Guest louisepus

DRESSCODE

119 indlæg i dette emne

Annonce ♥

JEG har lyst til at skrive White Tie... men det bliver nok Galla eller lign. der kommer til at stå.. :) Min mand skal i kjole og hvidt og ville gerne at gæsterne havde smoking/kjole og hvidt på - men det er nok en pæn habit som minimum.. Der er to gæster, jeg snakke med inden for ellers kommer de i jeans og det skal de ikke den dag :) Jeg siger ikke folk skal ud og bruge en formue, vi har engang shoppet en smoking til Axel i genbrugen til en nytårsfest og der er mange fine kjoler til ingen penge på udsalg, i genbrugen etc. så der er ingen undskyldning for ikke at være lidt fint klædt på :)

0

Del dette indlæg

JEG har lyst til at skrive White Tie... men det bliver nok Galla eller lign. der kommer til at stå.. :) Min mand skal i kjole og hvidt og ville gerne at gæsterne havde smoking/kjole og hvidt på - men det er nok en pæn habit som minimum.. Der er to gæster, jeg snakke med inden for ellers kommer de i jeans og det skal de ikke den dag :) Jeg siger ikke folk skal ud og bruge en formue, vi har engang shoppet en smoking til Axel i genbrugen til en nytårsfest og der er mange fine kjoler til ingen penge på udsalg, i genbrugen etc. så der er ingen undskyldning for ikke at være lidt fint klædt på :)

lige mine ord..

Og ellers hvis man har en lidt kedelig kjole, skal der jo ikke så meget til at pifte den op med et par stilletter og noget tamtam i håret :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi har ikke skrevet dresscode på invitationerne, men anført at "Brudgommen er i kjole og hvidt". På den måde kan dem der har et kjolesæt, eller har lyst til at købe eller leje et, tage det på, og dem der ikke har, kan komme i deres pæneste tøj, f.eks smoking eller mørkt jakkesæt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skriver ikke noget om dresscode af to grunde:

• For det første plejer vores familie og venner at tage pænt tøj på når det nu er en fest. Det giver lidt sig selv.
  • For det andet synes jeg folk skal tage det på de føler sig mest tilpas i. Det betyder mere for mig at folk har det godt, end at de føler sig tvunget til at tage noget på de ikke har det godt med.

helt enig... lad gæsterne komme i det de har det bedst i,

men har helt styr på at min kommene mand ikke kommer i t-shirts

0

Del dette indlæg

Jeg syns den er svær ..... altså jeg tror heller ikke, at der kommer til at stå noget omkring dresscode i vores invitationer..... H2B er lidt imod det og har det synspunkt, at folk da må møde op i det, der passer dem.

Anyway.... altså jeg håber at vores lokation lissom kan give et hint el 2 om, at man ikke skal komme i jeans og en skjorte. Har dog et par i familien, som jeg godt kunne forestille mig ikke kunne finde ud af at klæde sig ordentligt på .... men kan simpelthen ikke få mig selv til at sige det til dem, hehe .... eller sige til min mor, at hun nok skal give dem et lille hint .... hun gør det dog sikkert alligevel, haha .... men altså.... det må jeg leve med den dag :) Jeg ved, at alle andre vil komme i jakkesæt som minimum den dag - undtagen de 2 ...

0

Del dette indlæg

Har skrevet det før, men skriver det hjertens gerne igen: Dresskode er en fin måde at informere om påklædning til gæsterne - man kan jo skrive lige nøjagtigt, hvad man vil i dresskoden, alt efter hvilken type fest, man agter at holde :cheerleader3:

Vi skriver, at herrene kan vælge mellem mørkt jakkesæt eller smoking - og kvinderne kan vælge mellem kjole/selskabsbukser eller gallakjole :thumbsupsmileyanim: Keld har fuldstændig styr på sit tøj, helt af egen fri vilje, har han tænkt sig at iføre sig det helt store outfit: Kjole og hvidt - naturligvis protesterer jeg slet, slet, slet ikke :loveshower::a1221:

Årsagen til vi skriver, som vi gør, er at der er nogen i familien, der ligner lazaroner til sammenkomster, og det vil vi gerne undgå til vores kobberbryllupsfest :unsure: .

0

Del dette indlæg

hey- min første besvarelse herinde :-)

Vi vælger at skrive Dresscode "kjole og hvidt/galla" i invitationerne da flere i min familie godt kunne finde på at komme i jeans og blaser... og når vi skal holde det på et slot synes jeg ikke det passer i stilen... vi "kræver" at folk som minimun kommer i en pæn kjole / pænt jakkesæt. Det synes vi godt man kan tillade sig... det tror jeg dog heller ikke nogen af de inviterede vil have noget imod :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har skrevet "(lunt) festtøj".

Og det har vi af den simple årsag, at vi holder det i vores maskinhal den 12. november 2011 og det kan ikke udelukkes, at man ikke kan sidde i en stropkjole uden at fryse lidt.

Så af hensyn til (særlig) de kvindelige frossenpinde, synes vi, at det var det mest høflige.

Hvad folk så ligger i festtøj, det er en helt anden sag. Men for os er det vigtigste, at alle føler sig godt tilpas - og så er det for mig uden betydning om det er et par pæne jeans og en skjorte eller en mørk habit med skjorte og slips.

Men sådan er vi jo så forskellige :thumbsupsmileyanim::-)

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har slet ikke skrevet noget - det må være helt op til vores gæster, hvad de har lyst til at klæde sig i den dag. Ved dog, at ingen kunne finde på at dukke på i cowboybukser og t-shirt!

0

Del dette indlæg

Vi har skrevet "Festlig efter eget valg".. Personligt havde vi bare ikke lyst til at diktere regler for vores gæster. Men vores fest og bryllup bliver også bare ret afslappet. Men derfor håber jeg da stadig, at folk tager pænt tøj på. Men definitionerne er jo forskellige.

Min morbror ringede faktisk til mig og spurgte, om jeg ville have, at han skulle tage en habit på. For det ville han godt gøre - for min skyld. Men jeg ved, at han HADER det. Han går og har altid gået i jeans og en skjorte. Jeg blev egentlig ret glad for, at han spurgte, men jeg kunne aldrig finde på at bede ham om det. Jeg synes da helt personligt, at mænd ser enormt godt ud i habit, men det gør ikke min dag bedre, at min morbror tager dét tøj på. Tværtimod ønsker vi jo netop en fest, hvor alle kan more sig og slappe af, og det kan man jo ikke i et outfit, som slet ikke lader én slappe af. Jeg tror, det ville svare til, at nogen skrev, at jeg SKULLE komme i stropløs og stram cocktailkjole, hvilket nok er dét outfit, jeg ville føle mig mindst tilpas i.

Men; det er jo bare min holdning, og jeg ved godt, at andre har det anderledes. Og i den forbindelse er det da fint nok at angive retningslinjer.

0

Del dette indlæg

Vi valgte ikke at skrive noget. Vi overvejede at skrive "festligt tøj" men blev enige om at det nok gav lidt sig selv, så vi har undladt det. Det vigtigste for os er at folk kommer og er med til at fejre vores kærlighed til hinanden, og så regner jeg lidt med de godt selv ved de ikke skal komme i joggingbukser (det kan jo være jeg lbier klogere) :tunge:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer