Guest Bobbel

C&PV 22.august 2009

151 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Bobjergmølle

Bobjergmølle skrev tilbage på min mail i dag.

Min kommende svigerfar sidder i kørestol - og det skal jo ikke være alt for besværligt for ham at komme rundt, de skrev:

"Med hensyn til kørestolen, så er der en smal kørevej derned, men der er niveau forskel i bomaen samt ujævn terræn,

så der er visse steder den skal løftes rundt. Men med lidt god vilje kan det godt lade sig gøre."

så jeg tror, jeg må slå den ide ud af hovedet... :thumbsupsmileyanim:

det vil ligesom dræbe lidt af stemningen for min svigerfar, hvis han skal løftes rundt på hvergang han skal noget...

...øv øv - det ser ellers så hyggelig ud...

Men så er der da et sted mindre vi skal ud og kikke på :thanks:

Redigeret af Bobbel
0

Del dette indlæg

Tema

UHU jeg elsker en fest med et godt tema - og hvis jeg finder de helt rigtig overtalelsemidler frem tror jeg PV kan lokkes med på ideen ;)

Vi går til dans, hvilket foresten helt klart kan anbefales - rigtig dejligt med en fælles interesse

( Overtalelses sætning lyder "jamen skat- tænk på det er en hel time om ugen hvor du bestemmer alt!" ;) )

men altså vi danser meget forskelligt - men swing er bare yndlingsdansen, og den stammer jo fra 20´erne og 30´erne

Så jeg tror, hvis vores bryllup skal have et tema, han kan gå med til, skal det være: 1930´erne

Jeg har bare ikke ret mange inspirationspilleder - så hvis I ligger inde med nogen piger - så spam min tråd :thumbsupsmileyanim:

post-21395-1197552081.jpg

Redigeret af Bobbel
0

Del dette indlæg

jeg forsøger

bil

tøj

gamle bryllupsbilleder

foto

Large bouquets of orchids and lily's were a favorite choice for flowers. Ostrich fans were also quite popular with the ladies. Set the ambience of the decade by holding your wedding reception at a lounge or decorate your chosen location as a cabaret or speakeasy.

Bootlegging was big business for many, so be sure to add some "moonshine" bottles along the bar. Set up an old-time photo studio and hire a photographer to shoot guests in old fashioned costumes. This would make a wonderful keepsake to give to your guests as favors.

For table decor, place a single large orchid in a crystal vase and drape faux pearls around the centerpiece. Add some rose petals to complete the look.

Present your guests with long fake pearl necklaces, a CD with music from the 20's, or a personalized deck of cards (gambling was extremely popular then.)

For entertainment you will definitely want a Jazz band or a DJ that has a variety of jazz and related nineteen twenties music. If your reception location has a large yard area, set up a croquet match, as this was a very enjoyable pastime for both men and women.

Not sure how to dance to the music? Hire a dance instructor to come in and teach you and your guests the Charleston, Lindy Hop and other slick dances of the 20's.

NÅ, men jeg ved ikke om du kan bruge det til så meget ;)

krammer

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

uhu dejlige links :thanks:

Er ikke sikker på jeg får ham i kjole og hvidt - men mon ikke jeg kunne lokke ham i vest, jakke og skjorte som på billederne

- kom faktisk også til at tænke på de der hvide "sokker" uden på skoen (som onkel anders har på) mon man kan få sådan nogle længere...

- og mon han ikke også skal have ærme holdere på

- og hat :thumbsupsmileyanim:

- jeg tror jeg skal have finger fald...

- måske små korte handsker - hvis ikke det er tacky- hm tænkt tænke - det afhænger vel også af hvilken kjole jeg skal have...

- hm mån ikke de slør med bred blonde egner sig godt

post-21395-1197562942.jpg

0

Del dette indlæg

uhu dejlige links :thanks:

Er ikke sikker på jeg får ham i kjole og hvidt - men mon ikke jeg kunne lokke ham i vest, jakke og skjorte som på billederne

- kom faktisk også til at tænke på de der hvide "sokker" uden på skoen (som onkel anders har på) mon man kan få sådan nogle længere...

- og mon han ikke også skal have ærme holdere på

- og hat :thumbsupsmileyanim:

- jeg tror jeg skal have finger fald...

- måske små korte handsker - hvis ikke det er tacky- hm tænkt tænke - det afhænger vel også af hvilken kjole jeg skal have...

- hm mån ikke de slør med bred blonde egner sig godt

post-21395-1197562942.jpg

uuuh flot slør - men det kræver nok en forholdsvis enkel kjole :blush: der er mange flotte handsker på ebay -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihh!

Det lyder supercool med 30'er tema.

Ville gerne selv ha været lidt ovre i det tema, men der satte manden godtnok foden ned :) Det syntes han var for fjollet.

Havde ellers forelsket mig hovedkuls i en gammel grammofon, med sådan et stort messinghorn, eller hvad nu det hedder, som en superflot dekoration. Og min lillebror, der har en masse kontakter i musikverdenen, havde flere ideer til DJ's, der primært gør sig i 20'er-30'er musik.

(til gengæld nedlagde jeg veto imod suppe-steg og is musiker)

Så nu kører vi bare med "bryllupstema" - med jukebox (men det er også ok, så længe jeg bare får min vilje -HAHA- )

Men glæder mig helt vildt til at høre, hvad du finder på. -HAHA-

mvh Maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var da bare verdens bedste ide med de gramofoner - den må jeg lige forlægge kæresten :ilovebryllupsklar:

Forlovelsesfest

Vi holdt forlovelses/fødselsdags fest den 22. hvor snakken kom op om bryllup - og der faldt en kommentar om noget med tema

(min familie ved godt jeg er helt hook på den salgs)

hvor til min bedstefar siger tørt " ja ja men PV skal vel også have noget at sige!"

Så var det faktisk helt vildt dejligt, at kunne sig "ja - det er også noget vi er blevet enige om" :balloons:

Men det var nu bare en super hyggelige fest - og vi fik en masse gaver

(vi havde nu ikke forventet at få noget) men vi fik bla. dem her:

post-21395-1198700773.jpg

post-21395-1198700887.jpg

Men det var en rigtig hyggelig aften hvor vi fik samlet vores familie, sådan rigtigt for første gang :biggrin:

Dronninglund slotskirke

Juleaften var vi i kike i Dronninglund sammen med min bedstemor, moster og kusine (så kunne PV jo lige få set kirken)

og det var en rigtig hyggelig gudstjeneste (der er nu noget specielt ved at sidde i kirken og alle folk synger med)

men vi var begge to en lille smule skuffede

- selv om det er der jeg er døbt, mine forældre er gift og jeg går i kirke hver jul - var der bare ikke den der WAUW fornemmelse, og PV havde den heller ikke...

Så jeg tror vi er gået væk fra Dronninglund slot (vi havde ellers fået materiale der fra - og de er bare super søde og det ser fint ud)

Festmapper

Vi har også fået en materiale mappe fra Sohngårdshold slot - og den er godt nok flot!

- men også lidt en anden pris end Dronninglundslot

Efter at have fået de to flotte fest mapper skrev jeg også til gl. Vrå slot

-og det var lidt af en skuffelse - der kom bare en mail tilbage med deres menuer osv

De to andre steder har vi fået en masse materiale... men pyt det er jo ikke den alene man vælger ud fra

Men tror nu måske også vi er gået lidt væk fra slotsbryllup...

Hvor?

Men men piger fra det nordjyske - hvor holder I egentlig jeres fest henne?

Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvor jeg skal starte med at lede??

Redigeret af Bobbel
0

Del dette indlæg

Hej igen! :cheerleader3:

Sikke en lækker tråd, du har fået startet! Masser af fede ideer!

Ang. Gl. Vraa Slot, så prøv at smutte forbi "læsernes bryllupshistorier", og læs Allegras bryllupsberetning! Den er lidt lang (men ikke ét indlæg for langt!), og det er simpelthen verdens bedste beretning.. og nå ja, så fandt festen sted på Gl. Vraa Slot, og der er en MASSE billeder!

Ellers har jeg selvfølgelig også fortalt dig om Svanelunden i Hjørring.. I kan jo altid kigge forbi hvis I kommer på de kanter, eller måske bare ringe til dem...

Redigeret af ying
0

Del dette indlæg

puha man kan godt nok blive fortabt i Allegras´s beretning

- den er godt nok VILDT god - jeg brugte en hele aften der inde den anden dag...

men jeg tror vi er blevet enige om her hjemme at vi nok tager Hangaen hos mine forældre...

(mine forældre ved det bare ikke endnu :thumbsupsmileyanim: )

Fordelene er mange, men der der vejer mest er, at hvis vi gør det på den måde - kan vi få lov til at spendere ekstra på sjove ting,

som udsmykning i 30´er stil, luksus gaveæsker, måske en chokoladefontænde (mums) osv...

0

Del dette indlæg

Fjer!

Åh jeg har fået ind i hovedet at man ikke kan holde 30´er bryllup uden fjer!

Men PV er noget tilbageholdende (for at sige det mildt)

Jeg synes bare det kunne være så fint...

Lige lidt billeder (tyv stjålet her indefra :thumbsupsmileyanim: )

post-21395-1199311644.jpg post-21395-1199311659.jpg

Det der kunne være så smart med fjerene, er at man kunne lave sådan en "corsage" (til armen som på billedet) med nogel fede fjer og noget bling, eller perler

Så kunne der ligge sådan en i alle kvindernes gaveæsker - som de så skulle tage på... kan I følge mig??

Man kunne lave den på noget fedt silkebånd så den bare skulle sløjfes - så passer den jo til alle håndled...

Redigeret af Bobbel
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

:lol: til mig for ikke at have budt dig velkommen ;)

Velkommen til det mest vanedannende forum og til lykke med forlovelsen :thumbsupsmileyanim:

Det lyder så stylish med et 1930'er bryllup, jeg ville enormt gerne have kørt samme stil, meeeeen manden var ikke lige til at overtale ;)

glæder mig til at følge din planlægning :lol:

0

Del dette indlæg

Tænk at jeg slet ikke har været i din tråd før! Jeg elsker temafester og det bliver bare for fedt med 30'er bryllup. Og dertil synes jeg at fjer på velanbragte steder vil passe rigtig godt.

Jeg kan se at vi har samme yndlingskjole:

post-30788-1199354262.jpg

Jeg tror bare desværre ikke den kan fås i Danmark. :thumbsupsmileyanim: Men lad mig endelig høre hvis du finder den!

Redigeret af rasmissen
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer