Guest louisepus

DRESSCODE

119 indlæg i dette emne

Der skalklart være dresscode... om ikke andet så til en hjælp så folk bare har en lille idé om hvad de skal tage på. Det er jo også en hjælp til gæsterne.

Jeg dør hvis der kommer nogen i pangfarver eller babylyserød... så vores dresscode bliver noget med jordfarver. Faktisk har jeg en idé om at lave en slags farveskale på invitaitonen så folk nkan se hvor de gerne må passe ind.

Da jeg selv skal være Grøn brud må folk gerne tage hvidt eller sort på, eller grå, brun eller grøn... det burde være til at finde for de fleste.

Man skal jo også passe på at man ikke begrænser det for meget.

Ej, jeg synes godt nok det lyder begrænsende - sorry. Men det er selvfølgelig dit bryllup, så det skal jo også være som du vil have det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt følge de påstande om at dresscode er vejledende. Og det irritere også mig, når folk møder op i tøj, jeg synes er under "by-turs-niveau" til store fester. Men man er også nødt til at tænke på, hvordan modtagerne vil opfatte det. Jeg tror mange i min familie ville blive skræmt af en dresscode, og føle at jeg snopper lidt med sådan en oplysning. Derimod tror jeg, at løsningen med at skrive det lidt implicit, som i historien eller anden prosaform, vil falde i bedre jord.

0

Del dette indlæg

jeg vil helt ærligt hellere have at folk kommer i det DE føler er bryllupstøj... og hvis der så er nogen der kommer i jeans eller sådan noget, ja så er det sådan og så føler de sig tilpas i det! Jeg må indrømme at det for mig ville være snobberi at skrive på... Men jeg er jo så også på SU-budget og i et forsamlingshus. Hvis man brger 100.000 plus på det og vi snakker slot/hotel el.lign. Så tænker jeg at man virkelig gerne vil have en fin fest og så er det vel fair nok at skrive på... Jeg synes bare virkelig det afhænger af ens omgangskreds/familie, hvor festen skal holdes osv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror ikke jeg vil skrive dresscode på... Hvis det endelig skulle være ville jeg nok skrive det med en snert humor at vi ikke forventer at se nogen i arbejdstøj eller noget i den stil.

Jeg har sådan en regel at andre selv må bestemme hvad de vil have på... Selvfølgelig skal de ikke komme i hvidt, men mon ikke de fleste godt selv kan tænke det??? Nu kender jeg jo de folk der kommer og det er sådan set kun min lillebror jeg kunne have mistænkt for at komme i slidte jeans og forvasket trøje (det præsterede han at gøre til min søns barnedåb, jeg fandt dog en skjorte til ham for han følte sig alligevel lidt forkert)... Og lige med ham ved jeg at min mor vil tage ham i nakken når det er bryllup.

Hvis det pæneste de har er jeans (de kan jo også være smarte), jamen så kommer de i det og er det gallaskrud så kommer de vel i det...

/Chalotte

0

Del dette indlæg

Der skalklart være dresscode... om ikke andet så til en hjælp så folk bare har en lille idé om hvad de skal tage på. Det er jo også en hjælp til gæsterne.

Jeg dør hvis der kommer nogen i pangfarver eller babylyserød... så vores dresscode bliver noget med jordfarver. Faktisk har jeg en idé om at lave en slags farveskale på invitaitonen så folk nkan se hvor de gerne må passe ind.

Da jeg selv skal være Grøn brud må folk gerne tage hvidt eller sort på, eller grå, brun eller grøn... det burde være til at finde for de fleste.

uuuh den var lidt slem synes jeg at bestemme hvilken farve de også skal ha på... men det er dit/jeres bryllup :cheerleader3: Håber folk overholder den dresscode for din skyld.

krammer

0

Del dette indlæg

uuuh den var lidt slem synes jeg at bestemme hvilken farve de også skal ha på... men det er dit/jeres bryllup :thumbsupsmileyanim: Håber folk overholder den dresscode for din skyld.

krammer

Helt enig!!! :ditto:

Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har forresten ikke skrevet nogen dresscode - det plejer man ikke rigtig at gøre i familien (ville få nogle til at få ondt bagi), men det plejer dog heller ikke at være et kæmpe problem. Bortset fra min ene moster, som konsekvent dukker op i sin fineste campinghabit til alle finere begivenheder, klær de fleste sig meget passende :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Synes denne tråd er rigtig vigtig - fordi den viser, hvor forskellige vi er

:)

Keld og jeg har også diskussionen om. hvorvidt der skal skrives dresskode i vores invitation. Jeg holder på, at vi skal skrive dresskoden ind i invitationen, udfra betragtningen om, at vi bruger en pæn sum på festen, og selv lægger et stort arbejde i at finde det rigtige tøj til dagen.

Desuden må det også være rart som gæst, at have en vejledning om påklædningen til bryllup :cheerleader3:

Jeg synes da, man som gæst til et bryllup bør finde det absolut flotteste tøj frem, man overhovedet kan finde, netop fordi værtsparret lægger meget tid og mange penge i at gøre festen så god som overhovedet muligt.

Er man virkelig traditionel, er dresskoden til et bryllup afhængig af, hvor på dagen det ligger:

Formiddag: Jacket eller jakkesæt

Eftermiddag: Kjole og hvidt til gommen og de mandlige gæster - det er så i dag blødt op, således at gommen og de mandlige gæster godt kan have et flot jakkesæt på i kirken, men at der så klædes om til smoking til middagen om aftenen :biggrin:

Men vi er som sagt forskellige - og vi har hver vores indstilling til festtøj - heldigvis

0

Del dette indlæg

Jeg synes at det er en skrækkelig idé at ville skrive dress code i en invitation. Jeg tror at man 100 % får den bedste fest hvis "man lader" folk komme i det de føler sig tilpas i. Til vores bryllup var de fleste mænd f.eks. i jakkesæt, men der var også et par stykker der kom i jeans og skjorte og slips, og det var lige som vi havde ønsket os. Jeg synes at det er rigtig synd og ærgeligt at pådutte folk en påklædning som de ikke føler sig tilpas i, og jeg synes på ingen måde at det er op til os zillaer at diktere folks påklædning bare fordi VI vælger at gøre så og så meget ud af festen.

Så UD TIL HØJRE med påtvunget galla og butterfly, og IND MED en dejlig og uformel fest hvor folk kan slappe af og være sig selv. :):biggrin::cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg synes at det er en skrækkelig idé at ville skrive dress code i en invitation. Jeg tror at man 100 % får den bedste fest hvis "man lader" folk komme i det de føler sig tilpas i. Til vores bryllup var de fleste mænd f.eks. i jakkesæt, men der var også et par stykker der kom i jeans og skjorte og slips, og det var lige som vi havde ønsket os. Jeg synes at det er rigtig synd og ærgeligt at pådutte folk en påklædning som de ikke føler sig tilpas i, og jeg synes på ingen måde at det er op til os zillaer at diktere folks påklædning bare fordi VI vælger at gøre så og så meget ud af festen.

Så UD TIL HØJRE med påtvunget galla og butterfly, og IND MED en dejlig og uformel fest hvor folk kan slappe af og være sig selv. :biggrin::cheerleader3::cheerleader3:

Fuldstændigt enig med dig Sarah. Alle kom i pænt tøj til vores bryllup, og ærligt talt var noglet dukket op i noget knap så pænt, kunne det ikke have raget mig mindre, så længe folk var i godt humør - det var en fantastisk dag, som gæsternes påklædning på ingen måde kunne have ødelagt :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at mange skriver dress code og for mange er det rart at vide hvordan man skal være klædt på. Man vil som gæst gerne være passende klædet på. Det være sig både at man ikke vil være for fin eller for casuel. .-)

Man siger at mændene ikke må være finere klædt på end gommen. Men min H2B regner med at tage sine læderbukser på, så for vores skyld på gæsterne godt være "finere" end gommen. Det er jo en smags sag.

Vi har i invitationen skrevet: Påklædning - Ja tak

:bearhug:

0

Del dette indlæg

I vores invitation kommer der til at stå:

Desscode: Galla

Herrerne: Uniform, kjole og hvidt hvis muligt, ellers sort jakkesæt

Kvinderne: Lang aftenkjole

(kæresten er soldat, deraf unformen)

Jeg er stor tilhænger af dresscodes - jeg hader både at være under- og overdressed :bearhug:

Redigeret af PlusEsseQuamSimulatu
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har skrevet 'festtøj', mest fordi h2b skal i jakkesæt og gerne vil undgå at nogle skulle komme i kjole og hvidt, smoking osv.

Vi er godt tilfredse hvis bare folk kommer i noget de føler sig tilpas i, som samtidig er festligt (det er jo så op til den enkelte at fortolke hvad festligt er).

Jeg er ret sikker på at min onkel fx kommer i sorte jeans og skjorte (måske slips, hvis min tante får sin vilje), men jeg ville også synes det var meget mærkeligt, hvis han kom i jakkesæt!

0

Del dette indlæg

Som Rikke ganske rigtigt siger så er folk forskellige men de fester folk holder er også meget forskellige. Nu siger Rikke smoking. Der er masser af bryllupsfester hvor en smoking vil virke malplaceret fordi folk, dvs. brudeparret, lægger op til noget helt andet. Det kan være en afslappet havebryllupsfest, en ikke for stiv fest i et forsamlingshus (eller for den sags skyld også på et pænere feststed).

Generelt syntes jeg folk har en rimelig god fornemmelse af hvad man tager på til et bryllup og hvad man ikke gør, måske lige bortset fra de helt unge. Et eksempel var én for nylig hvor jeg bemærkede at han havde hue på under hele festen. Talte kort med en af serveringspigerne om det; Jamen han var skater. I en anden situation var det cowboybukser og hvide gummisko. I begge situationer har det næppe været noget som har gået brudeparret og gæsterne på, fordi der ikke var lagt op til en bestemt dresscode. Der kan så være andre fester, herunder ikke mindst "husarfester" hvor alle kommer i uniform o.l. og der laver man nok en dresscode.

0

Del dette indlæg

Vi har ikke nogen særlig regler for påklædningen til vores bryllup.

Vi skal holde en stor sommerfest i haven og jeg tror at folk vi tage det lidt pænerer sommertøj på, hvilket er helt fint med os. Vi skal også have et hav af børn med og der synes jeg ikke det passer sig at løbe efter lillemanden/pigen på 1½ år i lang kjole. Så vi lader gæsterne selv vælge.

0

Del dette indlæg

Vi valgte at vedlaegge en dresscode simpelhen fordi folk blev ved med at spoerge ind til det. Vi er to kulture som skal forenes saa derfor skrev vi foelgende:

Vi ar valgt at sige paent og behageligt festtoej, passende til aarstiden.

Til hjaelp har vi valgt at vedlaegge denne lille retningslinje:

Bare skulder er daekket til i kirken. Hvidt og helt sort er ikke en bryllupsgaest farve,

da hvidt er forbeholdt bruden og helt sort er forbeholdt den lille sorte aftenskjole og begravelser.

Vi elsker lyse og glade farver.

Alle maend baere jakkesaet med slips

Er stovlerne puset og halmen i traeskoene skiftet, kan det ikke gaa helt galt.

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt at skrive

Dresscode; Selskabstøj

Farvetema: Lilla

Bruden i kjole

Gommen i habit.

Det er så ikke et krav at folk kommer i lilla tøj men vi synes det kunne være skægt hvis folk havde et snert af lilla på

0

Del dette indlæg

Jeg overvejer at skrive dresscode i vores, men det er UDELUKKENDE ment som en "rettesnor" for dem der selv mener at de har en eller anden etikette de skal overholde.. Vi regner med at vi skal holde vores fest på en kro - altså ikke super upscale, men heller ikke budget bryllup - så stilen er vel et sted "midt imellem".. Jeg kunne ikke drømme om selv at komme til bryllup i andet end galla kjole, men det er jo MIN holdning.. Jeg kunne på den anden side set heller ikke drømme om at rynke på næsen af folk der ikke kommer i gallakjoler..

Til min brors bryllups sidste år var der et par hvor kvinden mødte op i sort Adidas kondidragt - og hendes mand/kæreste var i slidte (og beskidte) cowboybukser og slidt tshirt... OG der var en der mødte op i gennemsigtig bluse og ingen BH.. :blink: Det var nok alligevel lidt for "spændende" for min smag..

Men jeg har både en mor og en svigermor som absolut ikke er kjoletyper - og jeg kunne slet ikke se min mor iført kjole.. Og jeg har det bedst hvis alle har det godt til mit bryllup - så tror dresscoden kommer til at hedde:

Påklædning: Kom som i lyster - Jesper bærer ........ og Kirstine bærer hvidt..

Så kan dem der ikke går op i traditioner og etikette gøre som de har lyst, og dem der gør - kan tage hensyn til vores påklædning.. :)

0

Del dette indlæg

Hvis vi skriver noget (ved det ikke helt endnu)

bliver det noget i retning af

"dresscode: festlig gerne kreativt" eller noget i den dur.. sådan at det skal forstås som at folk gerne må være kreative med tøjet, hår osv. og at det ikke nødvendigvis behøver at være galla i den stive forstand.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer