Guest AnnWP

Er der slet ikke nogen?

21 indlæg i dette emne

Er der slet ikke nogen der skal have eller har haft børn med til bryllup??

Min forlovede har 3 brødre som til den tid er 11, 13 og 14 år. Og vi synes ikke vi kan be' dem om at blive hjemme når det nu er hans brødre!!

Er der nogen der har nogle gode foreslag til hvordan man kan have børn med; uden at de kommer til at forstyrre festen (hvis de gør er det nok ikke med vilje, de tænker bare ikke altid så langt hehe)????? :cheerleader3:

Vi kan ikke sige at de kun må være med i kirken, da de kommer fra nordsjælland og festen skal holdes tæt ved Aabenraa..... Og det ville også være underligt at hans brødre ikke må komme med :rolleyes:

En god veninde (som har været til flere bryllupper med børn, der ikke har larmet og forstyrret) har foreslået, at vi kunne lave et hjørne lige udenfor festsalen (salen er ikke så stor nemlig) hvor de kunne sidde med deres gameboy osv. Og så, at vi kunne lave en "Festpose" til dem.... Men hvad kunne man putte i den; til børn i den alder??

Redigeret af AnnWP
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Har i mulighed for at få stillet en playstation eller noget andet op til dem?

Men er det virkeligt så nødvendigt at tænke på underholdning til dem?

Kan sådan tre størrelser ikke underholde sig selv? Er der fx mulighed for at de kan gå udenfor?

Jeg kan sagtens forstå, at i inviterer dem, når nu det er brødre.

Vi har et barn (10 år) og en ung pige (14) med til vores fest, men vi har overhovedet ikke overvejet at det kan være vores ansvar at underholde dem! Nu er det begge to rolige typer, og de er kusiner, så begynder de at kede sig, kan de altid gå over på deres værelse og hygge sig med at tegne (den lille) og SMS'se (den store) :cheerleader3: Det bliver nemlig hårdt for hende, at hun ikke må det ved bordet ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også børn med til festen, helt fra 2½ år og op.. der er vel i alt 10.. og de er fætre og kusiner, så de passer stort set sig selv, og leger med hinanden, de kan også gå udenfor og lege.

Tror ikke man skal se det som et stort problem, jeg tror faktisk også børnene forstår at man skal tilpasse sig, det gjorde mine fætre i hvert fald til det kobberbryllup vi lige har været til. Sad pænt på gulvet og var optaget af indslag, og ellers gik de ud af lokalet og legede sammen.. man så dem slet ikke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også have børn med. Helt fra små bebser og opefter.

Vi laver et børnebord, og så kan de komme og gå som de vil. Vi holder det i mine forældres have, og der vil alligevel være fodbold/kongespil osv fra om eftermiddagen, så de kan smutte ud og lave det hvis de vil.

Udover det har vi et rum vi laver til børne-rum, med tegnesager, et par tegne film, noget lego og sådan. Her vil vi også smide et par madrasser, og når ungerne bliver trætte kan de bare falde i søvn foran tv'et. Når vi på et tidspunkt får tilbagemeldinger kigger vi mere specifikt på det, men kommer der mange unger og bebser, så hyrer vi en barnepige til at holde øje med de mindste, så kan man lige smutte ind og se til dem, amme, trøste eller hvad der skal til.

Forældrene og børnene må selvom hvor meget de benytter sig af tilbuddet :cheerleader3:

Redigeret af pipboll
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også have børn med. Helt fra små bebser og opefter.

Vi laver et børnebord, og så kan de komme og gå som de vil. Vi holder det i mine forældres have, og der vil alligevel være fodbold/kongespil osv fra om eftermiddagen, så de kan smutte ud og lave det hvis de vil.

Udover det har vi et rum vi laver til børne-rum, med tegnesager, et par tegne film, noget lego og sådan. Her vil vi også smide et par madrasser, og når ungerne bliver trætte kan de bare falde i søvn foran tv'et. Når vi på et tidspunkt får tilbagemeldinger kigger vi mere specifikt på det, men kommer der mange unger og bebser, så hyrer vi en barnepige til at holde øje med de mindste, så kan man lige smutte ind og se til dem, amme, trøste eller hvad der skal til.

Forældrene og børnene må selvom hvor meget de benytter sig af tilbuddet :cheerleader3:

Og det er nogenlunde samme koncept vi har. Vi har godt nok fået mange kommentarer til at vi inviterer børn med til vores bryllup og de fleste af dem har været negative. Men vi synes altså ikke at et bryllup kun er en voksenfest. Børn er en del af vores liv. Min kæreste har en søn på 15 og endnu har vi ikke børn sammen, men jeg er tæt knyttet til mine nevøer og niecer og kunne ikke forestille mig at de ikke skulle dele mit livs største fest med mig. Det samme gør sig gældende for min kæreste og hans nevøer og niecer.

Vi gør dog også forældrene klart at børnene er deres ansvar og ikke tjenernes. Der kommer ikke helt små børn med da deres forældre har valgt at lade dem blive hjemme så derfor har vi ikke hyret en babysitter, da de store piger til festen elsker at være sammen med de yngste og derfor tager sig af dem. Men der vil være masser af aktiviteter for dem, så de ikke er tvunget til at sidde og høre på at de voksne snakker og snakker og snakker og.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi skal også have børn med. Helt fra små bebser og opefter.

Vi laver et børnebord, og så kan de komme og gå som de vil. Vi holder det i mine forældres have, og der vil alligevel være fodbold/kongespil osv fra om eftermiddagen, så de kan smutte ud og lave det hvis de vil.

Udover det har vi et rum vi laver til børne-rum, med tegnesager, et par tegne film, noget lego og sådan. Her vil vi også smide et par madrasser, og når ungerne bliver trætte kan de bare falde i søvn foran tv'et. Når vi på et tidspunkt får tilbagemeldinger kigger vi mere specifikt på det, men kommer der mange unger og bebser, så hyrer vi en barnepige til at holde øje med de mindste, så kan man lige smutte ind og se til dem, amme, trøste eller hvad der skal til.

Forældrene og børnene må selvom hvor meget de benytter sig af tilbuddet :cheerleader3:

Og det er nogenlunde samme koncept vi har. Vi har godt nok fået mange kommentarer til at vi inviterer børn med til vores bryllup og de fleste af dem har været negative. Men vi synes altså ikke at et bryllup kun er en voksenfest. Børn er en del af vores liv. Min kæreste har en søn på 15 og endnu har vi ikke børn sammen, men jeg er tæt knyttet til mine nevøer og niecer og kunne ikke forestille mig at de ikke skulle dele mit livs største fest med mig. Det samme gør sig gældende for min kæreste og hans nevøer og niecer.

Vi gør dog også forældrene klart at børnene er deres ansvar og ikke tjenernes. Der kommer ikke helt små børn med da deres forældre har valgt at lade dem blive hjemme så derfor har vi ikke hyret en babysitter, da de store piger til festen elsker at være sammen med de yngste og derfor tager sig af dem. Men der vil være masser af aktiviteter for dem, så de ikke er tvunget til at sidde og høre på at de voksne snakker og snakker og snakker og.....

Jeg har nemlig også rigtig meget med mine små kusiner og fætre og gøre, ser dem flere gange om året, og hygger mig rigtig meget med dem. Så hos os var det ikke rigtig et spørgsmål om de skulle med eller ej... :rolleyes: Vi lader det være helt op til forældrene om de vil have børn med eller ej. Når vi så kan se om der kommer 1 eller 4 bebser, så finder vi ud af om der er brug for en barnepige.

Og så bare sørge for at der er aktiviteter og at de lige dén aften ikke behøves at holde "bordskik", men bare kan stikke af ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi skal også have børn med. Helt fra små bebser og opefter.

Vi laver et børnebord, og så kan de komme og gå som de vil. Vi holder det i mine forældres have, og der vil alligevel være fodbold/kongespil osv fra om eftermiddagen, så de kan smutte ud og lave det hvis de vil.

Udover det har vi et rum vi laver til børne-rum, med tegnesager, et par tegne film, noget lego og sådan. Her vil vi også smide et par madrasser, og når ungerne bliver trætte kan de bare falde i søvn foran tv'et. Når vi på et tidspunkt får tilbagemeldinger kigger vi mere specifikt på det, men kommer der mange unger og bebser, så hyrer vi en barnepige til at holde øje med de mindste, så kan man lige smutte ind og se til dem, amme, trøste eller hvad der skal til.

Forældrene og børnene må selvom hvor meget de benytter sig af tilbuddet :rolleyes:

Og det er nogenlunde samme koncept vi har. Vi har godt nok fået mange kommentarer til at vi inviterer børn med til vores bryllup og de fleste af dem har været negative. Men vi synes altså ikke at et bryllup kun er en voksenfest. Børn er en del af vores liv. Min kæreste har en søn på 15 og endnu har vi ikke børn sammen, men jeg er tæt knyttet til mine nevøer og niecer og kunne ikke forestille mig at de ikke skulle dele mit livs største fest med mig. Det samme gør sig gældende for min kæreste og hans nevøer og niecer.

Vi gør dog også forældrene klart at børnene er deres ansvar og ikke tjenernes. Der kommer ikke helt små børn med da deres forældre har valgt at lade dem blive hjemme så derfor har vi ikke hyret en babysitter, da de store piger til festen elsker at være sammen med de yngste og derfor tager sig af dem. Men der vil være masser af aktiviteter for dem, så de ikke er tvunget til at sidde og høre på at de voksne snakker og snakker og snakker og.....

Tænk, så har man hørt det med. At der er sure miner fordi børnene ER inviteret med til festen! Det plejer at være lige modsat - utroligt, hvad man skal finde sig i som værtspar!!!

Nå, :cheerleader3: Der er ikke noget jeg hellere ville end en totalt børnefri fest! Men jeg har en efternøler-søster på 15 og han har to børn på 17 og 14 år. Og det er lissom ikke rigtig en mulighed at de ikke skal med - de ville blive dybt ulykkelige.

Men de bliver de eneste udover et enkelt amme-barn og jeg aner ikke hvor de skal placeres eller hvordan de skal underholdes. Håber de trods alt kan klare sig selv med den alder de har.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der slet ikke nogen der skal have eller har haft børn med til bryllup??

Min forlovede har 3 brødre som til den tid er 11, 13 og 14 år. Og vi synes ikke vi kan be' dem om at blive hjemme når det nu er hans brødre!!

Er der nogen der har nogle gode foreslag til hvordan man kan have børn med; uden at de kommer til at forstyrre festen (hvis de gør er det nok ikke med vilje, de tænker bare ikke altid så langt hehe)????? :rolleyes:

Vi kan ikke sige at de kun må være med i kirken, da de kommer fra nordsjælland og festen skal holdes tæt ved Aabenraa..... Og det ville også være underligt at hans brødre ikke må komme med :griner:-

En god veninde (som har været til flere bryllupper med børn, der ikke har larmet og forstyrret) har foreslået, at vi kunne lave et hjørne lige udenfor festsalen (salen er ikke så stor nemlig) hvor de kunne sidde med deres gameboy osv. Og så, at vi kunne lave en "Festpose" til dem.... Men hvad kunne man putte i den; til børn i den alder??

Hej

Vi skal skam også have børn med til vores bryllup. 12 børn hvoraf 2 er vores egne. Der kommer 2 baby'er og så 12 børn fra 3 til 10 år. Vi har hyret to unge piger, som holder øje med børnene. Vi har lavet et børnebord, hvor de to unge piger så sidder og spiser sammen med børnene. Vi har to sale, der hvor festen bliver holdt. I den ene bliver der dækket op til spisning, og den anden har børnene så til deres fulde disposition. Vi tager selvfølgelig også noget underholdning med til dem; farvekridt, malebøger, playstation, fjernsyn, balloner, madras osv osv. Når børnene bliver trætte, tager de to unge piger dem med over i en af hytterne og så kan de sove der.

Sådan foregår det hos os :cheerleader3:

Bettina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det dejligt at høre at der er flere der skal have børn med....!!

Synes der har været så meget snak herinde omkring at bryllupper er børnefri fest!! Vi skal som sagt have min forlovedes brødre med. derudover kommer der også 2 mere på omkring 10 år og så kommer der 1 på 14 og så resten går vist i gymnasiet til den tid (så det er jo ikke børn mere :cheerleader3:).

Så det er ikke engang fordi det er så små børn. den yngste på det tidspunkt er 10 år :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde også börn med! Det var da slet ikke noget problem overhovdet. Sörg for at der er et sted hvor de kan komme hen og sove når de bliver trätte.

Min datter på 8 sov allerede kl 22 :cheerleader3: Det samme gjorde hendes fätter på 13 :rolleyes: Babyen på 9 måneder sov også tidligt. Vi inviterede alle par med börn, det viste sig at en del selv valgte at få dem passet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også have børn ed til vores bryllup.. De er lige fra 7 mdr og op til 11 år... De er med lige fra kirken af.. Jeg tror at der er nogen af børnene bliver hentet når hovederetten er færdig da det er ved at være deres sengetid også mere så forældrene kan slå sig løs :cheerleader3: men ellers plejer det er gå stille og roligt når de er med til noget.. de lege med det medbragte legetøj ellers løber de rundt og leger med hinanden

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm.... med fare for at blive set skævt til..... :rolleyes: .. jeg vil ikke have børn med til vores bryllup.

Vores egne børn er store, 17 og 18 år. Derudover kommer kun en nevø og en niece med - på 14 og 17. Resten af nevøer og niecer er voksne.

Skulle vi invitere alle børn, ville vi pludselig blive omkring 130 mennesker (ca 40 ekstra), og dét holder vores økonomi ikke til. Desuden er der flere forældrepar i vores vennekreds, der går meget op i at underholde deres egne børn. Vi var til familiefest i weekenden, og det var faktisk vældigt irriterende, at det halve af vores bord med jævne mellemrum manglede ved bordet. Så rent faktisk var forældrenes fravær mere irriterende end børnene selv!

Jeg har da været i dilemma, for jeg husker vores familiefester, da jeg var barn. Vi sad til pynt ved bordet, skålede med de voksne og kedede os noget ved bordet. Men mellem retterne og især bagefter - da legede vi sammen i et andet rum.. eller gik udendørs og var stolte over vores fine kjoler. Jeg husker ikke, at vi blev trætte eller blev puttet noget sted. Men det betød meget at være med - det var skægt at se de voksne... pånær, hvis de blev lidt for berusede. Så var mors favn jo det bedste sted at være.

Vi undlader at invitere børn, dels pga antal, dels pga forældres flyvske bordvaner - og meget fordi vi tror, vi får en anderledes fest, hvis alle kan slå sig løs uden at skulle tænke på børn. :cheerleader3:

Dorte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:cheerleader3: Vi skal have børn med - store og små - niecer og nevøer, venners børn egne børn og hvis der kommer et par andre forbi skal de da være velkomne :rolleyes:

Vi vil gerne have at festen bliver en glædens fest og det tror vi godt de kan være med til. Vi er så heldige at de fleste børn skal sove der hvor festen holdes, så de kan bare gå i seng. Mine nevøre på 9 og 12 har eget værelse med tv og video - så mon ikke ungerne snmiger sig derop på et tidspunkt. Ellers bliver der ikke lavet noget specielt for dem . De må komme og gå til bordet som det passer dem - de ved godt hvornår man skal være stille. Vi håber på godt vejr i august - så de kan komme ud på legepladsen der høre til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi har børn med til vores bryllup.. Min kærestes lillebror er 16, og min fætter 18.. Derudover har jeg min kusine på 8 år og min anden kusindes barn på knap 1 år.. Min kærestes lillebror kommer nok til at kede sig lidt, da der ikk kommer andre fra den side af, men det er altså hans problem..

Min kusine på 8 år hun er lidt af et problem specielt fordi hun er en efternøler og har været vant til meget forkælelse, så hun bliver sur når der ikke er nogen hele tiden der gider lege med hende, Men hun skal altså med til det hele alligevel.. Har så tænkt mig at pakke en masse tegne-ting, perler og alt mulig hun kan sidde og hygge sig med.. (selvom jeg synes faktisk det er forældrene der burde sørge for deres barn er underholdt med ting hele aften..)

Vil også snakke med hende inden og forklare hende hvilken slags fest det er, og derfor hvis hun keder sig at hun må ty til sine legeting og ikke andre gæster.. Håber bare hun forstår dette..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa!

Vi skal også have børn med, det er godt nok bare til receptionen, der er børn fra 1 år og opefter til 15 år.

Vi vil også lave et børnehjørne med tegnesager, lego og nogle spil. Men ellers er der lækre udendørs arealer.

Ved godt det er noget andet til selve festen end til receptionen, da festen jo er mere formel, men af alle de børn jeg kender på dine svogeres alder, så ville jeg slet ikke

se det som et problem. Det er jo så gamle at de ved hvordan de skal opføre sig, men en god ide med playstation, nogle spil og sådan. Ellers kunne i også give dem nogle opgaver, så som at tage billeder med engangskamera, så de også er rigtig med i festen.

Knus Mathilde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have mine kommende niecer og nevø med (de bliver hentet senere), nogle fætre og kusiner i alderen 12-18 og det er også det. De to vennepar vi har som har børn ville helst undgå at have dem med så det var hurtigt løst.

Til de helt små laver jeg malebøger, både fordi de elsker at tegne og fordi de er en flok energibunder som ikke kan sidde stille ret længe hvis de ikke har noget at lave. :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Er der slet ikke nogen der skal have eller har haft børn med til bryllup??

Min forlovede har 3 brødre som til den tid er 11, 13 og 14 år. Og vi synes ikke vi kan be' dem om at blive hjemme når det nu er hans brødre!!

Er der nogen der har nogle gode foreslag til hvordan man kan have børn med; uden at de kommer til at forstyrre festen (hvis de gør er det nok ikke med vilje, de tænker bare ikke altid så langt hehe)????? :cheerleader3:

Vi kan ikke sige at de kun må være med i kirken, da de kommer fra nordsjælland og festen skal holdes tæt ved Aabenraa..... Og det ville også være underligt at hans brødre ikke må komme med :cheerleader3:

En god veninde (som har været til flere bryllupper med børn, der ikke har larmet og forstyrret) har foreslået, at vi kunne lave et hjørne lige udenfor festsalen (salen er ikke så stor nemlig) hvor de kunne sidde med deres gameboy osv. Og så, at vi kunne lave en "Festpose" til dem.... Men hvad kunne man putte i den; til børn i den alder??

Hej

Vi står i den situation at der ikke kommer så mange børn som vi havde håbet på, da forældrene helst vil være børnefri den dag for at kunne nyde dagen.

Til de børn der kommer har planlagt et børnehjørne med dvd afspiller og høre bøffer, malebøger, spil og bøger og masser af frugt og guf.

Knus fra Rikke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi skal have børn med fra 7 år og op.

Vi har ikke taget nogle hensyn ud over at lave et børnebord, inde ved os andre særfølgelig, så de kan side og hygge sammen.

Der ud over er der masser af udedørs plads de kan leje på, og en svømmingpool, men den vil jeg kun have de bruger hvis der er opsyn.

Hvis børn er van til at komme til fest og opføre sig ortenligt ser jeg slet ikke noget problem i at have dem med, tvert i mod bliver det en stor oplevelse for dem, og jeg håber de kommer til at hygge sig.

Min niease på 7 år er vild med at holde taler, så jeg har sat en regl om at hun ikke må holde mere end en i løbet af aftenen og det er en af de taler jeg glæder mig mest til :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :cheerleader3:

Jeg synes, det er cool, at I har gjort jer så mange tanker om, at der skal være noget at lege med til de børn, der skal med! Det har jeg absolut ikke skænket en tanke!

Vores to (6 og 10 år) får en barnepige, som skal "være over dem", og som tager dem med hjem kl. 22. På den måde er de både med og ikke med...

Men jeg har lige snuppet ideerne her med noget, børnene kan give sig til. Gik vist egentlig bare ud fra, at de skulle være med på samme præmisser som de voksne, men det er nok fordi jeg "kun" er pap-mor - og lidt skrap idet :cheerleader3:

For der ER jo et tilstødende rum, hvor de egentlig sagtens kan sidde og spille lidt PS eller tegne eller...

Tak igen for ideerne!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores egne børn skal med... der ud over tror jeg ikke der bliver så mange andre end de mælkespisende babyer....

vi har med vilie ikke skrevet børn på indbydelserne - så må vi se hvordan folk reagere...

vi har envidere skrevet på vores bryllupshjemmeside - at vi opfordra til at man får børnene passet - så forældre kan nyde en børnefri aften ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer