Guest heidispeedway

Troels og Heidi - Bryllup 01.08.2009

32 indlæg i dette emne

Hej

Så har jeg fulgt med herinde i en lille måneds tid, og nu er det vist min tur til at starte på en bretning.

Jeg hedder Heidi og skal giftes med min kæreste gennem 9½ år, Troels. Vi bor i hus og har boet der i 3½ år. Jeg havde i et stykke tid prikket lidt til Troels, at nu måtte det vist snart være vores tur, og sørme om han så ikke endelig var enig :cheerleader3:

Han valgte at fri morgenen inden vores livs rejse til Australien, så spørg lige om det var den skønneste start på den skønneste ferie :balloons:

Vi har ikke så mange ting på plads endnu, dog kan jeg berette om følgende:

Dato: 1. august 2009

Kirken: Vi skal vies i Nørup Kirke

Feststed: Vi pusler med det lige for tiden, og jeg tror måske, at det bliver Hotel Svanen i Billund. De er netop ved at færdiggøre en renovering og tilbygning, så de har bare fået de fedeste lokaler. Det er totalt minimalistisk og enkelt - lige min stil... Men nu må vi se, om det bliver der...

Gæster: Vi har lavet en foreløbig gæsteliste som peger på omkring 50-60 mand. Vi har valgt at skære ind til benet hvad angår familien, så her er kun forældre, søskende og bedsteforældre med - resten er venner, da det er dem, vi ser til dagligt og har mere at gøre med end mostre, kusiner, etc.

Band: Roseband er booket - de kommer og spiller fra 19-02 - og så kan vi selvfølgelig på dagen booke dem til flere timer

Menu: Tja, jeg forestiller mig en skøn fiske-tallerken til forret, oksemørbrad med div. tilbehør til hovedret og så en kagetallerken med is til dessert - men her er intet dog bestemt endnu, det er bare min første indskydelse...

Save the day-magneter er bestilt og sendt ud

post-34881-1219225554.jpg

Brudekjole-prøvning er bestilt hos Lilly tirsdag d. 7. oktober kl. 16

Smoking-prøvning for Troels er bestilt hos Lilly lørdag d. 18. oktober

Ellers har vi vist ikke så meget andet på plads endnu, men jeg følger ivrigt med herinde :loveflag:

/ Heidi

Redigeret af heidispeedway
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:loveflag::balloons: VELKOMMEN :):cheerleader3:

Dejligt og se endnu en tråd dukker op herinde. Det var da bare fantastisk at han var enig med dig i at i skulle giftes ;) Og så er han da bare romantisk og gøre det på det tidspunkt! :cheerleader3: RESPEKT for romantiske mænd!

Som skrevet er du mere end velkommen til zilla-mødet :bearhug: Det vil glæde mig hvis du ville komme!

Skal jeg notere dig på "planlægningstråde oversigten" ?

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:loveflag::balloons:VELKOMMEN :):cheerleader3:

Dejligt og se endnu en tråd dukker op herinde. Det var da bare fantastisk at han var enig med dig i at i skulle giftes ;) Og så er han da bare romantisk og gøre det på det tidspunkt! :cheerleader3: RESPEKT for romantiske mænd!

Som skrevet er du mere end velkommen til zilla-mødet :bearhug: Det vil glæde mig hvis du ville komme!

:cheerleader3:

Ja, du må gerne skrive mig på - jeg er ikke helt hundrede procent sikker på, om jeg kan komme, men jeg vil mægtig gerne - så hvis du kan bruge et foreløbigt svar til noget?? :bearhug:

0

Del dette indlæg

Juhuuuuu, så er feststedet bestilt :-)

Vi endte med Hotel Svanen i Billund, som er igang med at lægge sidste hånd på en udvidelse og renovering af stedet... Det er bare blevet super fedt - virkelig et sted hvor jeg fik den rigtige mavefornemmelse, da vi gik ind... Så nu afventer jeg bare at modtage bekræftelse derudefra, så vi kan få den sendt afsted og betalt depositum - så er stedet jo for alvor reserveret til os...

Jeg har haft en masse spørgsmål til dem, og hver gang har han bare været hurtig til at svare tilbage, så det er fedt! Fik også en rigtig sød mail fra dem igår aftes, så jeg glæder mig helt vildt... Oveni det er det så lykkedes os at forhandle prisen ned med omkring 100 kr. pr. kuvert, så det er jo også fedt :cheerleader3::lol:

Nu er næste skridt at finde noget musik....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Yehaa, så har vi også fotografen på plads.... Nogle af vores rigtig gode venner har en bekendt, som går meget op i at fotografere, og han har lovet at være med os på dagen.... Og så har han ovenikøbet sagt, at han inden dagen vil studere personfotografering og øve sig en masse... Så det er jo bare super fedt!

Jeg har selv en masse ideer til opstillinger efter at have kigget på alle de fantastiske billeder, der ligger herinde, så jeg vil gerne selv bestemme, og så skal han "bare" tage billederne, tihi....

0

Del dette indlæg

Tusinde tak - og ja, det var en kanon start på vores ferie... Jeg svævede på en lyserød sky hele ferien - måske derfor blev vi heller ikke "trætte" hinanden, selvom vi kun avr os to i en hel måned :bearhug::rolleyes:

Et stort velkommen hertil og tillykke med frieriet og det kommende bryllup

Tak for det - selvom jeg dog føler mig meget bagefter, når jeg læser din tråd :bearhug:

Velkommen til BK og tillykke med tråden. :)

Dejligt med endnu en 2009 brud.

Ja, vi 2009 brude må holde sammen og give hinanden masser af inspiration

Ihhh hvor fantastisk - tillykke med stedet nu er valgt Dejligt og have styr på det..

Det var virkelig også en sten, der faldt fra hjertet, da vi fik stedet på plads. Særligt fordi jeg bare føler, at det er STEDET.... Og den fornemmelse fik jeg lige da vi trådte ind ad døren derude, skønt....

Hvor fedt :) Det er bare sådan en skøn ting at få på plads. Kan selv huske da vi fandt vores feststed. Så bliver det mere virkeligt

Ja, det er nemlig pludselig meget mere virkeligt..... Puha.... Bliver så skønt :carrot:

0

Del dette indlæg

Yehaa, så har vi også fotografen på plads.... Nogle af vores rigtig gode venner har en bekendt, som går meget op i at fotografere, og han har lovet at være med os på dagen.... Og så har han ovenikøbet sagt, at han inden dagen vil studere personfotografering og øve sig en masse... Så det er jo bare super fedt!

Jeg har selv en masse ideer til opstillinger efter at have kigget på alle de fantastiske billeder, der ligger herinde, så jeg vil gerne selv bestemme, og så skal han "bare" tage billederne, tihi....

Lyder godt... Og lyder til at han virkelig tager opgaven seriøst...

Måske du skulle gemme billederne eller printe dem, for at have dem på dagen - så du kan huske det...

0

Del dette indlæg

Lyder godt... Og lyder til at han virkelig tager opgaven seriøst...

Måske du skulle gemme billederne eller printe dem, for at have dem på dagen - så du kan huske det...

Det gør jeg helt sikkert også, for jeg kunne forestille mig, at man har en masse andet i hovedet den dag, så man nemt kommet til at glemme det halve af det... Så jeg skal helt sikkert snart have lavet en liste med inspirationsbilleder, som vi kan plukke af....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og nu er musikken også bestilt - det er skønt...

Dog er jeg lidt i tvivl, hvornår vi skal bede dem starte med at spille... Det er et helaftensarrangement, vi har bestilt - dvs. 7 timer. Vi går til bords kl. 18 og skal have natmad kl. 01.00 - dog har vi rigtig mange unge mennesker med til brylluppet, så jeg kunne forestille mig, at festen ikke slutter kl. 02.00... Kan vi sætte en cd på den første time og så bede dem starte med at spille kl. 19 istedet???

Hvad ville I sige til det, hvis I var til bryllup, og det skete? Og hvad gør I selv?

Vi har i øvrigt bestilt Rose Band

0

Del dette indlæg

Hejsa...

Jeg vil da også lige sige velkommen! :bearhug:

Jeg håber du bliver rigtig glad for forummet, det er jeg i hvert fald blevet...

Kan se du allerede har styr på de vigtigste basis ting, så skal resten nok komme! :bearhug:

Kan desværre ikke hjælpe med musikken, da vi har fundet et sted med gode højtaler, samt computer muligheder, så indtil nu er der besluttet at spare på den front...

0

Del dette indlæg

Hejsa...

Jeg vil da også lige sige velkommen! :bearhug:

Jeg håber du bliver rigtig glad for forummet, det er jeg i hvert fald blevet...

Kan se du allerede har styr på de vigtigste basis ting, så skal resten nok komme! :bearhug:

Kan desværre ikke hjælpe med musikken, da vi har fundet et sted med gode højtaler, samt computer muligheder, så indtil nu er der besluttet at spare på den front...

Hej

Tusinde tak for det - det er et super forum, hvor man kan bruge seriøst meget tid :bearhug:

Ja, det begynder heldigvis at hjælpe på det med planlægning, det er så skønt at have det store, vigtige ting på plads...

0

Del dette indlæg

Dog er jeg lidt i tvivl, hvornår vi skal bede dem starte med at spille... Det er et helaftensarrangement, vi har bestilt - dvs. 7 timer. Vi går til bords kl. 18 og skal have natmad kl. 01.00 - dog har vi rigtig mange unge mennesker med til brylluppet, så jeg kunne forestille mig, at festen ikke slutter kl. 02.00... Kan vi sætte en cd på den første time og så bede dem starte med at spille kl. 19 istedet???

Hvad ville I sige til det, hvis I var til bryllup, og det skete? Og hvad gør I selv?

Når du taler om at det er et helaftensarrangement I har bestilt, taler vi som bandets spilletid eller den tid I har betalt for på stedet ? Der er nemlig mange steder som kører med 7 timers arrangementer.

Hvis vi går ud fra at det er bandet der spiller i 7 timer så ville jeg nok vælge at lade dem spille fra kl. 18, give dem en times pause mens I gør klar til brudevals/drikker kaffe og derefter lade dem fortsætte til kl. 2. Hvis det kan lade sig gøre. Hvis I har bestilt dem for 7 timer kan det meget vel være at det er for at de er der i 7 timer, men måske kun spiller 5-6 timer fordi de også har pauser ind imellem. Ja jeg ved det ikke for vi kører selv kun ubegrænset spilletid og har derved ikke det "problem". Men jeg kan ikke forestille mig et band der spiller konstant i 7 timer.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når du taler om at det er et helaftensarrangement I har bestilt, taler vi som bandets spilletid eller den tid I har betalt for på stedet ? Der er nemlig mange steder som kører med 7 timers arrangementer.

Hvis vi går ud fra at det er bandet der spiller i 7 timer så ville jeg nok vælge at lade dem spille fra kl. 18, give dem en times pause mens I gør klar til brudevals/drikker kaffe og derefter lade dem fortsætte til kl. 2. Hvis det kan lade sig gøre. Hvis I har bestilt dem for 7 timer kan det meget vel være at det er for at de er der i 7 timer, men måske kun spiller 5-6 timer fordi de også har pauser ind imellem. Ja jeg ved det ikke for vi kører selv kun ubegrænset spilletid og har derved ikke det "problem". Men jeg kan ikke forestille mig et band der spiller konstant i 7 timer.

Hej

Vi har bestilt helaftensarrangement på stedet - og vi har også bestilt helaftensarrangement ved bandet. Men jeg kunne da bestemt forestille mig, at de holder nogle pauser indimellem, hvor de sætter en CD på. Jeg tror dog ikke, at vi kan "fratrække" pauserne fra de 7 timer og så bare lægge dem til i den anden ende. Netop derfor tænkte jeg, at man måske kunne bede dem starte en time senere (det vil de gerne) og så bare have en cd kørende den første time. De siger nemlig, at de alligevel er færdig med at sætte anlæg, etc. op længe inden kl. 18 - så de vil ikke være forstyrrende, hvis de først starter kl. 19... Men hvad vil man sige til det som gæster...?

Jeg kunne bare godt lige se det smarte i, at de så kunne spille en time længere i sidste ende, som jo nok er der, hvor der egentlig er brug for dem :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi har ikke bestilt musik, og har heller ikke planer om at gøre det.

I sætter jer til bordet kl. 18?

Synes umiddelbart godt I kan spille cd den første time, der skal jo også byde velkommen og andet praktisk...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan i øvrigt anbefale hjemmesiden alt-til-din-fest

Her kan man indtaste forskellige forespørgsler på; musik, event, catering og lokaler, hvis man mangler noget til en fest. Konceptet er så, at man taster forskellige oplysninger ind, og så er det bands, cateringfirmaer etc., som kontakter dig - udfra de kriterier som du har tastet ind.

Vi gjorde det mht. musik, og det er den vej igennem, at vi har fundet "vores" band - det kan bestemt anbefales. Vi fik omkring 6 henvendelser, og flere af dem var gode emner :bearhug:

Bare lige en lille hjælp til andre :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi har bestilt helaftensarrangement på stedet - og vi har også bestilt helaftensarrangement ved bandet. Men jeg kunne da bestemt forestille mig, at de holder nogle pauser indimellem, hvor de sætter en CD på. Jeg tror dog ikke, at vi kan "fratrække" pauserne fra de 7 timer og så bare lægge dem til i den anden ende. Netop derfor tænkte jeg, at man måske kunne bede dem starte en time senere (det vil de gerne) og så bare have en cd kørende den første time. De siger nemlig, at de alligevel er færdig med at sætte anlæg, etc. op længe inden kl. 18 - så de vil ikke være forstyrrende, hvis de først starter kl. 19... Men hvad vil man sige til det som gæster...?

Jeg kunne bare godt lige se det smarte i, at de så kunne spille en time længere i sidste ende, som jo nok er der, hvor der egentlig er brug for dem :shooter:

Det vil gæsterne bestemt ikke sige noget til. 1 time passer fint med forretten + nogle taler efterfølgende i pausen op til hovedretten. Det skal I så også være opmærksomme på. At der også vil komme taler/sange efterfølgende fra selskabet selvom bandet er på, og derved vil de få nogle ufrivillige afbrydelser/pauser ind imellem.

0

Del dette indlæg

Juhuu... Vi har sendt STD-magneter ud, og vi har inviteret to hold fra Uk samt et hold fra Australien, og sørme om ikke begge hold fra UK (en penneveninde jeg har haft i omkring 15 år samt min fars "gamle" penneven, som vi altid har kaldt for vores storeboror :shooter: ) har meldt tilbage, at de gerne vil komme.... Det er da bare super fedt, at de vil rejse her til DK for at fejre dagen sammen med os, så vi (eller måske mest mig..... :) ) er helt oppe at køre....

Dog er jeg på den anden side lidt skuffet over, at mine bedsteforældre ikke rigtig har reageret på disse magneter - de kunne da ringe og sige tak og nej hvor er den sød.... Min mormor og morfar har ikke engang sagt tillykke, da jeg ikke har set dem... Så kunne de da godt lige give et kald eller en mail.. Men nå, sådan er det åbenbart ikke - og jeg vil ikke lade det gå ud over min glæde over, at holdene fra UK kommer....

/ Heidi

0

Del dette indlæg

I øvrigt kan jeg da oplyse, at vi endte med at bestille musikken til at starte kl. 19 og så spille som monimum til kl. 2 - så tager vi den derfra på dagen, om de skal fortsætte ud over det...

Vi sætter så bare en CD på den første time, og så har vi mere tid i "den anden ende" til at danse til musikken....

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer