Guest Bobbel

Vis mig jeres bestik

22 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ja det siger vist sig selv-

jeg vil gerne vide hvilket "fint" bestik i samler på, vi mangler nemilg lidt inspiration

Undskyld jeg spørg, hvorfor skal I samle på bestik?

Hvis I ikke selv har en idé hvordan jeres drømme bestik ser ud, er det så ikke et ønske bare for ønskets skyld? :cheerleader3:

Du må meget undskylde jeg spørg, det er meget kærligt ment. :cheerleader3:

Jeg har opdaget, at vi har haft svært ved at skelne mellem proforma-ønsker og rigtige ønsker. Men til sidst er vi nået frem til, at vi interessere os ikke for bestik, service og vinglas. Vi vil bare have dem man køber i IKEA til 35kr og 6stk. Så kan man altid købe et nyt, hvis noget bliver smadret, så vi skal ikke til at samle. Men det kan selvfølgelig være I ser anderledes på det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi samler på Rådvad Odgård mat Bestik.

Vi har knive, gafler, skeer og dessertskeer, samt salat-bestik og Serveringssæt.

Vi mangler dessertgafler og steak bestik :cheerleader3:

Det er en lidt dyr serie, men vi er glade for vores. Vi bruger det dog ikke som fin bestik, men som vores daglige bestik. Når nu vi har noget pænt skal det da også bruges :cheerleader3:

post-30921-1213558422.jpg

post-30921-1213558513.jpg

post-30921-1213558534.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg elsker så til gengæld alt, hvad der har med indretning og design at gøre, og min kæreste deler heldigvis denne interesse.

Så vi ønsker os selvfølgelig også en masse i den dur....mht bestik "samler" vi på Vivianna i blank og Arne Jacobsen fra Georg Jensen. Vivianna er meget klassisk, mens Arne Jacobsen er mere funky....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg vil gerne vide hvilket "fint" bestik i samler på, vi mangler nemilg lidt inspiration

Hvis I ikke selv har en idé hvordan jeres drømme bestik ser ud, er det så ikke et ønske bare for ønskets skyld? :cheerleader3:

Jeg har opdaget, at vi har haft svært ved at skelne mellem proforma-ønsker og rigtige ønsker. Men til sidst er vi nået frem til, at vi interessere os ikke for bestik, service og vinglas. Vi vil bare have dem man køber i IKEA til 35kr og 6stk. Så kan man altid købe et nyt, hvis noget bliver smadret, så vi skal ikke til at samle. Men det kan selvfølgelig være I ser anderledes på det :cheerleader3:

Vi vil gerne have bestik, men vi har bare fået set os "blind" på Silke.

Og synes det er vigtig vi har undersøgt de forskellig mærker godt, inden vi lægger os fast på hvilket det skal være,

det er jo noget vi regner med vi skal bruge i rigtig mange år.

Så nej det er ikke et proforma ønske, men det er selvfølgelig vigtig man ikke ønsker sig noget bare fordi man føler det hører sig til

helt enig :cheerleader3:

post-21395-1213562009.jpg

Redigeret af Bobbel
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og synes det er vigtig vi har undersøgt de forskellig mærker godt, inden vi lægger os fast på hvilket det skal være,

Så nej det er ikke et proforma ønske, men det er slevfølgelig vigtig man ikke ønsker sig noget bare fordi man føler det hører sig til

Det lyder godt! Det er også et rigtig flot bestik-sæt, så det er der nu ikke noget i vejen for at stirre sig blind på :cheerleader3::)

0

Del dette indlæg

Vi samler på bestik fra serien Twist fra Gense... Det er ikke fordi, det som sådan er vigtigt for os, hvilken slags bestik vi har, men vi har ofte svært ved at finde på noget at ønske os, og så er noget lidt dyrt (i forhold til Ikeas) bestik en luksusting, som vi gerne vil have...

Som navnet antyder, er bestikket støbt således, at det ser ud til, at skaftet er drejet en halv omgang i forhold til hovedet...

Bestikket kan ses her: Gense Twist Bestik

post-34263-1213597531.jpg

0

Del dette indlæg

Så nej det er ikke et proforma ønske, men det er selvfølgelig vigtig man ikke ønsker sig noget bare fordi man føler det hører sig til

helt enig :cheerleader3: [/color]

post-21395-1213562009.jpg

Min mor har haft bestikket silke men hun var ikke glad for det pga de slanke håndtag faldt igennem bestikholderen i opvaskemaskinen :cheerleader3:

Men hvis I vasker det op i hånden så er det jo ikke noget problem

0

Del dette indlæg

Vi samler på bestik fra serien Twist fra Gense... Det er ikke fordi, det som sådan er vigtigt for os, hvilken slags bestik vi har, men vi har ofte svært ved at finde på noget at ønske os, og så er noget lidt dyrt (i forhold til Ikeas) bestik en luksusting, som vi gerne vil have...

Som navnet antyder, er bestikket støbt således, at det ser ud til, at skaftet er drejet en halv omgang i forhold til hovedet...

Bestikket kan ses her: Gense Twist Bestik

post-34263-1213597531.jpg

Nøj noget skønt og smukt bestik de har!! Er også heeelt vild med "Twist"

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mor har haft bestikket silke men hun var ikke glad for det pga de slanke håndtag faldt igennem bestikholderen i opvaskemaskinen :cheerleader3:

Men hvis I vasker det op i hånden så er det jo ikke noget problem

Jeg tror egentlig jeg ville vaske det op i hånden, men tak,

for det er da ikke lige sådan en ting jeg ville have tænkt på, og det er da bestemt værd at have med i overvejelsen.

Er det egentlig okay at holde ved??

det har vi nemlig også snakket meget om, når nu det er så tynd??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når du skal vælge bestik er det vigtigt, at du sikrer dig, at det kan komme i opvaskemaskinen - jeg samlede det mest lækre (og slet ikke dyre bestik) - Orkidé. Men ak, det begyndte at ruste efter få gange i opvaskemaskinen.

I Inspiration sagde de, at det sker med meget bestik, når maskinen ikke vasker det op med det samme !

Bestikket ligger nu i sommerhuset, hvor jeg bruger det med glæde og vasker det op i hånden.

mvh

goodbyehansen

0

Del dette indlæg

Hej hej

Sikke flotte bestik I har/ønsker jer :cheerleader3:

Vi har noget Silke-bestik. Det er rigtig godt at holde ved, og har også klaret fint at blive vasket i opvaskemaskine.

Men helt ovenud begejstret er jeg nu alligevel ikke. For nogle af knivene skærer ikke ret godt længere.

Vores bestik er godt nok ca. 8 år gammelt, men alligevel synes jeg det er lige tidligt nok.

Det kan nemt være at vi bare har været lidt uheldige, men ville alligevel lige fortælle det, så det kunne komme med i overvejelserne :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi har knive, gafler, skeer og dessertskeer, samt salat-bestik og Serveringssæt.

Vi mangler dessertgafler og steak bestik :shopping:

Det er en lidt dyr serie, men vi er glade for vores. Vi bruger det dog ikke som fin bestik, men som vores daglige bestik. Når nu vi har noget pænt skal det da også bruges :cheerleader3:

Vi har dette bestik og jeg synes det er :cheerleader3:

Lækkert at holde ved og nemt at have med at gøre!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi mangler dessertgafler og steak bestik :balloons:

Vi har dette bestik og jeg synes det er :shopping:

Lækkert at holde ved og nemt at have med at gøre!

Nemlig :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Det der med at der kommer rust på i opvaskemaskinen, har i og for sig ikke noget med bestikket eller opvaskemaskinen at gøre. Det handler om den tid bestikket får lov at stå med madrester på.... Det skyldes at der i mad er noget der hedder madsyre (mere i nogle fødevarer end i andre... fx. er ketchup en slem synder) og det syrer ind i stålet, hvis det får lov at sidde længe. Så derfor bør man som hovedregel skylle sit bestik af inden det sættes til afventning :cheerleader3:

Så det har altså ikke noget med bestikket at gøre...

Louise

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer