Guest Sandra&Christian

Forlovelsesfest?

20 indlæg i dette emne

Hej alle

Jeg vil gerne høre fra jer, der har valgt at have en forlovelsesmiddag/-fest, hvorfor I valgte det, hvem der var inviteret, hvor og hvordan det blev holdt osv.

Og jeg vil da også gerne høre fra jer, som har valgt det fra, hvilke tanker I har gjort jer omkring en forlovelsesfest...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er efterhånden mange år siden vi blev forlovet.... maj 2000.

Men vi holdt forlovelsesfest. Med familien og nogle enkelte venner.... med grill og hygge i haven. Det var en fantastisk flot maj-sommerdag, så det var perfekt for os. Blev så til gengæld meget overrasket over alle de gaver vi fik...det vidste vi ikke at man fik til sådan noget...

0

Del dette indlæg

Vi holdt ikke forlovelsesfest. Vores forlovelse fejrede vi bare med at spise middag hos min kærestes ene bror og svigerinde, da vi skulle se deres lille nye datter. Inden da var vi i Silkeborg for at se på ny bil og da vi kørte derfra, var vi forbi Himmelbjerget, hvor han friede. Vi mødte hinanden på Himmelbjerg egnen for første gang i 1988 :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi holdt ikke noget da vi blev forlovet.

Han kom hjem fra arbejde en dag med en kæmpe buket blomster og friede, han havde så også købt en masse lækkert ind til aftensmaden - det er som reglen ham der laver maden - og så fik vi lækker tre retters menu, bare os to.

Det skal så også lige siges at foreløbig er vores forlovelse hemmelig, vi skal nemlig giftes samtidig med at vores søn skal døbes, så folk får først at vide at vi skal giftes når de får deres indbydelser.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holdt forlovelses-frokost.

Dagen efter vores forlovelse havde vi inviteret vores forældre og søskende til frokost, hvor vi startede med at fortælle dem at vi var blevet forlovet. :cheerleader3:

Det var rigtig dejligt at fortælle dem det face to face,og så kunne de stille alle de spørgsmål de havde og vi fik snakket rigtig meget om bryllup også.

En rigtig dejlig dag som vi gerne gentager. :)

0

Del dette indlæg

Vi forlovet oss allerede i 1994... i Danmark (i et telt på en campingplass nær Jægerspris).

Min kommende mann sa at vi godt kunne forlove oss om jeg lovet at vi ikke måtte gifte oss innen et år.. *lol*

Så her er vi 14 år etterpå.

Vi ringte hjem og fortalte det venner og familie (før mobiltelefonen sin tid), men vi hadde ikke noen fest. Vi fikk

faktisk noen gaver, men jeg husker ikke fra hvem..

- Anett -

0

Del dette indlæg

vi holdt ikke noget, det vidste jeg slet ikk at man kunne. Har aldrig hørt om det før nu :thumbsupsmileyanim:

vi var til gengæld også rimelig unge, jeg var 17 og simon 18. Nu skal vi endelig giftes, 2½ år senere ca... til den tid er vi begge 20...

er der nogen traditioner om forlovelsesfest?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holder ikke noget. Forlovesen er for os ikke noget særligt at fejre. Egentlig betyder det jo bare at nu har han endelig fået taget sig sammen til at komme ned på knæ. Det sjove bliver at fortælle familien at nu skal der altså snart være bryllup. Jeg ved ikke hvad vi skulle bruge en forlovelsesfest til andet end flere udgifter.

0

Del dette indlæg

Jeg har nu overvejet det, men mest bare for at vores familier kunne mødes, så de ikke er helt fremmede for hinanden! Nu skal det så lige siges at det meste af Thomas familie bor på Fyn og i Jylland. Så det er kun vores forældre der har mødt hinanden.

Men ved ikke om vi gør det???

-HAHA-

0

Del dette indlæg

He he - vores "forlovelsesfest" gik ud på, at vi dagen efter gik ud og spiste, og bagefter havde en rigtig sjov bytur sammen med min søster, hendes mand og to veninder. Det var meget vores måde at gøre det på -HAHA-

0

Del dette indlæg

Forlovelsesfest .... jo, selvfølgelig kan man det. Men... det er måske lige i overkanten, når der så inviteres til bryllup et stykke tid efter.

Jeg tror nu, at det mest almindelige er, at man inviterer forældre til en bid brød og bekendtgør, at man har tænkt sig at gifte sig. Det er faktisk en rigtig god anledning til at få afstemt forventninger hos forældre og svigerforældre. Så bliver den efterfølgende planlægningsfase sikkert lidt lettere. Det kunne også være ved en sådan lejlighed bruden mor meddeleler, at hun giver kjolen/gerne vil med ud og vælge osv. osv. osv.

mvh

goodbyehansen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holdet forlovelsesfest/julefrokost/fødselsdag for min PV den 22. december - en måned efter vi blev forlovede.

Vi havde lejet vores fælleshus, og så pyntet op til jul, og hele min familie og PV´s forældre og bror med kæreste var med.

Formålet var egentlig mest at de skulle have lov at lære at kende hinanden, og det var nu en rigtig hyggelig dag.

0

Del dette indlæg

Hej alle

Jeg vil gerne høre fra jer, der har valgt at have en forlovelsesmiddag/-fest, hvorfor I valgte det, hvem der var inviteret, hvor og hvordan det blev holdt osv.

Og jeg vil da også gerne høre fra jer, som har valgt det fra, hvilke tanker I har gjort jer omkring en forlovelsesfest...

Steffen friede til mig på hans 30 års fødselsdag foran 50 gæster, så det fik vi fejret med et brag! Men havde det ikke været sådan tror jeg vi havde holdt en intim middag med forældre og de nærmeste venner for at fejre det. Der er altid en anledning til at hygge med god mad -HAHA-

Og Tillykke med forlovelsen :)

0

Del dette indlæg

Vi holdt ikke en decideret fest, men lidt fejret bleve det alligevel.

Andreas friede om morgenen på sin fødselsdag, hvor vi havde inviteret forældre og søskende til boller og lagkage.

Så vi poppede da lige noget champagne da vi havde fortalt dem det og så blev det fejret på den måde.

Knus Sille

0

Del dette indlæg

vi holdt da fest men det var ikke en forlovelses fest,,,,vi leje et lokale spiste go mad hyggede med familie og venner

ellers ikke det helt vilde....meningen med det hele var af blande venner med familie så de kendte hinanden inden bryllupet så alle ku tale sammen det gør det lidt nemmere når bordplanen skal laves

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holdt ikke nogen forlovelsesfest. Min kommende friede på vores 3 års dag midt i hektiske december og vi skal giftes allerede 2. august så der ville ikke være megen tid til at planlægge fest... men det var jo lige til juletid så der blev da snakket meget med familie om det og han ringede da også til sine forældre og sine bedste venner og fortalte det umiddelbart efter så de vidste det.

Vi fik forlovelsesgave af hans forældre! :cheerleader3: sød tanke! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Kære Sandra og Christian.

Vi blev forlovet den 4. febuar og havde planlagt d. 9. febuar en lille hyggelig middag for familien, dvs. vores forældre, bedsteforældre, søskende og deres kærester, og deres børn. Mad fra kokken og jomfruen, og selv siddet og kombineret middagssange og festsange... I invitationerne skrev vi dog intet om forlovelsen, kun at det var en hyggelig middag for vores familie og for at fejre min 25 års fødselsdag og vores 6 år sammen... Det var kun de nærmeste der var inviteret, for at de kunne møde hinanden... Vores plan var også at gæsterne skulle lave et maleri sammen som vi så vil få et rigtig godt minde ud af... Men d. 6. febuar mistede vi desværre min forlovedes morfar (may he r.i.p.) dette er et stort tab, for vi havde håbet på at han ville være forlover... Men sådan blev det ikke. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer