Kicha

Deltagere til polter

13 indlæg i dette emne

Jeg er blevet bedt m at skrive en liste til min pa så der ikke er nogen der bliver glemt(hvilket jeg syns er en god ide). Men syns altså det er lidt svært.. Min egne veninder og søstre skal jo selvfølgelig med men nu er jeg i tvivl om jeg også skal skrive min kærestes kusiner og min kærestes venners kærester på??

Hvordan har det været hos jer?? Hvem har i haft med??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Havde lige skrevet det længste indlæg, som så blev spist øv!!!

Jeg har selv været i situationen og valgte kun at tage folk med, som jeg virkelig sætter pris på + hvor jeg selv kunne finde på at dukke op til en eventuel PA.

Desuden har jeg ikke ønsker direkte at træde nogen over tæerne, hvorfor nogle større klumper ikke kom på listen til søster fordi, jeg ikke ville vælge til og fra - eksemplet er primært baseret på svigerinderne fra Jylland, de kommer ikke med, for én af dem ville jeg virkelig ikke bryde mig om skulle komme...

Til gengæld er den ene sjællandske svigerinde på listen - for hende ser jeg en del til. Grænsen hedder derfor Lillebælt, når vi taler om familie på kærestens side...

Hans venners koner og kærester er stort set ikke at finde på listen.

Toastmasterens kone er med, men jeg tvivler på, at hun kommer (hun er den eneste jyde). De er et supergodt vennepar, som vi virkelig har mange gode timer med!

Fætterens kone er med - hun er med til alle fester, er et dejligt menneske og ville ellers være den eneste kvinde fra sjælland, der ikke er på listen - og det vil jeg ikke have - så hun er med.

Den sidste er en af kærestens veninder, som efterhånden er lige så meget min veninde...

Altså ingen hvis selskab jeg ikke personligt sætter meget stor pris på - og ingen fordi jeg bør :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg udleverede gæstelisten til arrangøren af polter, og så var det op til folk selv om de havde lyst til at deltage. Jeg havde dog 2 forbehold - ingen mødre, svigermødre og andre GAMLE tusser (min svigermor kunne nemt finde på at bruge alt imod mig).... - det skulle være en dag med venner og veninder - og ikke noget med højder :cheerleader3:

Sif :balloons:

0

Del dette indlæg

Kunne man forestille sig du lavede en prioriteret liste... Så kan polter-planlæggerne selv bedømme hvilken dag der ville passe dig bedst, samt hvad de aktiviteter de vælger passer bedst til... Og du bliver stadig overrasket...!

Jeg tænker noget ala:

HVIS DET SKAL VÆRE FOR DE NÆRE VENINDER:

X - nære veninde

X - søster

X - osv

X - osv

X - osv

Hvis det skal udvides lidt:

X - min kusine

X - min kærestes kusine

X - osv

Hvis det skal være stort:

X - vens kæreste

X - osv

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skrev en liste over alle kvinder der var inviteret til brylluppet, deres alder og relation til mig. Så satte jeg et lille kryds ud for dem som jeg selv gerne ville have med og bad min veninde holde den hemligt. Derefter var det så helt op til hende.

Veninden valgte at deltagerne blev:

veninder

søstre

kusiner

mor+svigermor

tanter

mors veninder (som er nogen jeg har kendt hele mit liv)

Redigeret af SilleS
0

Del dette indlæg

Jeg står nu i samme situation..."hvis nu der blev holdt polter for dig...hvem skulle så med?. Ikke fordi vi holder én, men...er bare nysgerrig...".

Det er så en veninde, der sagde sådan. Fnis - ja ja...hun var ikke helt så god til at dække over det!

Men vi sludrede om, at jeg kunne skrive en liste på de personer - lidt á la SilleS' måde...

0

Del dette indlæg

Jeg synes det mest hensigtsmæssige er at give en form for prioriteret liste altså "de vigtigste" "også søde mennesker" "absolut ikke mor og svigermor" eller tilsvarende.

En af mine veninder skulle planlægge en PA for en af hendes veninder, og hun fik en liste med 7 personer, og hun synes, det var utrolig svært at planlægge, når der ikke var flere. Der skal ikke mange afbud til, før det bliver for dyrt at lave noget specielt.

0

Del dette indlæg

Hej alle i lækre brude

Dette er første gang jeg bruger forumet.

Men jeg MÅ bare lige kommentere på spørgsmålet med polterabend. Vi skal giftes d. 9. maj 2009 og vores PA er planlagt til 14. marts 2009..

Ja, jeg ved det godt -det er ikke normalt man kander datoen men jeg er ikke god til overraskelser dorfor valgte mine 2 veninder som står for planlægningen at fortælle mig det. Det er fint, så har jeg ro på. Og så hjælper jeg lidt til med at lyve for min kommende mand :thumbsupsmileyanim:

Jeg lavede en liste over dem som jeg gerne vil have med og deres telefonnumre. På samme liste skrev jeg ønsker til hvad jeg gerne vil og specielt hvad jeg ikke vil (fx tager jeg ikke tøjet af, dermed er spa-fis heldigvis ude af billedet)

Jeg skrev ved samme lejlighed at alle der tilmelder sig SKAL betale, om de deltager eller ej. Har selv stået for en PA hvor 2 meldte fra dagen før, så vi var nede på 5!!

Jeg har valgt at tage både min mor, svigermor og min 16-årige søster med, hi hi så er jeg nemlig også næsten sikker på at de ikke planlægger dildo-party.

Mvh Wittendorff

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Her må jeg lige komme med min mening også :-) Jeg har selv fået samme spørgsmål "hvis vi skulle arrangere polterabend, hvem vil du så gerne have med" :-)

Og jeg er lidt af den holdning at alle jeg har valgt at invitere med til bryllup (-forældre og svigerforældre og bedsteforældre, dvs. alle de "gamle") skal med. Jeg har valgt at invitere dem med, fordi jeg godt kan lide de mennesker og gerne vil være sammen med dem - også til polterabend.

Jeg mener også, at man er "nødt" til at tænke på gæsterne - jeg har selv været til bryllup, hvor jeg dengang ikke kendte bruden eller gommen ret godt, men jeg var ikke inviteret med til polterabend, hvilket gjorde at jeg følte mig udenfor til bryllup... Jeg kendte ingen af de andre, og jeg kunne ikke tale med om polterabend og de sjove oplevelser....

Hvis man vælger at invitere alle til polterabend - alle "unge" - så kan folk selv vælge om de vil med eller ej... Så er man selv ude om, at man går glip af oplevelsen..

Jeg mener, at det er med til at gøre brylluppet til en endnu bedre dag, hvis alle har mødt hinanden og hygget sig sammen en dag... Så har ALLE et elelr andet at snakke om, selvom de måske ikke kender hinanden helt vildt godt...

Men det er nok også fordi, jeg selv har haft den oplevelse ved at være "udenfor" og ikke kende nogen til polterabend, at jeg har det sådan med mit eget....

0

Del dette indlæg

Jeg lavede en liste i samarbejde med to af veninderne. Jeg har kun valgt at det skal være nær familie (svigerinder og kusiner) og nære veninder. Min forlovedes kusiner kommer ikke med og der er også nogle af vennernes kærester som heller ikke kommer med, da jeg kun ser dem til specielle lejligheder.

0

Del dette indlæg

Jeg synes også den er lidt svær, for hvor mange skal med eller hvor få??? hvis det bliver for få, så er det mange penge, hver enkel skal betale. Der imod, hvis det bliver for mange, så kan folk evt føle sig oversete.

Men jeg har nogle af de venner, som er inviteret med til brylluppet, som jeg meget gerne vil have med. Derudover har jeg en del klassekammerater, der har meddelt, at de også ønsker at være med til min PA, da de på den måde også får lidt af mit bryllup at opleve

0

Del dette indlæg

Hej

Her må jeg lige komme med min mening også :-) Jeg har selv fået samme spørgsmål "hvis vi skulle arrangere polterabend, hvem vil du så gerne have med" :-)

Og jeg er lidt af den holdning at alle jeg har valgt at invitere med til bryllup (-forældre og svigerforældre og bedsteforældre, dvs. alle de "gamle") skal med. Jeg har valgt at invitere dem med, fordi jeg godt kan lide de mennesker og gerne vil være sammen med dem - også til polterabend.

Jeg mener også, at man er "nødt" til at tænke på gæsterne - jeg har selv været til bryllup, hvor jeg dengang ikke kendte bruden eller gommen ret godt, men jeg var ikke inviteret med til polterabend, hvilket gjorde at jeg følte mig udenfor til bryllup... Jeg kendte ingen af de andre, og jeg kunne ikke tale med om polterabend og de sjove oplevelser....

Hvis man vælger at invitere alle til polterabend - alle "unge" - så kan folk selv vælge om de vil med eller ej... Så er man selv ude om, at man går glip af oplevelsen..

Jeg mener, at det er med til at gøre brylluppet til en endnu bedre dag, hvis alle har mødt hinanden og hygget sig sammen en dag... Så har ALLE et elelr andet at snakke om, selvom de måske ikke kender hinanden helt vildt godt...

Men det er nok også fordi, jeg selv har haft den oplevelse ved at være "udenfor" og ikke kende nogen til polterabend, at jeg har det sådan med mit eget....

Jeg kunne ikke være mere enig :thumbsupsmileyanim: .

Vi gav også selv en liste over alle unge, der var inviteret med til brylluppet.

Selvfølgelig var der nogen af dem der betød mere for mig end andre, men jeg havde ikke lyst til at vælge ud - alle var inviteret med til brylluppet, så alle skulle have tilbudet - så var det op til dem selv at afgøre om de ville med eller ej. Jeg kunne ikke tænke mig at stå i en situation, hvor nogle af mine gæster gerne ville have været med, men ikke var blevet inviteret.

Og, ja det giver et super sammenhold og ryster folk sammen - til vores bryllup var der mange der ikke kendte hinanden indbyrdes, og da var det perfekt at have mødt hinanden til polterabenden først.

Jeg synes også det kommer helt af sig selv - for de personer der planlægger polterabenden kender forhåbentlig også dig som person - og ved hvilke mennesker er vigtige for dig. Så de vælger selvfølgelig ikke en dag hvor gommens kusiner, venners kærester kan på bekostning af dine bedste veninder - er sikker på at de vil prioriteret højest.

Min polterabend var en dag med alle dem der betyder mest for mig - min søster, kusine, svigerinder, veninder - og nogle af min mands venners kærester, som jeg har det super godt med.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har selv gået og tænkt over det samme, da jeg også skal lave liste - ja, faktisk to! Jeg ved, at jeg får en hen night i London og en polterabend i Danmark, så jeg er vist lidt forkælet, hehe. Men jeg synes ikke, at det er fair at bede dem fra England om at komme til Danmark to gange, og det er også meget for danskerne at tage til London for en polterabend. Så de tre brudepiger i London arrangerer én, mens de tre her i Danmark også arrangerer én. Heldige mig! :thumbsupsmileyanim:

Men jeg ved faktisk ikke helt, hvordan jeg skal gribe det an. Alle veninderne, min mor og stedsøster og Kris' mor og lillesøster er selvskrevne, men om fætres koner, min mors mands søster, Kris' moster osv. skal med, det ved jeg ikke. De er inviteret til brylluppet, men jeg ved ikke helt om jeg synes, de skal med til PA. Skal lige have tænkt over det og stukket en finger i jorden hos min mor og svigermor.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer