Betina-86

Dato for bryllup

63 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ja der er mange der har spurgt hvorfor vi lige valgte den 18. okt.

Min kæreste friede til mig den 6 august sidste år, da vi var på Malta. Straks begyndte jeg at tænke på en dato, og vi blev hurtigt enige om en masse ting der skulle være på plads først.

1. huskøb: vi skal købe det hus vi bor til leje i her til august.

2. operation: Jeg fik konstateret hoftedysplasi, og er lige blevet opereret for tre uger siden, så det skulle ligge mindst 5 måneder efter det, da jeg først er helt mobil igen på det tidspunkt.

3. det skal ikke ligge om sommeren, vi arbejder frivilligt for muskelsvindfonden, og er med til at lave grøn koncert om sommeren, så det ville vi ikke gå glip af, plus at mange af vores venner også er med på dette arrangement, og derfor ikke ville kunne komme til festen.

4. Det skal være inden vi skal forsøge at blive gravide igen. Vi har en datter på 2, og vi vil gerne have en mere omkring aug/sep/okt 2009, og jeg vil helst ikke være gravid på bryllupsdagen.

5. Det skal ikke være i september, da jeg og 2 andre i familen har fødselsdag, plus at hele familien skal 14 dage til malta sammen (samme sted som min kæreste friede til mig)

Ja så med lidt hovedregning blev det til oktober måned, og den eneste weekend hvor vi ikke skulle noget der, det er den weekend vi skal giftes.

Så det var lidt et puslespil at få det til at gå op, men vi er rigtig glade for datoen, og det betyder også at vi kan nå på bryllupsrejse inden juleræset begynder herhjemme.

Hilsen Sara

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes den 080808 - og det specielle i det siger jo lidt sig selv.

Vi ville bare gerne giftes om sommeren, men chance for lidt godt vejr. Desuden skulle det være i sommerferien, da vi begge er studerend eog ikke lige frem ville kunne overskue planlægning hvis vi ikke havde ferie til det. Og ja så synes vi datoen var oplagt, selvom det er en fredag.

Desuden er 3 8 taller jo uendelighedstegnet :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vores blev sat som til at være et år efter min mors sidste behandling.

Hun blev så færdig midt i februar, men da det ikke passede helt godt - vinterferie var modargument for kæresten og mit modargument var DM... :bearhug:

Så vi blev hurtigt enige om marts måned og den 7. var lidt et tilfælde, den synes vi begge ville være fin.

Kæresten fylder 31 den 8.

Tror også det er meget godt at vi ikke tager brylluppet til efteråret, som ellers ville have været en mulighed, da min mor stadig er noget mat i det, og derudover er hendes hår noget finurligt noget... Hun regner dog med snart at smide parykken helt.

0

Del dette indlæg

Vi blev sidste år gift på Rådhuset den 15. januar - vores 8 årsdag - det var samtidig 4 dage før min termin med vores dejlige søn (han kom dog først 16 dage senere...han ville jo nå mors og fars bryllup :bearhug: ) Vi havde bare en fantastisk dag...stille og rolig med lidt venner og familie. I år den 26. juli skal vi så holde stort bryllup...vi har altid gerne ville holde sommerbryllup...både pga. vejret men også fordi, jeg er lærer og det er rart med fri op til bryllup´et og bagefter...skønt at få 2 specielle dage :bearhug::bearhug:

Redigeret af smilla77
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt vores dato udfra at vi blev kærester 11 marts 2005, blev forlovet 11 sep 2005, og så skulle det være den 11 igen, men disse to datoer bliver ikke på en lørdag lige foreløbig, så nu er vores mål at udfylde hver den 11 i månederne med en begivenhed, så vi fandt ud af hvilke datoer den 11 var en lørdag, og jeg vil gerne have god tid til planlægning, så vores valg blev den 11 Juli 2009

0

Del dette indlæg

Min kæreste friede til mig nytårsaften 2006/2007 og sagde selv at han gerne ville at vi blev gift den kommende sommer (2007)

Vi ville gerne have ordentlig tid at planlægge i

Ville gerne holde det inden både min svigermor og svigerfar rejste til udlandet i længere tid.

Ville ikke gøre det i juli, da mange holder ferie der, og regnede også med at alt var boolet til d. 07/07-07, hvor flere venner og familie allerede var inviteret til andre bryllupper.

Min kusine (som betyder meget), sagde det helst ikke måtte blive sidst i juli/starten af august da hun skulle føde der.

Det måtte ikke være den sidste weekend i august for der skulle min fætter giftes

Så vi endte egentlig ud med meget få datoer og en af dem havde kirken en ledig dato og den snuppede vi.

At vi så bøvlede lidt med at finde et sted at holde festen er en helt anden sludder, men alt blev lige som det skulle være :cheerleader3:

Knus fra

ViTo

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Vi har "bare" valgt en dato.

Min kommende mand friede den 12 juli sidste år, i Egypten. Kort efter blev vi enige om at finde en dato.

Jeg har altid gerne ville giftes om sommeren. Da jeg er under uddannelse, blev vi enige om at det skulle være sidst i sommerferien. (Jeg skal først starte igen 1 september)

Derfor bliver det den 16.08.08.

Min kommende mente det var en god dato, da 8+8=16 Så det er datoen bagfra :lol:

Meget mærkeligt, men det afgjorde den præcise dato, he he...

FANTASTISK dato!!! :cheerleader3:

Vi valgte d. 16/08/08 da vi blev kærester og kyssede for første gang d. 16/12/06 + at da vi i julegave fik et romantisk weekend ophold på Hotel Strandparken i Holdbæk til d. 16/02/08 passede vores dato bare endnu bedre. Og for at toppe det hele, endte det med, at vi "producerede" vores kommende lille prinsesse på selv samme weekend ophold (og det var bestemt ikke planlagt...) Vi bor i nr 8 og en hel masse andet passer bare på tallet 16.

Derfor.. :lol:

0

Del dette indlæg

For os var der ikke nogen særlig begivenhed der satte datoen. Brian friede til mig 11. juni her i år, og da vi var rimeligt forelskede i det feststed, vi var ude og se på, reserverede vi straks den førstkommende lørdag, hvor de var ledige, nemlig 25. oktober. Så det var feststedet der bestemte det. Vi kunne selvfølgelig godt have ventet til foråret eller sommer næste år, men på den anden side, så ville vi gerne giftes sådan rimeligt hurtigt.

Vi vil også gerne til at have nogle børn, men jeg vil ikke være gravid den dag vi skal giftes. Vil gerne have lov til at feste og skåle med de andre, og tænk hvis jeg havde det dårligt pga graviditeten lige den dag... pyha.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har hellere ikke rigtig valgt datoen af nogen bestemt grund. Der er en masse større fester næste år så vi skulle undgå dem. Derfor er valget faldet på 13.juni 2009 (4 dage før min 27 års føds.) Dagen er egentlig ikke helt fastsat endnu da vi rigtig gerne vil vies i haven, og hvis det ikke kan lade sig gøre 13.juni men en anden dag så rykker vi det. Datoen betyder ikke så meget for os.

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes 6/6-09... Datoen er ikke speciel som sådan...

Vi havde først snakket om 14/2-09, altså på Valentins Dag, men besluttede alligevel, at vi hellere ville have et sen-forår/sommer-bryllup -så vi gik i gang med at kigge weekenderne i kalenderen, og kæresten syntes så, at d. 6/6-09 burde blive sådan forholdsvis nem at huske, så derfor faldt valget på denne dato... Derudover giver det os, og måske også nogle af vores gæster, en ekstra fridag (eller en halv) i forbindelse med weekenden uden at skulle bede om fri, da det jo er grundlovsdag om fredagen...

0

Del dette indlæg

Hvor er der mange hyggelige grunde til at vælge sin bryllupsdato. Jeg havde også selv en skummel plan om at skulle giftes på vores årsdag - d. 19. maj. Dagen er allerede årsdag for mange begivenheder - nemlig at begge mine drenge er døbt den dag og vi så også har mødt hinanden den dag. Så vidt jeg husker faldt dagen på en lørdag i 2007 og året inden kom jeg med mange hints til min kæreste, som så åbenbart SLET ikke var klar til det. Da han så tog sig sammen juleaften 2007 var den dag jo ligesom gået i vasken. 19. maj var ikke en lørdag og i øvrigt følte jeg ikke at maj var nok tid til mig for at planlægge brylluppet - OG tabe mig det jeg gerne ville. Så vi snakkede i stedet om starten af august, tror vi snakkede om at ramme samme dag eller tæt på den dag vi havde holdt vores 30 års fødselsdage for 6 år siden. Så kom vi pludselig også til at snakke om at holde festen samme sted. Det er lidt en lang historie med at vores fødselsdag blev holdt som en fantastisk generalprøve på et bryllup hvor vi var klædt ud som brudepar. Vildt sjovt. Så nu var det pludselig mere vigtigt for os med stedet end datoen, da feststedet ikke kunne d. 2. august tog vi den af de datoer de foreslog der passede os bedst. Så derfor blev det d. 13. september kl 13. Hihi der er mange der spørger om vi godt tør og 13 og uheld osv. Men det gør vi altså. Jeg har haft eksamens nummer 13 mange gange i gym og det gik fint. Så lige på det punkt er vi ikke overtroiske.

0

Del dette indlæg

Så vil jeg da lige skrive mit første indlæg herpå siden ()() - vi skal giftes i marts 2010, så der er laaang tid til, men både kirke og festlokale er bestilt :carrot: ... vi skal giftes på denne dag, da det er min fødselsdag :cheerleader3: , har altid gerne ville giftes på min fødselsdag, og så opdagede vi den faldt på en lørdag i 2010, så det er jo bare fantastisk :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes 15/9-2012.

Vi mødte hinaden 15. februar 1997, blev forlovet 15. februar 1998, gift på rådhuset 15. september 2006 og skal gifte 15. september 2012 for så er det 15 år siden vi mødte hinanden og på vores "årsdag"...

Vi ville have været været gift 15. februar men vi skal nogle år længere frem for at få en lørdag og det ville vi ikke.. så vi tog 15. september i stedet...

0

Del dette indlæg

Vores dato blev valgt af rent praktiske grunde. Skulle nå det inden min kæreste bliver30 til foråret, og jeg ville ikke have et vinter bryllup. Vi snakkede så om september men min kærestes forældre skal 2 uger på ferie der og min mor holder 50 års fødselsdag. Derfor blev det den første weekend i oktober

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer