Posted November 17, 2008 · Report post hejsa vi havde sparet det meste op selv og de sidste 20.000kr lånte vi i banken vores bryllyp kostede ca 70.000. han friede d.17 dec.2007 og vi blev gift d.23-08-08 3 dage efter vores 6 års dag. vi syntes ikke det var så slemt at låne 20.000 i banken det er jo hurtigt betalt af. knuser herfra 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 17, 2008 · Report post Hej Vores bryllup kostede ca. 160.000 kr. inkl. bryllupsrejse. Vi fik 25.000 kr af mine foraeldre, 38.000 kr af min mands mor (forskud paa arv) og resten har jeg sparet sammen paa 1 aar ca. Paa det tidspunkt tjente jeg mere end min mand. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 18, 2008 · Report post vi ligger 3000 sammen hver måned og og det har gjort i lidt over et år når vi når til bryllupsdatoen, derud over så invitere vi ikke mere end 40 selvom vi begge har store familier. mine forældre har været så søde at give min brudekjole, derudover prøver vi at være meget sparsomme med ikke at finde de dyreste steder at holde festen... for jeg vil ikke stå med en gæld der er alt for stor bagefter... vi har et buget som hedder 40.000,-. så har min kusine tilbudt at sætte mit hår og makeup og tranporten ja det bliver nok i svigerfar bil... fotografen ved jeg endnu ikke hvad vi gør, da min forlovede er meget kresen ang. billeder. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 18, 2008 · Report post Vi sparede det op og fik i alt ca. 8000 i tilskud fra forældre. Vi brugte omkring 40.000 inklusiv bryllupsrejse, så de 32.000 sparede vi selv op. Det gjorde vi i løbet af de næsten 10 måneder, der gik mellem frieri og bryllup. Der kom dog lidt uventede penge, der gjorde det lettere (7000 tilbage i skat), men jeg tro nu nok, det var gået fint alligevel. Ellers havde vi en lille buffer i form af min svigermor, som ville kunne låne os 5-10.000 uden problemer, som vi så ville kunne betale tilbage i løbet af et par måneder eller 3 efter brylluppet. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 18, 2008 · Report post Vi har en opsparing som skal bruges, det er bare en vi har lavet for lang tid siden som er blevet brugt til lidt af hvert. Samtidig er vi så heldige at få et stort tilskud fra mine forældre 30.000,- og det kan vi bare takker 1000 gange for. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 18, 2008 · Report post Vi lånte heller ikke til vores bryllup, men tog lidt af vores opsparing og prøvede ellers på, at dele udgifterne (ca 80.000 i alt) ud over de 8 måneder, der gik fra vi fastsatte en dato og til bryllupet stod. Derudover fik vi et tilskud på 10.000,- af min far. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 18, 2008 · Report post Vores bryllup løber om i ca. 250.000 for den del vi skal betale. Her udover betaler mine forældre min kjole, holder receptionen og betaler spiritusen. Vi regner med at have sparet car 100.000 - 150.000 op selv (lidt an på hvor meget vi får tilbage i skat) og resten låner vi i banken. Jeg synes det er RIGTIG mange penge at bruge på en fest... men som min dejlige kæreste sige... du skal jo havde det som du havde drømt om.... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 18, 2008 (edited) · Report post Vi sparer op til vores bryllup, men samtidig tænker vi os om og undersøger markedet før vi beslutter os for en ting. Derfor holdes festen i et forsamlingshus. Min mor har såmænd også sagt at hun vil give et beløb til os. Så vi satser på at vi ikke skal ud og låne i banken. Edited November 18, 2008 by Ria 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 18, 2008 · Report post Vi har sparet op så da han friede stod der 300.000 på kontoen, i mellemtiden har vi købt hus, men her valgte vi at de ca. 80.000 som vores vi regner med vores bryllup kommer til at koste skulle blive stående poå opsparingen og så lånte vi det mere til huset. For os var 80.000 fra eller til på huslånet ikke det der gjorde forskellen, men vi ville ikke ud og have et forbrugslån til brylluppet og den var banken med på. Vi skal holde stort bryllup med lige over 60 gæster men vi har fundet et sted hvor kuvertprisen ligger på 600;- pr pers alt inkl. og så sparer vi på ting som transport, kage, fotograf, musik, blomster der alt sammen klares af venner og familie og jeg syr selv kjolen så her er en del at spare. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 19, 2008 · Report post Vi havde en fin opsparing som vi brugte på at købe bil for... Men ellers sparer vi op løbende og tager en del udgifter undervejs.. Derudover har vi en kassekredit som back-up, eftersom vi ikke vil leve af ingenting frem til brylluppet... Vi har et budget på omkring 50.000 kr... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 19, 2008 · Report post Hejsa Vi har sparet det hele op (dog er der tradition af kjolen har vi piger fået af vores mor og far) vi har dog ikke sparet op til bryllupsrejse endnu (er vi igang med) men vi synes ikke at vi trængte endnu en kæmpe oplevelse oveni en allerede stor oplevelse. Så det er meget med priotering, vi ønskede beggede stort band og flotte blomster, mest mig på blomsterne ;o) og fik alle vores ønsker opfyldt det er det mest pragtfulde ved at have styr på økonomien, og at være i god tid for man kan være afsindigt heldigt lige at falde over et godt tilbud. Og så er der lige venner der melder sig på banen og sparer lidt der og lidt eksta luft i budgettet... Held og lykke til med brylluppet, det bliver en vidunderlig dag Hilsen Hanne 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 25, 2008 · Report post Vi regner med at vi selv skal betale små 20.000/25.000 til vores bryllup..... Mine forældre har sagt at de giver 15.000 i tilskud til brylluppet og mine svigerforældre giver vin, øl og vand + en masse andre småting (deres datter er lige blevet gift, så ved jo hvad jeg kan forvente mig) så det hjælper jo en hel del på det Knus Maria 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 25, 2008 · Report post Vi er i fuld gang med opsparing - vi regner med at skulle bruge omkring 70.000 ialt, og det har vi omkring et års tid til at spare op... Vi vil ikke i banken for at låne - så vi sætter penge til side hver måned og havde lidt på opsparingen i forvejen. Hvis det går helt galt, tager vi "frikort" på vores billån et par måneder, og så skulle der nok være penge til det... Ellers gør vi som de andre med at tage nogle af udgifterne hen af vejen :-) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 25, 2008 · Report post Vi sparer 6000,- op hver måned - som efter brylluppet skal gå til huslån i stedet. Dog har vi endnu ikke fået sparet det hele op, pga. uforudsete udgifter... så hvis vi mangler lidt, låner vi nok dem i banken. Budgetter er nok på omkring 70k, men om det holder skal jeg ikke kunne svare på endnu 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted December 1, 2008 · Report post Vi er så heldige at mine forældre betaler for gæster fra min side af familien og Sørens forældre betaler for gæster fra deres side af familien. Og så deles vores forældre om betaling af vores venner og arbejdskollegaer. Min brude kjole betaler mine forældre også og Sørens forældre giver også ham tøj til dagen. Selv skal vi betale for musik, transport, fotografering, Bryllupskage og fremstilling af invitationer og pynt i øvrigt! Dette bruger vi noget fra vores opsparing! Knuser 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted December 1, 2008 · Report post Vi betaler hver måned 22.000 ind på vores budgetkonto, og i og med det maks. er faste udgifter (Renter og afdrag på huset, forsikringer, a-kassekontigent mv) for 12.000 om måneden var det hurtigt sparet op. Vi endte på 65000 for vores bryllup alt incl. med ialt 43 deltagere! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted December 5, 2008 · Report post Vi sparer selv op. Vi har et budget på 50-60.000,- og vi startede da Thomas friede i Juni. Jeg kunne ikke selv finde på at låne penge i banken, men det er slevfølgelig en smagssag. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted December 13, 2008 · Report post Dammit piger, hvor finder man jeres forældre?! Vi er sådan meget nyforlovet (1 uge i dag faktisk...) så vi skal for alvor igang med opsparingen. Min kæreste mener det bliver et bryllup til omkring 50.000, og det er ikke så urealistisk at vi kan nå at spare det op på 9 mdr., vi har allerede nu en opsparing på 10.000 og så ved vi at jeg står til at få en pæn sjat tilbage i skat næste år, det hjælper altsammen på at nå i mål. Vi håber lidt på et tilskud fra mine forældre, men satser ikke på det - og ellers synes min kommende mand at vi kan låne i banken, men det er jeg stadig lidt lunken ved. Vi vælger et lidt mere afslappet bryllup, hvor vi holder kirkevielse, så en åben reception og til sidst en middag for den nærmeste familie og de allernærmeste venner - invitationer, bordkort og deslige bliver af den hjemmelavede slags, så vi håber også på at spare lidt der, frem for at skulle have dem trykt. Så jeg tror vi ender med at holde budgettet på de 50.000. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted December 13, 2008 · Report post Dammit piger, hvor finder man jeres forældre?!Vi er sådan meget nyforlovet (1 uge i dag faktisk...) så vi skal for alvor igang med opsparingen. Min kæreste mener det bliver et bryllup til omkring 50.000, og det er ikke så urealistisk at vi kan nå at spare det op på 9 mdr., vi har allerede nu en opsparing på 10.000 og så ved vi at jeg står til at få en pæn sjat tilbage i skat næste år, det hjælper altsammen på at nå i mål. Vi håber lidt på et tilskud fra mine forældre, men satser ikke på det - og ellers synes min kommende mand at vi kan låne i banken, men det er jeg stadig lidt lunken ved. Vi vælger et lidt mere afslappet bryllup, hvor vi holder kirkevielse, så en åben reception og til sidst en middag for den nærmeste familie og de allernærmeste venner - invitationer, bordkort og deslige bliver af den hjemmelavede slags, så vi håber også på at spare lidt der, frem for at skulle have dem trykt. Så jeg tror vi ender med at holde budgettet på de 50.000. Vi kunne ALDRIG drømme om at tage i mod penge fra vores forældre. Vi er gamle nok til at klare os selv, men ja det er jo en smagssag. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted December 13, 2008 · Report post Dammit piger, hvor finder man jeres forældre?!Vi er sådan meget nyforlovet (1 uge i dag faktisk...) så vi skal for alvor igang med opsparingen. Min kæreste mener det bliver et bryllup til omkring 50.000, og det er ikke så urealistisk at vi kan nå at spare det op på 9 mdr., vi har allerede nu en opsparing på 10.000 og så ved vi at jeg står til at få en pæn sjat tilbage i skat næste år, det hjælper altsammen på at nå i mål. Vi håber lidt på et tilskud fra mine forældre, men satser ikke på det - og ellers synes min kommende mand at vi kan låne i banken, men det er jeg stadig lidt lunken ved. Vi vælger et lidt mere afslappet bryllup, hvor vi holder kirkevielse, så en åben reception og til sidst en middag for den nærmeste familie og de allernærmeste venner - invitationer, bordkort og deslige bliver af den hjemmelavede slags, så vi håber også på at spare lidt der, frem for at skulle have dem trykt. Så jeg tror vi ender med at holde budgettet på de 50.000. Vi kunne ALDRIG drømme om at tage i mod penge fra vores forældre. Vi er gamle nok til at klare os selv, men ja det er jo en smagssag. Præcis - en smagssag. Vi håber på et tilskud, men forventer det bestemt ikke. Hvis vi får det, får vi det fordi det er noget mine forældre gerne vil give, fordi de føler de har overskud til det og gerne vil se de penge brugt på den måde. Jeg kunne aldrig finde på at bringe det på bane over for dem eller bede om det, det er noget der kommer, hvis det gør - og hvis det ikke gør, så klarer vi os også uden. Kommentaren om hvor man fandt sådan nogle forældre faldt ud fra en tanke om at det da var fantastisk flot af de forældre der gav så fine tilskud til festerne, og det må være en dejlig håndsrækning at få! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted December 13, 2008 · Report post Vi er igang med opsparingen, og det går stødt fremad. til vores store overaskelse vil min mor også gerne spare penge op, hun taler om 30.000, man må sige at vi var meget overrasket og glade for at høre det. men som jeg sagde til min mor, så skal hun ikke føle at nu SKAL hun give os alle de penge, jeg mener hvis hun "kun" har mulighed for mindre, bliver det taget imod med kyshånd. kan i følge mig? jeg vil nødig have at hun føler at hun har noget at leve op til, for vil bliver meget taknemlige bare ved det at hun siger at hun ønsker aat hjælpe med det hun kan. vi har endnu ikke et fast mål for, hvad det endelige beløb for bryllupet må blive, men vi vil nok prøve på at holde det nede. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted December 14, 2008 · Report post Vi er igang med opsparingen, og det går stødt fremad. til vores store overaskelse vil min mor også gerne spare penge op, hun taler om 30.000, man må sige at vi var meget overrasket og glade for at høre det. men som jeg sagde til min mor, så skal hun ikke føle at nu SKAL hun give os alle de penge, jeg mener hvis hun "kun" har mulighed for mindre, bliver det taget imod med kyshånd. kan i følge mig? Klart. Naturligvis er det positivt når forældrene siger at de gerne vil bidrage økonomisk men for manges vedkommende er det jo sådan at forældrene ikke har flere penge til rådighed end børnene. Tværtimod. En helt anden ting man skal tage i betragtning er forældrenes rolle ved selve festen og i planlægningen. I gamle dage var det kotume at forældrene betalte, forældrene bød velkommen og man kunne stille spørgsmålet om det var deres eller jeres fest. Også rent planlægningsmæsigt og i forhold til de valg der blev truffet. Sådan er det ikke længere, men alligevel oplever vi da et par gange om året at få budskaber som "Det er vores forældre der betaler og de kender en musiker/spillemand o.l", "vores forældre betaler for musikken og vi har nu fundet ud af at det har bestilt en musiker" eller lignende. Man har også herinde hørt disussioner/emner om hvorvidt at forældrenes venner nu også skulle med til bryllupsfesten. Det er måske knap så sjovt. Men i langt de fleste tilfælde er forældrenes tilskud ikke bundet op på noget, eller noget der påvirker jeres valg, og der er det da fint nok. Hvis de ellers har midlerne til det, er det jo et billigt arveforskud/en billig gave. I teorien skal det afgiftsberigtiges som gave, da det er gaver til jer, men i praksis sker det angiveligt aldrig. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted December 19, 2008 · Report post Hejsa er ny her på forummet Vi skal først giftes i juni 2010, så vi regner med at kunne spare op til det meste. Jeg har desværre ikke mine forældre mere, og Johnnys mor har ikke mulighed for at spæde til... Men vi regner med at spare 4-5.000 op om måneden fra nu til sommer, hvor jeg er færdig med min uddannelse, og så et år frem... Så vi håber på at kunne spare 60.000 op...... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted December 25, 2008 · Report post vi har (havde) 27000kr og så mine forældre ville gerne give selvskabslokalet (betalte selv dep) og så feks drikke vare har vi ikke medregnet panten i budgetet for det får vi retur det har vi "lånt" fra vores rigtige budget konto.. så vi regne rmed at vores bryllupdåb holdes under 30.000kr i alt. incl alt 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted December 29, 2008 · Report post Hold da helt op hvor er der mange der for store tilskud af forældrene Vi er ikke rigtig nået til det punkt med at overveje budget... Tror egentlig bare at jeg er så sparsommeligt indrettet at vi finder noget der er til at betale (for os er det fx meget ok med en buffet - synes det er med til at skabe en lidt hyggelig og ikke alt for formel stemning) ... Vi tager udgifterne lidt henad vejen og regner med at få hjælp fra familie og venner (kontakter, arbejdskræft mm - dog ikke økonomisk tilskud)... Hvis vi, når vi nærmer os synes at vi mangler noget - så har jeg ikke noget imod at smide lidt extra i fra min opsparing ... Måske vi faktisk skulle lave et budget - er jo helt sikkert at der kommer noget uforudset når jeg kommer i gang med planlægningen... Så kunne måske være fornuftigt at beslutte hvor meget vi vil bruge på brylluppet... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites