Nina&Jimmy

Nina & Jimmy, 5. juli 2008

381 indlæg i dette emne

Index

To-do liste og det oprindelige indlæg læses lidt længere nede

Det praktiske

Kirken: Oksbøl Kirke

Receptionsstedet: Mor og fars baghave

Feststedet: Forsamlingshus

Musik: Flashlightgruppen kommer og spiller

Præsten: Møde d. 12. maj

Vores fotograf: Rinajo

Inspiration

Kjoleprøvning hos Lilly: Beretning og kjole 1 - Kjole 1 - Kjole 2 - Kjole 3

Kjoleprøvning hos private: Kjole 1: ”Marmaris-kjolen” - Kjole 2: Lucca

Kjoleprøvning hos Bride House: Alle kjoler - Kjole 1 - Kjole 1 - Kjole 2 - Kjole 3 - Kjole 3 - Kjole 4 - Kjole 5 - Kjole 5 - Kjole 6 - Kjole 6

Kjolen

Det kreative

Invitationerne: her - blærerække neders i denne post.

Gaveæskerne: herblærerækkemed chokolade i og med sløjfe - blærerække med sløjfer

Bordkortet: her (ikke den rigtige nuance grøn) og rigtig farve

Menukortet: her (ikke den rigtige nuance grøn) og rigtig farve

- farvekrisen problemet - løsningen

Serviet med pynt: her (ikke den rigtige nuance grøn)

Borddækning: 1. forsøg

Monogrammer i chokolade: 1. forsøg2. forsøg - erfaringer

Chokolader med monogram: nærbillede - blærerække 1 - blærerække 2

Kysseklokker: bestilt på bridevillageHjemkommet

Personligt bånd til kysseklokkerne hjemkommet

Tudeservietter til kirkehæfter: bestilt på ebay1. del hjemkommetalle hjemkommet

Bryllupsindkøb

Brudesko: katalog - IRL

Servietter, lys og rosenblade: her og her

Brudepigekurv: her - hjemkommet

Topfigur: bestilt på ebay - Hjemkommet

Personlige blyanter: bestilt på ebay

Lanterne til kort: her

To do-liste

Er klaret

Er vi i gang med

Ikke ordnet endnu

Praktiske ting

Dato: 05.07.2008

Vielsessted: Oksbøl Kirke

Ægteskabserklæring: er afleveret til præsten

Navneændring: Blanket hentet, men beslutningen er ikke taget

Vielsesringe: Bestilt ved Chanti

Feststed: Forsamlingshus, depositum betalt

Låne penge i banken og lave bryllupsbudget: budgettet er løst lagt og kredittene er godkendt

Musik: Flashlightgruppen er booket

Tøj, pynt, hår osv.

Kjolen: Min smukke kjole er købt og skal ikke tilrettes, hænger hos mine forældre

Slør: Tyl og hårkam er købt, men det mangler at blive syet

Strømpebånd: Skal hentes hos Dolphin i morgen

Sko: Er købt

Strømper & undertøj: Har været nede og prøve, men kan ikke beslutte om det skal være corsage eller bh-sæt

Frisør: Min forældres gamle frisør kommer og sætter det hjemme hos mine forældre. Prøveopsætning d. 2/7

Make-up: Det klare frisøren

Negle: må vente til efter klavereksamen

Lånt & gammelt: Jeg har lånt nogle gamle arvesmykker af Jimmys mormor. Der skal vælges- der er ikke rigtig noget passer til kjolen hmm

Nyt: Mine sko er nye

Blåt: Har planer om en skæg detalje på strømpebåndet

Jimmys tøj: jakkesæt købt - fantastisk tilbud

Sko: købt

Vest mm: købt

Alt det andet

Lære brudevals:

Planlæg dekorationen til festen: Blomster, farvetema (elfenben, oliven og hvid)

Købe vin, velkomstdrink osv i Tyskland

Købe chokolade osv i Tyskland

Gaver til hjælpere

Gæsteliste

Ønskeseddel: sendt ud og hjemmeside lavet, som svigermor opdaterer og vi ikke kigger på

Bordplan

Brudebuket: Jimmy har bestilt en, men hvorfor er de så dyre

Fotograf: Rinajo

Bryllupskage

Topfigur: hjemkommet

Musik: Flashlightgruppen er booket

Invitationer - lavet og sendt ud

Menu: laksesymfoni, dyrryg og chokolademousse

Bordkort: mangler kun at få navn på

Gaveæsker

Gæstebog: Vi har købt en sort kvadratisk bog, der skal pyntes

Underholdning til festen: Vi har lavet en quiz

Risposer: Opgaven er uddelegeret til mor og svigermor

Overnatning på bryllupsnatten:

Morgengave: Har nogle tanker

Takkekort

Nu vil jeg også have en planlægningstråd!

Den 24. februar benyttede jeg muligheden, og nu er der så gang i planlægningen :cheerleader3: Vi har været kærester i 8 år, så nu er tiden inde.

Vi besluttede rimeligt hurtigt, at vi gerne ville giftes til sommer. Vi har tidligere snakket hypotetisk om muligheden, og havde snakket om nogle datoer, der betød noget for os. Men som man jo hurtigt opdager herinde, så er 4 måneder jo ingen tid, når der skal planlægges et kirkebryllup med det hele.

Vi er vant til at bruge rigtig lang tid på at tage beslutninger. Det tog os f.eks. 5 måneder at vælge den rigtige harddisk optager, så denne proces er noget af en omvæltning for os :bearhug:

Vi vidste på forhånd (det var underforstået), at vi gerne vil giftes i den kirke, man kan se fra mine forældres stuevindue. Den kirke som jeg er døbt og konfirmeret i, og hvor mine onkler og tanter, og vores bedste venner er blevet gift. Så da vi ikke kunne få præsten på vores første valg af dato, var det en af grundene til, at vi valgte en dato 2 uger tidligere.

Nu er det lykkes os, at kombinere kirke, præst og festlokale med en dato og et tidspunkt.

VI SKAL GIFTES 5-7-08 kl. 12 :thanks:

Så nu har vi travl med at planlægge den store dag samtidig med at vi også begge 2 har afsluttende eksamner på vores studie.

Tidspunktet var hellere ikke nemt at vælge, vi kunne vælge mellem kl. 12 og kl. 16, men efter mange timers søgning herinde, besluttede vi, at vi vil have en lang dag, hvor vi har tid til at møde gæsterne, og ikke hele tiden føle os presset af tiden. :thumbsupsmileyanim:

Vi har besluttet at holde "bryllupskagespisning" i mine forældres have kl. 13.30, velkomstdrink på feststedet kl. 16.30, og middag kl. 17.30, men hvis der er nogen, der har lyst til at komme med inspiration til, hvad vi ellers kan fylde dagen ud med, og andre gode råd til tidsplanen er vi meget interesseret.

I går fik vi sendt invitationer ud, det var rigtigt dejligt. Hele påsken er gået med at klippe og klistre. Jeg kunne ikke rigtig føle, jeg havde ferie for jeg havde ikke tid til at sove længe, for der var jo noget, der lige pludselig var vigtigere :shopping: Så meget disciplin plejer jeg ikke engang at have i eksamensperioderne.

Jeg sørgede for at tage et billede af blærerækken inden den blev sendt afsted, så jeg kan dele den med jer

post-33206-1206654634.jpg

Det var alt for nu - der kommer nok snart noget mere.

Bryllupshilsner

- Nina

Redigeret af Nina&Jimmy
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Huhej, hvor har i travlt !!! - men, det er jo gjort før, så i kan naturligvis også gøre det....

Er maden med i festlokalerne, eller skal i også finde en kok ?? - og kjole - har du kigget på det ???

Dejligt at høre, at der er flere piger der tog springet d. 24/2 - det gjorde jeg også.

Velkommen til - glæder mig til at følge planlægningen

Maya

0

Del dette indlæg

Velkommen til :cheerleader3:

Er sikker på at I nok skal nå det, andre har jo gjort det før jer. Som nævnt før skal du nok snar i gang med at se på kjole, hvis du ikke allerede har gjort det. Nogle steder har op til 4 måneder leveringstid!

Glæder mig til at se mere til jeres planlægning og sikke nogle flotte invitationer :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres søde velkomster!!

Jeg har været til kjoleprøvning sammen med min brudepige én gang hos Lilly i Århus.

Det var en fantastisk oplevelse. :bearhug: Vi var helt smadret, da vi kom ud, for vi havde fået så mange indtryk. Vi kunne ikke overkomme at lave noget som helst fornuftigt resten af dagen. Så det var kjolesnak, café og dampbad resten af dagen - dejlig dag :thumbsupsmileyanim:

Kjolen kræver stadig meget overvejelse, men der var da nogle rigtig gode bud i mellem.

Men jeg fandt mine sko, som jeg nu har reserveret. Det var dem jeg havde på under prøvning, de var rare at have på, og de absolut pæneste, og så er jeg så heldig, at min svigermor vil give mig dem i forlovelsesgave. :shopping:

post-33206-1206707566.jpg

Med hensyn til lokalet, så er det kun et festlokale, et nøglehus, så vi mangler stadig en aftale om maden. Vi er begge studerende, og vi valgte, at vi hellere vil have mange med og en lille kuvertpris, så vi har valgt et sted hvor vi selv skal arrangere det hele, men så kan vi tilgengæld også hente alle drikkevare i Tyskland, og selv sørger for dessert og kaffe.

Hvor er der bare mange ting, man skal sørge for...

Men man gør det jo heldigvis med glæde :cheerleader3:

- Nina

0

Del dette indlæg

hov, jeg fik slet ikke komplimenteret dine invitationer, de er rigtig flotte :thumbsupsmileyanim:

Dine sko er også rigtig fine. Jeg havde selv kig på dem, men desværre var de lidt for mørke i forhold til kjolen...

Redigeret af Pjuske
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Jeg faldt lige over din tråd, da jeg så datoen! :thumbsupsmileyanim: Nu har jeg nemlig ENDELIG fundet en, der skal giftes samme dag som mig!!!!! :cheerleader3::shopping::bearhug:

Glæder mig meget til at se hvad du finder på herinde! Kig endelig forbi min tråd også, hvis du har lyst!

Iiih, hvor dejligt med en at følges med helt op til dagen nu! :thanks:

0

Del dette indlæg

Velkommen til Nina... Pas på - dette forum bliver vanedannede :toot: . Kæresten begynder efterhånden at snakke om at give mig kvotetid -HAHA- ...

Flotte invitationer som du har lavet.Glæder mig til at se hvilken kjole du finder...

Hvis du skal se kjole andre steder i Århus, såhar jeg fået rigtig god service hos Bridehouse... Godt nok kun til mine sko, men er sikker på at de også yder fantastisk service til kjole-købere...

:griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er folk bare venlige herinde!! -HAHA-

Der er ikke engang gået 24 timer, og alligevel er jeg allerede blevet budt velkommen af så mange søde piger - Tusind tak :griner:-

Jeg kan allerede mærke, jeg er ved at blive afhængig af surfe rundt i alle de tråde fyldt med gode råd og idéer.

Maya: Ja det kræver af til sin kvinde at få taget det næste skridt :cheerleader3:

Pjuske: Jeg kan godt følge det med farven, det var også min største bekymring. Min kjole skal også være råhvid, så jeg synes også de var lige mørke nok, men på den anden side, når de nu var behagelige at have på og det var det eneste 'lille men', så blev det dem.

Ej Rikke, hvor er det hyggeligt, at vi skal følges hele vejen. Jeg har også luret lidt i din tråd. Hvor er du bare langt, jeg bliver helt stresset :toot:

Tak for rådet med Bridehouse, det tror jeg, jeg vil prøve. Nogen råd til butikker i Odense, for der skal jeg ud og prøve på næste lørdag, når jeg skal over til min veninde.

Her kommer en nærmer beskrivelse af invitationerne, først et nærbillede:

post-33206-1206727115.jpg

Jeg spurgte efter noget organzabånd i Dansk Papirvare, og så havde de det her bånd. Jeg har brugt 5 cm bånd på indbydelsen, og købt det 3 cm bredde bånd til menukortene. Jeg har sat det fast med 2 baner 2 mm dobbeltklæbende tape på indersiden af forsiden. Det holder godt. Resten er sidder med relief-klæbepuder - spørg endelig hvis der er mere du vil høre om.

0

Del dette indlæg

Hej og et stort velkommen hertil.

Super flotte invitationer I har lavet og skønt med en fest, hvor I på trods af SU har fundet en rigtig god løsning :griner:-

Hvis nuancen på skoen er eneste men, ville jeg også have købt dem. De er flotte. Glæder mit til at se, om du finder noget i Odense :toot:

0

Del dette indlæg

Hejsa Nina, velkommen til tillykke med det kommende bryllup :griner:-

Rigtig flotte invitationer og skønne sko du har fundet. Glæder mig til at se din kjole, når du har fundet den.

Jeg er lige lidt nysgerrig - er du fra eller bor du i Nordborg? Hele min kærestes familie er fra Nordborg, mine svigerforældre har dog nu boet i Holbæk i ca. 30 år, så det er længe siden, men jeg har været der flere gange.

Kh Ditte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Ditte!

Jeg kommer fra en lille by udenfor Nordborg, og brylluppet skal holdes i min barndomskirke, 200m fra mine forældres hus.

Min kæreste kommer 5 km derfra.

Nu bor vi i Silkeborg, og har gjort det i næsten 4 år, men alligevel er vi på Als hver eneste gang vi har mere en 2 dage fri. :griner:- Hele den nærmeste familie, og flere onkler og tanter bor nær Nordborg, så selvfølgelig skulle brylluppet være der.

Har I stadig familie på Nordborg-egnen?

0

Del dette indlæg

Hej Kejzer

Det kan du have ret i. :toot:

Det er svært at være unik, når man bruger biblioteksbøger :griner:-

Plancen er kommet på listen over "Ting vi bare må ha'" sammen med chokolade med monogrammer, toiletkurve og gæstebog -HAHA-

0

Del dette indlæg

Hej Ditte!

Jeg kommer fra en lille by udenfor Nordborg, og brylluppet skal holdes i min barndomskirke, 200m fra mine forældres hus.

Min kæreste kommer 5 km derfra.

Nu bor vi i Silkeborg, og har gjort det i næsten 4 år, men alligevel er vi på Als hver eneste gang vi har mere en 2 dage fri. :thumbsupsmileyanim: Hele den nærmeste familie, og flere onkler og tanter bor nær Nordborg, så selvfølgelig skulle brylluppet være der.

Har I stadig familie på Nordborg-egnen?

Hej Nina

Ej, det er da sjovt. Mener at min kærestes ene onkel bor i Lunden, og den anden bor i Svenstrup. Begge byer ligger tæt på Havnbjerg, hvor min svigerfar er født. Min kærstes mormor og morfar ligger på kirkegården i Nordborg.

Men vi er desværre ikke så tit på Als.

Hvor dejligt med bryllup i din barndomskirke. Vi skal også giftes i min kærstes barndomskrike, så det er dejligt :huh:

Knus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lige siddet og svælget i bryllupsberetninger, og set flotte festlokale.

Vores farver er hvid, elfenben og olivengrøn, og jeg har en god idé, hvordan bordet skal se ud (der skal nok komme billeder senere), men jeg mangler idéer til hvordan vi skal gøre lokalet hyggeligt.

Er der nogen der har nogen forslag til hvordan vi skaber stemning?

post-33206-1206827168.jpg

0

Del dette indlæg

Lige over - med frieriet til dig Heidi. -HAHA- Jeg har kigget din tråd ud, utrolig flotte æsker.

Jeg har valgt nogle lidt mere simple æsker. Her er mine borddækningsidéer indtil videre.

Vores farver er olivengrøn, hvid og elfenben

• først æskerne:

Jeg har valgt at folde nogle små æsker, alle æsker består af et en grøn æske og en elfenbensfarvet æske. Kvinderne får en med en elfenbensfarvet top og herrerne en med grøn top.

De er færdigfoldet, så må jeg bare se hvad der skal i....

Jeg overvejer chokolader med monogram, men de kan også bare være i Anton Berg Gran Cru æskerne og serveres til kaffen, hvis jeg finder på noget bedre at komme i - kom gerne med forslag. Jeg har også overvejet de der "just married"-chokolader, men hvor køber man dem...

post-33206-1206911256.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer