Guest NatKen

Bordplan?

24 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hvis du vil rette dig helt efter Emma Gad, så er det sådan nogle skikke:

på brudens højre side sidder hendes far, som har gommens mor til bords. Gommen har selvfølgelig bruden til bords og på hans venstre side sidder brudens mor med gommens far til bords. Hvis en eller flere af brudeparrets forældre ikke er til sted, går pladsen til det nærmeste familiemedlem. Hvis forældrene er skilt og har en ny kæreste, sidder parrets forældre fortsat tættest på de nygifte, mens de tilkomne papforældre sidder blandt de øvrige gæster.

Er præsten inviteret skal han/hun sidde ved siden af en af forældrene. Herefter følger forloveren og så bedsteforældrene. Søskende blandes med resten af selskabet.

Det er en almindelig regel, at ægtepar ikke må have hinanden til bords, sidde lige overfor eller ved siden af hinanden. Dette er forbeholdt forlovede par, som til gengæld ikke må skilles af...

Ja det er hvad der står :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

på brudens højre side sidder hendes far, som har gommens mor til bords. Gommen har selvfølgelig bruden til bords og på hans venstre side sidder brudens mor med gommens far til bords. Hvis en eller flere af brudeparrets forældre ikke er til sted, går pladsen til det nærmeste familiemedlem. Hvis forældrene er skilt og har en ny kæreste, sidder parrets forældre fortsat tættest på de nygifte, mens de tilkomne papforældre sidder blandt de øvrige gæster.

Er præsten inviteret skal han/hun sidde ved siden af en af forældrene. Herefter følger forloveren og så bedsteforældrene. Søskende blandes med resten af selskabet.

Det er en almindelig regel, at ægtepar ikke må have hinanden til bords, sidde lige overfor eller ved siden af hinanden. Dette er forbeholdt forlovede par, som til gengæld ikke må skilles af...

takker, det er jo lige rart at vide hvordan man skal sætte selskabet sammen!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

takker, det er jo lige rart at vide hvordan man skal sætte selskabet sammen!

Den her stammer fra dengang da brudens forældre stod for hele gildet - der er rigtig mange der vælger at gøre det helt anderledes...

Vi bruger det nu heller ikke. Jeg bryder mig ikke om at skille par - jeg hader selv at komme til en fest hvor man bliver skilt.

Så vi går også efter hygge modellen :denmarkflag:

Men det er en meget god rettesnor - og jeg tror de fleste vil sige, at bordplanen, er noget af det sværeste ved at arrangere en fest :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror jeg går efter hygge-modellen... Altså hvem vil hygge sig med hvem og så dropper vi den søde Emma Gad... Selvom jeg synes den er meget sød den med at ægtefolk IKKE må sidde sammen, mens forlovede SKAL...

Lige mine ord altså hyggemodellen - jeg synes ikke der er NOGET VÆRRE end at blive splittet op efter nu skal vi rystes sammen modellen - det er nemlig ikke altid sikkert at man kan snakke med "de fremmede", men det plejer at hjælpe hvis man har sin partner så har man i det mindste hinanden..

0

Del dette indlæg

Synes nu heller ikke der er noget værrere end at blive skilt af.. Man får en kedelig fest synes.. folk er ikke så festlige når man ikke kan være sammen med sin partner.. Og synes det er lidt forkert.. Her er man til fest for at fejre ægteskab, hvorfor skulle man så splitte dem ad der er gift :thumbsupsmileyanim:

Hos os kommer mine forældre også til at sidde sammen og hans forældre sammen, gider heller ikk splitte dem ad.. Tror de har mødtes en gang, så vil have mine forældre på min side.. Men for pokker da, hvor har man bare mange problemmer med at ligge den **biiiP** bordplan...

0

Del dette indlæg

Jeg har heller ikke overvejet at skille folk af fra deres partner. Nogen elsker det og andre hader det. Jeg vil heller ikke skille vores forældre. De har endnu ikke mødt hinanden, og har har svært ved at forestille mig hvad min mor skulle snakke med min svigerfar om.

KH

Louise

0

Del dette indlæg

Vi har så nok tænkt os at lade Emma hvile godt og grundigt i sin grav. Jeg tror nemlig, at vi ender med slet ikke at have vores forældre siddende ved vores bord. Vi var til et bryllup hos et hold gode venner, hvor vi faktisk sad ved siden af dem, og det var SÅ hyggeligt. Og så tror jeg faktisk, at forældrene også hygger sig meget bedre med fx nogle af deres søskende, som de ikke ser så tit - end at sidde ved siden af os..

Janne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til at starte med, ville jeg heller ikke følge "traditionerne"... Egentlig ville jeg have brudepige (min søster), Forlover og Toastmaster - og så deres "bedre halvdele" til bords.

Så snakkede jeg med min mor her forleden. Uden at nævne noget om mine planer, kom vi ind på emnet. Jeg kom frem til, at hun nok rent faktisk ville blive rigtig ked af ikke at sidde ved siden af Michael - IKKE skuffet, men ked af det.

Jeg kan sgu ikke rigtig finde ud af min mor for tiden. Det ene øjeblik virker hun fuldstændig ligeglad med vores store dag og snakker bare om hendes sk... campingvogn, og det næste øjeblik snakker hun ikke om andet end brylluppet.....

Nå, men jeg er jo ikke interesseret i at gøre min mor ked af det...... - jeg elsker min mor, og da hun jo ligsom er brudens MOR, er det jo også lidt hendes dag. Så nu har jeg besluttet, at vi følger traditionerne.

Jeg glæder mig nu også til at skulle sidde ved siden af min elskede far. Han skal ikke for langt væk fra mig - han er bare SÅ følsom, og jeg tror han vil sætte STOR pris på at sidde ved siden af mig.

Så vi følger traditionerne !!!!

0

Del dette indlæg

Halløjsa....nu liiige et spørgsmål:

Hvor sidder forloveren?

Har været til et bryllup hvor denne sad ved siden af gommen. Det kom jeg til at fortælle min svigermor, der flippede totalt ud over at hun ikke skulle sidde ved siden af sin søn. Men prøv liiige at slappe af..vi skal giftes til september, ikke på lørdag. Og helt ærlig, så spændende er hun altså helller ikke....ja, 'scuse me. Andre med samme problemer? Eller bare et svar på mit spørgsmål?

Takker

0

Del dette indlæg

Vi laver også helt om på traditionerne :fløjt:

Vi kommer begge 2 fra skilsmisse familier så vi har 4 par forældre vi skal gøre glade :(

Da vi skal sidde ved runde borde har vi besluttet, at placere hans forældre ved border til venstre

for min kæreste, og min forældre til højre for mig, og hos ved vores bord kommer vores søskende

til at sidde. :rolleyes:

Vi har også valge ikke at "blande" vores venner/familie for meget, vil foretrækker en hyggelig

fest fremfor Emma Gad....................... sorry Emma :bearhug:

0

Del dette indlæg

Halløjsa....nu liiige et spørgsmål:

Hvor sidder forloveren?

Har været til et bryllup hvor denne sad ved siden af gommen. Det kom jeg til at fortælle min svigermor, der flippede totalt ud over at hun ikke skulle sidde ved siden af sin søn. Men prøv liiige at slappe af..vi skal giftes til september, ikke på lørdag. Og helt ærlig, så spændende er hun altså helller ikke....ja, 'scuse me. Andre med samme problemer? Eller bare et svar på mit spørgsmål?

Takker

Traditionerne siger således:

Brudgommens mor

Brudens far

Bruden

Brudgommen

Brudens mor

Brudgommens far

Mange har så også forlover, brudepige og toastmaster til bords....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi følger heller ikke helt Emma Gad, vores forældre kommer f.eks ikke til at sidde ved siden af os. Vi skal sidde ved lange borde, og ved vores bord bliver det søskende og tætte venner der kommer til at sidde. Vores forældre bliver så placeret ved det næste bord, som stadig er tæt på os, så vi laver et "hjørne" for forældre og mostre etc.

Vi splitter til gengæld par ad, medmindre de ikke kender nogen eller er meget generte. Det skal dog siges at par stadig vil komme til at sidde ved samme bord, eksempelvis overfor hinanden. Det skal dog også siges, at vores vennekredse kender hinanden på kryds og tværs og det vil derfor være meget svært for os at placere dem siden af nogen de slet ikke kender.

Nå ja og så holder vi nok de to pladser lige overfor os fri, som en slags gæstestole, hvor alle gæsterne i løbet af middagen har mulighed for at komme op og sidde og sige skål og skrive en hilsen i en slags gæstebog. På den måde har får vi snakket med alle og alle kan komme op og sige skål med brudeparret :rolleyes: Vi har selv været til et bryllup hvor det var og det fungerede ret godt.

Redigeret af M1974
0

Del dette indlæg

Vi har valgt slet ikke at have bordplan. Folk må sidde præcist som de vil. :cheerleader3:

Muligvis skal vi reservere et par pladser til os selv så vi kommer til at sidde sammen, men de andre må sætte sig ligge som de gerne vil, for vi er af den overbevisning at så hygger folk sig bedst, og det er jo det der er meningen. :)

0

Del dette indlæg

Vi har valgt slet ikke at have bordplan. Folk må sidde præcist som de vil. :cheerleader3:

Muligvis skal vi reservere et par pladser til os selv så vi kommer til at sidde sammen, men de andre må sætte sig ligge som de gerne vil, for vi er af den overbevisning at så hygger folk sig bedst, og det er jo det der er meningen. :)

Hvor mange skal I have med, Marie? For jeg tror da jeg ville blive helt forvirret af at der ikke var nogen der sagde hvor jeg skulle sidde ;)

0

Del dette indlæg

Hvor mange skal I have med, Marie? For jeg tror da jeg ville blive helt forvirret af at der ikke var nogen der sagde hvor jeg skulle sidde ;)

Vi bliver vel omkring 60-70, men skal sidde i en stor sal ved mange runde borde, så det bliver ikke noget problem, det er jeg helt siker på.

Hvis nogen ser helt forvirrede ud skal jeg nok tage dem i hånden og sætte dem på en stol. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bliver vel omkring 60-70, men skal sidde i en stor sal ved mange runde borde, så det bliver ikke noget problem, det er jeg helt siker på.

Hvis nogen ser helt forvirrede ud skal jeg nok tage dem i hånden og sætte dem på en stol. :)

:cheerleader3: alletiders... Så bliver der jo ingen problemer der... Kan godt lide det uformelle i det!!

0

Del dette indlæg

:cheerleader3:

Hvor er jeg dog lettet over at høre at så mange har tænkt sig at have venner eller søskende ved deres side, istedet for forældrene.

Jeg var faktisk i lidt af en krise over, at vi skulle have runde borde, og jeg kunne se for mig, at jeg og min kommende mand skulle sidde til bords med mine og hans forældre og vores to børn. Det var de otte pladser. Det havde jeg altså bare slet ikke lyst til, da min kommende svigermor og svigerfar, ikke snakker ret meget, og når børnene stikker af (de er 11 og næsten 7) så bliver det bord godt nok lidt stille.... og til sådan en fest skal der sgu være festlig stemning og højt humør.

:smolf:

Da vi havde besluttet os for den løsning med vennerne omkring os, ja så tog vores bordplan ca. 20 min. at lave... vi ved selvfølgelig ikke om alle kommer, men vi har en formodning, og det var sådan lidt for at prøve at lave en bordplan.

Det skal så siges at jeg stadig havde lidt dårlig samvittighed over det med forældrenes placering, indtil jeg tjekkede jeres svar ud. Fedt...

jeg troede virkelig at jeg var den eneste der tænkte så utraditionelt.....

Det her forum er da simpelthen uundværligt for dem der skal giftes..... fantastisk.

Tusind tak alle jer gæve kvinder derude.

Knus Pernille :):):cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Det her forum er da simpelthen uundværligt for dem der skal giftes..... fantastisk.

Tusind tak alle jer gæve kvinder derude.

Ja, det siger jeg godt nok også! Hvor har det været rart at læse denne tråd og få gode råd med på vejen. Jeg synes derudover, at det lyder som en rigtig god ide med at holde to pladser åbne overfor brudeparret, hvor alle kan sætte sig og få snakket lidt.

Og hvor ville det være dejligt med alle sine gode venner til "højbords".

Her er lige noget, jeg skal tygge på! :thumbsupsmileyanim: Tak!

Mvh LL

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer