hyrzkov

Pernille og Bjørn 23.06.2007

520 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ej - Det lyder bare hyggeligt og sjovt... Vi har også snakket om det, men nu er jeg helt overbevist - Vi skal afsted :thumbsupsmileyanim:

Ang. at mødes i weekenden så sender jeg dig lige en PM med mit mobilnr. - Vi tager nemlig afsted senere idag og mine forældres internet er ikke altid lige pålideligt...

:lol: Anette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså... nu er vi jo nået så tæt på (og det er stadig MEGA UVIRKELIGT!) så hver femte dag er en milepæl.....

:cheerleader3::thumbsupsmileyanim::cheerleader3::ilovebryllupsklar::cheerleader3::bestwishes:

:cheerleader3: 25 dage til det store skrud :cheerleader3:

:cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

PS! Pernille - kan du ikke skrive telefonnummeret til danse-damen i min tråd?? ;) Spanx....

0

Del dette indlæg

Ihh Pernille, så lykkedes det igen, og det var bare :super hyggeligt at mødes endnu en gang :thumbsupsmileyanim:

Nøj, man får diskuteret meget bryllup igennem ¨på sådan en aften, men dine konfirmations historie var da den sjoveste, grotesk men sjov :bestwishes:

Jeg nåede desværre ikke min bus i Greve, så delte en taxa med 2 andre jeg mødte på stationen, der skulle samme vej, det kan man da kalde kollektiv trafik ;)

:ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Majas bryllupskage:

Opbygning:

- Nederst: chocolate chip pound cake

- Imellem: lys chokoladetrøffel

- Midten: chokoladelagkagebund

- Imellem: Jordbærmousse

- Øverst: chocolate chip pound cake

Chocolate chip pound cake:

225 g usaltet smør

1 pk (200 g) Philadelphia (ost)

3,75 dl sukker (ca. 335 g)

2 spsk creme fraiche

5 æg

5½ dl hvedemel (ca. 330 g)

2 tsk bagepulver

1 tsk vanillesukker

¼ tsk salt

1½ dl hakket mørk chokolade (ca. 130 g)

1 dl hakket hvid chokolade (ca. 60 g)

- Pisk smørret luftigt

- Tilsæt Philadelphia og pisk luftigt

- Tilsæt sukker og pisk luftigt

- Pisk creme fraichen med

- Tilsæt æggene et ad gangen – pisk godt mellem hvert æg

- Bland/sigt mel, bagepulver, vanillesukker og salt

- Bland de tørre ting i dejen (kan godt piskes ind i dejen)

- Vend forsigtigt chokoladestykkerne i dejen

- Hæld dejen i en smurt form m. bagepapir

- Bag på nederste rille i ovnen ved 175 grader i 60-70 min. alt efter størrelsen på formen (se efter farven på kagen og stik i den for at se, om noget hænger fast (den nederste af mine kager er 30 cm i diameter og bliver bagt i ca. 45 min.))

Lagekagebunde:

Lidt smør og mel til formen

3 (4) friske æg, str. L eller M (stuetemperatur)

90 (120) g sukker

45 (60) g hvedemel

45 (60) g kartoffelmel

evt. 1 tsk bagepulver

(giver 2-3 lagkagebunde (eller 1 rouladebund) – ønskes lidt tykkere bunde, bruges tallene i parantes)

(190 grader 15-20 min.)

Til chokoladebund erstattes 25 g af hvedemelet med 25 g kakao, som sigtes i æggemassen sammen med resten af melet. Hvis man tager 4 (5) spsk hvedemel, 4 (5) spsk kartoffelmel og 2 spsk kakao, passer det.

- Tænd ovnen på 190 grader

- Smør en springform og klem et stykke bagepapir fast og klip overflødigt papir af, drys formen med mel og ryst overflødigt mel ud (uden springform klipper man bare et stykke bagepapir af i cirka samme størrelse som formen og følger foranstående vejledning)

- Slå æggene ud i en stor skål

- Tilsæt sukker og pisk med håndmikser til massen er mangedoblet i omfang og har konsistens som flødeskum (5-10 min. er ikke overdrevet) (kan evt. også laves i foodprocessor, så man ikke skal stå og holde håndmikseren så længe)

- Sigt hvedemel, kartoffelmel og evt. bagepulver over æggemassen og fold det forsigtigt i (foldeteknik: sæt en dejskraber i midten af skålen og lav en cirkel ned mod bunden og ud mod kanten og slut inde i midten igen, drej skålen lidt og gentag). Fold kun, til melet lige akkurat er fordelt; pas på, der ikke ligger mel-lommer på bunden. (hvis det laves i foodprocessor, kan man køre den i max. 30 sekunder på minimumshastighed)

- Hæld straks dejen i formen

- Bages midt i ovnen, til den er let gylden og lidt krympet i kanten af formen. Kagen skal springe tilbage i facon ved et let klap med fingerspidserne midt på kagen.

- Vend kagen ud af formen på en smurt bagerist, men lad papiret sidde.

Lys chokoladetrøffel:

200 g lys chokolade

½ l piskefløde

(kan også laves med andre typer chokolade, og da bruges 150 g ved mørk chokolade og 300 g ved hvid chokolade - man kan også bruge chokolade med smag, evt. appelsin, mint, krokant, m.m.)

Dagen før kagen skal lægges sammen:

- Sæt fløden over v. svag varme (3)

- Hak (eller bræk) chokoladen og put den i fløden

- Skru op på 4 (ikke mere!) og rør rundt

- Massen skal lige akkurat op at simre – den må ikke buldrekoge

- Hæld over i skål/opbevaringsbeholder og lad stå til det er afkølet

- Dæk over og stil i køleskab natten over

Den dag kagen skal lægges sammen:

- Pisk massen til skum (den skal være stiv, men må ikke blive grynet)

- Fordel i kagen (kagen har godt af at stå og sætte sig natten over)

Tips:

- Kan også laves med andre typer chokolade, evt. med knas eller orangesmag i, hvad man nu har lyst til. Hvis det er mørk chokolade, anvendes 150 g til ½ l fløde og hvis det er hvid chokolade, anvendes 300 g til ½ l fløde.

- Det er en god idé at lægge kagen sammen i en springform, for så kan man fordele trøflen (og bærmoussen) helt ud til kanten og lade den stå natten over i køleskabet. Inden man løsner kanten, skal man så lige køre en paletkniv rundt i kanten for at løsne fyldet.

Jordbærmousse:

500 g frosne jordbær (alle andre bær kan også bruges)

2 spsk sukker

1 stang vanille (eller 1-2 tsk vanillesukker)

4 dl yoghurt naturel (jo federe yoghurt, jo fastere og mindre flydende bliver moussen)

½-1 l piskefløde

Den dag kagen skal lægges sammen:

- Optø bærrene og dræn dem godt

- Blend (eller mos) med sukker og vanille(sukker)

- Vend yoghurten i bærrene

- Vend det hele med den HELT stiftpiskede fløde

- Stil moussen koldt 1 time, inden den lægges i kagen

Tips:- Det er en stor portion, men den kan fryses og senere optøs og gøres fast igen med mere stiftpisket fløde

- Man kan bruge andre bær, hvis man hellere vil

Kagen lægges sammen:

- Læg en chocolate chip pound cake-bund på kagefadet

- Fordel chokoladetrøffel på bunden – så tæt på kanten som muligt, men ikke nødvendigvis helt ud til

- Læg chokoladelagkagebunden på – tryk bunden ned, så fyldet fordeles under den og kagen bliver fast og nogenlunde ens i højden hele vejen rundt

- Fordel bærmousse på bunden – så tæt på kanten som muligt

- Afslut med en chocolate chip pound cake-bund – tryk på bunden, så fyldet fordeles godt og kagen bliver nogenlunde ens i højden

Tips til bryllupskagen:

- Bundene kan sagtens bages i forvejen og blot tøs op, når kagen skal lægges sammen

- Chocolate chip pound cake-kagen skal deles i to bunde (en top og en bund)

- Hvis du vil forhindre kagen i at rutsje rundt på fadet, kan du med fordel klistre den fast med noget glasur lavet af flormelis, pasteuriserede æggehvider og lidt citronsaft (sprøjteglasur)

- Lad gerne kagen stå i køleskab natten over, så den sætter sig og bliver godt fast

- Tag kagen ud af køleskabet 1 time før den skal serveres, så den ikke er helt kold

:thumbsupsmileyanim:

Maja

0

Del dette indlæg

....men dine konfirmations historie var da den sjoveste, grotesk men sjov :bestwishes:

HEY.... jeg vil også høre din sjove og groteske konfirmationshistorie!!! :thumbsupsmileyanim:

Nu skal Pernille nok selv få lov at fortælle, men nøgleord er:

- udgang

- rocker

- penge

- slagsmål

- Bailey

Det er et sandt drama!

:cheerleader3:

Maja

0

Del dette indlæg

....men dine konfirmations historie var da den sjoveste, grotesk men sjov :bestwishes:

HEY.... jeg vil også høre din sjove og groteske konfirmationshistorie!!! :thumbsupsmileyanim:

Nu skal Pernille nok selv få lov at fortælle, men nøgleord er:

- udgang

- rocker

- penge

- slagsmål

- Bailey

Det er et sandt drama!

:cheerleader3:

Maja

Ja, det var da helt klart en af de bedre røverhistorier :cheerleader3: Tak for et godt grin!

0

Del dette indlæg

Altså Pernille..... jeg kan se du skriver og skriver..... jeg vil snart høre din konfirmationsrøverhistorie.... men endnu mere din historie om Systuen og din ikke-afhentning af kjolen...

Bliv nu færdig med at skrive.... du må virkelig være rasende sådan som du grifler løs.....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså Pernille..... jeg kan se du skriver og skriver..... jeg vil snart høre din konfirmationsrøverhistorie.... men endnu mere din historie om Systuen og din ikke-afhentning af kjolen...

Bliv nu færdig med at skrive.... du må virkelig være rasende sådan som du grifler løs.....

Nå ja, hun skulle jo hente kjolen i dag!! .... Det lyder spændende ... Kigger ind senere ... MÅ arbejde nu! ;)

:thumbsupsmileyanim:

Maja

0

Del dette indlæg

Nå så har jeg endelig tid til at fortælle jer om mit kjole-mareidt idag:

Jeg mødte idag op hos min skrædder efter aftale for at hente og prøve min kjole for sidste gang. Jeg kommer som aftalt kl 8, for så kunne jeg nå det inden, jeg skulle være på job kl 10 i Ishøj. Dog møder jeg op, for at finde ud af, at min kjole ej er færdig endnu. Eller det skal siges, jeg kommer ind og der går 15 min inden der er en som kommer ud til mig, og fortæller at der lige vil gå 20 min inden kjolen er klar. Jeg venter herefter til kl 9.00 (altså 1 time), og der sker intet! Så tager jeg fat i dem igen, og jeg får igen at vide 10 min. På nuværende tidspunkt har mit blod nået kogepunket, så jeg beder dem med bestemt tone at skynde sig lidt, da jeg også skal på job. Så kommer der en pige ud og spørger, om vi ikke lige skal ordne betalingen, og der fik jeg nok! For nu er kl 9.10 og jeg har desværre erkendt, at jeg ikke længere kan nå at komme i kjolen, så jeg skal godkende kjolen uden at prøve den - hvilket ikke var aftalen (aftalen var, at kjolen skulle være færdig dagen før jeg kom, så den lige var til at springe i, og så skulle jeg kune vente på, at de skulle pakke den ned).

Jeg fortalte (nok med lidt store bogstaver), at jeg var temmelig irriteret over at vente i over en time på en kjole, som var lovet færdig og, at jeg var ret skuffet over ikke at kunne prøve den! Så nu måtte de finde ud af, hvordan de ville kompensere dette overfor mig. Dette kunne hun så ikke tage stilling til, så jeg måtte vente på en som kunne. Efter lidt frem og tilbage blev vi enige om et afslag i prisen, som jeg synes var ok. Og alt åndede fred og gammen.

Men men men.................... Så sagde jeg jo lige, at jeg gerne lige ville have lov at godkende kjolen, inden de pakkede den ned. Der går så yderligere 15 min (kl er nu 9.30 - og jeg har nu kun 30 min til at komme til Ishøj), inden de kommer ud med kjolen. Her opdager jeg så, at de slet ikke har sat perlerne på i siden af kjolen, så stoffet ser helt flosset ud, da der tidligere har siddet perler der (de måtte jo afmontere dem, da de skulle lægge kjolen ind). De undskylder selvfølgelig mange gange, og spørger om jeg ikke kan hente den en anden dag. Og nej det kan Pernille så ikke, da hun i weekenden tager til Aabenraa, og der skal kjolen med! Så nu må de sy perlerne på, og så sende kjolen med fragt!

Er så irriteret - også fordi de ikke er de billigste i byen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..........................

For så at gøre det endnu værre, så har de tilsyneladende udleveret det forkerte underskørt til mig - det ligner slet ikke det jeg prøvede, så nu har jeg ringet til dem og sagt, at jeg må prøve det samme med kjolen i denne weekend, og hvis det ikke er det, kommer jeg ud og klager til dem igen. Er lettere træt af dem lige nu. Ved dog godt at der pt ikke skal så meget til at få mig op i det røde felt, men denne behandlign synes jeg ikke ok!!!

0

Del dette indlæg

Så er jeg færdig Anja!

Gik i gang, men fik så kunder, derfor tog det lidt længere tid end beregnet! Konfirmationshistorien skal jeg fortælle på et senere tidspunkt - er ikke rigtig i humør til den idag. Men den kommer - lover jeg.

0

Del dette indlæg

Øv hvor er det dog IRRITERENDE! Netop fordi vi har valgt den skrædder pga de skulle være så sk*** professionelle.... de er nemlig IKKE SPOR billige!!!! Mine veninder var ved at falde bagover i går da de hørte om tilretningspriserne og for hvor lidt!!!

Hvor er det altså en øvhøne at trutte i.... :bask: til dem.....

De sagde til mig, at jeg ikke behøvede at prøve kjolen igen når jeg henter den den 15. juni... for de skulle jo bare lige sy bh'en lidt bedre fast - må vist hellere insistere på at prøve den igen.....!!! Sæt nu de har syet den skævt i eller andet gøjl!!!

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er jeg færdig Anja!

Gik i gang, men fik så kunder, derfor tog det lidt længere tid end beregnet! Konfirmationshistorien skal jeg fortælle på et senere tidspunkt - er ikke rigtig i humør til den idag. Men den kommer - lover jeg.

Super - det glæder jeg mig til :shooter:

0

Del dette indlæg

Hej Pernille!!

:super:

Sikke en oplevelse!!!

Nej, det er simpelthen bare ikke i orden! Fint, de har givet dig et lille afslag, men det manglede da også bare med det klumseri!

:shooter:

Maja

Ja er sgu også lidt nedtrykt lige nu - havde jo sådan glædet mig til at få vidunderet med hjem. Krydser fingre for dig i morgen:
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej, hvor træls - Jeg kan FAN#* godt forstå at du blev sur - Det er da klart - Og bare frækheden i bare at lade dig sidde der og vente - En ting er at være bagud - Så kan man da i det mindste sige det og undskylde... Velfortjent at du fik afslag, men det hjælper jo ikke helt på den skuffelsen over ikke at få kjolen hjem... De burde få nogle :bask: , :kiss: og -HAHA-

Håber det hele alligevel går i orden - også med skørtet - og du ikke behøver at tage derind igen...

Jeg sender dig en masse :shooter::super::lol::hug::(:):biggrin:

Anette

0

Del dette indlæg

Øv hvor er det dog IRRITERENDE! Netop fordi vi har valgt den skrædder pga de skulle være så sk*** professionelle.... de er nemlig IKKE SPOR billige!!!! Mine veninder var ved at falde bagover i går da de hørte om tilretningspriserne og for hvor lidt!!!

Hvor er det altså en øvhøne at trutte i.... :bask: til dem.....

De sagde til mig, at jeg ikke behøvede at prøve kjolen igen når jeg henter den den 15. juni... for de skulle jo bare lige sy bh'en lidt bedre fast - må vist hellere insistere på at prøve den igen.....!!! Sæt nu de har syet den skævt i eller andet gøjl!!!

Ja det er sk... irriterende, og specielt fordi det ville passe så perfekt at få kjolen med hjem til Jylland nu, og ikke om tre uger, hvor bilen er pakket med alt det andet l..., som skal bruges til brylluppet.

Og nej billige kan man jo ikke just kalde dem. Men de kunne da i det mindste indse, at de måtte gøre noget for at gøre mig glad ige - altså give et afslag. Men det blev de jo også nød til, for alle de andre kunder i biksen kunne jo se og høre, hvor utilfreds jeg var med deres service.

Altså mit råd er i hvert fald lige at tjekke kjolen godt efter, inden du får den udleveret. Og så kan vi jo kun krydser fingre for at min tilfælde var et enkeltstående - bare typisk at sådan noget sker for mig :shooter:

0

Del dette indlæg

Hvad gik der liiiige galt for dem? Hold da op - jeg tror jeg var mere end faret op i det røde felt. Altså så kunne de da lige sige at de var forsinkede eller et eller andet. Bare ik' i orden :lol:

Håber resten af din dag har været bedre :super:

Tak Gitte!

Måtte godt nok også beherske mig selv lidt for ikke at virke alt for voldsom - for det kommer der jo sjældent noget godt ud af! Jeg sagde også til dem, hvorfor de så ikke havde ringet til mig og sagt, at de ikke var færdige med kjolen. Men deres undskyldning var, at de bare havde fået at vide, at jeg kom mellem 8-16, så de regnede ikke med, at jeg var der præcis! Det bragte så bare mit pis endnu mere i kog, og så sagde jeg, at det da slet ikke var mit problem!

Nå men den gode nyhed, kære Gitte, er jo, at jeg får en ommer i weekenden, hvor jeg må hoppe i det hele for at tjekke, at det nu er de rigtige ting de har udlevereret til mig samt gjort deres job ordentligt. Så du skal nok få billeder på søndag :shooter:

0

Del dette indlæg

Ej, hvor træls - Jeg kan FAN#* godt forstå at du blev sur - Det er da klart - Og bare frækheden i bare at lade dig sidde der og vente - En ting er at være bagud - Så kan man da i det mindste sige det og undskylde... Velfortjent at du fik afslag, men det hjælper jo ikke helt på den skuffelsen over ikke at få kjolen hjem... De burde få nogle :bask: , :kiss: og -HAHA-

Håber det hele alligevel går i orden - også med skørtet - og du ikke behøver at tage derind igen...

Jeg sender dig en masse :shooter::super::lol::hug::(:):biggrin:

Anette

Tusind tak Anette!

Krydser også fingre for, at skørtet alligevel er det rigtige - eller i det mindste kan bruges, så jeg ikke skal derind igen. Har bare slet ikke brug for sådan nogle bekymringer så tæt på brylluppet.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer