bangbaby

Engangskamera - jeres erfaringer?

12 indlæg i dette emne

Hej,

Uh høj, hvor det går frem ad med bryllupsplanlægningen! Jeg synes det er så sjovt at planlægge - hvad skal jeg dog lave, når jeg er blevet gift? :bestwishes:

Først havde jeg tænkt, at vi selvfølgelig skulle have engangskameraer på bordene - fordi det er sjove for gæsterne, og vi måske får nogle gode billeder ud af det.

Men så kom jeg til at tænkte på udgifter til at købe et engangskamera til hvert bord OG fremkaldelse - det blir jo lidt dyrt..

Så mit spørgsmål til jer er - er det pengene værd? Hvordan har jeres erfaringer været med at have engangskameraer? Fik I nogle gode, sjove billeder ud af det, som I kunne bruge bagefter..

Glæder mig til at høre fra jer!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tjaaa, jeg er blevet opfordret af rigtig mange at have engangskamerarer på bordene, men har meget omhyggeligt valgt det fra.

Mine begrundelser er:

*Jeg har enormt dårlige erfaringer med dem og netop denne dag gider jeg bare ikke sidde med et super godt motiv, så bare er blevet elendigt pga. lys eller dårlig vinkel

*Rigtig mange har efterhånden digitalkamera og faktisk også telefoner der kan tage ok billeder

*Jeg kan lide at have billeder i digital form

*Jeg overlever nok hvis jeg går glip af et enkelt motiv, for oplevelsen er der jo stadigvæk inde i kroppen

*Det koster penge og tid og ærgelser at købe, få fremkaldt og få dårlige billeder

Jeg ved dog også, at der er flere der har rigtig gode erfaringer med dem og ikke vil være foruden, så gør lige netop det du gerne vil:-) Hvis det er økonomien, så snak evt. med en fotoforhandler om at lave et tilbud når I nu skal have fremkaldt så mange billeder på en gang (vælg et lille sted, ikke en af de store kæder).

0

Del dette indlæg

Jeg har netop i dag været i Aldi og har købt 10 engangskameraer til 20 kr. pr. stk.

Det synes jeg, er billigt - der er 36 billeder pr. film, de er med blitz, og det er en 400-film, altså den mest lysfølsomme.

Om det er pengene værd eller ej, ved jeg ikke, men hvis man har en del film, der skal fremkaldes på én gang, så er det nok muligt at få fremkaldelsen lidt billigere.

Nu synes jeg heller ikke, at det er den del af brylluppet, der vælger budgettet.

Desuden har jeg det sådan, at billeder og fotos er et område, hvor man ikke skal spare! Jeg har selv prøvet, at der kun var et par fotos, som duede fra min søsters og min konfirmation, fordi der var blevet pillet ved kameraet, og det er superærgerligt! Så hellere have for mange billeder fra en stor dag i ens liv end næsten ingen.

0

Del dette indlæg

Vi halgt engangskameraerne fra, da vi ikke synes billedkvaliteten er særlig god - og så bliver det mange fremkaldelsespenge på dårlig kvalitet.

Til gengæld har vi anmodet vores gæster om at tage deres digitale kameraer med (og evt. hvis man kun har analogt) så vi kan få cd'er med billeder på bagefter.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også fravalgt engangskameraerne. Jeg har stort set kun dårlige erfaringer med engangskameraer - især i dæmpet belysning. Billederne bliver sjældent ret gode og hvis ikke man husker at slå blitzen til, bliver billedet ikke til noget (men det koster alligevel at få det fremkaldt) og så er det bare dyrt at få fremkaldt så mange billeder, hvoraf over halvdelen typisk ikke er noget værd. (hurtigt regnestykke 20 kameraer a 20 kroner = 400 kroner. Fremkaldense min 50 kroner pr film (og det er billigt sat) ialt min 2000 kroner. Det er da også en slags penge - vi giver 3500 for en heldagsfotograf...)

Synes heller ikke de er særligt pæne (ved godt man kan pynte dem) at have liggende. Det eneste positive, jeg egentlig ser i disse kameraer er, at det ofte er der, man fanger tossede billeder. Altså hvor folk pjatter med kameraet i en brandert. Men det gør de også med deres egne digitalkameraer. I øvrigt har jeg flere gange oplevet, at der kun er billeder fra de første par timer af festen, fordi folk bare har fyret alle billederne af. Og så kan man ikke finde et kamera med et enkelt billede på, når Onkel Anders er gået under bordet...

Hvis man endelig bruger disse kameraer, så er det en god idé, kun at sætte halvdelen frem fra starten af - og så sætte nogle flere frem senere - hvis man altså er interesseret i de sjove sidst på aftenen billeder!

Personligt gør vi som Anja - beder folk med digitalkameraer om at brænde en cd til os. OG det ville de formentlig gøre alligevel.

Desuden har vi heldagsfotograf på af samme grund. Tør simpelthen ikke lade mine gæster og et engangskamera være ansvarlige for at der er billeder af hele festen :denmarkflag: (men det er jo bare mit valg :cheerleader3: )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde min. 1 engangskamera på hvert bord, hvilket jeg er glad for.

Man skal ikke regne med at få billeder af speciel god kvalitet, selvom jeg synes vores var overraskende gode. Og selvfølgelig koster det lidt i indkøb og fremkaldelse.

Fra vores engangskameraer fik vi til gengæld en masse sjove og anderledes billeder, hvilket vi netop havde forventet. Folk brugte dem meget til at fange stemningen ved de forskellige borde, og små spøjse oplevelser. Det har vi været glad for at kunne bladre i efterfølgende, for det var naturligt nok svært for os at følge med i alt der foregik.

De giver et godt stemningsbillede.

Det er også rigtig, at mange gæster selv har digitalkameraer med - her synes jeg dog også kvaliteten kan være meget svingende, og for os tog det tid og indsats at få "lokket" en kopi fra folk (ikke fordi de ikke ville give os den, men folk kan bare være nogle snøvl).

Så jeg ville bestemt bruge det igen ved en større fest.

0

Del dette indlæg

Jeg kan klart anbefale at bruge engangskameraer.

Vi havde en masse liggende på bordene, og alle billeder blev taget. Vi fremkaldte dem bagefter, og jeg vil sige at cirka 80% af billederne er blevet gode - og MEGA MEGA MEGA SJOVE!!! :cheerleader3:

Det er meget fint at sige at venner og bekendte skal brænde CDer til brudeparret efter brylluppet... Vi blev gift i maj 2004, og venter stadigvæk på billeder fra TRE personer. Det er ikke ligefrem det fedeste at blive ved med at hive folk i ørerne efter de billeder de tog dengang.

Jeg har tænkt mig at bruge engangskamera billederne til et scrap-album som jeg vil lave "når jeg engang får tid". Der er så mange gode imellem, og flere af dem ville blive ENDNU federe hvis jeg lige skrev en lille kommentar til dem.

Men jeg vil VARMT anbefale engangskamera billeder. Der bliver taget nogle dejlige og uforpligtende billeder, og der sker eet eller andet med folk som får et engangskamera i hånden - de tager nogle helt andre billeder end med digitale og "rigtige" kameraer.

En lille sidebemærkning: Der blev kun taget 1 eneste billede den aften af min far og jeg der danser sammen. Og det blev taget af engangskamera... :denmarkflag::bestwishes:

0

Del dette indlæg

Vi har valgt dem fra....bortset fra til de mindste børn, som syntes det er vildt sjovt at tage billeder.... :denmarkflag:

Der kommer så mange af vores gæster som altid "diskuterer" hvem af dem der har det bedste digitalkamera og tager de bedste billeder, så vi er ikke i tvivl om, at der vil være hundredevis af billeder at vælge imellem.... Derudover har vi en (som også har fået lov af præsten til at tage billeder i kirken), der har et helt fantastisk og super professionelt spejlrefleks-kamera med, og som vedkommende faktisk KAN finde ud af at bruge.....plus en enkelt med videokamera..!!! Så vi er ikke i tvivl om, at vi vil få nok billeder at vælge imellem bagefter....:cheerleader3:

Lige en lille fodnote....

Vi var til en fest sidste år, hvor over halvdelen af engangskameraerne intet viste....!!!

Der var sort skærm og de der endelig havde et motiv, var så sløret at de ikke kunne bruges.....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer