Guest PrinsesseH

De nordjyske slotte

16 indlæg i dette emne

Hej,

jeg håber, at der er nogle venlige sjæle derude, der ved lidt om, hvor mange, der er plads til på de forskellige slotte, der er i Nordjylland. Tænker specielt på Sohngaardsholm slot, Dronninglund slot og Kokkedal slot.

Det drejer sig om, at vi påtænker at invitere ca. 75 personer til vores bryllup og VIL sidde ved runde borde, men jeg har læst og hørt om, at f.eks. Gl. Vrå slot ikke har plads til så mange og der er det kun E-bordopstilling. Derfor røg den ud af vores tanker.

Men hvad er dine erfaringer med

- Dronninglund slot

- Sohngaardsholm slot

- Kokkedal slot v. Brovst

????

Jeg bukker og takker for hjælpen. Vi har bare ikke lyst til at tage på besøg et sted, forelske os i det, og så ikke kunne holde vores dejlige bryllupsfest der alligevel pga. bordopstilling eller pladsmangel :cheerleader3:

/prinsesseH

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej!

Ved ikke med de tre nævnte endnu. Men skal selv op og se kokkedal slot i næste uge, så kan give svar derefter... Men prøv da og kigge deres hjemmesider der må der da stå noget.! Eller prøv og ring og hør dem, så når du jo heller ikke forelske dig i det.

Hilsen Missmormus

0

Del dette indlæg

hej!

Ved ikke med de tre nævnte endnu. Men skal selv op og se kokkedal slot i næste uge, så kan give svar derefter... Men prøv da og kigge deres hjemmesider der må der da stå noget.! Eller prøv og ring og hør dem, så når du jo heller ikke forelske dig i det.

Hilsen Missmormus

Det lyder spændende med Jeres besøg på Kokkedal slot. Jeg synes desværre ikke, at hjemmesiderne giver noget mere info. :bearhug: men tænkte, at der nok var nogen, der havde holdt fest der eller noget, som jeg kunne få info. hos :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi var bla. på besøg på Kokkedal slot og WOOOW sikke et sted...skønne og smukke omgivelser, flot vedligeholdt slot og super flot og elegant indenfor - mener at vi kunne sidde ved runde borde (ca. 8 ved hvert bord)...med det antal I skal være, bliver i helt sikkert tilbudt salen ovenpå...såååå flot! Vi valgte det dog fra, da det var noget dyrere (1200 pr. kuvert) end de andre slotte, vi havde forhørt os hos + når man skal på toilettet skulle man hver gang ned ad en meget smal trappe...ikke fedt i det store skrud!

Men lækkert det var det! Der var virkelig kælet for detalgerne.

Vi valgte dog et helt andet sted end et slot - vi har så istedet valgt at bruge en del penge på maden..har selv valgt menuerne (4 stk.), blomterpynt mm.

Held og lykke med søgningen :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal holde vores bryllup på Gl. Vraa Slot. Vi forelskede os i stedet med det samme :cheerleader3:

Vi bliver 65 til festen og skal sidde i e-bord, som du også nævner. Det var ret enkelt, for det er det eneste der er plads til med så mange gæster. Vi inviterede oprindeligt omkring 75 og det var der plads til på slottet.

Da vi ledte efter steder, var vi også henne og besøge Dronninglund Slot. Der er vist flere forskellige sale, som jeg lige husker det, men vi kunne kun være i kælderen (så vidt jeg husker.. det er ikke sikkert, jeg har ret) med de antal gæster. Mener bordopstillingen var runde borde. Det virkede sådan liiiige en anelse småt, synes jeg, og så var der søjler i lokalet, der kunne gøre det lidt besværligt at se alle borde. Men det virkede som et rigtig fint sted. Vi blev vist rundt af en, der ikke vidste helt så meget om de forskellige ting og Gl. Vraa slot gav os lidt bedre indtryk, og derfor valgte vi det sted. Har dog hørt masser af godt om Dronninglund.

Som en anden skriver vil jeg også foreslå at du går igang med at ringe rundt og forhøre dig. Det burde de rimelig hurtigt kunne svare på de forskellige steder

0

Del dette indlæg

Vi har været ude og se Sohngårdsholm slot og jeg synes ikke det er velegnet til så mange mennesker. Pga. en pæl midt i salen, ville flere gæster ikke kunne se hinanden.

Derimod ville jeg synes at riddersalen på St. Restrup Herregård var helt perfekt! Vi var dog for få til at holde det der, så vi har valgt et andet sted.

Dronninglund slot er også super smukt og velegnet.... lækker mad også!

Synes I skal bestille tid til rundtur og se stederne. Det har rigtig meget med mavefornemmelsen at gøre, når man vælger sted og vores meninger er ikke altid de samme. Jeg var overbevist om at vi skulle holde på St. Restrup, men sådan blev det ikke da vi først kom ud og se den sal, som passede til vores størrelse selskab.

God fornøjelse med jagten :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi skal holde vores bryllup på Dronninglundslot (virkelig et prinsesse-slot), der er 3 forskellige sale at vælge imellem - lige SMUKKE og super betjening med mulighed for runde, firkantet, aflange, e-formet eller hvad i nu end ønsker jer!

Ring og få en snak , de er altså super søde og MEGET hjælpsomme.

Hilsen

Trine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for alle Jeres gode svar. Prinsen og jeg har besluttet os for at tage på rundtur i vores ferie, og så håber jeg at blive lidt klogere på stederne...

Held og lykke med Jeres bryllupper :cheerleader3:

Hej igen!

kokkedal er super flot, men tror det vil blive for lille til, at i kan sidde ved runde borde. :bearhug:

Hilsen missmormus

0

Del dette indlæg

Tak for alle Jeres gode svar. Prinsen og jeg har besluttet os for at tage på rundtur i vores ferie, og så håber jeg at blive lidt klogere på stederne...

Held og lykke med Jeres bryllupper :cheerleader3:

Hej igen!

kokkedal er super flot, men tror det vil blive for lille til, at i kan sidde ved runde borde. :bearhug:

Hilsen missmormus

Kokkedal slot ville ellers have været perfekt, da kirken ligger i passende afstand, og svigerfamilien er fra området af.

Ævævæv, har ellers siddet og kigget billeder derfra. :griner:- og så bare så romantisk ud.

St. Restrup herregård er røget ud af vores tanker, da vi var til min venindes bryllup der, men der var et par andre fester samme aften, så jeg synes ikke, at de havde vildt meget styr på det - vist lidt for travlt. Ligger også på den forkerte side af Limfjorden ifht. kirken.

Sohngaardsholm slot ville være perfekt, da min farmor og farfar arbejdede der, da de mødte hinanden i 1930'erne. MEN ak, der er den der pæl midt i lokalet, det er ikke så stort, priserne er skyhøje, og kæmpe MINUS ingen overnatningsmuligheder på selve stedet, og vi får en del gæster udenbys og udenlands fra!

Eihhh, lige nu sidder jeg bare med den der følelse af, at vi aldrig finder et sted at holde festen :biggrin: Det ender med at alt det gode er booket :griner:-

Nå, men så må vi til Dronninglund og kigge. Må hjem til prinsen og se, om han ikke har nogle forslag.

God weekend :griner:-

Redigeret af PrinsesseH
0

Del dette indlæg

Nu er det jo ikke noget slot, men skulle i løbe tør for slotte, kan I da overveje Hotel Scheelsminde. Der skal vi holde vores bryllup og har bla. valgt det pga. at vi synes det giver nogle smukke rammer - især parken. I kan da kigge på det: www.scheelsminde.dk

Og det er jo iøvrigt et hotel, så der er mulighed for overnatning.

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Nu er det jo ikke noget slot, men skulle i løbe tør for slotte, kan I da overveje Hotel Scheelsminde. Der skal vi holde vores bryllup og har bla. valgt det pga. at vi synes det giver nogle smukke rammer - især parken. I kan da kigge på det: www.scheelsminde.dk

Og det er jo iøvrigt et hotel, så der er mulighed for overnatning.

()()

Tak for dit svar, brud 2008.

Scheelsminde har også været med inde i overvejelserne... men men alle familiefester de sidste 10 år har vi holdt derude, så det er ved at være et lidt for "slidt" sted mht. os. Vi vil bare gerne prøve noget andet, og markere os selv - ikke mor og far nr. 2

Men ja, der er mange dejlige steder i det nordjyske, som ikke lige er slotte, men... æv, det er bare svært, når man nu lige har fået en grille i hovedet om at det helst skal være et romantisk slots bryllup. Jeg er sgu nok bare max zilla-kuldret :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke spillet så mange steder i Nordjylland, men et af de steder hvor jeg har været er Dronninglund Slot og det kan kun anbefales. I har alt for jer selv og ingen som kommer og siger at I skal slutte festen nu, samtidig med at I har de slotslige omgivelser

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer