Betina-86

Dato for bryllup

63 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hejsa.

Sjovt du lige spørg, jeg ville ha spurgt om det samme.

Vi havde egentlig besluttet os for at vi ville giftes 4. April 2009, og havde søgt efter et sted hvor vi ville holde det, og vi synes ikke der var så mange valgmuligheder. Men da vi så fandt det og jeg ringede idag, var det selvfølgelig optaget netop den dag.

Vi kunne få lokalerne den 25. April i stedet... det sagde vi ja til. Bagefter kom jeg helt i tvivl om hvad der egentlig var vigtigst for mig/os, om det var datoen eller lokalet.

Men der var egentlig ikke nogen særlig grund til at vi valgte netop den dato, vi synes bare April var en god måned, da det også var den måned vi blev kærester i for 7 år siden... og ja.. så var den 4. jo passende... men nu bliver det så i stedet den 25. April 2009

Glæder mig til at hører andres valg...

0

Del dette indlæg

Jeg kan da også lige selv svare. Hvis min kæreste siger ja på tirsdag, skal vi forhåbentlig giftes d. 06.06.09, hvis vi kan spare pengene sammen, men det vil vi gøre alt for..

D. 06.06.81 blev min kæreste døbt samme dag som hans forældre blev gift, og d. 07.06.86 blev jeg så døbt samtidig med at mine forældre blev gift, altså 5 år og 1 dag senere, derfor har jeg altid syntes det ville være oplagt at vælge en af disse dage..

I februar i år mistede vi så min kærestes elskede mor (min elskede svigermor), og da jeg fandt ud af af d. 06.06.09 falder en lørdag, vidste jeg bare at jeg skulle fri til min kæreste så det kunne blive den dag.. På denne måde føler jeg at vi har min svigermor med på dagen, og samtidig fær vi lidt brugt begge dage (min dåbsdag/mine forældres bryllupsdag og min kærestes dåbsdag/hans forældres bryllupsdag), da festen forhåbentlig først slutter efter midnat :bearhug:

Så for mig er dagen vigtigere end noget andet.. Satser så også på at vi skal vies i den samme landsbykirke som mine svigerforældre blev gift, hvor kæresten blev døbt og konfirmeret..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde egentlig først tænkt os at det skulle være i Juni eller Juli, men så fandt vi ud af at vi ikke havde råd til det før August... Vi var vist også lidt sent ude med at finde vores feststed, for da vi endelig fandt stedet havde de kun 1 ledig dato i August og det var d. 2, så det blev det. Datoen betyder ikke så meget. Jeg havde en gang tænkt på at jeg gerne ville have haft at vi blev gift samme dato som vi mødte hinanden, men det passer bare ikke så godt med dagene( det kunne hvist først blive i år 2012 vhis det skal være en lørdag) og der er også i november, ville helst have et sommerbryllup.

Mvh Stine

0

Del dette indlæg

Vi havde bestemt at det skulle være i efteråret i år... Der var ikke nogen specielle mærke-datoer der, så vi valgte 1/11 for at det er nemt at huske ;) og det passede godt med at efteråret er sådan en kedelig periode hvor der ikke sker så meget... så er det godt at få sig en mærkedag der :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi valgte det ud fra, at det ikke skulle ligge i sommerferien, da folk så oftest er på ferie. Foråret 2008 kunne det ikke blive, for der var jeg i praktik. Så da vi ikke skulle noget den første weekend i september, og vores næmeste familie heller ikke skulle det, så valgte vi den dag... :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt den 11. april 2009, da det er min mormor og morfars bryllupsdag. De har betydet utrolig meget for mig og på den måde, med ens dato og i samme kirke føler jeg at de stadig er med os. Og er midt i blandt os den dag. Da han først havde friet kunne det bare ikke blive en anden dato selvom vi oprindeligt ville have været gift her i juli, men da vi fandt ud af at den 11 april faldt en lørdag, ja så er valget truffet.

Redigeret af Trumpf
0

Del dette indlæg

Vi skal giftes den 23. maj 2009 - primært grundet en række tilfældigheder...

Jeg ville gerne giftes inden jeg bliver 30 (den 18. juni 2009), og helst ikke for tæt på, for jeg vil jo gerne holde begge fester :bearhug:

Samtidig ville vi helst giftes om foråret eller forsommeren - jeg foreslog derfor pinse-lørdag, der jo bekendt er store-bryllups-dag, og som ligger den 30. maj 2009, men der var præsten optaget...

Da vi begge er fra provinsen men skal holde brylluppet i KBH, hvor vi bor nu, kommer der mange gæster langvejs fra + nogle enkelte fra udlandet. På den baggrund har vi valgt at blive gift lørdag efter Kr. himmelfart, for så kan den jyske og fynske mafia komme i god tid og hygge / hjælpe uden at det koster for meget på feriekontoen :bearhug:

0

Del dette indlæg

vi ville på vores 6års dag. 14.03.09

men dag jeg kiggede ud af vinduet i år på vores 5 års dag og så vejeret om bestemte jeg mig straks.

det snede jo uden for :bearhug::bearhug:

så ville vi have vores forlovelses dato som er den 14 juni. men heller ingen lørdag.

så vi tog kalenderen og satte ring om alle lørdag der kunne være int.

også endte vi med den 08.08.09

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt den 23 maj 2009... Det er ikke en dato der betyder noget for os... Jeg ville gerne have et sommerbryllup men at skulle skyde det helt til august 09 synes jeg er for langt ude i fremtiden så vi blev enige om et forårsbryllup i stedet :bearhug: Vi håber på høj sol og dejlig varme den dag!!

/Chalotte

0

Del dette indlæg

Vi holder vinterbryllup d. 10. januar 2009 og datoen er ikke tilfældig.

Min kæreste fylder 30 år d. 11. januar, så han når det lige, inden han runder et skrapt hjørne.

Jeg er nu helt klar på at skulle giftes om vinteren og glæder mig vildt! Det er så fedt at tilrettelægge et lidt anderledes bryllup :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde først plnalagt at skulle giftes den 31. maj 2008. det valgte vi fordi jeg blev færdig med min uddannelse den dato i 1995. Så synes jeg det kunne være sjovt at blive gift den samme dato. Desværre var min mads ekskæreste ikke samarbejdsvillig og planlagde derfor ferie med sønnen, således at han først ville komme hjem fra Tyrkiet den dag :bearhug:

Så derfor blev vi gift den 12.april 2008 i stedet for. Og det er vi ikke spor kede af i dag :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi har kendt hinanden i 8 år, og har ikke rigtig snakket bryllup, før min far pludselig fik konstateret kræft. Og han er en herre af lidt ældre dato, og det betyder alt for mig at han får lov at følge mig op ad kirkegulvet... -Så der bestemte vi, at nu måtte vi hellere få fastsat en dato. Jeg ville gerne have et sommer bryllup, og gerne på et tidspunkt hvor der ikke var for mange andre arrangementer i familien. Så vi snakkede juni/juli/august mdr. Men da der jo er EM i fodbold det meste af juni og juli måned :bearhug: og jeg gerne vil have min kæreste med hele dagen........ ;) Faldt valget på d. 2. august. Heldigvis er min far blevet erklæret rask i mellemtiden, og glæder sig rigtig meget til at følge mig op:)

Knus Nymann

0

Del dette indlæg

Min mand og jeg blev gift på min 38 års fødselsdag lørdag den 20. juli 2002 ved et meget lille og intimt bryllup på Brørup Rådhus.

De eneste der var med, var vores venner fra Sjælland.

Dagen efter tog vi på en forrygende bryllupsrejse med DFDS - Seaways København - Oslo og havde en uforglemmelig tur på Commondore Class.

Grunden til vi valgte den dato, var at vi begge ville have en dato, vi kunne huske.

Derudover kunne vi regne os frem til, at vi ville have kobberbryllup 6 måneder efter min 50 års fødselsdag. :bearhug:

Den 24. januar 2015 bimler og bamler kirkeklokkerne for os i Læborg Kirke, hvor vi omgivet af familie, venner og kolleger vil bekræfte vores ægteskabsløfte for Gud og mennesker.

Efter velsignelsen holder vi fest på Kongeåkroen tæt på vores bopæl.

Kærlig hilsen

Mrs Sicilia aka Rikke Marie

Redigeret af mrssicilia
0

Del dette indlæg

Min dejlige mormor jeg har boet ved til jeg var 13 år fik en blodprop i hjernen sidste forår. Så da vi skulle vælge dag blev vi enige om at giftes på min mormors og morfars bryllupsdag den 19.07.08 har de været lykkeligt gift i 55 år.

Så derfor blev det den dag.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da vi skulle finde en dato, fandt vi kalenderen frem.

Vi opdagede at min fødelsdag i 2009 falder på en lørdag. Det er min 30 års fødselsdag og det synes vi begge kunne være sjovt :bearhug:

Så det bliver den 28. marts 2009.

Min 30 års fødselsdag holder vi i løbet af sommeren - men som grill fest eller et eller andet...........................man skulle jo nødigt gå glip af en fest :bearhug:

Kh Anja

0

Del dette indlæg

Da vi skulle finde en dato, fandt vi kalenderen frem.

Vi opdagede at min fødelsdag i 2009 falder på en lørdag. Det er min 30 års fødselsdag og det synes vi begge kunne være sjovt :bearhug:

Så det bliver den 28. marts 2009.

Min 30 års fødselsdag holder vi i løbet af sommeren - men som grill fest eller et eller andet...........................man skulle jo nødigt gå glip af en fest :bearhug:

Kh Anja

Når i så at blive viet inden det tidspunkt du blev født?

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes d. 14 feb VALENTINSDAG. det er også vores KÆRESTEDAG og FORLOVELSESDAG... såhh når nu det faldt på en lørdag, så kunne det jo ikke være anderledes :bearhug:

Vi bliver gift på vores 7 års dag (forlovet i 6 år)

Århh... Hvor hyggeligt.. Sikke mange års-fejringer i skal have den dag fremover, men så er de jo selvfølgelig samlet på en dag :bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer