Ceciliesmor

Noget nyt, noget gammelt, noget lånt og noget blåt

28 indlæg i dette emne

Hvad bruger/brugte I som ovenstående - og bør det være 4 forskellige ting?

Min faster har arvet min afdøde bedstemors perlekæde, med den klausul, at alle piger i familien skulle have lov at bære den ved deres bryllup. Den vil jeg meget gerne bruge og det bliver så noget lånt (måske kan det også været noget gammelt, men så gammel er den jo heller ikke).

Noget blåt bliver sikkert strømpe-båndet.

Men hvad så med det nye og formentlig det gamle???? - det nye kan selvfølgelig være mit tøj, men jeg synes egentlig at det kunne være sjovt, hvis det var noget andet........

Desuden har jeg så en 25 øre fra det år jeg blev født, som jo skal i min brudesko (eller måske skal den bare limes nedenunder - mener at min kusine havde haft meget svært ved at gå med den i selve skoen).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke heeeelt styr på det... For hvornår er noget nyt, og hvornår er det gammelt? Men mit blå skal i hvert fald være en lille flaske blå Gajol! :cheerleader3: Og mit lånte skal være skørtet, som jeg låner af min veninde der blev gift for 1½ år siden.. Smykkerne jeg skal have på er 2 år gamle, så mon ikke de med lidt god vilje kan bruges som noget gammelt...? Og så må kjolen være det nye... Men ja, synes også det kunne være sjovere hvis det var noget andet end tøjet....

Redigeret af ying
0

Del dette indlæg

Mit nye var kjole, sko og undertøj. Mit gamle var øreringene, som var den første gave Kim gav mig. Det lånte var en halskæde af min mors. Det blå var mit strømpebånd.

Strømpebåndet fik jeg i øvrigt af en tysk kollega, som selv havde brugt det til sit bryllup. Hun sagde, at man til sit bryllup, skal have noget forærende af en lykkeligt gift kvinde. Det syntes jeg var lidt sødt. Strømpebåndet har jeg i øvrigt lovet til en anden veninde som skal giftes i år, med samme historie.

Gad vide om det er en tysk tradition?

Har andre hørt den før?

0

Del dette indlæg

Mit blå bliver strømpebånd, mit gamle bliver nok et par gamle hvide sko, mit lånte bliver en halskæde fra min mor (i øvrigt et succes ægteskab, så det er perfekt) og det nye regner jeg med bliver tøjet, hvis ikke jeg finet en ny lille taske :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kender traditionen med at man skal have noget forærende!!

Men jeg har også tyske bedsteforældre på min mors side!!! Jeg ved at det er en meget brugt tradition i tyskland, på højde med vores nyt, gammelt, blåt og lånt.

Mit det nye bliver tøjet, det gamle bliver en perlekæde jeg har arvet fra min nu afdøde farmor, det blå bliver mit lidt specielle strømpebånd( Jeg er spejder på 15. år og har blåt spejdertørklæde, det bliver derfor mit strømpebånd) og det lånte bliver et armbånd jeg låner af min mor som passer til perlekæden. Jeg har fået et skørt foræret af en veninde som blev gift sidste år, det er så det som jeg får fra den gifte kvinde!

Knus fra Ditte

0

Del dette indlæg

Mit det blå bliver en flaske blå Gajol i tasken og nogle blå perler som jeg klistrer under mine sko som vores forbogstaver.

Det lånte bliver en halskæde som jeg låner af min mor, samtidig er det også det gamle, da det er halskæde hun har arvet fra min mormor.

Det nye bliver noget af alt det andet, der er masser at tage af. Kjolen tror jeg :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Ja hvad er det med den 25 øre???? er det så ikke mere behageligt med en 100 kr seddel :angry:

Kender ikke den tradition, hvor er den fra?

Nå men her kommer mine ting:

Noget nyt: Kjolen (meget originalt)

Noget gammelt: Har lige fået et par diamantøreringe i julegave af min kæreste så dem skal jeg have på, og må altså gå under noget gammelt på dagen.

Blåt: Strømpebånd

Lånt: Diamanthalskæde fra min mormor

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HEy

Uha så langt er jeg slet ikke kommet, men har da gjort nogle overvejelser.

Satser på at låne en halskæde fra min afdøde mormor, eller min svigermors murstenskæde+armbånd. Det er også gammelt :cheerleader3:

Det nye er der mange ting af og ja så køber jeg den med den blå flaske gajol, måske kan jeg få en gift kvinde til at købe den til mig. :angry: OVervejer også at sætte vores forbogstaver under skoene med blå sten så kan det ses når vi knæler i kirken:

Kh

Louise

0

Del dette indlæg

Hej.

Nyt:Brudekjolen

Gammelt: perlehalskkæde lånt af min mor

Lånt:ovennævnte halvkæde

Blåt: mine øreringe, der har en hvid og en lyseblå perle.

jeg er ikke så vild med tanken om et strømpebånd. Tror helt sikkert jeg bliver irriteret over at ha' det siddende på låret.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Nyt:Brudekjolen

Gammelt: perlehalskkæde lånt af min mor

Lånt:ovennævnte halvkæde

Blåt: mine øreringe, der har en hvid og en lyseblå perle.

jeg er ikke så vild med tanken om et strømpebånd. Tror helt sikkert jeg bliver irriteret over at ha' det siddende på låret.

Jeg mærkede det overhovedet ikke.. Blev helt overrasket da de bad om at se det, for jeg havde faktisk glemt det.. Forhåberntlig bliver det også sådan for dig..

0

Del dette indlæg

Hvorfor har man 25 øre i sin sko?

:angry:

Det er for at man aldrig skal komme til at mangle penge i sit ægteskab - det er en tradition, som var vigtig for min (afdøde) farmor. Jeg ved, at det var vigtigt, at 25 øren var fra det årstal, hvor bruden blev født, så derfor har hun samlet 25-ører til alle hendes pige-børnebørn fra vores fødselsår.

0

Del dette indlæg

Jeps - 25-øren er for at man aldrig skal komme til at mangle penge i sit ægteskab - tror jeg putter en 25-øre i den ene sko - og en hundrede las i den anden :angry:

Det nye: en taske der matcher kjolen

Det blå: strømpebåndet

Det gamle: den arbejder jeg stadig på

Det lånte: hmmm ja den arbejder jeg også stadig på!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nyt: Kjole, smykker, sko osv...

Gammelt: Gaffel armbånd. gaflen er min oldemors bryllupsgave.

Lånt: Tja... Aner det ikke...

Blåt: Har fået et kors med en blå sten i af Blichfeldt smykkedesign, så det kan jeg jo altid have på, på en eller anden måde. Ellers bliver kjolen måske blå...

0

Del dette indlæg

Det nye : Undertøjet :cheerleader3:

Det gamle : Et lille tørklæde som min mors moster engang hækkelede til hendes

Det blå : Et strømpebånd..... med et OB mærke syet på.... xtra overraskelse til manden :cheerleader3:

Det lånte : tja.... det ved jeg endnu ikke :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Dejligt med mange svar - jeg er stadig ikke rigtigt kommet nærmere på en løsning - men der er jo også god tid. Jeg overvejer dog, om jeg skal prøve at låne et strømpebånd af en gift veninde (så har jeg jo det lånte) og så skal det blå måske være en flaske blå bols.......

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker stadig som en gal... magler nærmest dem alle - tror jeg..

Noget Nyt - kan så være mine smykker/diadem

Det gamle: ??? aner det virkelig ikke... mon svigerinde eller svigermor har noget... nej vent måske min farmor har noget ... så er det bare lige HVAD?

Det lånte: eehhmm skørtet? :cheerleader3: jeg har da lånt det af butikken ... gælder den ikk???? :cheerleader3:

Det blå: Har ikke noget blåt... overvejer ar lime blå sten/palietter under mine sko :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hey.

Jeg har fået fortalt at det lånte skal være lånt af en lykkelig gift kvinde.

Men synes de klassiske blå strømpebånd er lidt for kedelige til mig...tror jeg skal finde på noget andet skægt. Evt et rødt strømpebånd....hmmmm

Mit gamle bliver en guldkæde med diamanthjerte og små diamant øreringe jeg har fået af min elskede.

Mit lånte er jeg ikke kommet langt med.

Mit nye..hmm..

mit blå...tjaeh...

men mine forældre skal til London her i februar, og jeg har bedt dem om at tage en penny med hjem, fordi den engelske version hedder:

Something old, something new

something borrowed, something blue

and a penny in the shoe.

Og synes bare det vers er så sødt.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer