Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Tjockis

Børn med til brylluppet?

23 posts in this topic

Hejsa,

Vi er meget i tvivl om vi skal invitere børn med til brylluppet. Der er simpelthen så mange ... og de er i alderen 2-8, og det er bare rigtig dyrt tænker jeg at skulle betale en masse penge for at 13-15 børn i den alder kan sidde med og så er jeg endda i tvivl om de vil nyde festen, og om ikke forældrene vil nyde det mere, hvis ikke de har børn med.

Problemet er jo bare, at hvis man inviterer hele familien, så er det virkelig svært at få passet børnene!!

Hvad synes I? Jeg synes det er mange børn, når voksengæstelisten kun er på 50 ...

/Tjockis :biggrin:

0

Annonce ♥

tjaa den er sådan lidt svær...

Vi inviterer børn med- 17 styks ud af en komplet gæsteliste på 60 pers. men de er også noget ældre til den tid og mere selvstændige. Ligenu ligger de fra 3-17 år så til vores bryllup vil de være ca. 6-20 år - ja og så lige min lille ny niece som jo så vil være ca. 3 år.

Det korte af det lange er at vi inviterer børn med - de er vigtige brikker i vores familie og derved skal de også være en del af vores bryllup.

Mht om forældrene ikke vil kunne nyde festen bedre uden børnene, så lad det være op til dem selv at afgøre det.

Nogle forældre vil, hvis I vælger at invitere børn med, selv sørge for at få dem passet og så meddele at de kommer uden børn. Hvorimod andre forældre måske vil føle sig lidt trådt på når deres børn ikke er velkomne til festen.

Hvis I har mulighed for det kan I jo evt. sørge for at have et tilstødende lokale hvor der kan køre noget tegnefilm, hvor der er mulighed for at tegne, lege med lego m.m. og evt. hyre en barnepige til at have et øje på de mindste af børnene. Stik de største børn et engangskamera og lad dem forevige jeres store dag set fra børnehøjde.

0

vi har valgt ikke at ha børn med til vores fest...

men det ville kun ha været 6 børn så det ville ikke ha været så slemt men de er i alderen 1 til 5 år.. vores to piger(3 år) skal være brudepiger samt jacobs lillesøster og kusine på 5 år... så har vi to vennepar som har en på 1 og en på 3 år.. men vi ved at forælderne ikke vil få noget som helst ud af festen hvis de er med og det synes de heldvis også selv... :biggrin:

0

Vi har valgt ikke at have børn med. Vi har sat en aldersgrænse på 18 år.

Vores egne børn kommer med i kirke og til fotgraf og så har jeg en super kusine (17år) som passer dem weekenden ud. Mht at få passet gæsternes børn har vi den mening at det ikke er vores problem, da de har vist det i lang tid, så der er en mulighed for at finde pasning.

0

Annonce ♥

Vi skal heller ikke ha barn med. Og har fått noen sure reaksjoner på dette fra enkelte tanter i familien. Men vi vil ha en voksenfest, og sendte invitasjonene ut fire måneder før bryllupet, slik at gjestene skulle ha god tid til å finne barnevakt.

Jeg føler at dette spørsmålet med barn eller ikke i bryllup, har brakt ut den verste siden av enkelte familiemedlemmer, jeg har aldri kranglet med noen av dem før, men her var det like før det skjedde. Det er tydeligvis et sensitivt emne for noen.

Jeg foretrekker heller at folk sier "Nei, beklager, vi kan ikke komme" enn at de maser og ber om at "Vær så snill, kan ikke BARE min lille sønn få komme".

Selvfølgelig må de som ammer få ha med seg babyene sine, men større barn kommer altså ikke. Vi har invitert 100 voksne, og i den alderen vi er i nå er det mange som har barn. Vi måtte nok invitert 20-25 barn dersom alle gjestene skulle ha med seg sine.

0

Der kommer 6 børn med til vores bryllup her til feb.

de ligger mellem 1 år og 4 år, grunden til dette er at der ikke er så mange men også at de betyder utroligt meget for os, der er vores to egne, vores nevø og niece samt to børn som et venne par har. Men vi har tilgengæld også valgt at sige at vi gerne ser at de bliver hentet af nogle son kan passe dem omkring kl. ca 18 - 19. så både vi, familie og venner kan feste videre uden børn.

Nu har vi så også været så heldige at det har været muligt at folk har fundet nogle uden problemer til at hente og passe deres børn.

knus marie

0

Vi har valgt ikke at have børn med. Der er 7 niecer og nevøer og de er imellem 4 og 13 år til den tid og da min svigerinde er alene med hendes 3 piger, så kommer hun slet ikke til at nyde festen, hvis hun har dem at tænke på. De kan alle komme med i kirken og så bliver de efterfølgende hentet.

Det er den bedste løsning for os, da vi ikke mener det er en fest specielt egenet for børn.

0

Vi skal have min nevø på otte med og selvfølgelig vores egen søn på seks måneder :cheerleader3: De bliver begge to hentet pået tidspunkt. Vores søn skal i hvert fald overnatte hos mine forældre. Detajlerne er ikke helt på plads endnu.

Edited by Trumpf
0

Annonce ♥

Vi inviterer IKKE børn med. Der er både for mange, og de synes ikke at det er fedt at sidde stille under hele middagen og høre på taler og sange osv. Op af aftenen vil de blive trætte og lidt mere krævende, hvilket så gør, at forældrene ikke kan slappe helt af og bare nyde festen. Og hvor skal de sove når de ikke kan mere? og forældre må gå fra festen et stykke tid for at få dem puttet osv... ej vi synes bare det er meget nemmere uden. Både for forældre og os.

Det er min holdning og bare rolig... jeg er selv mor. Jeg var i hvert fald glad for at være "barnløs" for nyligt til min svigerindes bryllup. Vi nød bare festen SÅ meget mere. :cheerleader3:

Hvordan de så får passet de små, må desværre være op til dem selv, men jeg er sikker på, at forældrene nok har en bedsteforældre, ven/veninde eller lignende som de kan lokke til at passe børnene.

0

Vi skal have alle de lopper med til brylluppet som vi kan skrabe sammen :cheerleader3:

Først og fremmest fordi vi skal have min søn, der er 7 når vi kommer til brylluppet, med og han skal ikke være det eneste barn, men også fordi børn altid har været en naturlig del af festerne i vores familier og omgangskreds.

Vi er helt klar over at små lopper ikke kan sidde stille under en hel middag, og det forventer vi bestemt ikke, i stedet indretter vi et "børne-hjørne" med tv, dvd afspiller, tæpper, puder, papir, tuscher, spil osv., så de små har et sted hvor de må være til helt på deres egne vilkår.

Vi er også åbne for at nogle forældre måske hellere vil have aftenen uden børn, men det vil vi lade være helt op til dem.

Helt personligt synes jeg det er rart med børn til sådan nogle fester, det bryder lidt den meget højtidelige stemning der godt kan opstå til familiefester.

0

Jeg kunne ikke forestille mig mit bryllup uden vores egne og familiens børn. De er en del af familien og skal selvfølgelig være en del af vores store dag. Nu skal vi så også have både barnedåb og bryllup den dag.

Vi har så hyret vores største søns gæstedagplejemor til at se efter børnene. Derudover har vi et lokale, hvor vi sætter tv op og sørger for, at der er en masse at lege med. Når det bliver nattid, kan de små så sove derinde på madrasser og gæstesenge.

Edited by Sangfuglen
0

Det er jo et individuelt valg hvad man gør og vil med sin fest. Jeg ved positivt det er muligt at lave en bryllupsfest uden at børn sidder og keder sig eller "går i vejen", men det kræver at omgivelserne er til det. Dvs. det er noget man skal forholde sig til inden man beslutter sig for hvor og hvordan festen skal holdes. Det er mere oplagt at holde en bryllupsfest med børn i et forsamlingshus/selskabslokaler end på et hotel hvor der ofte vil være flere selskaber. Fordi man her ofte ikke vil have flere lokaler til rådighed, herunder et lokale o.l. hvor børnene kan lege, spille og senere sove.

0

Annonce ♥

Vi er selv meget i tvivl, skal/skal ikke invitere børn med....

Der er et rigtigt godt vennepar, hvor han skalæ være best man, og de har lige fået en lille pige, som selvfølgeligt vil være 1 1/2 år til den tid, men vi er lidt bange for de siger nej tak, hvis de ikke må have børn med, jeg ved det ikke- er som sagt i tvivl.....

0

Jeg kan godt se di dilemma, men hvad med at tale med vennerne om det på forhånd? Hvis de hører jeres begrundelse er det nok lettere at acceptere at deres børn ikke er inviteret.

Vi har selv valgt at der ikke skal børn med til vores bryllup, heller ikke spædbørn der ammes. Vi har ikke selv børn endnu og har valgt at blive gift inden vi får børn og ønsker derfor heller ikke vores dag spoleret at barnegråd mv. Vi har sagt det til venner og familie med børn på forhånd så de har en chance for at finde barnepiger, og indtil nu har vi kun mødt forståelse.

Børnene er velkommen til receptionen, men om aftenen er det en voksenfest.

0

hejsa

Vi har også valgt at holde bryllup UDEN børn...og håber folk vil være forstående overfor vores valg .... Vi skal holde reseption og der er børnene velkommen men ikke om aftenen... Vi skal have min forlovedes lillebror med - han vil være 14 på det tidspunkt og måske min forlovedes halv-fætter på 12 - alle andre børn er meget yngre og dem har vi valgt at folk må få passet....

0

Vi holder også bryllup UDEN børn. Vi har en del venner der har børn i 3-4 års alderen, fantastiske børn, men et bryllup er ikke for børn. Det er en voksenfest og jeg ville blive irriteret, hvis de voksne hele tiden skulle rende efter børnene, som de gør det til fødselsdage, barnedåb mv. hvor børnene lettere falder ind. Jeg har endnu ikke hørt noget for vores valg. De af vores venner der er blevet gift, har alle holdt bryllup uden børn.

Vores yngste deltager er 15-16 år og det er helt fint med os.

0

Annonce ♥

Jeg kan godt se di dilemma, men hvad med at tale med vennerne om det på forhånd? Hvis de hører jeres begrundelse er det nok lettere at acceptere at deres børn ikke er inviteret.

Vi har selv valgt at der ikke skal børn med til vores bryllup, heller ikke spædbørn der ammes. Vi har ikke selv børn endnu og har valgt at blive gift inden vi får børn og ønsker derfor heller ikke vores dag spoleret at barnegråd mv. Vi har sagt det til venner og familie med børn på forhånd så de har en chance for at finde barnepiger, og indtil nu har vi kun mødt forståelse.

Børnene er velkommen til receptionen, men om aftenen er det en voksenfest.

Vi vil heller ikke have børn med - og det har vi sagt lige fra starten.

Min søster er (desværre - kan man vel sige) gået hen og blevet gravid med nummer to (helt planlagt, ikke uheld) med fødsel 1 måned før vores bryllup. Da vores bryllup afholdes på et hotel, synes jeg jo det var oplagt at babyens farmor ell.lign. kom med og passede på værelset så min søster kunne nyde festen og bare gå op og kigge til babyen engang imellem (og amme mv.) MEN MEN MEN - det er altså ikke en mulighed og derfor ser vores bryllup altså ud til at blive uden min søster!!!

Så vi har bestemt ikke mødt nogen som helst forståelse overfor vores beslutning fra den side. De mente faktisk at en baby overhovedet ikke ville forstyrre........ og at de bare kunne tage den med selvom vores beslutning var at invitere uden børn.

0

Vi holder et bryllup MED BØRN..!

Vi har selv en dreng på 1½ år til den tid, plus vi har tre venner par med spædbørn ( ved hvordan det var da vores var så lille og vi valge også at sige nej tak til et bryllup uden børn da vores var 2½ måned- kunne ikke overskue at få ham passet endnu der- så vi vælger at ALLE børn er velkommen så alle dem vi gerne vil se, ikke skal stå og tage det valg.. )

Foruden syntes jeg ikke at børn er i vejen og støjer- syntes bare de er underholdende og samtale emner for de voksne. og Børnene hygger sig med de andre børn- vi har dog også sørget for underholding til dem i det rum ved siden af.. (lidt legetøj) Og hvis de er trætter kan de fleste børn jo også sove i garderoben, eller rummet ved siden af- fler ei min familie medbringer normalt en madres eller lign til familie fester.

håber i finde ud af hvad der passer jer bedt mft. børnene..

0

Hej

Ja vi skal jo så have børn med til vores bryllup. Men det bliver dog kun vores egne børn. Som til den tid vil være næsten 3 og 5 år.

Vi har valgt at der derudover kun må komme ammebørn med og dem regner jeg så med at placere tæt ved en dør så se hurtigt kan gå udenfor hvis de skulle larme...

Vi syntes ikke at vi vil holde VORES fest uden vores elskede børn, de er jo en del af vores liv.

For 1½ år siden holdte vi rund fødselsdag i et forsamlingshus hvor vi ikke rigtig hørte dem, så jeg frygter ikke rigtig for om de vil forstyrre. De elsker at danse så hvis de gerne vil stå oppe ved musik og danse mens vi spiser ja så vil det ikke genere mig.

Christina

0

Annonce ♥

Tak for alle jeres mange besvarelser. Jeg er helt enig i, at børnene er en del af familien. I nogle familier kan der bare være så mange forgreninger (papsøskende mv.), at man ikke nødvendigvis føler sig meget knyttet til de mange børn. Dette er lidt tilfældet her. Samtidig er der bare rigtig mange. Jeg har talt efter, og vi ville blive 19 børn og 50 voksne, hvis alle børn under 12 skulle inviteres med (og de fleste er under 8 faktisk). Og vi vil ikke invitere nogen, og så ikke andre - eksempelvis ægte vs. pap- eller familie- vs. venners børn osv. Det er alle eller ingen. Heldigvis er der vist kun et enkelt amme-barn, og det bliver mit eget, så det må folk forstå :cheerleader3:

Vi skal selv have vores egne børn med, som på det tidspunkt er 2½ og ½ år, og det ville jeg naturligvis ikke være foruden. Jeg håber dog at vi kan arrangere noget med pasning, så vi ikke selv skal holde et øje med dem, når de skal sove.

Men det er rigtigt som mange af jer skriver, så er det et følsomt emne. Men vi er endvidere det par i den store familie (min mands familie) der ALTID holder store fester - navngivning for vores første barn, housewarming og nu bryllup ... de andre har mere holdt eftermiddags-arrangementer, som jo alt andet lige bliver billigere uden fri bar osv., så jeg føler ikke at vi 'burde' puste budgettet voldsomt op med 19 børn yderligere.

Nå, men igen - tak for alle jeres svar! Jeg er mere afklaret nu :cheerleader3:

/Tjockis

:cheerleader3:

0

Godt at I har fundet en løsning. Jeg vil nu alligevel komme med min kommentar. Jeg forstår slet ikke at folk kan sige at et bryllup kun er en voksenfest. Et bryllup er en del af livets gang og en glædelig begivenhed som alle, barn som voksen, bør kunne tage del i. Til gengæld mener jeg så også at man til sit bryllup ikke skal ud med pligt invitationer. Vi valgte at invitere dem der betyder noget for os i hverdagen, herunder også familiens og vennernes børn. Det var op til forældrene selv om de ville have deres børn med. Der kom 12 børn i alderen 4 til 16 år. De morede sig præcis lige så meget som de voksne og havde ikke på noget tidspunkt problemer med at sidde stille eller at være stille under talerne. Der var mulighed for at sætte sig hen til et andet bord og tegne eller læse, men det gjorde de slet ikke. De sad pænt på deres pladser eller tullede rundt og hyggede sig med hinanden eller de øvrige gæster og satte sig pænt tilbage på deres pladser hver gang der blev ringet med klokken af toastmasteren, for så vidste de at der skulle ske noget. Da de mindste blev trætte, puttede de sig på gulvet i garderoben eller på et par stole i det ene hjørne af restauranten med en frakke eller et tæppe over sig og sov som sten indtil deres forældre tog dem med sig da de forlod festen.

Så jeg kan varmt anbefale at invitere børn med. Når det så er sagt, så kan jeg godt forstå I har betænkeligheder, når det er ligefør at antallet af børn overstiger antallet af voksne til festen.

God fest.

0

Jeg er som sådan enig med dig, og dine bemærkninger kan da også overføres til de fleste af de bryllupsfester jeg har oplevet. Men omvendt kan jeg da nævne bryllupsfester hvor det ikke havde været specielt hensigtsmæssigt hvis der havde været børn med, og det må være op til det enkelte par at afgøre hvad man vil med sin fest. For der holdes bryllupsfester i dag som må karakteriseres som voksenfester.

0