shirley81

At spise kagen på 1-års dagen

17 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Det gjorde vi, og den smagte super godt.

Der er jo også dem der siger at man skal gemme den til den første fødtes barnedåb. Men vi har ikke nogen og heller ikke nogen på vej, så det blev til 1 års bryllupsdagen istedet.

Knus fra

ViTo

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det gjorde vi, og den smagte super godt.

Der er jo også dem der siger at man skal gemme den til den første fødtes barnedåb. Men vi har ikke nogen og heller ikke nogen på vej, så det blev til 1 års bryllupsdagen istedet.

Knus fra

ViTo

Det med at man skal spise kage til den første fødtes barnedåb er det ikke kun hvis det er inden parets 1 års bryllupsdag??? Det er den tradition jeg kender, men det kan være at det er mig der har misforstået.

Tillykke med dagen, håber kagen er godt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiste den på vores 1 års bryllupsdag - eller rettere den dag vi fejrede den... Den smagte ikke helt så godt som da den var frisk, men sådan er det jo med jordbær...

Med hensyn til at spise den på den førstefødtes dåbsdag - tja, så ville vi have haft et problem, for vores datter var allerede døbt, da vi blev gift. Og en bryllupskage uden top ville nok ikke lige være sagen i sådan et tilfælde... :shooter:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde to kager, og derfor to topstykker. Men vores kage bestod af rigtig meget mouse og ikke så meget kage, så den kan ikke holde sig 1 år. Så vi spiste det første stykke på vores 1. mdrs. bryllupsdag, og det andet stykke skal vi have her i weekenden, da jeg ikke er hjemme på vores 6 mdrs. bryllupsdag i næste uge... Jeg er dog lidt spændt på hvordan det smager?!?!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde to kager, og derfor to topstykker. Men vores kage bestod af rigtig meget mouse og ikke så meget kage, så den kan ikke holde sig 1 år. Så vi spiste det første stykke på vores 1. mdrs. bryllupsdag, og det andet stykke skal vi have her i weekenden, da jeg ikke er hjemme på vores 6 mdrs. bryllupsdag i næste uge... Jeg er dog lidt spændt på hvordan det smager?!?!

Kan den ikke holde sig når det er mousse? For vi har gemt vores med formålet at spise den på 1. bryllupsdag :balloons:

Har overvejet at man kunne bestille en tro kopi af det ene lag til 1 års dagen, så man kunne dele med familien :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg aftalte inden brylluppet med min kagebager (Leas lækkerier) at hun skulle lave en mindre kopi af vores kage til vores etårsdag den 30. august- jeg synes den er bedre frisk end når den smager af fryser :thumbsupsmileyanim: Jeg synes dog det er en sød tradition hvis kagen egner sig til det.

Her er vores sensommerbryllupskage med brombær i kagecreme, chokololademousse og hindbærfromage- glæder os til at smage den igen om et års tid

kagen.jpg

Redigeret af Rosen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde faktisk slet ikke hørt om den tradition før jeg kom herind. Jeg regner med selv at bage vores kage og havde tænkt at lave en tre-lags. Så selvom jeg faktisk synes at det lyder som en hyggelig tradition, gider jeg egentlig ikke at skulle tænke i nye baner ang. stativ og kaste mig over en 4-lags, så vi springer nok den tradition over. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var her i sommers med til at spise min svoger og svigerindes kagetop på deres 1 års dag, den var kæmpe og familien var alligevel samlet, så vi nød allesammen et stykke kage.

Det var også en kage med en del mouse, og den smagte faktisk stadig fantastisk, mousen var blevet lidt våd i det, men det var bestemt ikke uspiseligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det var egentlig ikke meningen at vi ville genne toppen - men det var der nogen der gik meget op i :cheerleader3: Så derfor ligger den nu i vores fryser... Er dog meget spændt på hvordan den smager - den består også af meget mousse og friske bær...

Det var det samme der skete for os. Jeg prøvede at overbevise vores gæster om at de bare skulle spise løs og når der så ikke var mere, ja så var det bare sådan det var. Men jeg skal love for at gæster kan være stædige :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var egentlig ikke meningen at vi ville genne toppen - men det var der nogen der gik meget op i :cheerleader3: Så derfor ligger den nu i vores fryser... Er dog meget spændt på hvordan den smager - den består også af meget mousse og friske bær...

Det var det samme der skete for os. Jeg prøvede at overbevise vores gæster om at de bare skulle spise løs og når der så ikke var mere, ja så var det bare sådan det var. Men jeg skal love for at gæster kan være stædige :ilovebryllupsklar:

Hehe ja det er helt vildt :rolleyes: der var ikke noget at gøre!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer