og hvad kjolen koster??? Er helt solgt lige nu...

Mona

Kjolen er fra monsoon i Fields den var sat ned til 290 den koster normalt 600 kr. De har udsalg lige nu.

Jeg er også helt vild med den.

Jeg ved ikke hvor mange de har tilbage men er helt sikker på de har en str. 12-18 mdr. tilbage

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer