Sign in to follow this  
Followers 0
Guest heto

Til fotograferne.

42 posts in this topic

Kære (næsten) alle fotografer.

Jeg undre mig over jeres påklædning.

For det meste tropper i op i et par gamle forvakede cowboy bukser, og en nusset t-shirt.

Jeg siger ikke at i skal komme i kjole og hvidt, men bare en anelse pænere tøj, ville nok gøre jer mere præsentable.

Jeg ved godt at i er købt til at levere en vare, som vi brudepar selv har bedt om.

Men hvis man tager musikere, dj's tjenere osv. er de da klædt på til lejligheden.

Ja, jeg er altså bare nysgerrig. Ved vores bryllup skillede fotografen sig totalt ud fra mængden. Er det ikke meningen at i skal være en del af mængden? På den måde tror jeg altså også at både brudeparret og gæsterne ikke vil føle sig "udstillet" og på den måde kan i da bedre få de gode stemningsbilleder.

Bare en tanke herfra.

Heto

0

Annonce ♥

Nu er jeg ikke som sådan fotograf, men har fotograferet et par bryllupper på det sidste. Og jeg synes faktisk det er utrligt svært at klæde sig passende på - især som kvinde.

Nederdel går ikke rigtigt, for halvdelen af tiden kravler man rundt på gulvet eller oppe på stole eller lign for at få de rigtige billeder, og det gør nas i knæene, hvis man knæler alt for mange gange uden læange bukser. Og man skal også kunne bevæge sig - altså er et habitjakke ikke helt toppen. g det går jo heller ikke, at man lige skal bruge et sekund eller to på at rette tøjet eller lign. for så går man måske glip af det helt rigtige billede...

Jeg var i jeans og en sort top sidste gang, og jeg følte mig under-dressed. Men jeg havde også bare svært ved at se, hvad jeg ellers skulle tage på, hvis jeg samtidig skulle kunne røre mig og arbejde... Det er i mine øjne ok med jeans til kirken og derefter, men om aftenen synes jeg, det er rigtig svært...

Med det sagt synes jeg da gdt at en mandlig fotograf kan tage en skjorte på - set havde vores da også - men hvad er en passende påklædning for en kvindelig fotograf/dj ell. lign?

0

Jamen bare et par lange buker. Det behøver jo ikke være jeans.

Jeg kan godt forstå det du siger, men blot et par bukser, det kan da være alt fra hør til lærrede.

Jeg siger heller ikke de mandelige fotografer, skal komme i habit. Bare et par pæne bukser, og en skjorte eller en polo-shirt.

Vores fotograf lignede en laceron, og så der går altså noget af respekten for personen.

Håber du forstår hvad jeg mener.

Heto

0

Annonce ♥

PS: Jeg kan forstå der med "mange års journalist erfaring" er en intern joke. Kan vi andre ikke også lige for del af den historie. Et godt grin kan vi jo alle bruge

Er ikke sikker på den tåler at se dagens lys - altså forklaringen :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

0

PS: Jeg kan forstå der med "mange års journalist erfaring" er en intern joke. Kan vi andre ikke også lige for del af den historie. Et godt grin kan vi jo alle bruge

Er ikke sikker på den tåler at se dagens lys - altså forklaringen :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

Har forklaret mig i en Pm - men ja, den er vist intern... Og det tror jeg, den sakl blive ved med at være :cheerleader3:

(dem der skal fange den, har vist fanget den - skulle man tro... )

0

Jeg er fuldstændig enig i, at man som hyret hjælp skal klæde sig respektabelt på til lejligheden. Men samtidig skal man - som Louise og Kamilla påpeger - klæde sig, så man kan udføre sit arbejde. Jeg kan godt forstå hvad du mener med jeans. Som udgangspunkt synes jeg heller ikke jeans liiige er sagen. Men så igen - hvis det er et par pæne jeans, der ikke er forsvaskede, slidte og med huller, så synes jeg faktisk jeans kan være ganske nydelig påklædning.

Vores fotograf havde et par pæne mørke jeans på, en skjorte der var åben i halsen og en sort jakke. Det synes jeg var helt fint. Kan lige smide et par illustrative billeder ind :thumbsupsmileyanim:

post-20924-1188828347.jpg

Edited by AnjaSL
0

Jeg synes i hvert fald han blender godt ind med sin påklædning - synes nemlig heller ikke han skal være så fin, at man kan "forveksle ham" med en gæst, og samtidig skal han heller ikke ligne en "las" (puha - det er ikke nemt at været hyret hjælp hva? :thumbsupsmileyanim: ) ;)

post-20924-1188560040.jpg post-20924-1188828427.jpg

Edited by AnjaSL
0

Annonce ♥

Spørger så lige igen - hvad er passende påklædning for en kvindelig fotograf?

Jeg synes jo at Kamilla ser ganske præsentabel ud på billedet :thumbsupsmileyanim: Men igen synes jeg også der er stor forskel på fester og dresscode, ligesom der er forskel på at være fotograf i kirken og til en fotosession og på at være til stede til festen om aftenen... Er jeg ene om den holdning?

0

Jeg synes jo at Kamilla ser ganske præsentabel ud på billedet :thumbsupsmileyanim: Men igen synes jeg også der er stor forskel på fester og dresscode, ligesom der er forskel på at være fotograf i kirken og til en fotosession og på at være til stede til festen om aftenen... Er jeg ene om den holdning?

Nææææ - det er du ikke ene om ;)

Igen synes jeg også godt en kvindelig fotograf kan have pæne jeans på. Er man fx med om aftenen også ville jeg måske som fotograf tage et par pæne sorte bukser på, som jeg stadig ville kunne røre mig i ;)

0

Nææææ - det er du ikke ene om ;)

Igen synes jeg også godt en kvindelig fotograf kan have pæne jeans på. Er man fx med om aftenen også ville jeg måske som fotograf tage et par pæne sorte bukser på, som jeg stadig ville kunne røre mig i ;)

Jeg mener jo også, at et par pæne jeans kan gøres festlige med en pæn top. Men tit er det, der giver et par jeans 'DET' et par fede stilletter... Og fotoarbejde en hel dag harmonerer desværre ikke rigtig med høje hæle...

interessant debat ellers ;)

0

Nej den tåler bestemt ikke dagens lys :cheerleader3:

Kh. Katja, der også har mangeårig journalistisk erfaring!

0

Annonce ♥

Hej søde

Det skal selvfølgelig være praktisk og behageligt at have på. Et par mørke/sorte bukser og evt bare en sort t-shirt - så er man da neutral ;)

Og i kirken må gæsterne komme i det de vil og derfor selvfølgelig også fotografen :cheerleader3:

Knus

0

Er ikke sikker på den tåler at se dagens lys - altså forklaringen :cheerleader3: :cheerleader3:

Hej tøzer.

Jeg har fået en PM fra Louise, og det var det jeg regnede med. :thumbsupsmileyanim:

Og nej jeg tror heller ikke den tåler dagens lys.

Men jeg er enig.

VH Heto

0

Jeg kan da godt se at de fotografer der er præsenteret her på siden er nydelige.

Jeg ville ønske der var flere som jer.

Ja, jeans kan da godt være pæne.

Men IKKE sammen med hvide tennissokker og badesandaler. Og en t-shirt der lignede en han havde sovet i.

Og jeg ved der er flere af den slags. Så bare lige et opråb til nogle, bestemt ikke alle. Tag jer sammen.

VH Heto.

0

Er ikke sikker på den tåler at se dagens lys - altså forklaringen :cheerleader3: :cheerleader3:

Hej tøzer.

Jeg har fået en PM fra Louise, og det var det jeg regnede med. :thumbsupsmileyanim:

Og nej jeg tror heller ikke den tåler dagens lys.

Men jeg er enig.

VH Heto

Hvor irriterende at vi andre ikke kan få det a vide .. øv øv øv

0

Annonce ♥

Jeg kan da godt se at de fotografer der er præsenteret her på siden er nydelige.

Men IKKE sammen med hvide tennissokker og badesandaler. Og en t-shirt der lignede en han havde sovet i.

Og jeg ved der er flere af den slags. Så bare lige et opråb til nogle, bestemt ikke alle. Tag jer sammen.

VH Heto.

Jeg forstår ikke det her. Fotografer er individuelle personer og påklædningsmæssigt "skejer de ikke mere ud" end alle andre grupper. Det du taler om her er en fotograf som I selv brugte til jeres bryllup. Havde det nu været en musiker der havde været tale om var det vel musikerne der skulle tage sig sammen. Naturligvis kommer man ikke til en bryllupsfest i en laset t-shirt, slidte cowboybukser og badesandaler. Man kommer i en nobel påklædning men også gerne afslappet påklædning som dog ikke nødvendigvis behøver at matche gæsterne (man er jo på arbejde).

Bare i vores lille gruppe af dj's er der mange forskelligheder. Vi har folk (dj's) som aldrig går i jakke og andre som gør det dagligt (inkl. mig selv) eller jævnligt. Nogle har skjorte på, og andre vil hellere have en pæn T-shirt på. Det er forskelligt og det er der efter min opfattelse plads til så længe det stadigvæk er præsentabelt. Well om 10 dage bliver det anderledes: Der kommer det nye Diskobil "wear".

0

VH Heto.

Jeg forstår ikke det her. Fotografer er individuelle personer og påklædningsmæssigt "skejer de ikke mere ud" end alle andre grupper. Det du taler om her er en fotograf som I selv brugte til jeres bryllup. Havde det nu været en musiker der havde været tale om var det vel musikerne der skulle tage sig sammen. Naturligvis kommer man ikke til en bryllupsfest i en laset t-shirt, slidte cowboybukser og badesandaler. Man kommer i en nobel påklædning men også gerne afslappet påklædning som dog ikke nødvendigvis behøver at matche gæsterne (man er jo på arbejde).

Bare i vores lille gruppe af dj's er der mange forskelligheder. Vi har folk (dj's) som aldrig går i jakke og andre som gør det dagligt (inkl. mig selv) eller jævnligt. Nogle har skjorte på, og andre vil hellere have en pæn T-shirt på. Det er forskelligt og det er der efter min opfattelse plads til så længe det stadigvæk er præsentabelt. Well om 10 dage bliver det anderledes: Der kommer det nye Diskobil "wear".

Er det ikke også netop det Heto skriver og efterlyser? At man ikke bare møder op i det tøj "man har sovet i", netop fordi de var ude for det? At man er præsentabel i påklædningen når man er "hyret hjælp"?

Og nu var det så en fotograf der var tale om her, men ja - vær præsentabel gælder vel for de fleste (læs: alle) "hyrede hjælpere"!

Edited by AnjaSL
0

Vores fotograf lignede også noget...tjaa "katten havde slæbt ind"... :cheerleader3:

Pæn sort habit jakke, gråslidte løse joggingbukser, hvide tennissokker og sandaler....!!! Jeg fik mildest talt et chok da jeg så ham.

Jeg synes det er okay, at have et par jeans på - mand og kvinde - hvis bare man så har en pæn polo/t-shirt på. Det behøver ikke være super pænt, bare alm. hverdags pænt uden det ligner laser!!

Kram

Melanie

0

VH Heto.

Er det ikke også netop det Heto skriver og efterlyser? At man ikke bare møder op i det tøj "man har sovet i", netop fordi de var ude for det? At man er præsentabel i påklædningen når man er "hyret hjælp"?

Og nu var det så en fotograf der var tale om her, men ja - vær præsentabel gælder vel for de fleste (læs: alle) "hyrede hjælpere"!

Lige præcis.

Jeg har ikke langet ud efter dig disco-Bent.

Men jeg syntes altså det er normal kotyme at klæder sig på efter lejligheden. Det er sgu ikke bare indenfor bryllups branchen. Det gælder da også i butikker, på sygehuse ja selv på et mekaniker værksted.

Jeg siger ikke at i skal ligne hverken brudeparret eller gæsterne, for det er i ikke.

Men selv vores regering siger til de ledige, vær soigneret når i søger arbejde. For ellers får i ikke jobbet.

Hvis du kun har svaret på dette indlæg for at fortælle at i nu får nyt tøøj, jamen så tillykke med det.

Men i denne situation er de aftaler man laver ofter over telefon eller mail, og der kan vi ikke se jer. Jeg er da ligeglad med om man er tyk eller tynd.

Langhåret eller skaldet.

Men vi køber en vare, og vi/jeg forventer den er i orden. Og det er den ikke når man tropper op med morgen hår, selvom vi er langt ud på eftermiddagen.

Heto

0

Annonce ♥

Jeg kan mindes at have set et billede af en chauffør - måske her på bryllupsklar. Bilen var gudeskøn og lækker, men han var klædt som om, at han var en bums på den lokale bæver-dinger..... det tager jo ligesom lidt af glamouren væk.

/Kamilla

FNIS... det m¨å have været ham, der kørte vores venner til deres bryllup i sidste weekend - han lignede mere en ølkusk end en chauffør i en smuk gammel veteranbil :cheerleader3:

0

Hvis du kun har svaret på dette indlæg for at fortælle at i nu får nyt tøøj, jamen så tillykke med det.

:cheerleader3:

Iøvrigt er jeg helt enig med Heto. Vores fotograf troppede op i noget mørk, neutralt tøj. Jeg kan simpelthen ikke huske hvad hun havde på, men det blendede fint ind. Hun lignede ikke en gæst, men hun lignede en der var på arbejde og som prøvede at gøre sig usynlig så folk ikke følte sig "paparazi'et". Og det lykkedes med bravour!

0

Der er vist meget stor forskel på folk...

Sætter lige et billede ind af vores chauffør. Og jeg har ikke på noget som helst tidspunkt spekuleret over at han på nogen måde var klædt 'forkert' - fpor han var bare super sød og hjælpsom!

Så også lige på et af vores billeder, at vores ene fotograf var i jeans og en skovmandsskjorte, den anden i jeans og en anden skjorte... . Helt ærligt jeg tror ikke, jeg ville have bemærket det om de var kommet nøgne! (ja, overdrivelse fremmer forståelsen...)

Men altså jeg synes, at man skal sige det til sin fotograf/chauffør/kok/dj/tjener/whatever, hvis man har en dresscode eller forventer noget bestemt af dem... (in my humble opinion...)

Og så lige vores chauffør:

post-22121-1188827800.jpg

Edited by Louiseh79
0

Jeg undrer mig virkelig over, at folk kan få sig selv til at troppe op 1) på arbejde 2) til et bryllup og ligne noget katten har slæbt med ind. Er det ikke almindelig pli at klæde sig praktisk men pænt på, når man skal arbejde? Jeg synes helt klart ikke, det burde være nødvendigt at sige på forhånd.

Godt jeg får bryllupsklars smukkeste fotograf til vores bryllup ;)

Edited by katjamo
0