Sign in to follow this  
Followers 0
xenobia

Må man kontakte sælger

12 posts in this topic

Vi har i et par uger nu prøvet at komme i kontakt med sælger (forgæves), da min mand skal til at ordne den alarm der hørte med til huset. Vi har godt nok fået oplyst koden til alarmen, men vi har ikke fået oplyst teknikkerkoden, hvilket vil sige, at vi ikke kan ændre hvem alarmen ringer til hvis den skulle begynde. Den står nu til at kontakte sælger.Men som sagt svarer sælger ikke på hans private telefon, den eneste gang den er blevet svaret var det en eller andet der sagde at han ikke var sælger (lød som ham) og sagde at han ikke var til stede og ville være der dagen efter.

Nu har vi så skrevet til mægler og på hans svar lyder det som om det er "forbudt" at kontakte sælger efter overtagelsen af huset. Skrev at han ville tage kontakt til sælger og han mælger ville ringe til os derefter.

Man man ikke kontakte sælger når man har overtaget?

0

Annonce ♥

Hej

Nå det har vi da gort et par gange det har der ikke været sure miner over.

0

Hej

Nå det har vi da gort et par gange det har der ikke været sure miner over.

Mægler virkede bare "irriteret" over det i den mail han havde skrevet tilbage til min mand. Blandt andet stod der:" Så kontager JEG DIG!"

0

Det har vi da også gjort de par gange det har været aktuelt. Ikke mindst i forhold til post. Postvæsenet læser jo ikke hvad der står på adresse skiltene. Hvis mægleren vender tilbage til jer er det vel fint nok men hvis det trækker ud eller I ikke får tilfredsstillende svar (kommunikation via mellemmand) ville jeg da se flot på hvad mægleren siger og bare gøre det, eller gøre krav gældende overfor mægleren om servicering og omprogrammering af alarm hvis I ikke får kontakt.

0

Annonce ♥

Problemet er at vi HAR prøvet at kontakte sælger, men telefonen bliver bare ikke taget (er hans private mobil) og den gang den blev taget sagde manden i telefonen at han ikke havde solgt noget hus men at x ville være ved telefonen i morgen, så kunne vi ringe der! Det er så 1½ uge siden.

0

Det har vi da også gjort de par gange det har været aktuelt. Ikke mindst i forhold til post. Postvæsenet læser jo ikke hvad der står på adresse skiltene. Hvis mægleren vender tilbage til jer er det vel fint nok men hvis det trækker ud eller I ikke får tilfredsstillende svar (kommunikation via mellemmand) ville jeg da se flot på hvad mægleren siger og bare gøre det, eller gøre krav gældende overfor mægleren om servicering og omprogrammering af alarm hvis I ikke får kontakt.

Spøgte lidt med at vi bare sætter en masse fejlalarmer i gang, så sælgers telefon får alle opkaldene, så kan det være han til sidst giver os teknikkerkoden.

Problemet er også, at vi ikke kan tage strømmen i huset, for så går alarmen i gang hvis vi ikke har teknikkerkoden. Der skal også skiftes noget i den der dims der hænger uden på huset som larmer når alarmen går og det kan også kun gøres når vi har teknikkerkoden.

0

Kan ikke se noget forkert i, at I forsøger at kontakte sælger i denne situation. Men han er åbenbart blevet usynlig - ikke helt betryggende.

Er der alarm-selskab inde over? Så har de måske mulighed for at hjælpe.

Eller måske det selskab anlægget er købt hos..

0

i kan jo også bare lade alarmen gå og så må det alarm selskab jo tage kontakt til jer, eller se hvem der dukker op når den går igang. Dem der dukker op må jo have forstand på sådan noget. Og de må jo vide hvem sælger er og hvor han befinder sig.. Kan i evt ikke finder sælger på degulesider og hans tlfnummer?????

0

Annonce ♥

Sikke en latterlig attitude at komme med... jeg vil gerne se det sted i en lov hvor der står at man ikke må kontakte en sælger efter huskøb... det har jeg aldrig hørt om...

0

Syns os' det lyder meget mærkeligt alt sammen... men kan heller ikke tro at det er FORBUDT at kontakte sælger efter overtagelse, men jeg ville da bare lade ham ta' de opkald til han leverer koden, han må jo blive træt af det på et tidspunkt!!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Vi har også haft kontakt med sælgerne af det hus, vi skal overtage 1. juni et par gange. De (og ikke mægler) ringede faktisk til os i går aftes og har tilbudt, at vi kan få nøglen til huset allerede i morgen, så der skal vi mødes med dem igen.

Det kunne evt. være, at mægleren skriver, som han gør, fordi sælgeren har ringet til ham og brokket sig over jeres forsøg på at kontakte ham. Det virker ikke som, om han ønsker at tale med jer, når han ikke vil tage telefonen, når I ringer, selv om jeg synes jeres henvendelse er meget rimelig.

0

Har stadig ikke hørt fra sælger.

Nu har mægler overtaget "sagen", vi hørte fra mægler den anden dag og han skrev, at han heller ikke kan komme i kantakt med sælger, men at han prøver meget ihærdigt.

0

Annonce ♥