Helena&Jakob

SLET

183 indlæg i dette emne

15 DAGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OG 2 TIMER (INKL. 1 TIME FORSKUDT PGA FINSK TID)

Så er vi hr. og fru Gade (billede af os nedenfor - han ELSKER at drille...;) - taget for 2 uger siden)

UTROLIGT!!!!!!!!!!!!!!! :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

Her er lige et skitse over de ting vi skal nå de næste 15 dage:

I dag (torsdag d 2): Vaccination. Vi skal på bryllupsrejse i Kenya, 8 dages luksus safari!!! :denmarkflag:

I morgen (fredag d 3): Møde med præsten. Og hårfarvning!

Søndag d 5: Privat lektion i brudevals

Torsdag d 9: Afrejse til Finland!

Fredag d 10: Jakob skal bestille min brudebuket mv., møde med restauranten osv osv

Tirsdag d 14: Møde med toastmasterene

Onsdag d 15: 90 gæster ankommer! Vi sender en bus til 55 personer der skal samle dem op i lufthavnen og køre til byen Lappeenranta - ca. 3 timers tur fra Helsinki. For Jakobs familie er der grillhygge hos min mor & papfar Tarmo så senere om aftenen er der sauna aften for vennerne på campingpladsen

Torsdag d 16: Ca. 65 gæster tager på en udflugt til Imatra hvor mine bedsteforældre bor. Vi skal bl.a. besøge en kirke designet af den kendte Aalto, besøge en grænsemuseum Finland/Rusland og se vandløbet der åbner sig. Jakob og jeg har fået i julegaven fra min mor og Tarmo - en slags

over den!! Det bliver MÆGTIG!! (Selvom Jakob ikke er glad for den opmærksomhed han skal få...)

Fredag d 17: BRYLLUPPET (en fredag fordi restauranten er fuldbooket alle lørdage næsten hele sommeren)

Søndag d 19: Afgaaang til Kenya!

Redigeret af Helena&Jakob
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er jeg dog glad for at din kjole med dig i - eller er det dig i kjolen ;)

Hvor ser du bare smuk ud, og du kommer til at se endnu skønnere ud på dagen, og der kommer du til at stråle, helt igennem.

Jeg stemmer for, uden stropper. Det glæder dig godt! du har skulderpartiet til det!

Og din kjole, hvor er den bare fin!! Jeg er særligt helt vildt med 'tyllet' det svævende stof. Hvis jeg skulle vælge min kjole om igen, ville det blive noget ala det. Super fint!!

Både elegant, uden at være alt for meget, og så fint, og svævende...

Og diademet, nej hvor er det bare såååå fint!!!! Fedt i har sådan i en familien!

0

Del dette indlæg

Hvor er jeg dog glad for at din kjole med dig i - eller er det dig i kjolen ;)

Hvor ser du bare smuk ud, og du kommer til at se endnu skønnere ud på dagen, og der kommer du til at stråle, helt igennem.

Jeg stemmer for, uden stropper. Det glæder dig godt! du har skulderpartiet til det!

Og din kjole, hvor er den bare fin!! Jeg er særligt helt vildt med 'tyllet' det svævende stof. Hvis jeg skulle vælge min kjole om igen, ville det blive noget ala det. Super fint!!

Både elegant, uden at være alt for meget, og så fint, og svævende...

Og diademet, nej hvor er det bare såååå fint!!!! Fedt i har sådan i en familien!

Det er da rørende og super fine ord fra en gift fru!! Jeg glæder mig mere og mere for hver dag der går til ..det hele!!

Og jeg er også glad at du skrev at det både er elegant og fint fordi jeg har altid villet at være elegant uden at være "kedelig" :thumbsupsmileyanim:

Ja heldigvis har vi NOGET i familien der kan bruges ligesom dig og din broche. Den er jeg stadig vild med ;)

0

Del dette indlæg

Hårinspiration

*haps* et sted herindefra... og håber det er ok med dig :thumbsupsmileyanim:

Jeg kan ikke helt se hvordan knolden ser ud men jeg forestiller min knold som enkel, elegant og glat men ikke nødvendigvis helt stram.

(Lægger dem herind også for så jeg kan snildt finde dem frem når jeg er i Finland!! ;))

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Inspiration til min knold

Jeg elsker Mary - hendes knold skulle passe fint til min forestilling, men den skal nok sættes lige lidt ned (så jeg ser ikke et par cm højere ud - jeg er 171 og fyren er 177 ca) og knolden skal måske gøres lidt mere stram/elegant... hm...

0

Del dette indlæg

Makeup inspiration

Det er så svært! Skal jeg "overdrive" med øjnene ligesom denne Carrie Underwood eller være naturlig.

Jeg føler at jeg er som regel naturlig, bruger makeup når jeg er på arbejde, cafe eller fest. Og så bruger jeg som regel ikke så meget makeup. Det varierer lidt. Brudepigen synes bedst om Carrie Underwood fordi det også jo trods alt ER bryllup!! :thumbsupsmileyanim: Men jeg er bange for at jeg fortryder... Hmm....! Så her er et par inspiration

Carrie Underwood vs. mere naturlig (dvs lidt mindre mascara)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rigtig fine frisure...

Makeuppen, ja den er altid vanskeligt. Jeg var selv meget i tvivl, om der skulle være knald på farverne, eller den mere naturlige, men på den måde hvorpå den kan ses på billeder. (farverne bliver ikke så skrappe på billeder,særligt øjenskygge) (jeg kunne dog efterfølgende se på mine billeder jeg godt kunne have haft lidt mere øjenskygge på, men da jeg så mig selvi spejlet synes jeg det var nok)

Det var vigtigt for mig at Jesper giftede sig med mig, og ikke en der havde så meget makeup på at jeg ikke ligner mig selv.

Jeg gjorde det samme som jeg ville hvis jeg var til pæn 'fest', + lidt ekstra mascare, for det skulle trods kunne ses på billeder. (jeg brugte en smule rouge, lys rødlig lipgloss med glimmer, lilla øjenskygge)

Jeg var rigtig glad for min makeup, naturlig med farver, men ikke for meget, også kunne man se det var mig.

Jeg synes du er en naturlig skønhed, og det skal du udnytte ved ikke at bruge alt for meget. Fremhæve det du bedst kan lide, dine øjne eller læber. (man plejer ikke at fremhæve begge, da det for nogle kan se voldsomt ud)

Ja det er bare mig ;) og gør det du føler dig bedst tilpas i, og tænk på hvordan jacob godt kan lide at se dig.

0

Del dette indlæg

hej maiken

du skrev gode ting, jeg ved at jakob synes jeg er smuk når jeg er naturlig og at jeg vil føle mig mest tilpas i en naturlig makeup.. snakkede også med toastmasteren idag bl.a. om hvad du skrev og hun foreslog at jeg kunne prøve de der dådyreøjne på det ene øje og naturlig på det andet øje på tirsdag når jeg skal til prøve makeup så jeg kan bedre vurdere... :thumbsupsmileyanim: men min mavefornemmelse har faktisk allerede sagt hvad jeg bør gøre ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

10 - 9 - 8 - 7.... Ihhhh, deet er jo lige straks. Og hvor ville jeg ønske jeg lige kunne tage et smut til "rakas Suomi" og se jer.
Århhh, så lige i skulle have Sauna ilta. Jeg er såååå misundelig. Som du kan høre savner jeg Finland meget. Måske skjulle jeg spørge familien om de ville synes det var sjovt at prøve at bo der i nogle år???

Neej må du ikke sige 10 - 9 - 8 - 7... hvad sker det så bagefter!? Ingen bryllupsklar mere? Nææ jeg må hellere blive hængende herinde ;)

Ja, vi har lavet et 3 dages arrangement inkl. brylluppet fordi det er en lang tur for de fleste gæster. Vi er ca 70 danskere der tager af sted. Nogle af os er endda rejst! Vi rejser selv i morgen.. Jaa, så derfor har vi bl.a. sauna iltaa :thumbsupsmileyanim:

Hvornår, hvor længe boede du i Finland? Jeg boede der da jeg var 15-19 år og min mor bor stadig der. Har været deroppe mindst 1 x år siden jeg var 0 år. :cheerleader3:

Ja, det er da en mulighed at hive din familie derover.. men hvad med at købe et sommerhus i stedet så man kan have et sted at bo i 2 lande?

0

Del dette indlæg

Du ser jo fantastisk ud Helena!!! :thumbsupsmileyanim: Jeg er også mest til kjolen uden stropper.. Og så kan jeg godt forstå, at du er vild med sløret og diademet - det sætter virkelig prikken over i'et.

SÅ smuk! :cheerleader3:

Tak tak Louise, det varmer at høre at jeg ser fantastisk ud :bearhug: Det er også ret snart jeg skal trække mig i alt mit brudeudstyr! Det er en smule uvirkeligt hvis du forstår? :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg boede i Finland fra 1996 til 2001. Det meste af tiden boede jeg i Pori, men det sidste halve år i Helsinki. Nåede at lære sproget sådan ok og arbejde lidt som dekoratør i Sokos og på et reklamebureau. Spillede i øvrigt i Porin Ässät (ishockey) og har været med i et fællesnordisk ungdomsprogram i TV (Vi i Norden). Det jeg elsker ved Finland er at det er så afslappet, smukt og at finnere generelt er varme, sjove mennesker under deres lidt melankolske ydre.

0

Del dette indlæg

Du ser jo fantastisk ud Helena!!! :thumbsupsmileyanim: Jeg er også mest til kjolen uden stropper.. Og så kan jeg godt forstå, at du er vild med sløret og diademet - det sætter virkelig prikken over i'et.

Tak tak Louise, det varmer at høre at jeg ser fantastisk ud :bearhug: Det er også ret snart jeg skal trække mig i alt mit brudeudstyr! Det er en smule uvirkeligt hvis du forstår? :bearhug:

Ja for søren - det kan jeg levende forestille mig.. Men du kan rolig leve i vished om, at du bliver super smuk, og du har vel også valgt dig en super dejlig mand, ikke? Så hvad kan gå galt?? ;) Ej det er gas.. Der er sikkert mange sommerfugle, og hvis du er ligesom mig (det håber jeg ikke..), så vil du også tænke lidt for meget over, om tingene nu også kommer til at gå som de skal.

Er sikker på, at det bliver fantastisk :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja for søren - det kan jeg levende forestille mig.. Men du kan rolig leve i vished om, at du bliver super smuk, og du har vel også valgt dig en super dejlig mand, ikke? Så hvad kan gå galt?? ;) Ej det er gas.. Der er sikkert mange sommerfugle, og hvis du er ligesom mig (det håber jeg ikke..), så vil du også tænke lidt for meget over, om tingene nu også kommer til at gå som de skal.

Er sikker på, at det bliver fantastisk :bearhug:

Hihi ja der kan gå så mange ting galt, men det kan også gå helt perfekt. Det som jeg lige nu tænker mest på er om jeg skal holde en tale til min dejlige gom eller ikke... jeg har høje krav til mig selv og jeg mener lige nu ikke at jeg kan opfylde kriterierne selv! :D

0

Del dette indlæg

Ih ja jeg boede der 1998-2002 men gik på et finlandssvensk gymnasium selvom hele min mors familie er finsktalende. Så var du deroppe for at spille prof ishockey...?

Nej, men min daværende kæreste var/er ishockeyspiller :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Ih ja jeg boede der 1998-2002 men gik på et finlandssvensk gymnasium selvom hele min mors familie er finsktalende. Så var du deroppe for at spille prof ishockey...?

Nej, men min daværende kæreste var/er ishockeyspiller :thumbsupsmileyanim:

hehe okay - sidder lige nu og tænker på hvordan jeg får opdateret tråden når jeg er rejst. må hellere låne min mors bærbare :cheerleader3:

glæder mig til at læse nyt i din tråd når der er noget - linket du kom med har jeg tjekket men lukkede hurtigt for det - for spændende inspirationer ift. et snarligt bryllup!! :bearhug:

0

Del dette indlæg

At pakke...

Det er indrømmet næsten for svært! Jeg skal være væk i 3 uger men det er svært at forholde mig til hvad jeg skal tage med. Først Finland, så Kenya. Jeg har aldrig prøvet at pakke til et bryllup og en bryllupsrejse før. Hvad skal man egentlig tage med? Hvad må man ikke glemme? Hvad skal man altså huske? Det er så svært! Måske også fordi jeg ikke helt fatter det... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Kære Helena!

Uhhh... hvor er det spændende! Det er snart, at det er! :thumbsupsmileyanim:

Og du må lige sørge for at have adgang til en computer, for vi vil jo mægtig gerne se billeder og høre, hvordan det går!

Jeg har fulgt med i din tråd på sidelinien og glæder mig til at se det hele gå op i en højere enhed.

Men den med pakningen lyder svær - både Finland og Kenya: Det kunne godt lyde som om du får brug for hele din garderobe...

Kærlig hilsen

Line

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer