Celine_L

Hvor tæt på SU-dato fik I svar???

27 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften siger: Hvor tæt på SU-datoen fik I svar fra

de sidste?

Vi har sat SU dato til på fredag - og vi mangler stadig svar fra over halvdelen.

Min kæreste siger, at det forstår han godt, for han svarer ALTID først i sidste

øjeblik - jeg er ved at få fnidder, for alle de inviterede har vidst i et halvt år,

hvornår datoen er, og at de ville blive inviteret. Så hvor svært kan det være at svare?

Jeg sidder og tænker: Hvad! Bliver vi så kun halvdelen af de inviterede??? HJÆLP,

hvorfor vil folk ikke med???? Ja,ja, jeg er lidt hys, ved det godt. Jeg ville bare have

svaret med det samme - så jeg forstår det ikke (det er over 1 måned siden, vi sendte

invitationerne ud).

Hvordan så det ud for jer? Og hvordan svarer I selv på invitationer???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

vi sendte vores invitationer ud allerede i feb. med su 1 maj, og vi mangler måske at få svar fra ca 8 stk ud af 45 inviterede. de fleste svarede lige med det samme, men der er altid nogen som er lidt sløvere end andre :cheerleader3:

jeg har tænkt mig at hvis de sidste ikke har svaret inden ca 6-7 maj så ringer jeg og spør om at få svar der og da! der er jo trods alt mad og drikke som skal bestilles og meget andet der først kan ordnes når alle har svaret...

så det er bare at smøre sig med lidt tålmodighed :)

0

Del dette indlæg

Jeg svarer ALTID så tidligt som muligt! HADER selv, at folk svarer i 11. time...

Vores invitationer kom ud for en uges tid siden og kun nogle stykker har svaret. Er selv også mega nervøs for, at man ikke hører fra folk... Sådan noget giver også mig søvnløse nætter... Og der er 4 måeneder til!!!! he he

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Jeg kan godt forstå dine frustrationer......jeg ville have det nøjagtig lige sådan. Det er godt nok også ringe at halvdelen ikke har svaret, folk ved godt om de kan eller ej, og jeg tror den simple og lidt sørgelige grund er ren og skær DOVENSKAB. :cheerleader3:

Vi har først SU. d. 1. juni og der er inviteret 64, men 47 har allerede vendt tilbage, og jeg er faktisk meget overrasket over så hurtige folk har været, for jeg var forbedret på samme situation som dig..........har flere gange været ude for at jeg er blevet slemt skuffet. Men denne gang har de virkelig overrasket mig.

Men mon ikke I får besked fra en del i denne uge......tror nu ikke du skal være bange for at halvdelen ikke kan, for hvis de ikke kunne komme så er jeg sikker på at så havde I fået besked.

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Celine

Jeg må nok indrømme, at jeg er en af dem som svarer i aller sidste øjeblik. Det er rent dovskab. Men jeg har ALDRIG svaret forsent. Jeg har altid holdt mig til su. datoen, trods alt. :cheerleader3:

Personligt svarer jeg altid med et kort. Synes det er både personligt og hyggeligt. Måske derfor at jeg svarer så sent. :)

Da vi holdte bryllup sidste år i sept. havde vi su. i maj. Vi havde inviteret 48 pers. To ringede, men alle andre sendte et kort til os til tiden. Dog var der 2 par som svarede i sidste øjeblik. faktisk samme dag som su. udløb.

Celine... så længe su. datoen ikke er overskredet, må du væbne dig til tålmodigheden. Selvfølgelig vil jeres gæster komme. De fleste mennesker elsker bryllup. Jeg gør det i hvert fald.

Knus fra Krebsen

0

Del dette indlæg

Vi adviserede gæsterne om datoen i juli og august 2006.

Vi sendte invitationerne ud den 3. april med SU-frist 30. april.

Det første svar-kort modtog vi en uge efter invitationerne var modtaget hos folk - det var et afbud, så det var jo desværre ikke lige den takke-start vi havde håbet på.

Herefter har vi på nuværende tidspunkt modtaget svar fra 12, heraf afbud fra 3, så pt. bliver det en meget intim fest :) Vi har iniviteret 80, så her 1 uge før svarfristen har vi modtaget svar fra omkring 15 % af de inviterede :cheerleader3: Mon ikke vores postbud skal slæbe en stor postsæk med kort til os den sidste dag?

Jeg tror, at folk - uanset hvor lang svarfrist man giver dem - svarer i sidste øjeblik... eller værre - glemmer at svare på den officielle invitation, fordi de jo for flere måneder siden har sagt, at de vil komme... eller tager det som en selvfølge, at de kommer! IKKE GOD STIL!

Jeg svarer i øvrigt ALTID med det samme og som regel i form af et postkort, fordi jeg selv ELSKER at få postkort med svar og hader at afvente svar!

MEN - så længe SU datoen ikke er overskredet, kan man heller ikke "mugge" over at svarene ikke er kommet endnu :loveboard: Vi vil dog ringe til folk, hvis ikke de har svaret et par dage efter SU fristen - vi vil så spørge om de ikke har modtaget invitationen, da vi har et enkelt par, der først modtog invitationen 14 dage efter det var poststemplet!! Det kan jo være, at der er nogen, som ikke har modtaget deres invitatione via Pest-Danmark! Vi vil i hvert fald ikke tage det manglende svar som udtryk for, at de ikke vil komme - man skal jo også svare nej tak, hvis man ikke kan komme - ikk ;)

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Der er forskel på om man skriver SU d. ?? eller SU senest d. ??

Hvis I kun har skrevet SU d. 27. april, ja så er det jo "Svar udbedes d. 27 april", og ikke "Svar udbedes senest d. 27 april".

Forstår du?

Vi manglede svar fra 7 personer efter vores SU. Så jeg ringede simpelthen rundt.

Men vi havde også sat vores SU tidligt i forhold til brylluppet, så mange havde ikke tænkt over at de skulle svare allerede.

Jeanne

0

Del dette indlæg

jeg er ved at få fnidder, for alle de inviterede har vidst i et halvt år,

hvornår datoen er, og at de ville blive inviteret. Så hvor svært kan det være at svare?

Kan udemærket følge dig, jeg var også ved at få fnidder over at folk ikke gav besked..når man så ringede til dem sagde de" jamen selvfølgelig kommer vi da, det troede vi i vidste"

Vi sendte også vores ud 5 mdr før, og de fleste var rigtig flinke til at give besked, der var nogle enkelte der trak den lidt for meget mente jeg :):cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da vi havde frist, manglede vi svar fra 4.

De to af dem havde meldt sig ud af familien, mens de to andre var ingen ringere end den kommende goms bror og svigerinde!

Efter 4 dage ringede min kommende mand til sin mor og forhørte sig, og hun kunne fortælle, at de kom.

Vi har indtil videre ikke hørt en eneste kommentar om brylluppet fra dem af, ej heller et "tak for invitationen".

Nu har jeg efterhånden læst en del steder her på BK om folk, som oplever, at inviterede ikke giver lyd fra sig.

Jeg må ærligt sige, at forklaringer som "vi troede, I vidste, at vi kom" giver jeg ikke noget for. Det er for mig en anden måde at sige "vi har glemt at ringe" på. Så kan man på den måde fralægge noget af sin dårlige samvittighed over den manglende pli ved at spille bolden videre...

0

Del dette indlæg

Vi sendte invitationerne ud i midten af marts og har SU senest 28. maj (vi skal giftes 28 juli). Vi mangler nu svar fra 7 ud af 100 mennesker, så det er jeg meget tilfreds med.

I følge Emma Gad skal man svare inden for 48 timer efter man har modtaget invitationen til et bryllup. Det er måske lige lovlig hurtigt, men jeg synes ligeså godt man kan svare med det samme hvis man ved om man kommer. Så husker man det og parret får udløst spændingen omkring antal etc.

Håber snart I får svar fra resten - og jeg ville helt sikkert også ringe til dem en uges tid efter SU-datoen hvis du stadig ikke har hørt fra dem da.

Louise

0

Del dette indlæg

Vi sendte invitationerne ud i marts, og har dags dato fået 78 tilsagn og 1 afbud. Vi har inviteret 110 med su-dato den 11. juli.

Jeg synes faktisk, det er ret flot, at vi har hørt fra så mange allerede! Vi har hørt fra hele min famile undtagen 1 par. Derudover har vi hørt fra de fleste af vores venner. Vi mangler at høre fra noget af Jacobs familie og alle vores forældres gæster, (de fik lov at vælge nogle venner, som de gerne ville dele dagen med).

Jeg er ret sikker på, at vi får de sidste svar lige omkring su-datoen. Sådan er det ofte. Jeg kan godt forstå, du er skuffet... Jeg er selv lidt skuffet over én af mine veninder. Hun har ikke sagt tak for invitationen eller noget endnu, og vi plejer ellers at være megt tætte. Jeg overvejer lidt, om hun har fået min invitation... Men man ringer jo ikke og tigger om et svar før su-datoen er overskredet. Tror dog, jeg vil sende hende en sms og spørge om et eller andet bryllupsrelateret... :)

0

Del dette indlæg

Hejsa...

Kan godt forstå dine fustrationer... man er ligesom lidt spændt lige efter man har sendt dem ud ik'?? :cheerleader3: Vi har godt nok først s.u. d. 1. juni, men sjovt nok har vi allerede hørt fra næsten alle vores venner... familien er mere sløv ;)

Vi har inviteret 60 inclu børn og vi har hørt fra de 25 indtil nu... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det værste er, at det altid er de samme som ikke giver svar. Jeg har en fætter der resolut ikke giver svar. Man skal altid ringe til ham og høre om han kommer. Han er så også den person der oftest melder afbud i sidste øjeblik. Jeg har det lidt sådan, at hvis han ikke siger om han kommer inden SU-fristen er overstået, så regner jeg ikke med han kan. Det vil min kommende dog ikke være med til, så vi må nok også ringe denne gang. Irriterende...

0

Del dette indlæg

Vi sendte vores ud først i marts måned og havde SU i søndags.. Der er ca. 5 par som svarede for sent og så er der dem som man får at vide af omveje at de kommer..

Vores familier er meget mærklige med sådan noget..

Min far svarede ikke, men da jeg så ringede og spurgte om han kom var svaret "JA selvfølgelig, jeg er jo selvskrevent når jeg skal følge dig op, så selvfølgelig kommer jeg. Det er da ikke nødvendigt at jeg giver svar på det... tsk tsk"

og JO SGU.. det kan godt være, at min far skal føre mig op af kirkegulvet, men derfor er det altså en ren og skær principsag for mig, at ALLE svarer tilbage.

Der var tilmed et par onkler og tanter på min kærestes side, som brokkede sig en del over, at de ikke var inviteret.. Så for ikke at skabe splid eller noget.. Inviterede vi dem. Det er så den del af hans familie som svarede for sent og som naturligvis ikke kan komme. Sådan noget kan sgu også hidse mig op.. Hvorfor i alverden skal jeg bruge tid og kræfter på at invitere dem, hvis de på forhånd ved, at de ikke kan komme???

Nåeh men ja.. Alle andre kommer og vi er nu glade nok.. Vi bliver så 49 ialt og det er da pænt mange alligevel..

:)

0

Del dette indlæg

Vi må da have nogle meget velopdragne venner... For vi har fået besked fra dem allesammen. Mangler kun besked fra 4. Mormor og morfar som ikke helt ved om de bliver der hele dagen og en moster og onkel. Og vi har først S.U. den 21. Juni. :)

0

Del dette indlæg

Her er en lille opdatering

inkl. i dag og SU datoen er der 6 dage tilbage at svare i - folk har op nuværende tidspunkt har (inkl. i dag) 22 dage siden de modtog invitationen

p.t. har vi modtaget 20 svar af 80 - dvs. vi har en svarprocent på 25% - 1/4 af gæsterne :) STAKKELS POSTBUD DE KOMMENDE DAGE :super: (mon ikke folk når det? Håber jeg - synes næsten det vil være for pinligt at skulle ringe rundt og spørge folk om de kommer :cheerleader3: )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har inviteret 125 personer. Vi sendte invitationerne ud i september måned 2006 med Su d. 1.5.07. Vi mangler endnu svar fra 14, hvilket irriterer os helt grænseløst!!!!!!! De har haft rigtig meget tid til at finde ud af det nu :)

-Sophie

0

Del dette indlæg

:loveflag:Altså helt ærligt - hvor svært kan det være ?????

Vi inviterer folk til at komme til en fest, få god mad, snakke med familien og bare have en glad dag... Hvorfor er det så, så pokkers svært for folk at finde ud af, om de i det hele taget kan komme???

Det er en enkelt dag !!! Jeg har en følelse af, at nogle venter med at svare, fordi de venter på et bedre tilbud - eller også er de bare ligeglade med at være inviteret med til så stor en begivenhed, som bryllup...

Vi mangler svar fra 31, og det er familien...(su er ikke endnu) Min svigermor siger at selvfølgelig kommer de, fordi de har takket for indbydelsen, - til mine svigerforældre???????? OK, tænker jeg - hvem fand.. er det lige, som har inviteret dem??

Jeg siger så, hvis ikke de svarer her, så bli'r der ikke bestilt mad eller dækket op til dem - for manglende svar betyder afslag, i mine øjne. :ban:

De har 2 telefonnumre og en adresse, at give svar på... og skal de så svare hos mine svigerforældre???? Den der med : Selvfølgelig kommer vi, det troede vi da at I vidste...

Den går altså ikke her, for vidste jeg at folk kom, sendte jeg dem ikke en invitation...

Måske er jeg snerpet, men jeg synes det er møg uhøfligt, ikke at give et svar.....(bare lige et surt opstød - sorry)

-HAHA- Jeanet

Redigeret af jkj
0

Del dette indlæg

Jeg ved 100% hvad du mener - vi har inviteret 50 mennesker - mangler svar fra 12! Heraf nogle af kærestens venner igennem mange år - venner som han dog ikke har daglig kontakt med, men ikke desto mindre venner, han har kendt siden sin ungdom (øøh..yngre ungdom...HAHA). Imorgen er Su-fristens sidste dag og så griber jeg altså knoglen og ringer rundt! Der er selvfølgelig også den mulighed, at invitationen aldrig er nået frem, meeeen...den ene invitation der ikke nåede frem til modtager, vendte altså tilbage til os, så jeg tvivler på dén teori..

ØV! Især fordi dem, der ikke har svaret er mennesker på kærestens side, som jeg enormt gerne vil møde og have med...det er jo ikke kun MIN fest...aarrghh!

0

Del dette indlæg

Der er ti dage til vi har SU dato. Vi sendte invitationerne ud i midten af marts og vi skal giftes d. 14 juli.

Jeg blev lidt ked af af, at der ikke var nogen der reagerede lige da de fik invitationerne ud over den tætte familie + en ven.

Vennen, han var til gengæld dejlig og ringede lige så snart han havde flået kuverten op og var således nummer to der svarede :loveflag:

Men ellers er de kommet sådan lidt efter lidt.

Her med ti dage til fristen mangler vi svar fra 4 par, hvorfra jeg ved de tre kommer, men af genveje. Og så mangler vi svar fra fem andre, hvor vi ved at tre af dem kommer, og en af dem prøver at få fri. Den sidste er lidt sær, så ham ender vi nok med at skulle ringe til, men det er også ok, fordi han er som han er.

Det er vel egentlig ok, men der er tre venner der irriterer mig. Vi har set dem masser af gange, vi har talt bryllup med dem osv. Men de har ikke engang sagt tak for invitationen! Jeg tror, at de tror, at vi går ud fra at de kommer. Men det syntes jeg, som andre, bare ikke er godt nok!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi har SU imorgen, mangler svar fra 5.

min kærestes farmor er ikke så frisk for tiden,

hun svarer først endeligt ugen op til... det er ok,

vi håber hun kommer.

2 har vi hørt ad omveje kommer,

tror måske de tror de derved har givet svar,

men ringer lige i løbet af ugen.

de sidste er min onkel og tante,

som jeg ikke har snakket med i over 7 år,

ved ikke om han er sur over et eller andet :loveboard:

han ringede ikke engang da min mormor døde,

så jeg nåede ikke at sige farvel :loveflag:

tænkte bare det kunne være alletiders mulighed for at genoptage kontakten

havde et godt forhold til ham før min mor døde,

og vi genoptog kontakten da min bror døde,

men nu... ku idet mindste gi et svar -HAHA-

udover min far er han min eneste biologiske familie

hmm.. hvis de ikke svarer ringer jeg IKKE !

0

Del dette indlæg

Det mindste man kan gøre, er da at svare til tiden.

Da vi overskred su datoen sidste år, manglede vi stadig svar fra mine brødre. Sendte dem en sms, men fik et afbud tilbage. Hvorfor kunne de ikke have givet den besked noget før, de vidste jo udemærket godt, at de ikke gad deltage.

Efter de sidste afbud lavede vi bordplan, i den tro, at vi havde styr på tilsagn og afbud. Da vi havde fået bordplanen til at gå op, meldte min fars kæreste afbud. Hun ønsker ikke længere at deltage i fester m.m. i min fars familie -HAHA- Det kunne hun jo godt have meldt ud lidt før. Herefter rokerede vi rundt på bordplanen.

Da vi så havde fået trykt menuhæfterne med bordplan i, og lavet den endelige bordplan til festlokalet meldte min mands onkel afbud :loveflag:

Prøv lige at spørg om jeg var træt af vores familier.... Der er vist et par stykker, som ikke skal forvente en invitation en anden gang.

Charlotte

0

Del dette indlæg

Vi havde SU den 1.5 og manglerstadig svar fra 5 personer. To af dem har jeg sendt en sms TO gange uden svar...Overvejer at sende en sms hvor der står, at hvis de ikke kanfinde ud af at svare, skal de bare ikke komme...

-Sophie, som er irriteret over at folk ikke svarer

0

Del dette indlæg

Vi har svarfrist idag, og status er:

62 er inviteret

47 har svaret ja

4 har svaret nej

11 mangler at svare

Tre af dem, som mangler at svare, er nogle af min tidligere arbejdskollegaer, og regner ikke med at de kommer. Resten tilhører Bjørns familie. Bliver edder sur, når jeg tænker for meget over det, så prøver at lade være, men jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor folk ikke kan svare til tiden! Enten så kommer man eller også gør man ikke. Hvor svært kan det være at svare på det? Det andet her for mig til at føle mig lidt andenrangs, som om de venter på et bedre tilbud.

Vi har besluttet, at hvis folk ikke svare til tiden, så sender vi en besked rundt til dem, om at vi ikke har modtaget deres svar, og hvis dette er en forglemmelse bedes de svare nu, ellers tager vi det som et afbud!

0

Del dette indlæg

I dag modtog vi de sidste 2 svar - og vi havde frist i mandags!!! Har fået en del svar på SU dagen og en 10 stykker eller lignende dumpende i løbet af ugen. Er glad for at vi satte fristen 7 uger før...........

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer