Frk. Sif

C & P blir gift - engang

970 posts in this topic

Hej Christina!

Tillykke med beslutningen og den nye dato. Så har du pludselig laaaang tid til alle forberedelserne :thumbsupsmileyanim: . Hvis I havde giftet jer d. 16/9-06, så havde det været på min fødselsdag, men det er jo i grunden en fuldkommen ligegyldig detalje. Nu bliver det et 2008-bryllup, og det bliver hyggeligt at følges med dig.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvor du har fundet denne invitation henne?

post-17497-1182102393.jpg

Den er super stilet, og er røget direkte i inspirations-tanken :thumbsupsmileyanim: .

:blush: Camilla.

0

Annonce ♥

Hejsa

Tillykke med din nye tråd og dato og godt det er den samme mand :thumbsupsmileyanim:

Tak for hilsenen i min tråd, og jeg kan kun varmt anbefale Gl. Avernæs. Jeg har desværre ingen billeder indvendigt, men jeg kan forsøge at fortælle dig så detaljeret som muligt.

Der er flere rum, hvor festen (kan) foregår i. Vi ankommer om eftermiddagen, hvor vi skal have bryllupskage, kaffe og te ude på teressen, som VIRKELIG er et syn for guderne - der er så smukt med view ud over den fantastiske park/have og lige ned til helnæsbugten!!

Derefter skal vi ind og have middagen i den store sal, højt til loft og vinduer i bg. sider, så du stadig har viewet udover haven, park og vand. Selve rummet er ikke så romantisk, da det også bruges som konferencerum. Der er et neutralt gulvtæppe på og stolene er alm. konferencestole med stofbetræk i en chancerende farve af (lysegrå/lyseblå) og med armlæn (hvis du ved, hvad det er for nogle)?? I loftet er der omkring 6 store HP kobber farvede lamper - rigtig flotte!! Der er klaver og en "trapo/opsats" til band og nogle gulvplanter. Det er meget svært at beskrive og forestille sig, så I burde næsten kære derned og kigge - det gjorde vi dengang og blev vidst rundt over det hele - selv på værelserne.

Efter middagen bliver man logeret til "kaffestuen", som er flere stuer i forlængelse af hinanden. Det er rigtig gammel og hyggelig stil - en blanding af herregård og slot!! Super romantiske omgivelser.

Efter musik, dans og natmad, som også foregår i den store sal har man mulighed for at gå i "kælderen", hvis de unge vil feste videre. Der er en bar, lækre slængre sofaer, musikanlæg, poolbord, dartskive o.l.

Det er et besøg hver!!!

Men jeg kan allerede sige, de er godt booked ind i 2008, så jeg ville ikke vente for længe med at besøge stedet og evt. booke, for det er et populært sted.

Kram

Melanie

0

Milleja: Må blive dig svar skyldig.Aner ikke hvor jeg har den fra, bortset fra at det er på det store, stygge internet.

Melanie: 1000 tak for dit svar. Lyder som om vi skal spurte derned en af de nærmeste dage, så det store kryds kan blive sat. TAK for hjælpen. :thumbsupsmileyanim:

0

RINGE:

Har vi efterhånden besluttet os for: De skal være i hvidguld, men kommer ellers ikke til at ligne hinanden særlig meget. Min skal være med bling hele vejen rundt. Den skal helst passe til forlovelsesringen. Meeen stenene blir nok ikke så store som på billedet.. ;)

Hans skal være bred og "kantet"

1) Min ring

2) Forlovelsesring

3) Hans ring -dog i forkert farve.

post-14804-1182439698.jpg

post-14804-1182439711.jpg

Edited by chme
0

Annonce ♥

KAGEN:

Det ender nok med en firkantet overdel og så en masse minikager til gæsterne. Elsker bare de små cupcakes -selvom de altså bliver firkantede. Fyldet bliver noget hindbærcreme og noget chokolade-nougat-cognac-creme og så overtrukket med marcipan og pyntet med blomster på toppen:

PS Overvejer om det kunne være sejt med en kage i en pang-farve som på billede nr. 3.....

post-14804-1182440417.jpg

post-14804-1182440436.jpg

post-14804-1182440489.jpg

post-14804-1188487596.jpg

Edited by chme
0

KAGEFYLD:

Jeg er ikke helt så sikker på, at jeg orker at lave kagen selv, men faldt lige over den lækreste fyldinspiration. Tak til Gitte (Marina 29) for det. Har lavet en ren copypaste fra hendes kageopskrift.

Chokolade-nougatcremen er fra arla's hjemmeside, og jeg har set liggende her på forum, men jeg smider den lige på igen:

60 pers.

1 liter piskefløde

300 g mørk chokolade (ca. 55% kakao)

150 g blød nougat

1¾ dl cognac

Bring fløden i kog i en tykbundet gryde - under omrøring. Del chokolade og nougat i mindre stykker og smelt dem i fløden. Kog blandingen ved svag varme og under omrøring i ca. 5 min. Tag gryden af varmen og tilsæt cognac. Stil cremen tildækket i køleskabet til næste dag.

Pisk cremen let med en håndmikser, hvis den ikke er stivnet.

Hindbærcremen fandt jeg i politikens bagebog, og er fra en hjerteformet kage:

8-10 pers.

200 g hindbær

1 vaniliestang

50g sukker

100 g marcipan

5 dl piskefløde

(har set en opskrift herinde hvor der også var yoghurt i, den vil jeg prøve snart)

Kog en kompot af hidbær, vaniliestang, sukker og et par spsk vand under låg til det damper, og saften trækker ud. Tag låget af og kog kompotten ind til den bliver grødagtig. Fisk vaniliestangen op. Riv marcipanen i, rør rundt, til marcipanen er opløst, og køl kompotten af.

Pisk den iskolde fløde helt stiv, men ikke grynes. Tag halvdelen (2/5) fra, og kom flødeskummen i den sprøjtepose (til pynt), bland resten af flødeskummen med kompotten.

Til pynt på kagen vælger vi enten hvid chokolade overtræk, eller flødeostecreme med hvid chokolade (den er helt fantasstisk)

Flødeostecreme:

Der skal bruges 5 portioner til 100 personers kage.

Én portion:

150 g hvid shokolade

200 g flødeost

100 g blødt smør

1 spsk friskpresset citron eller lime saft

Hak chokoladen i små stykker. Smelt den over et vandbad i en glassskål. Lad chokoladen køle lidt ned.

Pisk flødeosten cremet og pisk den derefter med den afkølede chokolade. Pisk det bløde smør i og smag til med citron- eller limesaft.

Flødeostecremen er kun brugbar indenfor et lille temperaturområde, derfor er det smart at opdele cremen i to tyller der skiftevis kan ligge til afkøling.

Derudover afprøvede vi en smørcreme (fra romantiske bryllupper), og den var bare fantastisk nem og smagte godt.

Smørcreme:

Til 3 bunde

500 g usaltet smør

3 dl sukker

3 æg

Smelt smørret ved svag varme, pisk kraftigt imens. Tilsæt sukker og æg lidt af gangen under stadig kraftig piskning til cremen er jævn og luftig. Lad den køle lidt af.

Der skal lige lægges mærke til at det er forskellige størrelse kager, da jeg har fundet opskrifterne forskellige steder, så der skal lidt matematik til for at få det til at passe :thumbsupsmileyanim:

Som nævnt har vi valgt chokolade-nougatcremenn og hindbær, men jeg kan klart anbefale hindbær og smørcremen, den var også virkelig god, og så med flødeostecremen som "betræk" på kagen ;)

MERE KAGEFYLD - DENNE GANG VENLIGST UDLÅNT AF DOLPHIN:

<H1 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Bryllupskage </H1>

Bryllupskagen bestod af en kage på 5 etager (diameter hhv. 18, 23, 28, 33 og 38 cm) samt to kager ved siden af (diameter 25 cm hver). 83 personer + personale spiste kun de 4 største lag af den høje kage. Forme til kagebundene blev lavet af en kartonstrimmel på 6 cm i højden, der blev klipset sammen til den rigtige størrelse. Herefter blev de foret med vådt bagepapir og stillet på en bageplade.

Opskrifterne til kagen er taget fra forskellige bøger: Chokomarcipanbundene fra Jørgen Søgaard Jensens bog: "Brød, kager og desserter fra Kransekagehuset" s. 59. Trøffelcremen og overtræksmarcipanen fra samme bog hhv. side 66 og 56. Nøddebundene og chokolade-snirklerne er fra en anden bog af Jørgen Søgaard Jensen:" Kager og konfekt fra Kransekage-huset" hhv. Side 15 og 26.

Opskrifterne nedenfor svarer til en form på 25 cm i diameter. For at udregne dejmængden til de andre kagebunde brugte jeg forholdet mellem de forskellige kagers areal.

<H3 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Bunde</H3><H2 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Chokomarcipanbunde </H2>Blev bagt tirsdag før brylluppet og frosset ned. De blev tøet op inden kagerne blev lagt sammen fredag.

5 æg

250 g marcipan

40 g kakao

25 g hvedemel

75 g sukker

Skil æggeblommer og –hvider og rør marcipanen blød med æggeblommerne, helst i en foodprocessor/blender. Det meste af kakaoen sigtes ned i og røres sammen med marcipanblandingen. Hviderne piskes halvstive og sukkeret tilsættes lidt efter lidt, mens hviderne piskes helt stive. Sigt mel og resten af kakaoen ned i hviderne og vend det forsigtigt i de piskede hvider sammen med marcipanblandingen. Hæld dejen i formen. Bages ved 170 grader i ca. 20 minutter. Bundene skal give en lille smule efter, når du mærker, om de er bagt. Prik evt. i dem med en strikkepind og se om der er dej på strikkepinden. Lad bundene køle af.

<H2 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Nøddebunde</H2>Blev bagt onsdag og opbevaret i køleskab til de skulle bruges.

100 g hasselnøddekerner

100 g sukker

2 æggehvider

Blend nødder og halvdelen af sukkeret, til nødderne er helt findelte. Det er en fordel, hvis massen bliver "kørt" en lille smule varm. Pisk hviderne næsten stive og tilsæt forsigtigt resten af sukkeret lidt ad gangen, mens der piskes. Vend forsigtigt nøddeblandingen i de piskede hvider. Dejen hældes i en form (den samme form som blev brugt til chokomarcipanbundene) og bages ved 160 grader i ca. 35 minutter, til de er gyldne. Stilles til afkøling.

<H3 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Fyld</H3>

<H2 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Trøffelcreme</H2>Blev lavet torsdag og stillet i køleskab til fredag.

200 g mørk chokolade med højt kakaoindhold

0,8 dl piskefløde

20 g usaltet koldt smør

1 spsk Grand Marnier

Chokoladen smeltes over vandbad eller i mikrobølgeovnen ved den laveste effekt. Pas på at chokoladen ikke bliver for varm. Bring piskefløden i kog og rør den i den smeltede chokolade. Lad blandingen køle lidt. Skær det kolde smør i tynde skiver og rør det i massen.

Smag til sidst cremen til med Grand Marnier. Opbevares i køleskab men tages ud ca. 30 minutter før den skal bruges – ellers er den for hård til at kunne smøres ud.

<H2 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Jordbær/hindbærmousse</H2>(Vi skal have hindbær i, da man ikke kan få friske danske jordbær, når vi skal giftes i maj og desuden passer det let syrlige i hindbær rigtig godt med det søde chokolade og marcipan – jeg har lavet en prøve af kagen J)

Blev lavet torsdag og opbevaret i køleskab til fredag. Kan også sagtens laves fredag formiddag, hvis kagen først skal lægges sammen fredag aften

1 pose frosne hindbær eller 250 g friske jordbær

1 tsk citronsaft

1 spsk sukker

2½ dl piskefløde

2 blade husblas

Jordbær/hindbær blendes med citronsaft og sukker. Husblassen lægges i blød i koldt vand i ca. 5 minutter, hvorefter vandet knuges fra, og husblassen smeltes over svag varme over vandbad. Husblassen afkøles lidt, og hældes så i jordbærrene i en tynd stråle og under kraftig omrøring. Fløden piskes til skum og vendes forsigtigt i bærblandingen.

<H2 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Pynt </H2>

<H2 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Overtræksmarcipan</H2>Blev æltet torsdag og opbevaret lufttæt til fredag.

350 g marcipan

140 g flormelis

2/3 spsk akaciehonning

Marcipan, flormelis og honning æltes sammen til en smidig masse. Marcipanblandingen lægges i en plastikpose til den skal bruges. Den danner meget hurtigt skorpe, så det er vigtigt, at det, der ikke arbejdes med, bliver i posen.

<H2 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Chokoladesnirkler</H2>Blev lavet onsdag og opbevaret køligt til de skulle bruges.

2/3 mørk chokolade smeltes over vandbad og tages herefter fra blusset. Den sidste 1/3 choko rives fint og røres i den smeltede chokolade til en ensartet masse. Mønstret i bogen tegnes af på et stykke karton via bagepapir. Kartonnet stikkes ind under et stort stykke bagepapir, og bruges som skabelon for snirklerne, der laves vha.et kræmmerhus fyldt med smeltet chokolade.

<H3 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Kagen lægges sammen</H3>Bryllupskagen blev lagt sammen og pyntet fredag.

Chokomarcipanbundene flækkes vha. en skarp kniv eller fiskesnøre. Den øverste halvdel lægges med toppen nedad på det fad, kagen skal serveres på. Herefter smøres trøffelcremen ud på bunden. Nøddebunden skæres til, så den passer til chokomarcipanbunden, og lægges ovenpå trøffelcremen. Bærmoussen fordeles over nøddebunden. Gem evt. lidt til at smøre over top og sider inden marcipanen lægges på. Den nederste halvdel af chokomarcipanbunden lægges over jordbærmoussen. Stil kagen koldt til den skal pyntes med marcipan.

[/size]

Resten af bærmoussen fordeles over top og sider på kagen i et tyndt men jævnt lag.

Marcipanen rulles ud mellem to stykker bagepapir. Drys det nederste papir med sigtet flormelis og drys ligeledes marcipanklumpen med flormelis, inden den rulles ud mellem bagepapiret. Jo tyndere marcipanen bliver rullet ud, jo sværere er den at håndtere! Rul indtil marcipanen er stor nok til at dække hele kagen inkl. siderne. Rul marcipanen på en rundstok eller lign. og rul den ud over kagen. Lad den folde naturligt over siderne og glat folderne ud, eller lav en kage med folder (det gjorde vi, for det var det nemmeste) og bestem hvor disse skal være. Skær kanten ren. Pynt til sidst kagen med blomster og chokosnirkler. Stil den koldt til den skal serveres.

post-14804-1188487852.jpg

Edited by chme
0

Feststed.

Skal meget snart på plads og vi skal vælge mellem fire muligheder:

1) Gl. Avernæs på sydfyn. Vielse, reception og fest samme sted.

2) Blomsterhaven Strandlyst ved Fåborg. Smuk smuk have med havudsigt, skal tjekke om vi må stille et telt op så vi kan holde aftenfesten der også.

3) Vores tidligere feststed Teglværksskoven v. Nyborg. Har dog fået nye ejere, og vi kender ikke deres "stil" endnu.

4) Vielse i sommerhushave og fest på Rudolph Matthis i Kerteminde.

Alle muligheder er lige gode, så måske jeg skal kopiere Irishbride og have 4 bryllupper?? :ilovebryllupsklar:

Edited by chme
0

Annonce ♥

Hej Chme!

Slog lige et smut forbi din tråd - dejligt med endnu en 2008-brud :carrot:

Årh hvad mand, en ring du har fundet dig :cheerleader3:

Den er saftsusme da flot!

Er du ved at have lagt dig fast på et pink/grønt-farvetema...oder was?

Og hvad med kjole?

Uhhh...den der kageopskrift gør da bare en lækkersulten :ilovebryllupsklar:

0

Så blev du til en 2008 brud istedet

Surt at I måtte ændre datoen, men hellere det end at dagen ikke bliver god og værd at huske tilbage på.

Du er jo godt i gang med planlægningen og har sørme mange gode ideer. Bliver pludselig helt itvivl om mine invitationer skal se anderledes ud end først antaget. Lars bliver grøn i ansigtet, hvis jeg ændre dem igen. Han synes jeg er lidt ubeslutsom..... Aner ikke hvad manden snakker om :loveboard:

Ser frem til maaaaaaaaaange timer i dit selskab.

Anne :thumbsupsmileyanim:

0

Kunne ikke lige dy mig for at smide et par pink/grøn-billeder :thumbsupsmileyanim:

Green-and-Pink-Orchids1-Pur.jpg

3758195_2.jpg

UH mange tak for de smukke billeder!

Havde egentligt bestemt et creme/sort/pink tema med et strejf af sølv - men jeg ER altså lidt lun på den grønne.! Måske det skal hedde creme, pink, sort med et strejf af sølv og grønt???? Eller skal man bare sparke den grønne ind som en cool kontrast til at shake det hele lidt op...? :loveboard::loveboard:

Er der mon en weddingplanner derude.....?

0

Annonce ♥

Så blev du til en 2008 brud istedet

Surt at I måtte ændre datoen, men hellere det end at dagen ikke bliver god og værd at huske tilbage på.

Du er jo godt i gang med planlægningen og har sørme mange gode ideer. Bliver pludselig helt itvivl om mine invitationer skal se anderledes ud end først antaget. Lars bliver grøn i ansigtet, hvis jeg ændre dem igen. Han synes jeg er lidt ubeslutsom..... Aner ikke hvad manden snakker om :loveboard:

Ser frem til maaaaaaaaaange timer i dit selskab.

Anne :thumbsupsmileyanim:

Mange tak for det! :loveboard:

Pas på med det med at ændre invitationer - de tror man er blevet mærkelig i hovedet, de mænd. Jeg synes det er så SNYD at man kun må få et bryllup - hvor filan skal man så få brugt de andre gode ideer :loveflag:

Edited by chme
0

To do listen.

Det er bare op på hesten igen - der er masser af røde felter at tage fat på. Igen...

Har styr på det

Har næsten styr på det

Ej startet

Vielse

Dato: 6 September 2008

Tidspunkt: Vielse - sandsynligvis klokken 14

Kirke: Nej. Strand v. feststed

Finde en til at forette vielse hos kommune

Samtale med rådhus/præst: Måske. Ved det ikke

Sange til vielse:

Vi skal nok have et par sange til vielsen + ind og –udgang.

Følgende kunne overvejes: Evt. your song, every breath you take, miracle of love (eurethmix), saybia- fools corner , Isen't she lovely (stevie wonder), fly me to the moon (go til udgang), when I wish upon a star. Ave maria (the rose), Someone like you af van morrison, amazing grace (indgang) + fællessang til vielsen/en sang til sangerinden til vielsen

Hent og udfyld ægteskabserklæring/prøveattest – aflever til kommune

Ægteskabserklæring/prøveattest – aflever den til kommune

Hent og udfyld navneændringspapir – og aflever

Administrativt

Budget – 60.000. Foreløbige udregninger siger 64.000….

Gæsteliste: Ca. 50 .

Lave en liste over, hvem kommer og hvem kommer ikke mht. overnatning.

Ønskeseddel – pågår

Lave tidsplan for dagen incl. hvem gør hvad.

Bestille tid til morgengave (fotos)

Vælge toastmaster, vidner, bestman

Ringe

Vielsesringe – vi ved vist godt hvordan de skal se ud.

Gravering af vielsesringe

Tjek at ringene passer

Feststedet & overnatning

Feststed: DSB kursuscenter Knudshoved, Rudolf Matthis eller Comwell Kellers Park

Brudesuite: Sandsynligvis på feststedet

Transport:

Bekræftelse på de sidste priser (2007-priser, øl, vand, overnatning m.m.)

Forhåndsbooke værelser til gæsterne. Nogle er booket. Tjek om nødvendigt med flere. Evt. på andet hotel. Resten bookes senere

Endelig bookning af værelser

Det endelig antal gæster inkl. brudepar til festen skal oplyses til feststedet

Møde med feststed vedr. mad og vielse

Aftal detaljer med feststedet

Lav tidsplan for dagen

Prøvemiddag

Aftale festmenu inkl. bryllupskagen og vine 3-4 uger før

Topfigur til bryllupskagen – er fundet og købt… ligger blot og venter.

Aflevere topfigur til bryllupskagen

Bryllupskage: Evt. fra Eventyrbageriet, Bake and take, kvickly(genbo) eller pige på BK

Eftermiddag/Reception: Asti, tapas, vindruer, jordbær, øl, vand, kaffe, chokoladefontæne...........

Transport

Transport: Den dropper vi

Aftal detaljer med transporten – f.eks. rute. Ikke nødvendigt så.

Musik

Musik under middag: Nej, det dropper vi

Musik efter middag: Det bliver nok en DJ

Aftal detaljer med musikken til efter middagen:??

Musik til eftermiddagen: Skal finde jazzband til eftermiddag og vielse. Evt. på konservatoriet

Fotograf

Fotograf: Jeps!

Ud at kigge på locations. - billederne skal tages på stranden, ved havnen...

Aftal detaljer med fotografen fx hvilken billedstil vi vil have (rå reportage)

Sende inspirationsbilleder til fotograf

Videograf - Evt. kollega

Fotograf under middag - ?

Husk fnugrulle til pletter på 'tøj (pga. ris)

Det kreative

Vælg farver: Pink, creme, sort & sølv

Blomster: Ved hvordan bordpynt skal se ud - måske

Pyntning af vielsessted: Hvide roser på oasisbold på pind i krukke og hvide/pink rosenblade til løber

Designe/lave – Invitationer: Ud-mad klar!

Designe/lave – Takkekort :En harmonika-folder - har billede

Designe/lave – Bordkort:

Designe/lave – Menukort:

Designe/lave – kirkehæfter – nok ikke nødvendigt

Designe/lave – bordplan i stort format

Designe/lave - bog om gæster til gæster

Lave poser til rosenblade til gæster:??

Hvem sørger for poserne på dagen?

Rosenblade til vielsen: Hvide og pink – er købt!

Tyl til biler ?? Det må gæsterne selv sørge for, hvis det skal på..

Lav bordplan i stort format

Frimærker til invitationer og takkekort

Udsende invitationer – senest d. 1. februar 2008 – SU d. 1 maj. 2008

Udsende takkekort

Lav bordplan – rundeborde 8 personer + bordplan til at gæsterne bytter plads

Gæstebog

Evt. Balkort

Fakler og lys til indkørsel og terrasse, zinkbaljer til blomster og lys (evt fra Sia), lanterne (sylteglas?) og brune poser til lys

Gæstegaver: Håndledsblomst(orkidé) til kvinderne. Hvem kan lave det? Mændene:????

Gæstekurve til badevær: Hårlak, deo, panodil, tandstikker,tandtråd, håndcreme, fnugrulle, klar neglelak, tampax, bind, nål&tråd,tyggegummi, frisk mund

C's kjole m.m.:

Bestil tid hos frisør til klip og farvning 14 dage før.

Bestil tid frisør til selve dagen

Bestil tid til spray tan

Bestil tid til ansigtsbehandling+ benvoksning Unicos

Bestil tid til bikinivoksning

Prøve opsætning

Bestil tid for make-up hos Clinique Lynggaard

Prøve make-up

Bestil evt. tid til negle hos Tip Top nails

Evt. tandlæge

Bestil tid for at få tilrettet kjole

Undertøj: Corsage til natten er købt. Mangler vidunder-stramme-op-trusse til dagen. Ved ikke om jeg skal bruge BH til kjolen.

Strømper + et ekstra – nej det er jo sommer

Sko - Har adskillige i sigte

Smykker: Sølvarmbånd fra Carré, forlovelsesring, øreringe fra Pomp&Pragt, evt. hårsmykke

Taske – husk nål/tråd, panodil og plaster + make-up, lipgloss, parfume, neglefil, pudderservietter

Hårpynt: friske roser eller orkideer til håret – hvem henter dem lørdag??? Alternativt: Hårsmykke

Blåt: Sten i forlovelsesring

Lånt:?? Er på bar bund/kunne være neglelak

Gammelt: Min vintage sølvtaske

Rødt: Strømpebånd eller lak på tæerne, som evt. kan lånes af veninde. To fluer m et smæk

Tjek at tøjet passer

Gå skoene til

Køb morgengave – det bliver boudoirbilleder af Bettina Pihl.

Købe: Pudderservietter til ansigt, glimmer bodylotion til krop, happy feet til sko.

P's tøj m.m.:

Sko:

Sokker (2 par)

Undertøj

Skjorte

Vest

Slips

Jakkesæt

Bestil tid frisør

Forlover

Forbered tale til din smukke kæreste

Tjek at tøjet passer

Gå skoene til

Køb morgengave til din prinsesse !!!!!!!!!!!

Husk at lakere dine tånegle.

Evt. tandlæge

Diverse

Forbered en velkomst tale, husk at præsentere toastmaster, og er der nogle regler som skal overholdes. Husk at vi går ikke tidligt i seng, ingen kysserunder, og ingen klip/riv i ting

Lær brudevals – bestil tid

Pak taske til dagen "derpå" – husk badetøj

Kontroller at bordkortene er placeret rigtigt.

Husk tasker til gaverne… hvis vi skulle være heldige.

Husk paraply i tilfælde af regn – den er købt

Husk penge til at betale feststed, transport, fotograf og musik.

Hjemmeside med info – nej det skal vi ikke have

Toastmaster – Det kunne være Jan, Jacob eller Dorte

Aftal aftens forløb med toastmaster

Gavekoordinator?? Mødre eller C's veninde?

Morgengaveønsker: Tja shoppetur til New York eller Paris, forlovelsesringen i hvidguldsfatning i stedet for sølv, smykke fra marianne dulong

Efter den store dag

Brudkjole og jakkesæt til rensning.

Brudebuket på farmors grav. Evt. en blomst til forsølvning

Indberette navneændring, pas, kørekort, arbejde m.m.

Fremkalde engangskameraer.

Bryllupsrejse: Bali, Spa i Thailand på Koh Samui, St. Lucia i Caribien, USA, rundtur i Europa eller allerhelst Dansk Vestindien i Caribien

Edited by chme
0

Hej Christina,

Lige en hurtig hilsen fra Skaarupoere uden for svendborg, hvor vi endte med at bo i 4 naetter, da vejret igaar ikke liiiiiiiiiiiiige var til en sejltur til Aeroe. Tusind tak for anbefalingen i Kerteminde. Det var deeeeeeeeeeeeejligt, og det var isvaflerne ogsaa!!!

Patrick synes, at han sjovt nok kan genkende den ring :loveboard::loveboard: ej, det er da bare dejligt, at andre kan bruge vores designs :loveflag:

Jeg smutter igen, men vender staerkt tilbage i naeste uge.

:thumbsupsmileyanim:

Anna

0

Flere:

Hejsa!

Jeg er helt VILD med de invitationer, som du er inspireret af. Men jeg elsker også det mere enkle og grafiske... :loveboard: Vi har selv holdt farverne i sort, rød og creme - og super enkle (se evt. i min tråd...) Jeg er i hvert fald sikker på at I får nogle rigtig flotte invitationer...

I øvrigt også nogle flotte blomster, som du har kig på... Jeg tror jeg skal holde øje med din tråd, da du har nogle ret lækre ting! :thumbsupsmileyanim:

:loveboard: Maiken

0

Annonce ♥

Kunne ikke lige dy mig for at smide et par pink/grøn-billeder :loveboard:

Green-and-Pink-Orchids1-Pur.jpg

3758195_2.jpg

UH mange tak for de smukke billeder!

Havde egentligt bestemt et creme/sort/pink tema med et strejf af sølv - men jeg ER altså lidt lun på den grønne.! Måske det skal hedde creme, pink, sort med et strejf af sølv og grønt???? Eller skal man bare sparke den grønne ind som en cool kontrast til at shake det hele lidt op...? :loveflag::loveflag:

Er der mon en weddingplanner derude.....?

Jeg synes det grønne giver en super kontrast til pink - 2 skarpe farver op mod hinanden :thumbsupsmileyanim:

Frisk, frækt og festligt!

Creme/sort/pink siger du...?

Nu frister du jo en skabs-googler :loveboard:

0

Flere:

Hejsa!

Jeg er helt VILD med de invitationer, som du er inspireret af. Men jeg elsker også det mere enkle og grafiske... :toot: Vi har selv holdt farverne i sort, rød og creme - og super enkle (se evt. i min tråd...) Jeg er i hvert fald sikker på at I får nogle rigtig flotte invitationer...

I øvrigt også nogle flotte blomster, som du har kig på... Jeg tror jeg skal holde øje med din tråd, da du har nogle ret lækre ting! :)

:fløjt: Maiken

IH tak! Og gæt hvem der lige har være henne og lave en copy paste af dine indbydelser??? De er SÅ fede!

0

Annonce ♥

Fandt sørmer også lidt blomster :carrot:

23218968.jpg

Eller man kunne sammensætte nedenstående blomster:

schwarzwalder_bouquet.jpg

Pink_Calla_Lilies.jpgcallas.JPG

ÅRH hvad nogle seje kager! Og blomster! Og nu har jeg fundet et nyt must have: FJER! Det skal jeg da have! Et eller andet sted....

0

Blomster:

Altså nu er jeg blevet noget i tvivl om brudebuketten SKAL matche borddeko og vielsesdeko????

Det eneste der ligger fast at "løberen" op til alteret bliver rosenblade, flankeret af en bold af roser på en pind i krukker. Så ville de jo vær nærliggende at buket og bordpynt også var rosen-agtigt.

MEN kunne vildt godt tænke mig en troldegren med orkideer på som buket - og i min yndlingsborddeko er der bla også liljer -som er min yndlingsblomst, men som jeg ikke mener går i brudebuketten.

Vil det blive noget rod? Skal blomsterne være ens? Og kan man overhovedet få pæoner midt i august??

0

Hov...de her skulle også have været med i kombinationen med calla'er - det var de da,da jeg lavede indlægge igår...?!?

ibulb_pinkpersuasion2.gif

Fjer siger du?

Holder du ved pink/creme/sort...måske med lidt funky grøn, eller...?

Jeg tror de pink callaer må være røget i svinget - men nu er de her jo!!!

Og yes har bestemt mig for creme og sort - og så sparker jeg en pink og grøn kontrast ind der, hvor der trænger til lidt farve. Tror det bliver godt! :)

0

Ja, de må da vist være røget i svinget :fløjt:

Creme/sort med et pift af pink og grøn er lige i skabet :)

Fristes til at google løs...hehe!

Og fjer, ej at forglemme!

Vil det blive noget rod? Skal blomsterne være ens?

Jeg tror der er chance for at det bliver for rodet, men det komme nok an på hvad farve rosenbladene og dekorationerne skal være?

Edited by Chrisling
0