Besvaret October 22, 2007 · Rapportér indlæg Nu synes jeg egentlig, at det her går liiige lidt over gevind... Så mon ikke, det bare skulle lukkes ned for det her emne? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2007 · Rapportér indlæg hej søde... ja jeg blev nød til at skrive til dig.. sidder med så mange spørgsmål i hovedet... for det første kan vi jo alle blive enige om at han er total ulækker og skulle bare have skåret klodserne af!!! men jeg sidder bare og tænker... hvordan kan din mor blive sur på dig, og vælge hans version frem for din? han har alt at miste så selvfølgelig kunne han kun lyve om det... hvorfor skulle du sige sådan noget hvis det ikke passede? hvad ville du få ud af det? har din mor ikke tænkt de tanker selv? men hvis hun er SÅ afhængig af ham følesesmæssigt og økonomisk at hun vælger hans version frem for din... ja søde det er hårde ord.. men så har hun jo valgt sin side.... og hvor meget det end gør ondt på dig kan du ikke få den kærlighed fra din mor som du søger... hun vil jo nok aldrig forlade ham, hvis du stillede et ultimatum til hende at det enten var dig eller ham... (ikke at du skulle gøre det men mere for at bevise en pointe) den kærlighed må du desværre søge et andet sted. og heldigvis lyder det som om du har en fantastisk kæreste.. kommende mand... lav din familie der.. hos ham... du siger din mor har slået hånden af dig en gang.... og du er bange for at hun gør det igen... det kan jeg bare godt forstå.. meget svær situation...men hvis min mor havde gjordt det en gang før.. tror jeg ikke at jeg ville have hende så meget i mit liv.. ikke at jeg ikke kunne tilgive hende, men det forekommer mig bare meget absurd at skulle vælge andre fremfor min egen datter og slå hånden af hende... det ville jeg aldrig kunne... helt klart hun er manipuleret af ham, og svag på egen hånd... hun bliver nød til at vælge hans side... og det kan man ikke blive sur på hende over... men du bliver nød til at leve dit liv.. dit eget liv... skabe din egen tilværelse.. din egen familie... og fortælle din "stedfar" og din mor at han ikke er velkommen i dit liv og hvorfor hvor ondt du har, fordi han får din mor til at vælge ham, og så du ikke får din mor at se på grund af ham.. og ja.. hvad så din mor end gør, må du jo acceptere hendes beslutning... du kan jo ikke ændre den.. og når alt kommer til alt.. vil Du så have hende i Dit liv efter hvad hun har budt dig?? tænk over det... og vil du have dem til Dit bryllup når du ved hvad hun tror på og hvem hun til hver en tid ville vælge ham? mor eller ej.. sådan en person ville jeg ikke have i mit liv.. ihvertfald ikke så tæt på.. for det kan kun komme til at gøre endnu mere ondt end i forvejen... for du prøver at få hendes kærlighed og accept.. og den kan hun ikke formå at give dig på den måde du søger den desværre... håber ikke du bliver sur over min besked.. bare nogle tanker fra mig som du enten kan bruge eller smide væk.. uanset hvad ønsker jeg at du får dit drømmebryllup, som bliver fantastisk og uforglemmeligt.. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2007 · Rapportér indlæg hej søde... undskyle.. havde ikke set du havde lukket for emnet... bare ignorer mit indlæg.. undskyld undskyld undskyld!!!!! men håber du får dit drømmebryllup!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2007 · Rapportér indlæg hej søde... undskyle.. havde ikke set du havde lukket for emnet... bare ignorer mit indlæg.. undskyld undskyld undskyld!!!!! men håber du får dit drømmebryllup!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ditto. Håber i får den bedste dag i jeres liv. Heto 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2007 · Rapportér indlæg Nu har jeg ikke læst alle svarene til dit indlæg, men må lige ud med hvad jeg tænkte... og hvad jeg ville gøre. For det første ville jeg sige, at han kunne lige så godt have taget dig i skridtet eller på brysterne.. Det tror jeg oven i købet du ville være kommet nemmere over end den krænkelse han HAR udsat dig for. For det har han!! Den eneste forskel fra incest er vel at han ikke har gjort det fysisk, men psykisk..!!! Jeg synes at du er i din gode ret til at invitere din mor og din lillesøster, men undlade at invitere ham med. Det er DIT bryllup og du skal på ingen måde føle dig tvunget til at tage ham med eller få en dårlig dag pga. ham. Er din mor utilfreds med dit valg, så er det jo hende selv hun snyder ved at undlade at komme til sin datters bryllup. Hun må også forstå at du må sætte grænser for hvad du vil finde dig i. Det er kun dig, der kan træffe valget om hvad du gør. Men træf det med hjertet og din intuition.. og hvad du føler der er rigtigst for dig, ikke hvad du mener du er forpligtet til... knuz Rikke 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2007 · Rapportér indlæg HALLO - vær sød at lukke tråden og lad være med at kommentere mere - det er ikke ønsket fra opretters side.... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2007 · Rapportér indlæg Ved godt du har lukket emnet, men jeg håber at du vil læse det her alligevel..måske du tolker det som et angreb, men i dette tilfælde drejer det sig ikke om dig..men om din søster...jeg forventer ikke noget svar.. Hmm... Det er rigtigt nok det, du siger... Men de her problemer med min stedfar startede faktisk rimelig tidligt... Første episode, jeg havde med ham, var jeg 13. Han rev faktisk bukser og trusser af mig - under hvad jeg troede var leg... Jeg vidste jo ikke bedre...Der skete ikke mere end det, fordi jeg panikkede fuldstændigt... Med hensyn til min søster, så er der grunde til, at jeg er bekymret. Jeg beskylder selvfølgelig ikke nogen for noget med mindre, jeg har beviser for noget... MEN - over en meget, meget lang periode, der har min mor haft problemer med hende. Ved ikke, hvordan jeg skal forklare det. Men min mor måtte slet ikke røre ved hende "dernede" og hun havde ofte meget ondt - min mor fik bare ikke rigtig lov til at undersøge det... Og der har også været nogle andre episoder... Så jeg håber, at mine bange anelser er forkerte, for andet ville være forfærdeligt... Hvor er det lige du synes det går over "gevind"? For mig skete det da jeg læste at der ikke er blevet taget kontakt til kommunen vedr. din lillesøster....Jeg læser det som om "så længe du ikke ser det, så foregår det ikke"..og det vil jeg altså ikke undskylde for..misforstå mig nu ikke, men det er vores alle sammens pligt at underrette hvis vi mistænker (ingen håndgribelige beviser!) at et barns udvikling er i fare. Det gælder fagfolk, men så sandelig også privatpersoner...især familierne da de kender børnene bedst. Og den adfærd du beskriver vedr. din søster er rigelig mistanke til at sætte en undersøgelse i gang...vil du ikke hellere tage fejl, end ikke?? Tænk hvis der virkelig er hændt noget? Men der slutter det "søde" så. Jeg har selv været udsat for seksuelle overgreb fra jeg var 5 til 11 år. Du skal simpelthen tage kontakt til kommunen og din søsters bhv. Det kan godt være du ikke er 100% sikker i din sag. Men du har en meget god grund til at du mistænker din stedfar. Hvis du siger det som det er og at du ikke er sikker i din sag, men du vil gerne at de lige holder et øje med familien.Det proffesionelle og uddannet personale som også har kontakter til psykologer, og de ved hvad det er de skal være ekstra opmærksom på. De har en viden og ekspertise som gør at de kan opservere familien og finde ud af, om der skal skrides ind. Jeg er rystet over at du ikke allerede har gjort det. Ja du arbejder måske 12 timer om dagen. Men det er sgu ingen undskyldning. Hvis din mor ikke kan affærre så er du altså den nærmeste til at gøre det. Hun er 5 år. Hun har altså ingen chancer for selv at gøre noget. Du har et ansvar overfor din søster. Og nu må du tage det ansvar seriøst. Det er altså under ingen omstændigheder "normalt" at man flår tøjet af en ung pige, fordi man tumler for sjov. Hvis der er noget idenne sag, er din søster mærket for livstid. Hvis der ikke er noget - jamen så er det kun godt. Men du må lade tvivlen komme din søster til gode. Og den mand skal bare ikke med til dit bryllup, hvis du spørger mig. Jeg har en masse erfaring med seksuelle overgreb som jeg ikke vil komme ind på her, men du kan sende mig en PM og jeg vil gerne hjælpe. Kærligst fra Heto Heto har fat i den røde tråd..det er fagfolk du har med at gøre når du anmelder en mistanke, altså laver en underretning til kommunen, hvilket skal foregå hos Børn og Unge afd. Du kan gøre det anonymt, så ikke dit navn bliver registreret. Du skal ikke komme med nogen beviser, men bare begrundet mistanke og det har du. Herved skal du ikke være bange for at nogen får nys om at det er dig, men samtidig har du din ryg fri..så har du gjort hvad du kunne..for din morbror er altså ikke hjælp nok. Måske han er der hver dag, men han er der ikke hele døgnet..hvad regner I med han får at se? Ingen har set det med dig (ved godt der ikke fysisk skete noget), hvorfor skulle det andet så? Du er så oprørt over at din mor ikke vil tro på dig vedr. din stedfar, hvorfor tror du så ikke på din søsters signaler?? De er så tydelige, i hvert fald for dem som ikke står med følelserne i klemme... Du er i det mindste så stor at du forstår hvad der foregår omkring dig, og kan reflektere over hvad der er hændt dig engang. Du har voksne mennesker omkring dig, som forstår din situation og støtter dig i díne valg og reaktioner over det hændte...hvad har din lillesøster...hvad forstår hun, hvis der foregår noget? Har du overvejet om din søsters reaktion over at du flyttede, har reelt noget at gøre med hvad der måske foregår...der er jo ingen der i virkeligheden ved noget, men alle pile peger i den retning. Mvh Nanna 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2007 · Rapportér indlæg HALLO - vær sød at lukke tråden og lad være med at kommentere mere - det er ikke ønsket fra opretters side.... Kejzer, måske tråden er lukket...men når man kommer med sådan en fortælling må man forvente en kraftig reaktion. Det er dog ikke reaktioner der er møntet på Maria, men tværtimod et forsøg på at hjælpe hende i en svær situation...og det er vores pligt at reagere sådan. Det var alt herfra, jeg har ikke mere at sige... Mvh Nanna 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2007 · Rapportér indlæg HALLO - vær sød at lukke tråden og lad være med at kommentere mere - det er ikke ønsket fra opretters side.... Kejzer, måske tråden er lukket...men når man kommer med sådan en fortælling må man forvente en kraftig reaktion. Det er dog ikke reaktioner der er møntet på Maria, men tværtimod et forsøg på at hjælpe hende i en svær situation...og det er vores pligt at reagere sådan. Det var alt herfra, jeg har ikke mere at sige... Mvh Nanna Jeg ved godt det er for at hjælpe maria og at man føler man er nødt til at give sit besyv med og det har jeg også gjort indtil hun sagde stop - og jeg er sikker på hun har fået en masse med herfra - men hun har bedt om at få tråden lukket - burde man ikke respektere det??? og så evt tage snakken i small talk hvis det er ???? redaktion : LUK TRÅDEN !!!! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2007 · Rapportér indlæg HALLO - vær sød at lukke tråden og lad være med at kommentere mere - det er ikke ønsket fra opretters side.... Kejzer, måske tråden er lukket...men når man kommer med sådan en fortælling må man forvente en kraftig reaktion. Det er dog ikke reaktioner der er møntet på Maria, men tværtimod et forsøg på at hjælpe hende i en svær situation...og det er vores pligt at reagere sådan. Det var alt herfra, jeg har ikke mere at sige... Mvh Nanna Jeg ved godt det er for at hjælpe maria og at man føler man er nødt til at give sit besyv med og det har jeg også gjort indtil hun sagde stop - og jeg er sikker på hun har fået en masse med herfra - men hun har bedt om at få tråden lukket - burde man ikke respektere det??? og så evt tage snakken i small talk hvis det er ???? redaktion : LUK TRÅDEN !!!! Jeg lukker hermed tråden - og opfordrer, igen, til bevaring af en god tone - og ikke mindst at respektere hinanden. Dertil skal også tilføjes, at for at vi som superbrugere/administration lukker tråde, er vi indimellem nød til at blive gjort opmærksom på dem. - Det er ikke ALTID vi får læst ALLE tråde ;) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Del dette indlæg Link to post Share on other sites