shiba

Iben og Brians bryllup

2,639 posts in this topic

Så er det min tur til at blive gift...eller det vil sige, det er vi allerede blevet.

D.6.7.07 gik vi på rådhuset, hvor vi blev viet. Vi havde 4 venner med, men holdt det ellers rimeligt hemmeligt. Om aftenen havde vi inviteret vores forældre til spisning, og de blev da noget overraskede, da vi fortalte, at vi var blevet gift. Så vi "skylder" en kirkelig velsignelse og en fest, og datoen er sat til d.7.6.08.

Vi blev gift en fredag, så vi kunne blive gift samme dato næste år, men ak, skudåret snød os, så vi byttede om på tallene og derfor er datoen blevet d.7.6. i stedet for d.6.7.

Jeg har fået styr på sted, mad og musik, og har sådan set også valgt min kjole, men da den bliver syet efter mine mål, er den ikke bestilt endnu. Der kan jo ske en del med ens mål på 1/2 år...især når man nærmer sig de 30 år...hehe...

Så jeg er godt i gang med planlægningen.

Og så er det vist tid til at få startet på index.

Om os

Lidt mere om os, vores møde og vores rådhusbryllup: her

Tøj og brudetilbehør

Farveprøve af kjole: her

Hårinspiration: her

Hår jeg bare MÅ have på den store dag: her

Diadem: her

Brudebuketinspiration starter: her

Paraply: her

Mit blå: her og mere her

Vielsesringen: her

Brudesko: her

Brudeundertøj: her

Undertøj, handsker og diadem: her

Bolero: her

Pynt, invitationer og lign

Vores monogram: her

Topfigur: her

Invitationsinspiration: herog den endelige: her

Invitation: her og her

Bordkort: her

Bordkortholderforslagsberetning starter: her

Det endelige valg af bordkort: her

Sølvstjerner og servietter: her

Bryllupsservietter: her

Mine bryllupsservietter er kommet: starter her

Lys (sorte): her

Lys (guld):her

Fyrfadsstager:her

Spejle:her

Guldsten:her

Gaveæsker: her

Blærerække med invitationer: her

Antennedims. "Just merried": her

Indhold i toiletkurve:her

Huskelinks:

Generel huskeseddel: her

Nemt billedredigeringsprogram: her

Spørgsmål til præsten: her

Diverse billeder/beretninger inspiration:

Kirken (den gamle): her og alteret: her

Den ny kirke: her

Brudesko det ikke blev: her

Brudekjolen som det ikke blev: her

Brudebuketønske før den endelige kjole: her

Brudekjoleberetning starter:her

Diademjagt starter: her

Ikke bryllupsrelateret:

Makeover: starter her

Nyt hår igen:her fra

mavedans

Edited by shiba
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har faktisk snust rundt herinde i et par uger nu, og synes det er alletiders, men rigtig nok vanedannende og en rigtig tidsrøver.

Kan så småt mærke, at jeg forvandler mig fra en helt afslappet bryllupsplanlægger til en bridezillaplanlægger :bestwishes:

Men hvad skidt. Det er jo positivt nok. Det er jo kun én gang (eller for mit vekommende 2 gange) man skal giftes med manden i sit liv. (Vi er jo blevet gift på rådhuset).

Lidt om os:

Vi mødte hinanden til en julefrokost i november sidste år, og vidste begge med det samme, at dét her er dét.

Efter det møde, boede jeg stort set hos ham i hans dejlige hus. Var kun lige hjemme for at hente rent tøj og vande blomster til sidst. Den 1.4.07 flyttede jeg så fra lejligheden og ned til ham, og her har jeg boet siden, og det er fantastisk. Man kan jo ikke sige, at vi har kendt hinanden frygtelig længe, men vi elsker hianden, og er sikre på, at vi skal være være sammen.

Vi blev så enige om at gifte os på rådhuset, og så måtte festen komme engang. Vi bestilte tid på rådhuset og allerede 3 uger efter den snak, kørte vi d. 6.7.07 til rådhuset med de 4 venner, og det var lige præcis det bryllup, som jeg havde drømt om. Stille og roligt og super romantisk; synes vi. Jeg havde købt en fin kjole og fået min veninde til at ordne håret, så jeg var rigtig fin. Brians datter var med, men ellers vidste ingen i familien noget. Efter vielsen tog vi på den irske og fik et par fadøl, inden vi tog hjem og fik frokost. Om aftenen kom vores forældre og Brian bror og svigerinde, og det var noget af en overraskelse for dem. De var rigtig gade, men nok også lidt kede af ikke at opleve det. Vi havde bestilt mad ude fra, som var rigtig lækkert. Om aftenen hyggede vi os bare med de få gæster herhjemme, og vi fik skam danset brudevals og Brian fik klippet sine strømper...jojo, lidt traditionelt blev det da til. Jeg havde også sørget for noget nyt, noget gamelt, noget lånt og noget blåt...der er jo ingen grund til at friste skæbnen vel?

Allerede et par dage efter blev vi enige om, at det større bryllup snart skulle være. Vi synes at have hørt mange, som har sagt, at de holder festen senere, men at det aldrig rigtig bliver til noget...eller i hvert fald udskudt og udskudt. Så derfor blev datoen sat til den 7.6.08. Og man må sige, at det kommende bryllup kræver en hel del mere planlægning end det første...hehe...

Men det går langsomt, men sikkert fremad med planlægningen.

Ja det var så lige lidt om os :cheerleader3:

Knus Shiba

0

Annonce ♥

Tak for velkomsten.

Er det sådan at man bare må stjæle idder med arme og ben herinde, eller skal man, rent etisk, lige spørge om det er ok med den man "stjæler" fra?

Til dig med samme bryllupsdato: ja jeg vil da også følge din tråd. Vi må se om vi når det hele...

0

Ja det havde jeg også tænkt mig at gøre, lige meddele "rapseriet"...hehe...

Vil lige forsøge at sætte vores fine monogram ind som søde søde MissCath lige lavede til mig. Igen mange 1000 tak og et stort :thumbsupsmileyanim: for det, MissCath.

ja så kommer vi til det svære: at få det sat ind...prøver lige ellers må jeg jo forsøge igen...eller spørge alle jer eksperter om hjælp... :cheerleader3: Det er utroligt dejligt at folk er så hjælpsomme her.

post-29393-1188975424.jpg

Jeg tror sgu det lykkes her første gang :cheerleader3: ...hehe...

Jeg synes bare det er så flot. Da bogstaverne er I og B, synes jeg der nemt kom til enten at stå IB eler BI, men det synes jeg MissCath har formået at skjule her, samtidig med at man godt kanse at det er et I og et B.

Hvad synes I?

Knus Shiba

0

Annonce ♥

Tak for det...det synes jeg jo også.

Har lige et spørgsmål:

Hvordan får jeg linket til min tråd til at stå en linie under tickeren og hvordan skifter man farve og størrelse på linket?

Lidt æstetiker har man vel lov at være, og jeg kan jo se at det kan lade sig gøre på andres tråde... :thumbsupsmileyanim:

0

Har lige snakket med en veninde, som spurgte om hun måtte se min kjole. Egentlig ville jeg jo gerne vise hende billedet af den, men vil på den anden side også gerne, at gæsterne først ser den i kirken. Har (selvfølgelig?) vist til min mor og nogle få veninder med MEGET forskellig smag, for at høre deres mening, men er lidt splittet i hvor mange man skal/bør vise den til inden dagen. Jeg følger min mavefornemmelser og siger at der ikke er flere der skal se den. Brian skal selvfølgelig ikke se den i hvert fald. Men hvordan har I det med dette emne?

knus Shiba

0

Annonce ♥

Har lige snakket med en veninde, som spurgte om hun måtte se min kjole. Egentlig ville jeg jo gerne vise hende billedet af den, men vil på den anden side også gerne, at gæsterne først ser den i kirken. Har (selvfølgelig?) vist til min mor og nogle få veninder med MEGET forskellig smag, for at høre deres mening, men er lidt splittet i hvor mange man skal/bør vise den til inden dagen. Jeg følger min mavefornemmelser og siger at der ikke er flere der skal se den. Brian skal selvfølgelig ikke se den i hvert fald. Men hvordan har I det med dette emne?

knus Shiba

Min mor, 2 veninder og min far har set min. Og så alle på BK!

Men jeg er også der hvor der ikke er flere der skal se den. Hvis de vil det, så ma de komme i kirken. Vil gerne have der sådan lidt går et sus gennem kirken når jeg kommer ind.

Knus Sille

0

Så er jeg kommet igennem tråden der handler om hvad der kan gå galt til et bryllup som man kan forsøge at undgå, og har skrevet de ting ned som jeg i hvert fald skal huske.

1. En god idé at formidle til gæsterne at man gerne vil have gaverne pakket ind i celofan. Så skal man ikke stå og pakke gaver ud det halve af festen, men kan se igennem papiret. SMART!

2. Hjælper som kan skrive i kortene hvad hvem har givet.

3. Huske at få taget et billede af os, med allegæsterne. (Lidt royal har man vel lov at være :cheerleader3:) Det er da rart at have bagefter.

4. Engangskameraer på hvert bord. Det må være sjovt at kunne se festen fra gæsternes synsvinkel bagefter.

5. Huske at prøvesmage vinen inden det sættes på bordene. Den kunne jo være "dårlig" (læs for gammel eller lign.)

6. Optage taler på video.

7. Gæstebog.

8. Husk extra sko. Jeg er i den grad ikke vant til hæle, så jeg vil da lige huske et par reservesko til der skal danses.

9. Husk extra hårnåle, hvis håret skulle falde lidt ned. Jeg har meget langt glat hår, så det lyder som en god idé.

10. Skrive lister til hjælperne om aftenes forløb og om hvordan man ønsker tingene. Tja, de er jo ikke tankelæsere, og med mange informationer kan der jo godt smutte nogle ting. Så har jeg da gjort hvad jeg kunne og hjælperne har noget konkret at forholde sig til.

11. Huske at få alle aftaler på skrift, så begge parter er enige om hvad de er enige om...det tror jeg sgu er vigtigt.

12. Husk at have en overdel på som knappes/lynes når der skal sættes hår, så man ikke behøver at ødelægge hverken frisure eller at klippe en trøje i stykker, når kjolen skal på i stedet for. Dette punkt kunne jeg godt glemme...husk det... husk det... husk det

13. Huske at pakke en taske med tøj og andre ting man skal bruge næste dag.

14. Åh åh...13 punkter...ikke godt...nå men så at huske de ovenstående ting...hehe... :blush:

Der er jo 1000 andre ting som også skal huskes, men er nu glad for at jeg lige har brugt en times tid på at læse om andre brudes oplevelser. Det er sgu da konstruktivt.

Hmmm...kan godt se at der er lang vej igen med planlægningen...og stadig heller ingen billeder.

Nå jeg må se at komme i gang med de lidt større ting også....er bare mere til detaljer, men det duer nok ikke kun at fokusere på dem.

0

THar lige et spørgsmål:

Hvordan får jeg linket til min tråd til at stå en linie under tickeren og hvordan skifter man farve og størrelse på linket?

Lidt æstetiker har man vel lov at være, og jeg kan jo se at det kan lade sig gøre på andres tråde... :blush:

Vil også gerne vide hvordan jeg får mit billede ind der i venstre side, som mange af jer har?

Velkommen til! :cheerleader3:

For at få linket til din tråd, til at stå under tickeren, skal du rykke koden for linket, ned under koden for din ticker..

Farven og størrelsen ændrer du ved, at markere koden, og så trykke på størrelse (står over skrivefeltet) og vælge den størrelse du gerne vil have.. Farven ændrer du på tilsvarende måde, bare ved at trykke på A'et.. :cheerleader3:

Billedet i venstre side (avartar) ændrer du ved, at gå ind i mit kontrolpanel så trykker du på rediger avatar indstillinger og så uploader du bare det billede du gerne vil bruge.. Husk, det må ikke være over 90 kb og må ikke fylde mere end 100x150 pixels.

Held og lykke med det,

Knus Katrine

0

Annonce ♥

THar lige et spørgsmål:

Lidt æstetiker har man vel lov at være, og jeg kan jo se at det kan lade sig gøre på andres tråde... :blush:

Vil også gerne vide hvordan jeg får mit billede ind der i venstre side, som mange af jer har?

Velkommen til! :cheerleader3:

For at få linket til din tråd, til at stå under tickeren, skal du rykke koden for linket, ned under koden for din ticker..

Farven og størrelsen ændrer du ved, at markere koden, og så trykke på størrelse (står over skrivefeltet) og vælge den størrelse du gerne vil have.. Farven ændrer du på tilsvarende måde, bare ved at trykke på A'et.. :cheerleader3:

Billedet i venstre side (avartar) ændrer du ved, at gå ind i mit kontrolpanel så trykker du på rediger avatar indstillinger og så uploader du bare det billede du gerne vil bruge.. Husk, det må ikke være over 90 kb og må ikke fylde mere end 100x150 pixels.

Held og lykke med det,

Knus Katrine

Hej

Det meste lykkedes. Dog ikke at ændre farven på skriften, men det overlever jeg liiiige :cheerleader3:

Tak for hjælpen...

0

Hej Iben!

Et lidt forsinket velkommen til :blush:

Glæder mig til at følge din planlægning, og se hvad du finder på!

Husk endelig at smide en masse billeder i din tråd...vi ææælsker billeder :cheerleader3:

...og forresten, der er fri hapsning af inspiration og billeder herinde ;)

Edited by Chrisling
0

Hej

Det meste lykkedes. Dog ikke at ændre farven på skriften, men det overlever jeg liiiige :cheerleader3:

Tak for hjælpen...

Det var så lidt. :blush: Har lige prøvet selv, og kan heller ikke lige få det til at virke.. Prøv evt. senere.. For det var da i hvert fald sådan jeg gjorde det...

Og du spørger bare igen, hvis der er noget.. :cheerleader3:

0

Ja som tidligere nævnt i denne tråd, er jeg mere vild med at få styr på detaljer end at få helt styr på de store ting. Derfor er det endt med, at jeg har købt denne topfigur af Solsikken.

post-29393-1189171285.jpg

Det var bare super. Synes den er god...og med til at det ikke bliver så formelt.

Fik den for 100,- + porto så der da nogle penge sparret (...tak for det Solsikken...) som kan bruges på andre detaljer. Egentlig kan man jo også sige, at en bryllupsfest er en hel masse detaljer samlet et sted... :fløjt: ...

Nå men det var så topfiguren. Så kan der sættes flueben ved den :bestwishes:

Tak for handlen Solsikken.

0