DeniseD

Hjælp til at finde et fest sted på Sjælland!

22 indlæg i dette emne

Hej Alle,

Så friede min kæreste til mig under en romantisk ferie på Jamaica efter 5½ år :cheerleader3:)

Vi vil giftes næste år i slut juli eller i august måned. Vi er ret fleksible med datoen da det er vigtigst for os at finde det helt rigtige sted, og så må vi indfinde os i de datoer stedet har ledige.

Vi bliver ca. 40 gæster - og vi ønsker et sted med vand, park eller bare grønne omgivelser. Stedet skal stå for mad, tjenere osv. Vi kan evt. selv medbringe vin, spiritus osv. men er bestemt ikke noget krav.

Gæsterne må meget gerne kunne overnatte på stedet, men er heller ikke et krav.

Vi leder efter et lidt lækkert sted som er intimt. Det må ikke blive for "stort" da vi ikke er flere end vi er.

Det ideele for os ville have været at leje noget ala Brøndsalen i Frederiksberg have, men det er for stort til os desværre og så skal man være ude kl. 3.

Vi er villige til at tage overalt på sjælland og til dels Fyn. Vi vil betale ca. 1500 kr. pr. kuvert pris.

Vores problem er at de steder vi kan lide koster 55.000 kr. i leje af stedet alene, derudover kommer kuvertpris. (eks. Holckenhavn slot, Næsbyholm Slot samt Jomfruens Egede)

Pt. har vi kig på stedet Mikkelgaard - er der nogen som har erfaring med dette sted? De virker hvertfald super professionelle. Men jeg kunne godt tænke mig noget mere "slotslignende" hvor vi kan overnatte med gæsterne....

Er der nogen som har nogle idéer til et feststed? Helst lidt uden for KBH hvor vi får de grønne omgivelser med?

Vh D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det kommende bryllup :bearhug:

Men jeg tænker Haverholm slot, når jeg læser dit indlæg :bearhug: Har aldrig selv været der, men jeg har set deres have og den er da rigtig hyggelig. ved ikke hvad det koster... :bearhug:

Held og lykke med det...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Vi har selv haft lidt problemer med at finde et sted, men vi besluttede os til sidst for et forsamlingshus. Vi vil nemlig gerne stå for det hele selv (dog ikke lave mad og sådan).

Men du kunne måske prøve at kigge på Skjoldnæsholm Hotel - det ser også rigtig fint ud. Det er et gammelt slot/gods tror jeg nok. :bearhug:

Knus

Kristina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine umiddelbare forslag kunne være Kragerup Gods (deres 2009-pris for et bryllupsarrangement er fra 1.950 kr. med overnatning) eller Sonnerupgaard Gods (kan ikke huske deres pris, men jeg mener faktisk ikke, det var så galt...

Jeg mener dog ikke, at Sonnerupgaard kan stå for mad og tjenere, men er ikke helt sikker...

Ellers er her en oversigt over Slotte og Herregårde på "øvrige Sjælland" (dvs. ikke Nordsjælland og Kbh).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Vi var ude i noget af samme problem, men valgte Vilcon, der ligger uden for Slagelse. det er en stor ombygget gård ude på landet, kun omgivet af grønne marker og lidt skov.

Det er langt billigere at holde det lidt længere væk fra Kbh, og med kuvertpriser under 1000 kr og overnatning til kun 600 kr pr dobbeltværelse var vi ikke sene til at slå til. der er både et stort og et mindre festlokale. Tjenere, køkkkenpersonale etc følger med.

http://www.vilcon.dk/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kommer oprindeligt fra Sorø, og tænkte hvad med Støvlet Katrine Hus, der er ikke mulighed for overnatning.

Ellers Sorø Storkro, Krebshuset (beklager den hjemmeside jeg fandt, måske du kan finde en bedre) eller Postgården - der skal min papsøster holde bryllup til maj.

Det var lige hvad jeg kunne hive ud af min hjerne pt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej.

Kan sagtens følge dig i hvor vigtigt det med det "rette" sted og omgivelser. Præcis sådan har vi det også.

Vi var ude og se på flere steder, men ikke efter vi var ude og se "Slottet" i Jørlunde, nær Slangerup.

Vi er begge selv fra KBH, men vil også gerne lidt uden for byen, til grønne og rolige områder.

For det er simpelthen så fantastisk, idyllisk og meget intimt og romantisk. Lige som vi drømmer om. Og der er max. antallet 45, også suverænt for os, fordi vi regner med at blive omkring 35. personer, og derfor heller ikke var interesseret i et sted hvor man "drukner".

Der er overnatningsmuligheder for alle på hotellet (som er tilknyttet Slottet), og der serveres morgenbrunch dagen efter.

Personalet er så søde og de er mere end bare fleksibel mht. bordpynt, opdækning, mad, musik osv.

Det er bare "drømmestedet" for os. Så der skal vi holde vores bryllupsfest d. 8. august 2009.

Håber I finder det sted som giver jer præcis samme følelse,

knus fra Lykke

Redigeret af smuklingen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg/vi har efterhånden spillet på de fleste feststeder på Sjælland og jeg kan kun bakke op om de forslag der kommer frem her:

Slottet i Jørlunde er en del af Skjalm Hvide Hotel. Jeg har hørt flere herinde sige at det virker slidt når de har været ude og kigge på det men faktum er at vi taler om et slot/festlokale som I har helt for jer selv, med servering naturligvis. Jeg har spillet bryllupsfester deroppe til kl. 5 om morgenen uden at nogle har brokket sig, tjenere har stået og skulet o.l. og det er netop et sted som ikke er "for stort". Her er også overnatningsmuligheder (på hotellet) og priserne er særdeles rimelige.

Sørup Herregaard i Ringsted er også et fantastisk sted og jeg fik et chock da jeg så hvor lidt man egentlig betalte for arrangementet. Det samme kan man sige om Kragerupgaard Gods, Rammen i Slagelse (vist ikke overnatning), Kongskilde Friluftsgård i Sorø m.fl.

Personligt syntes jeg I skal lægge jer fast på et område. Så skal stedet nok komme til jer. Måske I kan lade jer inspirere af vores referenceliste. Der ligger links til rigtig mange feststeder m.v.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med frieriet :bearhug:

Min kæreste og jeg har lejet Hotel Svalen som ligger i Hedehusene. de var rigtige søde at snakke med og lokalerne så super lækre ud.

vi skal give 950 kr pr. couv. og det er incl. overnatning og brunch dagen efter.

du kan evt. kigge på deres hjemmeside: www.hotelsvalen.dk

håber du finder noget.

Kh. Mille

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kragerup gods poppede også op hos mig.

Derudover også Helenekilde badehotel i Tisvildeleje

Der er også Lykkesholm slot på Fyn og Restaurant Rudolf Mathis i Kerteminde

Der er flere tidligere brugere herindefra der har holdt bryllup på Borupgård - prøv at søge i tråden med folks egen bryllupsplanlægning, der burde komme noget frem

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var til bryllyp på Mikkelgaard siste år og havde en rigtig god oplevelse.

Maden var lækker og betjeningen god :bearhug:

Den lille gårdsplads med åben pejs var god til rygerne og andre der ville strække benene og så udsigten til Sverige, bare perfekt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej igen,

Uhhh ja Helenekilde har vi også set lidt på!! :bearhug:

Sjovt nok er vi selv til det meget minimalistiske eller også skal det være slotsagtigt, uden at det mister charmen og bliver for "stort". Men Helenekilde har virkelig charmen synes vi.....

Det er bare frustrende at man ikke bare finder et sted hvor man bare DÅNER ved tanken om at man virkelig skal holde sit bryllup lige nøjagtig dér - den følelse har ik været der endnu... eller jo... så koster det bare 30-50.000 kr. at leje UDOVER kuvertprisen :bearhug:

Vi har lige kort kigget på Sørup Herregård og det virkede virkelig smukt... dog ret stort... men tjekker det lige ud....

også de andre gode links! Tak til alle!! er stadig åbne for indslag!!! :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du med Borupgaard mener Comwell Borupgaard, Snekkersten så thumps up herfra. Vi har spillet der flere gange og det er altid i top. Men det er så mere hotelagtigt end det I er ude efter. Comwell Himmelev er iøvrigt også et rigtig godt sted. Det samme kan man sige om Hotel Marienlyst i Helsingør og Toruplund i Hundested er også tip/topsteder med overnatningsmuligheder. Selvom begge steder er forholdsvis store så er det - relativt - små og hyggelige lokaler.

Vallø Kro har vi været flere gange på i år. Det er småt - som I ønsker det - og meget kroagtigt/hyggeligt men det vil nok komme til at knibe med overnatningsmulighederne.

Noget andet som er meget kroagtigt er Leonoras i Hillerød men jeg tror man ville være nødt til at alliere sig med et hotel i byen vedr. overnatning, for I får nok ikke lov at sove på slottet :bearhug:

Ellers kunne I gå over i en helt anden grøft og vælge noget som er minimalistisk og småt - hen imod det primitive - uden at være det. forstået på den måde at I er jer selv. Oppe i Vig v/Sjællands Odde ligger der en koloni (Solborgen) der har festlokale med bjælkeloft, fritstående bjælker, alle faciliteter og overnatningsmuligheder. Det er et rigtig hyggeligt sted som I lejer for en hel weekend (dvs. I kan feste hele natten og holde brunch med gæsterne søndag). Men her skal I så selv arrangere med mad, servering og drikkevarer. Til gengæld er der rigtig mange penge at gøre godt med på den konto, når man kigger på jeres budget/prisønsker. Jeg mener det koster 6-8.000 kr. at leje for en weekend hvilket må siges at være meget billigt.

Men som sagt før: Læg jer fast på et område og gå ud fra det. Ellers kan det blive en meget uoverskuelig og langstrakt opgave at finde det rigtige sted. Der ville jeg se på hvor I selv kommer fra, hvor I skal giftes og hvor hovedparten af jeres gæster kommer fra. Der ligger jo eksempelvis også rigtig mange gode steder på Lolland, men det er måske ikke så interessant hvis hovedparten af gæsterne kommer fra Nordsjælland :bearhug:

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der har jeg også været og det er et rigtig godt sted. Det er rigtigt at det er lidt småt. Jeg spillede fødselsdagsfest for 80 personer og de sad som sild i en tønde. Men til 40-50 personer er det fint.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I er 60 mennesker i det lokale kunne det måske godt blive vanskeligt hvis I skal have buffet og jeg kunne også godt set et problem med runde borde, men kan faktisk ikke huske hvad de 80 sad ved og hvordan det forholdt sig med mad. Men tal med dem deroppe.

Noget andet er: Hvor er I selv fra. Der kunne måske være ide i at vælge noget som lå i nærheden af hvor I bor/kirken I skal giftes i.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil helt klart anbefale Skodsborg Kurhotel & Spa, hvor vi holdt vores bryllup sidste år...

Du kan læse mere på www.skodsborg.dk (klik her!)

Det er vildt lækkert, grønt område - og så har man det for sig selv... Vi festede i Villa Rex og det var bare toppen!!!

ellers er der Paradiz - de har selv haft en hjemmeside, men har ikke lige hafft held med at finde den igen :shooter: Har heller ikke selv erfaringer med stedet - synes bare det ser fantastisk ud!

Held og lykke med at finde det helt rigtige sted!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer