Williams.mor

Program for dagen

23 indlæg i dette emne

Hejsa :thumbsupsmileyanim:

Har prøvet at lave et program for DAGEN... Lyder dette sansynligt???

Program for dagen

15:00 Vielse i xxxx Kirke

16:00 Fotografering Brudepar

17:00 Velkomstdrinks i xxxxxxx

17:30 Indtagelse af pladser

17:45 Ankomst brudepar og velkomst

18:00 Servering af forret

22:45 Bryllupskage, samt kagebord og kaffe

23:45 Brudevals

01:00 Servering af natmad

03:00 Brudeparret siger tak for i aften

Kom endelig med kommentarer. Vil lige nævne at vi bliver 75 voksne

/Mette :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Jeg synes det lyder en anelse stramt om eftermiddagen ligesom jeg er nysgerrig på, hvornår I vil pakke jeres gaver op ?

Men hvis I ikke har særlig meget transport ml. kirke, fotograf og feststed er det måske ikke noget problem ?

Held og lykke med det.

Kh Louise

0

Del dette indlæg

Hej igen.

Ja glemte i farten at nævne at vi har ½ times kørsel fra kirke til feststed. Fotografen kommer ud og følger før, under og efter vielsen og derefter skal vi have taget billeder inde i kirken. Vi ankommer først selv til feststedet 17:30, hvor gæsterne har fået velkomtdrink. Mht. gaverne tager vi det som det kommer i løbet af aftenen.

/Mette :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

For mig virker det også RET presset.

1) Vielsen tager 45 min - en time

2) Skal i slet ikke sige goddag til gæsterne udenfor kirken? Hvad med riskast/billeder foran kirken?

3) Fotografering tager ca 1-1,5 time + transport..

Så måske skal I starte lidt senere med maden?

Jessie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Mette,

jeg synes det lyder fint. Vores lyder meget lig den. Vi skal giftes på næsten samme tidspunkt, kl. 15.30. Kirken ligger dog kun 5 min. fra restauranten så der er praktisk ingen transport. Mht. gaver, så har vi bestemt os for først at åbne gaverne dagen efter. Vi er blevet anbefalet det og så sparer man tid. Vi vælger så bare at opfordre folk til at pakke ind i celofan, så alle gæsterne kan gå og se på gaverne. Derudover, er en anden måde vi sparer tid, er at vi slår dessert og bryllupskage sammen og det bliver serveret på buffet. Det har vi prøvet før, og det virker rigtigt godt!

Vi bliver forøvrigt ca. 80 personer.

Man tror sagtens I kan få det til at fungere rigtigt fint :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

For mig virker det også RET presset.

1) Vielsen tager 45 min - en time

2) Skal i slet ikke sige goddag til gæsterne udenfor kirken? Hvad med riskast/billeder foran kirken?

3) Fotografering tager ca 1-1,5 time + transport..

Så måske skal I starte lidt senere med maden?

Jessie

En almindelig vielse tager mellem en halv time og tre kvarter, men derfor vil jeg nu stadig mene at man skal passe lidt på med at sætte alt for stramme tidsrammer på brylluppet. Selvfølgelig skal man overholde aftaler med kirke, fotograf og ikke mindst brudevals inden 24.00 osv., men pas på det ikke bliver alt for stresset :huh: Det er bedre at middagen skrider lidt end at en eller anden (f.eks. sådan en som bruden!!) bryder sammen med stresskramper ;) Nyd dagen og tag en ting ad gangen :thumbsupsmileyanim:

Bare et lille råd fra en der ikke har lavet et fast tidsskema, men som sikkert bliver stresset af netop samme grund :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg må også sige det lyder en smule stramt...

Vi har (forhåbentlig) med vilje lavet lidt luft i programmet da vi på ingen måde ønsker at føle os stressede den dag.

Vores program er som følger:

12.30 vielse

(15-20km til reception/feststed)

ca 14.00 reception hvor vi først skal skære kage for og derefter have taget billeder (af en i familien så der er ikke noget tidspres på den måde) Vi håber også på at kunne nå at pakke gaver op, men det ser vi på.

17.30 går vi til bords.

brudevalsen tager vi når det passer (inden 12)

02.00 (el hvornår det kommer til at passe) natmad

Tror godt jeres program kan lade sig gøre, men husk at tænke på tid til egentlig at snakke og nyde alle de gæster som er kommet for at fejre jer... Det er jeres store dag og den kan kun gå for hurtigt...

:thumbsupsmileyanim: Camilla

0

Del dette indlæg

Jeg syntes også det lyder meget stramt men omvendt kan det dårligt være anderledes hvis I først skal giftes kl. 15. Umiddelbart er det nemlig en dårlig ide at udskyde middagen til eks. kl. 19 da det så nemt bliver meget stramt i den anden ende.

Realistisk set vil I nok komme til at spise 18.30. I kan risikere at middagen trækker ud og så må man tage kaffen efter brudevalsen. Under alle omstændigheder er det måske lige lovlig tidligt at servere natmad allerede kl. 1.00.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Hej

Ja jeg har jo så prøvet det før - men det gør mig ikke til nogen ekspert :thumbsupsmileyanim:

Lige efter kirken går der lidt tid med alle lykønskningerne, og mht maden, tror jeg ikke at I skal regne med at det kan nåes til det afsatte tidspunkt, der er nemlig ret mange sange, taler og sjove indslag, kys bruden/brudgommen, vise stømpebånd/ boxeshorts osv...

Håber at det kan hjælpe dig lidt...

0

Del dette indlæg

Synes også planen lyder lidt stram.

Og middag kl 18 og kage kl 22.45 lyder også lidt stramt. MEN det afhænger jo selvfølgelig af hvor mange I skal være, og om I har en fornemmelse af, hvor mange der vil holde taler og har sange. Det tager altid lang tid... men kagen træder måske i stedet for dessert? Jeg regner i hvert fald kun med at vi liige bliver færdige med maden inden dansen - og vi går til bords kl 17. vi skal have 4 retter og der er mange, som "plejer" at holde taler og have indslag til vores familes og venners store fester.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvad tid I - Anja SL - forventer at danse men hvis I går til bords kl. 17 vil I forhåbentlig være færdige med at spise i god tid inden kl. 24. En bryllupsmiddag må generelt og uanset antallet af indslag højest vare 5-6 timer. Ellers kommer middagen nemt til at virke dræbende og langsommelig. Dog holder den ikke helt hvis der holdes mange længere pauser under middagen men det er typisk ved havefesterne man oplever det hvor middagen ofte starter om eftermiddagen.

Det optimale er at middagen varer 3-5 timer. Dvs. at den ikke hastes igennem men heller ikke bliver en langsommelig affære. Her kan en god og resolut toastmaster gøre underværker. :thumbsupsmileyanim:

Iøvrigt er det heller ikke normalt at kaffe/bryllupskage varer 1 time. Ofte er det noget som ikke tager meget mere end 1/2 time og andre gange serveres det efter brudevalsen og står fremme så folk kan tage når de lyster. Det man bare skal have for øje er at hvis middag og dans skal være i samme lokale, så skal personalet have mulghed for at rydde nogle borde væk m.v. inden kl. 24 for at gøre plads til brudevalsen og efterfølgende dans.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Jeg synes måske også det er lidt presset om formiddagen.

Er der nogen speciel årsag til I venter med at blive viet til kl. 15.00 ??

Hvis det var muligt, kunne I måske rykke vielsen lidt frem, med mindre indbydelserne er sendt.... :kiss:

Vi ville også først have været viet kl. 15.00, men vi synes det blev for presset med de ting vi gerne ville have med, og så tilbød mine forældre oveni også at betale og afholde reception for os. :thumbsupsmileyanim::cheerleader3::huh:

Du får lige vores tidsplan med...

Tidsplan.doc

0

Del dette indlæg

Om formiddagen??? :cheerleader3:

En af grundene til vi har valgt kl. 15:00 er bl.a. at vi til den tid har 2 små børn - vores søn på 2½ og lillebroster som melder sin ankomst til maj :huh: De skal kun med i kirke og så fotograferes før de bliver afleveret, og vil ikke undvære dem længere end højest nødvendigt. En anden grund er, at vi har valgt ikke at holde reception eller kaffe imellem kirken og middagen, da vi ikke vil ligge det pres på nogle af vores forældre, da det jo er vores "arrangement". En sidste grund for ikke at ligge vielsen tidligere, er at vi har erfaringer fra andre bryllupper, at dagen ellers bliver alt for lang og folk er "døde" midt på aftenen. Vi har også en toastmaster som nok skal holde skansen;-)

/Mette :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Eftermiddagen mente jeg selvfølgelig... :thumbsupsmileyanim:

Jeg kan godt forstå det med børnene - vi havde nok selv valgt en anden løsning, hvis vi havde børn.

Du må ikke sige det med, at folk evt. kan være 'døde' for tidligt på aftenen/natten - bliver sg* helt nervøs.

Jeg håber I får en forfærdelig lækker dag og at alt går godt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er rigtigt at der er tendens til at folk går døde - ikke at de dør :thumbsupsmileyanim: - forholdsvis tidligt på natten hvis arangementet, dvs. vielsen, starter tidligt, men der er heller ingen som siger at en bryllupsmiddag skal starte om aftenen og at brudevalsen først skal danses ved 23-24 tiden. Jeg har før stået og spillet dinnermusik kl. 15-16 om eftermiddagen, Brudevals kl. 19/20, hvorefter der er blevet danset i en 4-5 timer frem til kl. 24. Faktisk mere end der bliver danset til en "normal" bryllupsfest.

Herudover kan man sige at tendensen til at folk "går døde" ikke er så udbredt når man kombinerer bryllupsfesten med eks. en reception hvor gæsterne også har mulighed for at gå en tur o.l. Andre gange laver man simpelthen et break efter kirken så dem der skal overnatte m.v. har mulighed for at indlogere sig hos dem/der hvor de skal sove, eller tale med andre som de ikke har set i lang tid.

Faktisk er der også nogle som vies kl. 17 men det ses ikke så tit.

0

Del dette indlæg

En bryllupsmiddag må generelt og uanset antallet af indslag højest vare 5-6 timer. Ellers kommer middagen nemt til at virke dræbende og langsommelig. Dog holder den ikke helt hvis der holdes mange længere pauser under middagen men det er typisk ved havefesterne man oplever det hvor middagen ofte starter om eftermiddagen.

Det optimale er at middagen varer 3-5 timer. Dvs. at den ikke hastes igennem men heller ikke bliver en langsommelig affære. Her kan en god og resolut toastmaster gøre underværker. :thumbsupsmileyanim:

På vejne af vores toastmarster (som jeg er helt sikker på er den PERFEKTE til jobbet) vil jeg så gerne spørge hvordan man så arrangere dette? Man kan jo ikke forbyde folk at lave indslag, måske bede dem om at begrænse længden, men det jo også synd at "stritte formeget imod" mange har brugt tid krafter og lagt følelser i indslagene...

Dette kommer måske til at lyde som et modargument hvad det IKKE er! Jeg har selv været til at bryllup hvor vi "spiste" fra 18-01 el noget i den retning og det endte desværre netop med at blive kedeligt for de fleste gæster tror jeg selvom det ellers var en rigtig dejlig fest og nogle veldig sjove indslag meeeeen.

Tror ikke det bliver et SÅ stort problem til vores bryllup, men alligevel hvad kan man gøre hvis det nu er...?

:balloons: Camilla

0

Del dette indlæg

Godt spørgsmål. Det er særligt svært når det handler om at begrænse indslag. Her tænker jeg ikke på de indslag som du nævner. Dvs. dem der er forberedt på forhånd. De er typisk også anmeldt på forhånd og toastmasteren har derved fået en ide om hvor lang tid det pågældende indslag tager. Samtidig har toastmasteren haft mulighed for at bede den pågældende om at begrænse sig hvis han/hun kan se at der er mange indslag.

Det en god toastmaster kan gøre er at starte med at opfordre dem der vil holde indslag m.v. til at melde sig, uden dog at få det til at fremstå som at folk skal melde sig. Undervejs kan toastmasteren så gå ind og opfordre til at folk begrænser sig hvis det løber løbsk.

Jeg spillede en dansk/irsk bryllupsfest for en bruger herindefra. De var ca. 130 gæster med hhv. irer og danskere. Der var rigtig mange indslag. Irerne elsker at synge og én skulle også lige give et nummer (efterfølgende gav jeg selv det samme nummer bare med Runrig til stor jubel for gæsterne). Lige før desserten rejser toastmasteren sig op og beder folk om at begrænse/komprimere deres indslag. Dvs. hun skar igennem men hun gjorde det på en måde så ingen følte sig trådt over tæerne.

Det handler om at man som toastmaster udviser autoritet og ikke bare lader stå til hvis der er for lange pauser i mellem retterne + at få en passende fordeling af indslagene så alle ikke kommer i en køre men fordeles jævnt over hele middagen.

0

Del dette indlæg

Ja, vores eget program er endnu mere stramt om eftermiddagen, da kirken kun havde en tid ledig! Vi skal vies kl 16, skære bryllupskage for bagefter vielsen (kirke og feststed ligger lige ved siden af hinanden), hvorefter gæsterne skal have kaffe og bryllupskage mens vi bliver fotograferet på stedet. Vi regner dog først med at spise kl 18.30.... Jeg håber dog at det hele lykkes og ellers skal det nok blive en god dag alligevel :balloons:

Nu har jeg mange års erfaring i servering ved bryllupper, og jeg vil sige at i langt fra kan være sikre på at nå kaffen 22.45! I kan ikke vide hvor mange indslag der vil være i løbet af aftenen, men i samme åndedrag vil jeg nævne at det er en mindst lige så god fest, selvom brudevalsen danses inden dessert/kaffe! Det er bedre end at der er stress på, og feststedet har højst sandsynligt rutine og skal derfor nok tage sig af det, så i når det hele! Held og lykke med det herfra i hvert fald :thumbsupsmileyanim:

Knus fra Mona

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

i samme åndedrag vil jeg nævne at det er en mindst lige så god fest, selvom brudevalsen danses inden dessert/kaffe! Det er bedre end at der er stress på

Knus fra Mona

Det er jeg så ikke enig med dig i. Særligt hvis det er et feststed hvor festen skal slutte kl. 2, betyder det reelt at der kun er ca. 1 time til dans, og det er lige i underkanten for de fleste. Herudover er der ofte slet ikke plads til at der kan danses brudevals, før nogle af bordene m.v. er ryddet af og der er gjort plads. Normalt vis kan det lade sig gøre hvis blot middagen slutter 23.15 eller tidligere. Det er sjældent at folk sidder og drikker kaffe en hel time.

Som sagt før: Strækker en middag sig udover 5 timer så vil det komme til at virke langsommeligt og kedeligt for de fleste gæster. Jeg mener sådan set man bør som I gør. Satse på at middagen varer ca. 4 timer og at I får kaffe m.v. inden brudevalsen. Viser det sig så at det trækker ud så kan man skubbe kaffen m.v. til efter brudevalsen. Det giver lidt luft og lidt fleksibilitet.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Til Diskobil:

Ja, kan godt følge dig i det... Det er nok fordi de steder jeg har arbejdet, ikke sådan har gået op i hvad klokken blev... Så er natmaden bare blevet udskudt hvis det skete. :thumbsupsmileyanim: Så hvis stedet har fast politik med klokkeslet, kan jeg godt se det kan blive et problem!

Mona

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer