september08

Budget

52 indlæg i dette emne

Vi bruger 100.000 kr. og har cirka 120 til reception og fest for 57 om aftenen. Vi synes selv, at vi har sparet en del her og der - eksempelvis sparer jeg en del på kjolen, da min veninde er designer - men det er bare DYRT at holde fest i København K :-) Vi regner med at bruge 20-30.000 på bryllupsrejsen :-) Alt i alt mange penge, men vi havde ikke lyst til at tage "hjem" til provinsen, hvilket ville have gjort det en del billigere...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har et budget på 50.000 kr. vi skal være 50 gæster, men vi har i skrivende stund endnu ikke fundet vores sted at afholde festen, så det er jo ved at være op over :fløjt:

Det skulle meget gerne falde på plads den næste uge.

Vi ville oprindeligt have været på billigrejse med rygsæk til Thailland, men for 3 uger siden var jeg så heldig at vinde Sterling's års hovedpræmie, som er et års gratis forbrug af flyrejser for 2 personer i hele Europa, så nu har vi mulighed for at tage små smutture, til at forberede brylluppet. Selve bryllupsrejsen bliver derfor så afholdt i Europa, måske i Spanien, hvor vi måske kan låne en lejlighed. :denmarkflag:

Charlotte

0

Del dette indlæg

Ja her er vist top-scoreren... vi har budget på 75000 til 62 gæster hvoraf intet er sparet op - der ud over kommer tøj(gives af de respektives forældre)ringe, transport, ekstra champagne etc etc etc

Bryllupsrejsen har spist dette års sommerferie til udlandet(men har heldigvis et sommerhus) men er sparet op da det bliver en dejlig tur til januar om et års tid. :fløjt:

0

Del dette indlæg

Hej

Fortæl mig om det, det løber bare hurtigt op.

Vi skal giftes den 7 juni i år og jeg synes egentlig ikke vi har taget dyre beslutninger.

Men med det hele, uden bryllupsrejse, ja så ender vi med at bruge 120.000.

Vi bliver 54 gæster. Selve festen den kommer til at koste ca 70.000, men i den pris er der også overnatning til alle vores gæster.

Resten er tøj(brud og brudgom + 3 teenagedrenge), ringe, musik, fotograf, kørsel og blomster og indbydelser/bordkort

det eneste sted hvor vi måske kunne have sparet var med overnatning, men vi glæder os helt vildt til at kunne se vores gæster dagen derpå og få afsluttet det hele på en rar måde. :thumbsupsmileyanim:

Hilsen

Bente

Konval

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har et buget som hedder 35000,- og der kommer 32 per.Men vi har så også valgt at holde vores bryllup i et festlokale.

Også kommer der 2 kokke samt 3 damer til og servere.

Udover det kommer der en mand og spiller under middagen og til kl.24, så vi kan danse brudevals

Og en fotograf som tager billeder hele aften.

Også har vi selv hentede sprut - øl og vand i tyskland.

Det blir en rigtig hyggelig fest :thumbsupsmileyanim:

Kh maria

0

Del dette indlæg

Ja det ender jo nok med at komme op på godt og vel 100.000 kr. Men det er inkl. bryllupsrejse til thailand.

Vores største budgetter ligger på musikken og stedet hvor selve festen skal holdes, inkl. mad. Ja også vores rejse, den koster også lidt.

Det kunne gøres billigere, men valgte at holde festen på et hotel.

Vi skal giftes d. 19/7-08.

Redigeret af skarina
0

Del dette indlæg

Ja vi har et budget der hedder 100.000 ex. bryllupsrejse. Det er reception og fest for 80 personer, med dinnermusik og jazzorkester til dansen. overnatning håber vi gæsterne selv har "lyst" til at betale.

Synes også at det er rigtig mange penge.. men prinssedrømmen kan man jo ikke spare alt for meget på.

0

Del dette indlæg

Hej.

Vores kommer op på ca. 35-40.000 selvom vi har prøvet at gøre det billigere :thumbsupsmileyanim: Jeg er på SU og vi har en søn og venter en mere til september, så vi prøver at holde det på et nogenlunde budget. Vi har fået 15.000 af mine forældre, så det bliver omkring 25.000 egenbetaling.

Vi skal holde reception for 43 mennesker og kun den nærmeste familie om aftenen, 17 personer. Jeg har købt kjole og tilbehør på ebay til 1500,- og min forlovede har tøj i forvejen. Vi laver alle indbydelser, bordkort og måske også brudebuket selv. Vi fotograferer selv (har alt udstyr selv, min bror trykker på aftrækkeren!) så der sparer vi en masse penge.

Vi holder så reeption og fest på Gl Vrå Slot, så det er selvfølgelig ikke helt billigt, men overkommeligt, når det kun er 17 til spisning.

Vi har ikke planlagt bryllupsrejse, da jeg er højgravid på det tidspunkt :-) Men vi skal til Tyrkiet sidst i maj.

Knus Mathilde.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores budget ligger på omkrign 70.000 for 65 gæster på 4-stjernet kro. Bryllupsrejsen er ikke inkl. og med den tur vi gerne vil på til Thailand løber den vel op i 100.000,-

En tommelfinger-regel er vel omkring 1.000,- pr gæst hvis man vælger et hotel/kro eller lign. til festen +/- selvfølgelig.

Vi sparer løbende op hver måned, men når nok ikke op på at kunne betale det hele kontant. Som flere har nævnt herinde er 100.000 mange penge, men vores holdning er at det her skal være vores livs fest og forhåbentlig kun én gang man bliver gift ;), så vi har egentlig valgt det sted, musik, osv. som vi gerne vil ha' og så har vi kigget på prisen bagefter.

0

Del dette indlæg

Vores budget ligger på ca. 75.000 alt inkl. Vi bliver ca. 70-80 mennesker til receptionen og 40 til selve festen.

Vi har valgt at tænke fornuftigt, men vil stadig ikke undvære noget. Det sker jo trods alt kun en gang i livet. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi her ikke sat en dato for brylluppet endnu. Vi vil giftes når jeg er færdiguddannet om 2 år :thumbsupsmileyanim:

Det er svært at spare penge sammen til et bryllup når jeg er på SU (vores økonomi hænger lige om lige sammen, så der er ikke så mange penge som kan lægges til side :cheerleader3: ), så det jeg egentlig gerne vil er om I kan hjælpe mig med at finde ud af, hvad et lille bryllup for 20-22 gæster (inkl. brud og gom) vil koste?. Jeg vil ikke have den helt store kjole på (en fin gallakjole kan gøre det), vi genbruger vores forlovelsesringe, vi skal ikke på bryllupsrejse, vi har snakket om at blive viet i kirken med efterfølgende middag for begge familier (forældre og søskende). Maden behøver ikke være det dyreste.

Hvad kan det løbe op i, ca. ?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi her ikke sat en dato for brylluppet endnu. Vi vil giftes når jeg er færdiguddannet om 2 år :thumbsupsmileyanim:

Det er svært at spare penge sammen til et bryllup når jeg er på SU (vores økonomi hænger lige om lige sammen, så der er ikke så mange penge som kan lægges til side :cheerleader3: ), så det jeg egentlig gerne vil er om I kan hjælpe mig med at finde ud af, hvad et lille bryllup for 20-22 gæster (inkl. brud og gom) vil koste?. Jeg vil ikke have den helt store kjole på (en fin gallakjole kan gøre det), vi genbruger vores forlovelsesringe, vi skal ikke på bryllupsrejse, vi har snakket om at blive viet i kirken med efterfølgende middag for begge familier (forældre og søskende). Maden behøver ikke være det dyreste.

Kommer jo self. an på forventninger.. Men som jeg nævnte i mit indlæg skal i regne med omkring 1000,- pr. person.

Det dækker over alt.

0

Del dette indlæg

Kommer jo self. an på forventninger.. Men som jeg nævnte i mit indlæg skal i regne med omkring 1000,- pr. person.

Det dækker over alt.

Pyh 1000kr pr. mand er også dyrt, dvs. ca. 22.000kr. Det kan måske blive endnu billigere hvis vi vælger at finde noget pænt tøj og gå en tur op på rådhuset og så få maden bragt hjem (vi regner med at have eget hus på dette tidspunkt) ? VI kan jo evt. gør det på denne måde og så blive velsinet i kirken når vi en gang har råd.

0

Del dette indlæg

Vi skal som sagt holde vores på en lejrskole, hvor vi finder de billigste løsninger (vi er også begge på SU og låner pengene af vores forældre til vi selv har dem)... Vi skal have musik fra en playliste på computeren, billeder håber vi at få en ven til, vi skal ikke på bryllupsrejse osv...

Vi regner med at kunne gøre det alt inkl. for 70 gæster for max. 40000 kroner... Men det er jo så heller ikke kro-halløj... og så er det i Jylland (det gør det altså billigere)...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har et budget på 30.000kr og det dækker ca. 50 mennesker til festen samt en 14 dages bryllupsrejse til Kina. :thumbsupsmileyanim:

Det skal dog siges, at jeg har nogle ekstremt gavmilde som gav os Kinarejsen for et år eller to siden, men vi har ikke haft mulighed for at rejse før så det "gavekort" har vi valgt at bruge på bryllupsrejse. Hvor fedt er det ikke lige at kunne sige, at man holdt bryllupsrejse i Beijing? :cheerleader3:

Derudover giver de et tilskud på 5.000kr, der dækker lokalet plus hvad vi eller vil bruge pengene på.

Jeg står selv for dekorationer (regner med origamiblomster i stedet for friske), invitationer (Save The Date korts er allerede lavet og sendt ud). Desuden spare vi hvor vi kan - køber f.eks. ringe over nettet.

0

Del dette indlæg

Hej, vi har lagt et buget på 62.000 kr, resturant til festen, brude overnatning, bryllupskagen, limo kørsel, musik, kjole, sko, ringe, fotograt, invationer, er bestilt, så kommer det sidst frisør, brudepige kjole, brudebuket og andre små tinge. Det løber op på ca 62.000 kr, hvor vi har fået 15.000 kr hver af vores forældre og resten skal vi selv spare op og en smule skal lånes i banken. :thumbsupsmileyanim:

Vi har sparret hvor vi kunne, vi bliver 54 og skal giftes d. 7 juni 2008. Bryllupsrejsen får vi af vores forældre vi ved ikke hvor turen går hen, men det er 1 uge efter brylluppet :cheerleader3:

Knus Chamor

0

Del dette indlæg

Hej...

Ja vores budget er så på 180.00-200.000 kr - UDEN 3 ugers bryllupsrejse i Japan og min kjole samt min kærestes tøj.

Til gengæld er inkluderet 3 hotelovernatninger på hotel for alle vores udenlandske gæster, ca 50...min kæreste er italiener.

Vi sparer så absolut heller ikke på noget, men omvendt ødsler vi heller ikke pengene bort.

Vi har bare prioriteret at mad og drikke er i topklasse, da det er noget vi virkelig nyder.

Og så har vi jo den fordel, at vores lejlighed og ALLE vores udgifter bliver betalt af min kærestes arbejde, hvilket letter opsparingsprocessen en del - vi sparer da også alle pengene op inden vores bryllup, så vi bare kan læne os tilbage og nyde dagen i fulde drag.

0

Del dette indlæg

Host host, je det virker måske lidt skrabet i forhold til manger herinde, men jeg tror det bliver så lækkert alligevel...

Vi bliver omkring 40 pers og budgettet er MAX 30.000 kr inkl alt. Festen bliver holdt i et opvarmet havetelt med gulv og dete hele. Jeg tror det bliver mega romantisk med en have fest.

Vi har valgt at spare på eksempelvis ringene, hvor min bliver med uægte sten som kan skiftes ud, når vi en dag har flere penge at gøre godt med. Lige nu er vi begge i gang med fuldtids studier, hvoraf kun 1 af os kan få SU. Jeg har netop opstartet eget firma ved siden af studierne, for at have en indtægt, så penge er ikke det vi har mest af.. Til gengæld, er jeg meget sikker på festen bliver smuk, hyggelig og romantisk :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa...

Vi skal giftes den 21-6-2008...

Vi har lavet to budgetter... Den ene er til festen og den anden til rejsen...

Vi har valgt at holde festen på Hotel Arnbjerg i Varde. Vi inviterer 40 gæster og selve festen med mad, bordbynt og drikkevarer kommer til at koste ca 26000.

Derudeover er der jo tøj, invitationer og en hel masse andre ting så vi ryger en del højere op.

Vi har valgt at tage på bryllupsrejse til Hawaii... Det er ret dyrt må jeg indrømme... men hvad er bedre end at være sammen med sin elskede?

0

Del dette indlæg

Vi har et buget der lige nu ligger på 60.000 men et max på 120.000 jeg vil under ingen omstændigheder så højt op (har rigeligt med ting jeg gerne vil bruge penge på) men det er rart med et realistisk min. beløb og et abslout max. Vi satser bare på at gøre det så billigt som muligt.

Hov glemte lige at vi regner med ca. 70 gæster, på i en spejderlejr og en masse vennetjenester.

Redigeret af Husse
0

Del dette indlæg

Uha... Jeg synes det er svært!! Vi startede med et buget på 30.000,- (15.000,- betaler mine forældre) Men det griber hurtigt om sig det skidt :cheerleader3:

Vi har en lille opsparing, som vi kan bruge lidt af, når vi falder over noget. Bl.a. købte vi min kjole, vores sko og lidt div. på den konto.

Herudover kommer ringe, Kenneth´s tøj, Sofus´ tøj og andre småtterier.

Mine forældre bruger deres 15.000,- på mad, drikkelse, service, blomster, borde, ekstra stole og dets lige.

Festen bliver holdt i mine forældres have og et stort lokale de har til kurser og foredrag (så det slipper vi let og elegant for at skulle betale...)

Bryllupsrejsen ønsker vi os i bryllupsgave (eller hjælp til en..)

Men når vi sidder og nyder vores helt fantastiske dag og aften, ender vi såmen nok med, at have brugt et sted mellem 30.000 0g 45.000 alt i alt ;) - uden rejse.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer