milletine

To fædre - hvad gør jeg??

18 indlæg i dette emne

Jeg står i den heldige (eller uheldige) situation at jeg har to fædre. Mine forældre blev skilt da jeg var 2 år og ganske kort efter fandt min mor en ny mand. De er heldigvis stadig sammen og nu har jeg så det problem at jeg ikke ved hvem af mine fædre jeg skal vælge.. Skal det være min biologiske far som jeg har været ved hver anden weekend hele mit liv eller skal det være den far jeg har boet sammen med altid og som for mig er ligeså meget den "rigtige" far???

Lige pt er jeg kommet frem til at jeg evt kunne have en far på hver side.....-er det helt åndssvagt??

Det er selvfølgelig til at følge mig op af kirkegulvet jeg mener :-)

Redigeret af milletine
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvem vil du allerhelst have skal følge dig op, hvis du ser bort fra hvilke følelser, der er indblandet?

Umiddelbart ville jeg vælge den far, der har været der for mig og støttet mig i medgang og modgang. Det lyder ikke til, at du har det helt store forhold til din biologiske far.

Men det er rigtig svært fordi der er følelser indblandet. Snak med dem hver især og forklar dit dilemma. De vil kunne forstå det og måske endda vejlede dig.

Føler du, at din biologiske far forventer, at det bliver ham der følger dig op. Det er jo ikke sikkert.

0

Del dette indlæg

Hej!

Jeg synes da godt at du kan have én på hver side, det vil da se super sødt ud :td:

Det betyder helt sikkert meget for dem begge at kunne følge dig op - så kan godt forstå at det er svært at vælge.

Ellers tænker jeg at du måske kunne få den der ikke følger der op til at være toastmaster? Så får han også en "rolle" på dagen :)

Hmm! ja, den er svær. Du skal virkelig tænke dybt i dig selv..

Pøj, pøj med beslutningen

:)

Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres gode forslag, det hjælper mig meget. :)

Vi skal snakke med præsten om nogle uger, og hvis han er med på ideen, så tager jeg nok en far på hver side.. Jeg har tænkt over det siden vi besluttede os for at skulle giftes (2006) og jeg kan simpelthen ikke vælge den ene frem for den anden..

Præsten har osse konfirmeret mig, så han kender heldigvis lidt til vores familie :-)

0

Del dette indlæg

jeg er slev i samme dejlige situation af at have to skønne fædre ;)

jeg har valgt min bio-far.. og så givet min stedfar en anden særlig opgave :( nemlig at fotografere os under hele vielsen - tror faktisk hvis jeg spurgte min stedfar - at han selv ville sige at han synes det skulle være min 'rigtige' far .... min far, mor og stedfar har et rigtig godt forhold til hinanden :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er i samme situation som dig.

Min mor og far blev skilt, da jeg var 10. Min mor flyttede sammen med min stedfar et års tid efter og siden da har jeg haft to fædre.

Jeg vil have meget svært ved at vælge, da jeg elsker dem begge to meget højt.

Min plan er, at spørge min stedfar, om han sammen med min bio-far har lyst til at give mig væk. De er jo begge en kæmpe stor del af mit liv. Hvis han gerne vil det, ja så kommer jeg til at have en far på hver side og så håber jeg bare, at kirkegulvet er bredt nok til os alle tre.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg syntes du skal spørge dem, hver for sig. Det kunne være din biologiske far meget gerne vil, men du " ser " kun at din pap far her været der - din biologiske har måske ikke fået lov... jeg ville absolut spørge dem, og tænk over hvordan du spørger. Held og lykke

Nouamani( nu Thorvaldsen )

:bestwishes:

0

Del dette indlæg

Hermed en stemme mere på at du da bare skal ha en far på hver side. Jeg synes det er både humoristisk og rigtig rigtig sødt.

Jeg har en veninde, som også har to "rigtige" fædre. Vi har været til et par fester, hvor de har fået præsenteret sig selv på sjove måder. Sådan I ved hvor man på skift rejser sig og præsenterer sig. Så har de rejst sig samtidig og den ene har sagt "jeg hedder xx" og den anden "Jeg hedder YY" og så efterfølgende i kor "Og vi er Helles far". Det er da bare skønt og rigtig sjovt. Eller som sidste fest - de samme fædre. Efter at der var en masse som havde præsenteret sig fra Helles mødregruppe, så rejser de samme fædre sig og denne gang er de blevet enige om at sige "Vi er Helles fædregruppe". Hahaha. Jeg ville have fundet det 200 % naturligt hvis begge hendes fædre havde fulgt hende op ad gulvet, da hun blev gift, men jeg kan faktisk ikke huske om hun ikke gik ind med sin kommende mand.

Håber du finder en løsning som gør jer alle glade.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer