Betina-86

Vores bryllup d. 6. juni 2009

237 indlæg i dette emne

:thumbsupsmileyanim:Først lige en lille forhistorie

Den 27/5-08 friede jeg til min kæreste. Jeg havde fået lavet en kortholder til ham, som der var blevet graveret i. Då vi vågnede lå vi og puttede lidt og jeg fandt gaven frem og friede til ham. Han blev MEGET overrasket, fordi jeg har sagt at jeg ikke ville fri og at han jeg synes det var hans opgave. Han sagde selvfølgelig ja. Bagefter hyggede vi bare lidt og jeg skulle på skole, så jeg blev nødt til at køre min vej. Om eftermiddagen begyndte vi at snakke bryllup, og til aften var vi ude og hygge os og spise noget god mad på en kro.

:thumbsupsmileyanim: Læs vores historie her # 14

:thumbsupsmileyanim: Dato og Kirke

Dato: 6. juni 2009. Så er kirken booket(29. maj 08)), og præsten mente at vi var tidligt ude.

Dagen er meget vigtig for os, fordi det er mine svigerforældres bryllupsdag, og tidligere på året mistede vi min elskede svigermor til kræften. På denne måde føler vi at hun er med os. Vi håber på at blive viet i samme kirke som dem.

Tidsplan for dagen Vi har fosøgt at ligge en tidsplan, som kan ses her # 16

Kirken: Maglebrænde Kirke. Dette er samme kirke som svigerforældrene blev viet og min kæretse blev døbt og konfirmeret

Billeder af kirken kan ses her # 15

Mødet med præsten er planlagt her #195

Samtale med præsten Læs lidt om vores samtale med præsten og de salmer/sange vi skal synge her #227

:thumbsupsmileyanim: Festen

Bryllupsbudget: Er lagt. Vi regner med ca. 80.000 inklusiv tøj, fotograf, mad, ringe o.l. uden bryllupsrejse. Budgettet kan ses her # 22

Gæsteliste: Er lavet. Der bliver inviteret 60-65 personer. Endelig gæsteliste laves når tiden nærmer sig. Pt. ser gæstelisten således ud og er lidt kortere end i første omgang # 176. I alt er der 56 der meldte tilbage at de gerne ville deltage, og det er primært børn vi har fået afbud fra, hvilket jeg har det helt fint med. Der er dog kommet en enkelt afbud på falderebet, da det er et par der er gået fra hinanden. Han kommer stadig, men hans ekskæreste kommer ikke, da vi egentlig ikke kender hende så godt endda. Vi ender derfor med at blive 55 gæster

Reserver festlokale : Så er Åstrup Forsamlingshus booket fra d. 5. juni til d. 7. juni 2009, se her

Book fotograf: Så har vi booket heldagsfotograf, læs mere her #9

Farvetema: Ja, vi har nok ændret farvetema.. Læs evt. her # 100

Menuen Menuen er midlertidig fatslagt og bestilt, læs mere her # 201 s. 11 og her #232, da vi ændrede lidt i sidste øjeblik

Bryllupskagen er bestilt, se hvad der skal i den her #230

Natmad natmaden er bestilt, og det bliver en perronvogn med pølser i 2 timer. Se mere her #194

Musik til festen har vi fået bestilt. Under maden kommer der en 'suppe-steg-og-is-musikker', og efterfølgende kommer diskobil og så skal der festes. Læs mere her #207

:cheerleader3: Bruden

Brudekjolen og sløret

Første kjoleprøvning hos l-design kan ses her #81

Mit store kjoledlemma her #104 Her kan den jeg endte med at købe så ses #150

Og jeg har fået bestilt tid til tilretning af kjolen Her

Sko Det blev de fantastiske Peter Kaiser sko som I kan se her " 152

Taske/clutch Fandt en sød en i H&M til den nette sum af 49,95,- Tasken kan ses her # 185

Undertøj Mit undertøj kan ses Her

Strømper er købt. Fandt wolfords selvsidende i hudfarvet med ivory kant. De kan ses Her, #210

Smykkerne er næsten fastlagt. Jeg regner med at låne min søsters halskøde, et guldarmbånd af min mor, og så har jeg selv købt et par øreringe. Billeder kan ses her #212

Bestil tid hos frisøren + make up : Så fik jeg svar fra min frisør, og hun vil gerne sætte hår og lægge make-up. Hun har været med til DM i brudeopsætning, så hun er sku rigtig dygtig

Brudepige Ved ikke om jeg vil kalde det brudepige, men måske rettere brudens hjælper. Men det bliver i hvert fald min søster. Hun skal også sove sammen med mig hos mine forældre aftenen inden brylluppet

:cheerleader3: Gommen

Tøj Han har endnu ikke købt noget, men han har været ude og kigge og prøve noget. De kan ses modelbillede af det han regner med at han køber her #189

Forlover Min kæreste har valgt vores svoger, de er også bedste venner.

:loveflag: Fælles

Vielsesringene Havde kig på nole til at sarte med som vi regnede med det ville blive. De kan ses her # 17 Den endelige ringe er dog endt ud i nogle andre, se mere her # 186 (der er endnu ingen billeder)

Bryllupsrejse Vi tager en tur til USA i autocamper i 3-4 uger, men det bliver først til næste år, da det ikke kan lade sig gøre i år pga mulig studiestart + arbejde.. men vi tager en uge til tenerife tirsdagen efter bryllupet. I kan læse mere her #208

Brudebuket og diverse andre blomster til dagen Se hvad vi har bestilt og ca. priser her #233

Ægteskabserklæring Er udfyldt og sendt, har dog endnu ikke modtaget prøvelsesattesten. Har samtidig fået navneændringen på plads, læs evt. her #209

Transporten er bestilt og det bliver en hvid excalibur med plads til 6 personer. Læs mere her #224

:loveflag: Invitationer, kirkehæfter o.l.

Invitationer de endelige er endnu ikke lavet, men vi har leget lidt. Se vores invitationsudkast her #182-183-184. Så blev de også produceret og sendt ud. Blærerække kan ses her #213

Gæstebog På messen i Bella-centret bestilte vi et maleri, som skal bruges til gæstebog. Der er dog ikke plads til længere hilsner, og jeg ahr derfor også købt en lille bog. Se mere her #187

:bearhug: Mangler: Planlægning 3-6 md før:

Strømpebåndet er købt

Vælg toatsmaster

Få designet vielsesprogram, bordkort, menukort, festprogram og takkekort. Er mere eller mindre designet, mangler dog lige at lave dem helt færdige..

:biggrin: Mangler: Planlægning 2-3 md før:

Lav endelig aftale med Louise om hår/make-up

Fastsæt/bestil menuen til natmaden

Sy risposer eller design anden pynt

Lær at danse brudevals

:blush: Mangler: Planlægning 1 md før:

Aftal detaljer med fotografen

Aftal detaljer med frisøren

Aftal detaljer med transporten (f.eks. hvis I gerne vil køres en anden rute en først planlagt)

Brudekjolen er færdig

Tjek at brudgommens tøj er ok

Tjek at vielsesringene passer

Gå brudeskoene til så de ikke klemmer på dagen

Aftal aftenens forløb med toastmasteren

Lav bordplan

Køb morgengaver

Veksle penge til bryllupsrejsen

Lav et detaljeret skema der viser de ting, som skal gøres lige før, under og efter brylluppet

-HAHA- Inspiration :

Inspration til invitationer her # 48 og 49

Inspiration til buket her # 50

Inspiration til kjoler her # 56, 58, 59, 60

:) Indkøb :

Mit første udenlandske internetkøb kan ses her # 62

Og så modtog jeg endelig varerne, og de kan ses her # 147

Redigeret af Betina-86
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til super seje tøs :thumbsupsmileyanim:

Hvor trist med din svigermor. Det er så ærgeligt at hun ikke når at opleve brylluppet, men mon ikke hun kigger med fra oven. Håber I får kirken, men mon ikke der skulle være en chance for det i så god tid.

Glæder mig til at følge din planlægning.

KH

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

:cheerleader3:Vores Historie

Jamen jeg synes da lige i skal have vores historie. Mig og min nu forlovede mødtes aller første gang i april 2001 igennem min søster og hendes ekskæreste. Der var egentlig en vis kemi fra første øjeblik, men jeg kærestede lidt med en anden, så der skete ikke umiddelbart mere. Jeg var kun 15 og min kæreste var 20.

2 måneders tid senere så vi hinanden igen, og da var det kærlighed ved første (andet) blik. Jeg var blevet single og vi var meget tiltrukket af hinanden og flirtede helt enormt. D. 6. august 2001 blev vi så rigtig kærester og vi har derfor snart været sammen i 7 år :loveboard: Da vi havde været sammen i ca. 2 år havde vi lige en lille 'pause' fra hinanden i en måneds tid, da det var blevet meget seriøst meget hurtigt, og jeg var jo ikke så gammel da vi lærte hinanden at kende. Vi fandt dog hurtigt ud af, at vi ville væe sammen for vi kunne ikke undvære hinanden.

Et års tid senere, da jeg var 18 og han 23, flyttede vi begge ind i et hus han havde købt. Her bor vi endnu, og vi er super glade for at bo her. Vi skal snart have bygget til, og så bliver jeg medejer af huset :loveboard:

D. 27. maj friede jeg så til min elskede kæreste og han sagde heldigvis ja. Inden frieriet havde vi allerede snakket bryllup, og vi ville gerne vies d. 6. juni 2009. Jeg vidste dog at an ikke ville få friet, så hvis vi skulle nå at få sparet pengene sammen måtte jeg jo træde til :loveboard:

0

Del dette indlæg

:cheerleader3: Tidsplan:

14.00 Vielse i Maglebrænde Kirke og lykønskninger fra vores gæster

15.00 Fotografering -regner med at det tager ca. 1 time

16.00 Kørsel til feststed

16.30 Ankomst ved feststedet, gaveoppakning

17.00 Velkomstdrink og evt. fortsat gaveoppakning

17.30 Gå til bords

Da der er ca. ½ times kørsel til feststedet, vil gæsterne blive inviteret til kl. 15.30 hvor de kan drikke en øl, sodavand, et glas vin el.l. Vi ankommer så ca. en time efter vores gæster.

Herefter klarer personelt slagets gang. Vi skal have 3 retters menu efterfulgt af kaffe og bryllupskage.

Inden kl. 24 skal brudevalsen naturligvis nås, og herefter skal der danses og hygges. i løbet af 'natten' skal vi så have noget natmad.

Ser dette helt forkert ud?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min "mentale" dobbeltgænger kan jeg næsten regne ud ;)

Christian og jeg har kærestedag d.5. august (selvom vi vist nok først kyssede efter midnat :loveboard:), og det var også kærlighed ved "andet" blik. Første gang vi mødtes var vi begge optaget, og der skulle desværre gå 4-5 år inden vi mødtes igen, men kapow!

Som du ved er det også mig der er på frierfødder, da kæresten åbenbart ikke kan vælge hvilken dag han vil fri :loveboard: og surprise, vi skal også giftes i en landsbykirke, den som Christian's familie har tilhørsforhold (hele slægten begravet der) og svigerforældrene er også gift der.

Og mht ringen!!! Gør rødguldet "glat" i stedet for, så har du min drømmering :cheerleader3:

Hvor er det vildt ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim: Budget:

Ja, så fik jeg lige lidt tid igen, og jeg vil lige ligge vores budget ind. Det er måske mere et overslag over hvad vi regner med/håber på at vi kan gøre det for.

Til bruden (= MIG :loveboard: )

Kjole: 6.500,-

Tilretning 1.000,-

Slør 1.200,-

Skørt 600,- (Min mor har vidst stadig hendes fra hendes bryllup, og bruger muligvis det hvis det passer)

Undertøj 750,-

Sko 500,-

Frisør/Make up 1.200,-

Hårpynt 400,-

Spray-tan 300,- (Skal jo være lækker-brun på dagen)

Negle 300,-

--------

Bruden i alt 12.750,-

Til gommen:

Jakkesæt 2.500,-

Skjorte +vest/kravat 2.000,-

Sko 500,-

Strømper + boxers 400,-

Frisør 200,-

----------

Gommen i alt 5.600,-

Festen:

Mad + drikkelse 41.850,- (675 * 62)

Bryllupskage 1.200,- (Højt sat, håber at min søsters veninde vil lave den)

Musik 4.500,-

----------

Festen i alt 47.550,-

Diverse:

Indbyd., bordkort o.l. 1.500,-

Fotograf 5.700,-

Limo el.l. 2.500,-

Ringe 5.000,-

Buket + knaphuls. 1.500,-

---------

Diverse i alt 16.200,-

Hele bryllupet i alt 82.100,-

Sidste weekend blev der holdt et arrangement ligesom det vi gerne vil have, der hvor vi overvejer at holde festen. De havde nogenlunde samme mad drikkelse osv som vi vil have, og der var gennemsnitsprisen pr kuvert 550 kr. Synes dog det lyder lavt, da det er med kander (forskellige drinks i kander) så det bliver muligvis billigere, tør bare ikke kun at sætte 550 af per mand. Vi har mange venner som ville nyde at der er kander og drikker derfor lidt godt til, derfor har vi sat mere af.

Herudover overvejer vi at leje en bus til at køre vores gæster, så de ikke skal tænke på hvordan de skal komme hjem, så det kommr muligvis oveni..

Men tøser, hjælp mig. Lyder alt dette rimeligt, eller har vi sat for lidt/for meget af til nogle ting?

Redigeret af Betina-86
0

Del dette indlæg

Bordpynt og sådan noget er det noget feststedet ordner?

Oppyntning af kirken?

Det var lige hvad jeg kunne komme på, som ikke er på listen.

Ja feststed står for bordpynt.. Og så regner jeg med at lave små risposer, menukort ol. som også pynter..

Oppyntning af kirke har jeg ikke lige tænkt på.. Det må jeglige finde ud af..

0

Del dette indlæg

I går fik vi givet familien besked, vi ville have fundet på en sjov måde at sige det på, men kreativiteten er ikke så stor i øjeblikket. Derfor endte vi med at bikse et STD kort sammen lynhurtigt, selvom kæresten syntes det var noget pjat med sådan noget.

Først besøgte vi svigerfar og gav ham en kuvert med kortet, som han jo åbnede. Han blev rigtig glad, og sagde som det første "Nå, så fik i endelig taget jer sammen". Bagefter gik det op for ham, at det er ham og min svigermors bryllupsdag, og han blev simpelthen så glad.

Derefter skulle vi ind og besøge mine forældre sammen med min søster og svoger. Da vi sad og snakkede, fandt vi kuverterne frem, og de åbnede dem. De blev simpelthen så glade og min mor blev ved med at sige "Ihh hvor er det spændende". De spurgte så om det var noget de måtte fortælle videre, eller om det skulle holdes hemmeligt, men det var det ikke. Så straks sms'ede og ringede min søster og mor rundt, og vi fik mange tillykker fra alle kanter. Resten af dagen hyggede vi så bare rigtig meget, og vi gik og snakkede lidt bryllup sådan on-and-off. Og hvor var det dog fantastisk dejligt at kunne dele glæden, planlægningen og tankerne med min mor og søster.

Min frisør svarede også, og hun ville gerne sætte mit hår og ligge make-up på den store dag. Hun har deltaget i DM i brudeopsætnig for nogle år siden, og hun blev nr. 9, så hun er super dygtig.

Ydermere fik min søster aftalt med henes veninde, at hun gerne ville lave vores bryllupskage, så det er også på plads. Fyld osv, er dog ikke planlagt endnu.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer