Guest Lærkemus

Hvordan financierer I jeres bryllup?

53 indlæg i dette emne

Ja, hvis man må være så fræk at spørge ;)

Det er vel de færresten, som lige har en opsparing på små 100.000 kr liggende... Og derfor kom jeg til at tænke på, hvordan I egentlig finder penge til det? Har I måske sparet sammen? Har I nogle gavmilde forældre/svigerforældre? Er I måske bare stinkende rige? Eller låner I i banken?

Her har vi ingen opsparing og vi regner ikke med at få noget af vores forældre (så kan man kun blive positivt overrasket, hvis det skulle ske)... Vi er ikke stinkende rige! Men vores fremtid ser heldigvis økonomisk fornuftig ud, og derfor låner vi pengene i banken (som er temmelig large)! Vi prøver at betaler lidt hen ad vejen med de overskydende penge vi har hver måned (har bl.a. betalt for feststedet), men pludselig kommer der jo en post, der hedder maden og ikke mindst tøjet, og der må vi altså låne i banken...

Vi har et budget, der hedder omkring de 70.000 kr - og det håber jeg helt sikkert vi kan holde det på... Hvad med jer andre, hvordan får I det til at hænge sammen?

:thumbsupsmileyanim::denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har slet ikke lagt et budget.

Vi vil på ingen måde låne til et bryllup, så vi har pengene på kontoen. Nu går vi heller ikke efter det helt store prinsessebryllup med "alles drum und dran", og vi har bare taget udgifterne "hen ad vejen". Desuden har vi valgt at invitere de mennesker med, som vi ser noget til, og som ikke bare er perifære...

Så vi holder det på hotel med kuvertpris på 600 kr alt inkl. på nær den lille skrape til kaffen, 34 gæster, og vi har begge fået det tøj, som vi ønskede uden at være gået på komprimis. Okay, jeg har valgt fra at købe en kåbe til vores vinterbryllup, men det er absolut ikke den, der gør, om vi får en godt bryllup. Vi har heller ikke villet gå på kompromis med fotograf, så han får en god slat :thumbsupsmileyanim:

Vi har lavet bordkort, invitationer, gaveæsker m.m. selv, og vi har ikke rigtig kunnet mærke det i vores dagligdag, at der har været lidt ektra udgifter.

Vi/jeg har tænkt og undersøgt mulighederne, så vi ikke bare smed penge ud på det første og det bedste.

Redigeret af Anjapigen80
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har taget det på den hårde måde. Vi vil ikke starte vores ægteskab med gæld, så selvom han friede sidste efterår, så står brylluppet først til juni 2009. Vi har så lagt 2000,- til side hver i måneden + 1000,- til bryllupsrejse.

Til den tid har vi så sparet ca 70.000 og til bryllup og 30.000 til rejse, og det må vi så holde os indenfor. Det betyder også, at jeg har fundet min kjole på udsalg, og vi er meget afklarede med hvad der er vigtigt for os og hvad der ikke betyder det store. Det betyder også at vi hart fravalgt prof. fotograf, blomster i kirken, super-dyre vielsesringe mv.

Det gør at vores budget ikke skrider, men jeg synes stadig vi får det præcis som vi vil have det. Og det betyder meget for os, at vi selv har sparet op til det, og vi derfor også får det præcis som vi vil have det.

Det er da ikke altid sjovt at lægge så mange penge til side hver måned, når man også gerne vil shoppe :-) Men jeg er så super glad for, at vi selv sparer det hele op.

:-)

0

Del dette indlæg

Nu er det ikke fordi, jeg er super stolt af det, men vi låner størstedelen i banken (over vores boliglån)

- Vi har dog været så afsindige heldige at vi har fået 20.000,- af min mormor og morfar :thumbsupsmileyanim:

- Og 5.000,- af svigemor :denmarkflag:

Men vores bryllup bliver nu heller ikke verden største - vi har en pris der hedder 1.000,- pr. prs., men det er ALT inklusiv (kjole, lokale, pynt, fortograf, mad mm.)

Mange hilsner

Tanja

0

Del dette indlæg

Hvor er det fedt, at der er så mange af jer, der har sparet sammen til den store dag :thumbsupsmileyanim:

Personligt, har jeg det ikke dårligt med at låne i banken, som nogen af jer skriver - det kommer måske til at dreje sig om 40-50.000 kr, der skal lånes, men vi står overfor huskøb og regner bare med at låne pengene sammen med det - og så er 40-50.000 kr jo peanuts :denmarkflag:

Hvis vi skulle have sparet sammen skulle vi nok have ventet til 2010 med at blive gift, og det var ikke en mulighed for os, da vi har en søn sammen, som vi gerne vil sikre, ved at gifte os! Vi kunne selvfølgelig vælge at blive gift på rådhuset først, men den løsning er i mine øjne ikke den rigtige... Jeg vil giftes én gang og det skal være i kirke med det, der hører til ;)

Tusind tak for jeres inputs :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi sparer op, og så gir min mor 10 min svigermor/far 10 og min far en pæn god slat! syntes vi skylder nok penge (hus) så har ikke lyst til at sætte mig yderligere i gæld, og slet ikke for et bryllup! tænk hvis man blev skilt og så skulle betale af på bryllupet, det synes jeg ville være lidt surt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

vi sparer op, og så gir min mor 10 min svigermor/far 10 og min far en pæn god slat! syntes vi skylder nok penge (hus) så har ikke lyst til at sætte mig yderligere i gæld, og slet ikke for et bryllup! tænk hvis man blev skilt og så skulle betale af på bryllupet, det synes jeg ville være lidt surt :thumbsupsmileyanim:

Det er det bestemt også kan jeg fortælle dig. Ikke at jeg selv har prøvet det, men jeg havde en arbejdskollega som ved sit 2. bryllup gik og ærgrede sig over at han stadigvæk gik og betalte af på kassekreditten fra det første bryllup. Jeg spillede faktisk til begge hans bryllupsfester. Noget jeg iøvrigt aldrig har prøvet før eller efter, hvilket kun kan siges at være positivt.

0

Del dette indlæg

Vi har et budget det hedder 80.000, men vi sparer 90.000 op så der er en buffer til evt. uforudsete udgifter, eller ting der er dyrere end beregnet.

Vi vil ikke låne til et bryllup, derfor bruger vi et år til at spare op. Vi er så i den situation at vi har mulighed for at ligge 8.000 kroner til side hver måned i 11 måneder, hvilket bliver til 88.000.. Årsagen til at vi kan lige så forholdsis meget til side er, at jeg har været under undannelse og blev færdig i sommers. Den stigning jeg så har fået fra su'en og til minmånedsløn er ca. 8.000, så vi har valgt ikke at sætte vores forbrug op.. Så vil vi hellere spare op til bryllup og ikke stifte gæld..

0

Del dette indlæg

Vi har en lille sjat på opsparing. resten skal vi enten låne i banken eller af min svigerfar.

Vi skal give 949 kr pr. pers og det er incl. overnatning og brunch dagen efter. vi køber også lidt hen ad vejen så det ikke kommer oven i hinanden alt sammen.

Jeg har bla. købt min kjole på udsalg i Lilly. der fik jeg kjole, slør og underskørt for 6000 kr. havde regnet med jeg skulle op på 10.000 kr. så jeg blev positivt overrasket.

Jeg synes ikke der er noget galt i at låne et lille beløb som 50.000 kr i banken. det er måske det vi skal låne hvis ikke vi kan låne dem af svigerfar.

Mille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi låner også en god del af pengene i banken... Jeg har den indstilling, at vi "sparer op" til brylluppet bagefter, i og med at vi betaler af på vores lån... Vi kunne også godt have sparet pengene op, hvis vi havde besluttet os for en lidt senere dato, men på den anden side er det nu, vi vil giftes, så længe vi ikke har børn... Og jeg har det på ingen måde dårligt med at låne pengene til brylluppet -for hvis vi skal spare alle pengene op til bryllup, så ville vi måske bare skulle låne til noget andet...

0

Del dette indlæg

Vi sparer så meget op som vi kan nå, og resten tager vi på kassekreditten og evt lidt lån. Desuden tager vinogle af tingene løbende, så det indgår i vores daglige køb og derved kommer vi ikke til at mærke noget videre til det....

Vi har før fået et minus på 45.000 til at gå i nul på 1½ år Så det kan vi også igen. Især da jeg kommer i arbjede (sidste var jeg under uddannelse (=SU) da vi klarede det) Så det kommer ikke til at tage 1½ år igen.

Vores budget ligger på 70.000kr til brylluppet og 25.000 til bryllupsrejse.

Jeg har det ikke skidt med at "låne" pengene (kassekreditten) da jeg ved det hurtig kommer i nuk og + igen.

Redigeret af AnnWP
0

Del dette indlæg

Vi prøver at spare det meste op, vi skulle først giftes 23 maj 2009 men vi fandt ud af vi heller vil spare næsten hele beløbet op så ændrede datoen til 15 maj 2010 og hvis vi magler lidt vil vi låne til resten. Vi regner med at komme op på 40-50.000 kr.

Jeg syntes det er dejligt at vide der står nogle penge på vores bryllupskonto så gør det ikke noget det er udskudt et år.

Hilsen Anette

0

Del dette indlæg

Vores drømmebryllup kostede os 63.500 kr som dækkede ALT. Vi var 35 voksne og 12 børn. Vi brugte kassekreditten, så ja vi betaler stadig af på vores bryllup. Men det gør os ingenting. Vi ville gerne gifte os hurtigt, så vi kunne komme igang med projekt-baby. Så vi blev gift den 12. april i år og jeg har termin den 12.april næste år :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en lille sjat på opsparing. resten skal vi enten låne i banken eller af min svigerfar.

Vi skal give 949 kr pr. pers og det er incl. overnatning og brunch dagen efter. vi køber også lidt hen ad vejen så det ikke kommer oven i hinanden alt sammen.

Jeg har bla. købt min kjole på udsalg i Lilly. der fik jeg kjole, slør og underskørt for 6000 kr. havde regnet med jeg skulle op på 10.000 kr. så jeg blev positivt overrasket.

Jeg synes ikke der er noget galt i at låne et lille beløb som 50.000 kr i banken. det er måske det vi skal låne hvis ikke vi kan låne dem af svigerfar.

Mille

hej Mille

Må man spørge hvor i skal holde det henne?? Det er sørme da en rigtig fornuftig pris.

Knus

0

Del dette indlæg

Hejsa.....

ÅHHHH de kære penge....

Nu er vi jo ikke års unger mere...men skal giftes alligevel...

Vi har lejet et lokale.. har valgt buffe.. vi laver det meste af maden selv... fryser det ned...

Der udover har vi et par damer i køkknet... til at varme og sætte mad ind...

Vi har været i bordeshop og hente vin og diverse, det er en del billigere..

Vi har invitere 38 mennesker.. så der skal jo steges nogle stege og skraldes nogle kartofler...

Men hvis vi som os ik har så sindsygt mange penge... så spare man altså mange penge , ved at gøre det meste selv...

knus :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For det første regner vi ikke med at bruge hele 100.000 (gisp) på det men mere omkring de. 40.000

Vi sparer selv op og er oppe på ca. 25.000 nu og så har mine forældre lovet at give 10.000

Og så er kjolen og en masse af dekorationen allerede købt...

Kunne aldrig drømme om at tage lån i banken til bryllup...

Redigeret af LineJ
0

Del dette indlæg

Vi vil lige have julen overstået så begynder vi også at lægge til side af vores løn hver især og så håber vi på lidt hjælp fra forældre. Måske låner vi lidt, men ikke meget for vi vil heller ikke sætte os i gæld pga. bryllup :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi har hele tiden været fast besluttede på at spare det hele op selv, og det er også det vi satser på. Men da vi ikke tjener alt for mange penge og kun har 11 måneder i alt til at spare op, har vi været nødt til at gå på kompromis med nogle ting som vi ikke er så glade for at skulle undvære. Derfor aftalte vi for et par dage siden, at vi følger vores faste opsparingsplan, og de resterende 10.000 som vi nok ikke når at spare op, må vi tage et SU lån til.

0

Del dette indlæg

Mine forældre har været så utrolig søde og gavmilde at tilbyde os 50.000 til brylluppet, og det kan jo mærkes. Jeg tror også, at min kærestes forældre ender med at spytte i kassen, men det har ikke været oppe endnu. Resten betaler vi selv for penge vi har fra salg af vores andelslejligheder. Det er meget rart ikke at skulle ud og låne, synes jeg.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer