mia kronhoej

Hvorfor globryllup?

24 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg har ikke taenkt meget over det, men forstaar ikke helt meningen med at ville have et "globryllup"??

Haaber I kan hjaelpe mig med at forstaa dette??

Det, jeg forstår med et "globryllup" er, hvis man kender nogen, f.eks. arbejdskolleger, som skal giftes, så kommer man i kirken og ser vielsen.

Altså er det jo ikke fremmede mennesker, men folk man kender, som ikke lige er inviteret til selve festen.

0

Del dette indlæg

Der er jo mange herinde, der snakker meget sammen, men det kan være svært at huske, hvem der skal giftes hvornår..

Desuden var jeg til et globryllup for to måneder siden, hvor jeg slet ikke kendte parret. Men det er fordi vi skal giftes i den kirke, og jeg kender præsten, men det gør min kæreste ikke.

Jeg syntes det var en god ide at ungerne og Rasmus så en vielse lige præcis der ;)

Jessie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Herinde er alle venner med alle( tror jeg da) Vi brude holder sammen.

Når vi sætter vores dato ind i globryllupstråden, er det for at vise andre hvilken dato man skal giftes, og hvis man bor i nærheden, kan man jo tage med til globryllup. Jeg tror vi efterhånden føler at vi " kender" mange af "zillaerne" herinde.

Det er jo altid smukt at se et bryllup, og så har man endda mulighed for at se dem, man skriver med herinde. :bestwishes:

Hvis man ikke synes om det, lader man jo bare være med at tilføje sit bryllup i tråden.

0

Del dette indlæg

Enig med de ovenstående og derudover kan man jo bruge det til at forberede sig mentalt, og måske har man ikke selv været til vielse før, og så kan det være rigtig rart, at se hvordan det foregår.

Desuden kan man jo blive SÅ nysgerrig, når man har fulgt med i folks kjolekøb og håropsætning osv...

-Kirstine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, jeg skal jo desvärre giftes i Sverige..så der kommer nok ikke så mange til globryllup ;) . Ellers ville jeg da synes det var sjovt hvis folk herinde fra kom og var med..

Ja det synes jeg også: Men jeg skal giftes i Bov kirke ved Padborg, så sandsynligheden for at der kommer nogen der, er heller ikke stor.
0

Del dette indlæg

Jeg har indtil videre været til 2 bryllupper herinde. Det var to piger som jeg har snakket meget med herinde, er trods alt herinde flere gange om dagen :bearhug: og jeg føler da at jeg kender dem begge efterhånden, så derfor var deres bryllup da bestemt ikke noget jeg ville gå glip af :bestwishes:

Umiddelbart kunne jeg ikke forestille mig at møde op hos nogen jeg ikke kendte ;)

0

Del dette indlæg

Jeg har indtil videre været til 2 bryllupper herinde. Det var to piger som jeg har snakket meget med herinde, er trods alt herinde flere gange om dagen :denmarkflag: og jeg føler da at jeg kender dem begge efterhånden, så derfor var deres bryllup da bestemt ikke noget jeg ville gå glip af :cheerleader3:

Umiddelbart kunne jeg ikke forestille mig at møde op hos nogen jeg ikke kendte ;)

Og her ser vi Gitte IN ACTION:)!!!

post-22120-1181492895.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg tror at det er fordi at der er nogle der måske ikke er indviterede gerne vil se brylluppet og kjolen osv.. Jeg synes at det er hyggeligt.

Hos os er der bla nogle fra min klasse som ikke er indviteret, men som gerne ville fejre os alligevel. Det gør de så ved at komme i kirken og drikke champagne med os efterfølgende.. Jeg er da glad for at de gider at rive 1½ time ud af deres kalender for at glæde os..

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tja, det er jo frit for enhver om man vil skrive sig på globryllupslisten eller ej. Og jeg tvivler da på, at folk herindefra 'bare' dukker op til helt fremmede menneskers bryllup...

Jeg har personligt været til et globryllup ved en herindefra - og det var Josefins i går. Men jeg har da 3-4-5 stykker i kalenderen sommeren over. For gennem de næsten ti måneder, jeg har været herinde, har jeg fulgt disse dejlige mennesker gennem valg af fested, problemer med svigermor, valg af kjole og polterabend'er. Og de har fulgt mig. De søde tøser herinde har lyttet til mine kvaler om min mors alkoholmisbrug, om mine problemer med skrædderen og de har set mine idéer til hår og make-up. Ja, BK-tøserne kender langt mere til mit bryllup end mine nærmeste venner - dels fordi man gerne vil holde det hemmeligt og dels fordi vennerne ikke interesserer sig nær så meget for det, som veninderne...

Jeg er også en af dem, som har set rigtig mange herindefra. Jeg har haft huset fuldt af bridezillaer og deres mænd, når vi har haft skrædder på besøg fra Thailand, jeg har været til BZ-brunch et par gange, holdt polter for Josefin osv. osv. Ja i perioder har jeg set tøser som Tux og Marina mere end min egen familie (de bor dog i Jyland, familien) :cheerleader3: Så selvfølgelig vil jeg da gøre mit allerbedste for at få et kik på resultaterne af deres anstrengelser også!

Det kan godt være, tøserne herinde er 'fremmede' men det er vel kun den første uge eller to, til man første gang har udgydet sine frustrationer over svigermor eller noget andet... Jeg håber da, at jeg også efter sommerens stimer af bryllupper vil se nogle af de tøser, som jeg har mødt herindefra. Og det er jeg da sikker på, også vil ske...

0

Del dette indlæg

Ja, jeg skal jo desvärre giftes i Sverige..så der kommer nok ikke så mange til globryllup ;) . Ellers ville jeg da synes det var sjovt hvis folk herinde fra kom og var med..

Ja det synes jeg også: Men jeg skal giftes i Bov kirke ved Padborg, så sandsynligheden for at der kommer nogen der, er heller ikke stor.

Hej Mette

Det var da sjovt - der skal jeg også giftes.

Vi bor i Bov, omme på Centrumsgaden, så vi kan i realiteten gå derom.

Hvornår skulle I giftes?

Vi har bedt om at Paul Møller skal vie os, da han også døbte vores datter Jasmin.

Knus Joan

0

Del dette indlæg

Jeg vil ikke skrive så meget, for det vil vist bare blive gentagelser af det der allerede er skrevet. Jeg har lige en tilføjelse. Jeg var ligesom Louiseh79 til globryllup hos Josfin i lørdags, ud over det var vildt fedt at se resultatet af Josfins anstrengelser og se hvor smukke Josfin, Jakob og deres to piger var, gav det mig også en rigtig varm følelse i maven og det gik mere op for mig at jeg rent faktsik også skal giftes om præcis to måneder.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Herinde er alle venner med alle( tror jeg da) Vi brude holder sammen.

Når vi sætter vores dato ind i globryllupstråden, er det for at vise andre hvilken dato man skal giftes, og hvis man bor i nærheden, kan man jo tage med til globryllup. Jeg tror vi efterhånden føler at vi " kender" mange af "zillaerne" herinde.

Det er jo altid smukt at se et bryllup, og så har man endda mulighed for at se dem, man skriver med herinde. :cheerleader3:

Hvis man ikke synes om det, lader man jo bare være med at tilføje sit bryllup i tråden.

Jeps - lige præcis. Og nogle af os har jo også mødt hinanden en del gange efterhånden - i hvert fald i København. Og jeg føler i hvert fald at jeg efterhånden kender en del af pigerne herinde, da man ofte er meget åbne om fx problemer og følelser, som kommenteres af andre. Tror faktisk vi lærer hinanden hurtigere at kende herinde end ude i det virkelige lidt ;)

0

Del dette indlæg

Tja, det er jo frit for enhver om man vil skrive sig på globryllupslisten eller ej. Og jeg tvivler da på, at folk herindefra 'bare' dukker op til helt fremmede menneskers bryllup...

Jeg har personligt været til et globryllup ved en herindefra - og det var Josefins i går. Men jeg har da 3-4-5 stykker i kalenderen sommeren over. For gennem de næsten ti måneder, jeg har været herinde, har jeg fulgt disse dejlige mennesker gennem valg af fested, problemer med svigermor, valg af kjole og polterabend'er. Og de har fulgt mig. De søde tøser herinde har lyttet til mine kvaler om min mors alkoholmisbrug, om mine problemer med skrædderen og de har set mine idéer til hår og make-up. Ja, BK-tøserne kender langt mere til mit bryllup end mine nærmeste venner - dels fordi man gerne vil holde det hemmeligt og dels fordi vennerne ikke interesserer sig nær så meget for det, som veninderne...

Jeg er også en af dem, som har set rigtig mange herindefra. Jeg har haft huset fuldt af bridezillaer og deres mænd, når vi har haft skrædder på besøg fra Thailand, jeg har været til BZ-brunch et par gange, holdt polter for Josefin osv. osv. Ja i perioder har jeg set tøser som Tux og Marina mere end min egen familie (de bor dog i Jyland, familien) :bestwishes: Så selvfølgelig vil jeg da gøre mit allerbedste for at få et kik på resultaterne af deres anstrengelser også!

Det kan godt være, tøserne herinde er 'fremmede' men det er vel kun den første uge eller to, til man første gang har udgydet sine frustrationer over svigermor eller noget andet... Jeg håber da, at jeg også efter sommerens stimer af bryllupper vil se nogle af de tøser, som jeg har mødt herindefra. Og det er jeg da sikker på, også vil ske...

Kunne ikke være mere enig ;) Håber jeg er en af dem du gerne vil se efter bryllupperne Louise :denmarkflag: (du behøver ikke at svare :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg er også en af dem, som har set rigtig mange herindefra. Jeg har haft huset fuldt af bridezillaer og deres mænd, når vi har haft skrædder på besøg fra Thailand, jeg har været til BZ-brunch et par gange, holdt polter for Josefin osv. osv. Ja i perioder har jeg set tøser som Tux og Marina mere end min egen familie (de bor dog i Jyland, familien) :balloons: Så selvfølgelig vil jeg da gøre mit allerbedste for at få et kik på resultaterne af deres anstrengelser også!

Kunne ikke være mere enig ;) Håber jeg er en af dem du gerne vil se efter bryllupperne Louise :bestwishes: (du behøver ikke at svare :denmarkflag:

Jamen søde Anja - du står jo allerede på min venneliste :balloons: Så selvfølgelig! Og med det tempo vi holder os, kan der vist også gå lang tid inden vi får nosset os sammen til den der fyraftensøl... (Jeg kan i morgen... :cheerleader3: )

Desværre vælger du så at bliver gift lang pokker i vold, så jeg ikke kan komme og glo på dig :balloons:

0

Del dette indlæg

Jamen søde Anja - du står jo allerede på min venneliste :balloons: Så selvfølgelig! Og med det tempo vi holder os, kan der vist også gå lang tid inden vi får nosset os sammen til den der fyraftensøl... (Jeg kan i morgen... :cheerleader3: )

Desværre vælger du så at bliver gift lang pokker i vold, så jeg ikke kan komme og glo på dig :thanks:

:bestwishes: JUBIIII...... imorgen bliver måske lidt presset afhængig af tidspunkt - jeg skal nemlig ud til Hyrzkov og hente den røde løber hun har skaffet til os :denmarkflag: Og så skal jeg forbi og hente min venindes bling-kæde så jeg kan prøve den sammen med kjolen på fredag :balloons:

Men hvad tid kan du gå fra arbejdet i morgen??? Kan måske nå en lille fadøl :balloons: (men jeg skal være i stand til at køre når jeg kommer hjem!)

Onsdag kan jeg nok også nå en hurtig øl - skal være til dans 1930 ;) Og torsdag skal jeg til frisør kl 15.30 men kan mødes omkring 1730 hvis det er.... du kan se - jeg vil gerne :)

Ja, det er altså lidt utjekket at vi skal giftes så langt væk - der er jo også alle kollegaer mv. som ikke kan komme - men til gengæld får vi vores ønskested at holde festen - det ville jo være liiiidt langt at køre fra vielse i København til fest i Sønderborg... :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:bestwishes: JUBIIII...... imorgen bliver måske lidt presset afhængig af tidspunkt - jeg skal nemlig ud til Hyrzkov og hente den røde løber hun har skaffet til os :cheerleader3: Og så skal jeg forbi og hente min venindes bling-kæde så jeg kan prøve den sammen med kjolen på fredag :balloons:

Men hvad tid kan du gå fra arbejdet i morgen??? Kan måske nå en lille fadøl :balloons: (men jeg skal være i stand til at køre når jeg kommer hjem!)

Onsdag kan jeg nok også nå en hurtig øl - skal være til dans 1930 ;) Og torsdag skal jeg til frisør kl 15.30 men kan mødes omkring 1730 hvis det er.... du kan se - jeg vil gerne :balloons:

Ja, det er altså lidt utjekket at vi skal giftes så langt væk - der er jo også alle kollegaer mv. som ikke kan komme - men til gengæld får vi vores ønskested at holde festen - det ville jo være liiiidt langt at køre fra vielse i København til fest i Sønderborg... :balloons:

Det kan man sige, men hvis i havde taget turen, havde du jo tilgodeset de frådende BK'er som bare gerne vil se dig og gemalen sige ja :denmarkflag: (men ok, jeg forstår :) )

Jeg kan nok ikke gå voldsomt tidligt i denne uge, da jeg skal i gang med en produktion (det plejer derimod at give overarbejde...) Onsdag skal jeg egentlig træne og mødes med min træningvejleder i Fitnessdk, men ikke hvis vejret er sådan her... De er ikke så gode til AC i mit center... Torsdag får jeg en veninde til middag, men kan måske nå en hurtig pils inden da... I næste uge derimod har jeg ingen planer, men der er du vel ved at drage vestpå.... Vi ses jo søndag om ikke andet - med mindre jeg ligger i sprit fter polter...

0

Del dette indlæg

Hej Mette

Det var da sjovt - der skal jeg også giftes.

Vi bor i Bov, omme på Centrumsgaden, så vi kan i realiteten gå derom.

Hvornår skulle I giftes?

Vi har bedt om at Paul Møller skal vie os, da han også døbte vores datter Jasmin.

Knus Joan

Hej Joan

Det var da sjovt, Troede jeg var den eneste hernede fra. Jeg bor i Kollund. Vi skal giftes d 8 september, det er vidst en uge efter jer, kan jeg se. Vi ville også have været gift d 1, men der var 3 af tiderne optagety. :cheerleader3:

Det bliver nok Maibritt Daugaard, der skal vie os. Poul Møller døbte også vores Michlas.

Redigeret af mettemoller
0

Del dette indlæg

Jeg skriftede arbejde i feb. måned, da mine eks kollegaer virkelig behandlede mig dårligt, og nu arbejder jeg en time fre mit nye arbejde, og jeg ved at der er ihvertfald er 7 kollegaer fra mit nye arbejde, som kører 1 time til halvanden, for at se mig blive gift og så kører de hjem igen. Det er jeg bare enormt glad for. Det betyder enormt meget for mig, at de vil bruge den tid på mig.

jeg ved også at nogle af mine forældre og svigermors venner samt et gammelt vennepar, også vil deltage i kirken og det er da rart at der er nogle som gider bruge den tid på en. For os brude er det jo nærmest årets begivendhed og synes jeg lidt at folk "bekræfter" når de sætter tid af til at komme og se vielsen, selv om de ikke skal med til festen.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer