Lus

Anders og Louisa's bryllup 23. maj 2009

909 indlæg i dette emne

Ja så prøver jeg også... Jeg har i lang tid surfet rundt herinde og har søgt inspiration gennem Jeres tråde og ikke mindst via alle de flotte billeder :biggrin:

Mange tak for det.

Nu havde jeg så selv lyst til at komme lidt på banen :cheerleader3:

Baggrund

Frieriet

Forlovelsesring

Vielsesdato

Ægteskabserklæring - er indsendt til kommune + har modtaget en prøvelsesattest fra kommunen. Sendt til kirken

Dokument med vidner - udfærdiget

Navneændringsformular - er indsendt til bopælssognet

Samtale med præst - skal afholdes d. 16/4 kl. 1700 + generalprøve d. 29/4

Gæsteliste - Bliver 61 - alle meldt ja lige pånær min 92 årige farmor, der nøjes med at komme i kirken!!

Invitationer Laves af min søster.

Kirke

Kirkeprogram - laver vi ikke :biggrin: spild af papir. Der er sangbøger...

Musik i kirken - præ- og postludium samt salmer

Nyt præ-og postludium

Opera af vennerne - Panus Angelicus

Musik til festen

Bryllupskage 1. prøvekage 2. prøvekage

Vielsesringe

Transport Fotograf

Lokaler

Menu - har fået nogle forskellige forslag på både mad og vin. Endelig menu

Kjole

1. kjoleprøvning 4. kjoleprøvning

Sko

Taske

Brudebuket. Laves af Bringstrup Blomster, der også leverer bordpynt til SOF. Har droppet knaphulsblomsterne.

Silkebånd til brude-og brudepigebuket

Smykker - fået perleøreringe af min mor og anvender egen perlekæde som armbånd

Hår Stylist - en jeg har fået henvist af en kollega.

Makeup - Samme stylist som sætter hår

Prøvemakeup + hår

Hårpynt - Rikke Gudnitz

Negle - Laves i Body De Luxe - bestilt tid til fredag d. 22/5 kl. 1100

Gommens beklædning (suit, skjorte, manchetknapper, sko) -

Forlover - min kærestes bedste ven - min kæreste var forlover for ham også

Toastmaster - min kærestes gamle ven

Ønskeliste - torvholder - min moder

Gæstebog - skal ud og finde en helt enkel hvid/råhvid. Måske fra Ordning og Reda eller Calligraphen eller....? Og det blev så en fra Ordning og Reda i sort. Gæstebog

Borddekoration - laves af blomstermanden og er med i prisen til feststedet...dog har vi stor indflydelse

Bordkort - Leveres af min dad, men skrives af venindes mor

Overnatning - hjemme

Baggrund:

Min kære kæreste, Anders, er 36 år og er uddannet møbelsnedker, men har et tømrer/snedker-firma sammen med en ven. Han har tidligere været Falck-redder, men ville hellere arbejde med træ (noget jeg jo sætter pris på i forbindelse med renovering af vores hus... :blush: ). Jeg selv er lige fyldt 33 år, har været sygeplejerske i 8 år, men er nu i politiet. Fik min drømmestilling i oktober, der løber til maj 2010, så indtil videre skal vi ikke have børn. Anders har dog en søn på 6 år fra et tidligere forhold, så der er heldigvis lidt larm i gaden :blink:

Anders og jeg fandt hinanden for lidt over 5 år siden. Jeg var i december 2003 på vej hjem fra arbejde på cykel, da jeg rendte ind i en gammel kammerat i et kryds på Frederiksberg, Kbh. Vi sludrede lidt og jeg fik at vide, at min kammerat og hans ven var på vej i banken og efterfølgende skulle på internetcafé og spille. I baggrunden så jeg ganske vist en høj fyr med en sort hue trukket helt ned, så man kun lige kunne ane hans øjne...og han havde derudover skæg, så han lignede en "bandit". Men ét eller andet ved ham, fandt jeg ret spændende.

Nå - der skulle så gå godt lidt over et halvt år før jeg så denne Mr. Hue...for i juli 2004 skrev min kammerat og jeg sammen via mobil, hvor min kammerat fortalte, at denne mandsperson med huen havde talt om mine øjne lige siden, og at han gerne ville mødes med mig...så om vi ikke kunne finde en dag, hvor vi alle tre kunne mødes på en café?! Jeg havde på tidspunktet en lille fling kørende, men havde det ene ben ude af forholdet...

Det skete så en uge inde i august...de havde været til fodbold, og jeg var kommet hjem fra min nye udd., så vi var alle tre MEGET casual.

Det udviklede sig så til, at jeg kom til middag engang i oktober...og jovist jeg fandt denne lange mand med huen alt for fantastisk. Min daværende kæreste fik et pænt farvel, og den nye mand, Anders, og jeg begyndte at tale mere og mere sammen.

Vores første reelle date var d. 15. nov, hvor Anders havde reserveret bord på Skt. Gertruds Kloster. Der var sørget for det hele, skal jeg ellers love for! Fantastisk. Det blev til, at vi i januar offentligt råbte ud, at vi var sammen :griner:-

Tja....og nu runder vi snart 4½ år sammen, ejere af hus, hund og bil (den klassiske...fnis) - ingen fælles børn men, for mit vedkommende, med en bonussøn på 6 år.

Frieriet:

Anders havde sat kryds i vores fælles kalender ved d. 9. april. Han havde skrevet, at jeg ikke måtte foretage mig noget efter kl. 1600, og på dagen tilføjede han, at han selv ville iklæde sig jakkesæt om aftenen??????????????????

Tja...så kan man jo kun hoppe i en kjole!!

Kl. 1730 bestilte han en taxi, og vi blev sat af i begyndelsen af Gothersgade. På tidspunktet havde jeg absolut INGEN idé om, hvor vi skulle hen, og Anders fortalte, at han reelt ingen planer havde...så... Jeg tænkte, at det kunne jo snildt være (han kunne sagtens finde på sådan noget), og så os have en fabelagtig aften på en lille restaurant i fornemt tøj!! Men jeg blev hevet i armen og ført ind på Hausers Plads...og så var der nogle klokker, der ringede!

Ganske rigtigt havde han så bestilt bord igen derinde. Det havde jeg selvfølgelig INTET imod... En super aften med alt, hvad sanserne kunne begære...og ikke mindst maven... Vi blev ledt ned i de blødere stole for at indtage kaffe og cognac, og pludseligt stoppede Anders op, røg ned på knæ (dem begge) og sagde: "jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal sige det, men..." og så trak han ellers en bordeaux lille æske op af inderlommen. I starten troede jeg, at han var fjollet og blot ville lave lidt gas. Det kan han nemlig også sagtens finde på, så jeg var klar til at sætte i et stort grin og hive ham op...men da tjeneren, der kom bag Anders, vendte sig 180 grader og forlod området, og min kæreste hev den fine æske op - tja....så forstenede jeg.

Jeg kan huske, at jeg, efter at have sagt ja selvfølgelig, stod et kort øjeblik med en tåre på kinden!! Det var helt surrealistisk.

Jeg har altid gerne villet giftes pga. at jeg synes, det er romantisk, og fordi det betyder noget for mig at blive velsignet...men min kæreste har ikke haft de behov, så jeg troede aldrig, at det ville komme på tale med bryllup. Når vi har haft talt om det, så har det været med lidt dril i stemmen, da jeg har vidst, at han ikke ville...men det ønskede han så alligevel.

Jeg må så også sige, at min kommende husbond har været MEGET galant... Ikke blot spurgte han min rigtige fader om min hånd ved personligt fremmøde...næ nej...han tog også personligt ud til min bonus-fader og spurgte!

Redigeret af Lus
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej med jer - og mange tak :blush:

Jeg har været inde og følge med i jeres...så har fået lidt idéer til, hvordan man kan udforme tråden. Jeg vil gøre, hvad jeg kan, for at få ned-griflet alt omkring det forestående. Jeg troede ikke, jeg skulle få nullermænd i maven, men........

For at afslutte den laaaaaange fortælling (fnis), så var ringen intet mindre end købt i Dubai i februar...en hvidgulds-ring med en diamant brilliantslebet som hjerte. Ja...han gjorde vitterligt noget for det!!

Forlovelsesringen

Et billede af min kommende gemal og jeg :bearhug:

post-21080-1232565236.jpg

Dato for vielsen

Det var d. 9. april 2008...og puha...jeg følte, at der var lang tid til. Min broders kæreste var på tidspunktet i gang med den store behandling mod brystcancer, og min halvsøster og hendes kæreste havde planlagt bryllup i august 2008, så vi ville ikke ødelægge noget for nogen, hvorfor vi valgte maj måned. Min kæreste valgte måned, og fælles var vi om datoen. Den blev valgt ud fra, at vi gerne ville have nogle bekendte til at synge i kirken for os. De er opera-sangere, men skal selv vies d. 16. maj, så... Vi valgte d. 23. maj 2009 som vores bryllupsdag. Vielsen skal være kl. 1500.

Men jeg - der ikke umiddelbart troede, jeg kunne blive fejet af banen over bryllup - begyndte så småt at tænke i bryllupsbaner...

Lige en kort bemærkning...jeg har forsøgt at gennemskue, hvorledes jeg laver links, ændringer mv. på disse sider, men det er mig til stadighed en gåde. Er der en venlig sjæl, der vil hjælpe søster-hægtet her :bearhug:

Har jeg allieret mig med et glas hvidvin...så mon ikke min griflen bare suser derudaf nu?? Og så har jeg søgt moralsk støtte fra nogle super piger herinde fra - tak til jer - og vil forsøge at lave lidt struktur i min galskab...

Kirken

Min kæreste havde haft Frederiksberg Slotskirke i hovedet af uransagelige årsager. Han har aldrig set den, men havde en idé om, at den ville han gerne giftes i. Vi kunne så desværre ikke blive gift i den, med mindre vi blev sognebørn, og det fandt vi var lidt for stor en effort for det. Vi bor nu uden for Kbh., men var tidligere boende på Vesterbro...så vi har ej heller noget tilknytning til sognet.

Andet valg var Kastelskirken. Min kæreste er gammel garder og har gået vagt derude i mange måneder, hvorfor jeg syntes, at det ville være mindeværdigt for min kommende husbond at blive viet i "hans historie".

Kirken var dog ikke til at "få fat i" trods min bonusfaders tilknytning, da den er blevet meget populær for Østerbro's borgere her de sidste år.

Tja...så stod vi dér... Min kæreste er, som tidligere skrevet, gammel livgarde. Min bonusfader har været samme i mange år, så det endte med, at vi fik foreslået Garnisons Kirken af min mor og min bonusfader.

Så nu er det sådan...en fantastisk kirke tilhørende Livgarderne... :bearhug:

post-21080-1232566791.jpg

post-21080-1232566913.jpg

Musik i kirken

Jeg er helt forelsket i Johann Sebastian Bach's Air og Johann Pachelbel's Canon and Gigue i D major...

Bach's Air syntes vi dog var lidt langsom i fht. at skulle gå op ad kirkegulvet, hvorimod vi begge fandt Pachelbel god. Organisten øger formentlig tempoet en anelse...bare det så ikke ender med en sprint!!!! :yeah:

Men her er den, hvis det lyster nogen...

Præludium

Den minder mig om min mormor, morfar og farfar, idet den blev anvendt under alles begravelse i kirken - den er så smuk og positiv...de skal selvfølgelig være med i tankerne...så på den måde betyder den meget for mig.

Postludiet har vi ikke helt taget stilling til endnu. Jeg sad og savlede over et bryllupsmagasin, hvori der var flere mulige numre foreslået...og jeg blev fjollet med dette...

Det bliver så selvfølgelig ikke med kor, men det er da flot alligevel!!!!

Fandt lige denne udgave...synes dog ikke den er helt så god...men den er selvfølgelig også helt anderledes - så man kan jo nok slet ikke sammenligne :bearhug:

Postludium 2

Vi er desuden så priviligerede, at vi kender et par, der begge er operasangere. De vil gerne synge et nummer i kirken for os - det bliver helt vildt!!!!!

Anders og jeg var til et andet vennepars bryllup forrige år, og da gav vi dem en sang med T & K som bryllupsgave. I skulle have set brudeparrets ansigtsudtryk da Thomas og Kas gik i gang...fnis...den havde de ikke lige regnet med!!!! :blink::griner:-

Det var så hårene rejste sig!! Så det skal vi ikke snydes for, og akkustikken i Garnisons Kirken er eminent - det kan kun blive godt.

Men de vil heldigvis gerne synge og er ikke på bryllupsrejse i den uge....pewha.... :bearhug:

Salmer har vi endnu ikke bestemt, men "Det er så yndigt at følges ad", er vel mere eller mindre fast til en vielse?

Derudover sang vi "Dejlig er jorden" til min mor og hendes mands bryllup (iøvrigt i samme kirke og med samme præst, som Anders og jeg skal bruge), og den minder mig også utroligt meget om mine bedsteforældre - især min mormor - så den vil jeg rigtigt gerne have med (skal så også have ti pakker kleenex med.... Bliver altid så rørt). :bearhug:

Men denne indspilning skal i hvert tilfælde høres...den er så fin :cheerleader3:

Lokaler

Vi bookede Studenterkilden i Klampenborg, men grundet misforståelser gik stedet desværre til anden side. Eller var det nu også så desværre?

Vi havde indtil flere steder oppe, men vendte dog tit tilbage til det sted, min fader foreslog. Han har brugt sit liv i Søværnet, hvorfor vi kunne holde brylluppet i Søkvæsthuset. Det er nogle fantastiske lokaliteter...og da mere eller mindre hele min familie har haft kontakt til Søværnet, lå det lige til højrebenet.

Så det endte med at blive dér. Så sent som i dag har vi været til møde med chefen derinde for at aftale detaljer på bryllupsdagen. Fantastisk sted, historie og ikke mindst mindeværdigt for min familie (jeg er meget stolt af min familiære baggrund, så hvorfor ikke bruge de omgivelser?).

Man kan kun se bygningen udefra, men ikke desto mindre er den smuk...

http://www.lykkely.dk/pic/frv/Christianshavn1.htm

http://www.lykkely.dk/pic/frv/Christianshavn2.htm

Menu

Har fået lidt forskellige forslag...men umiddelbart bliver det til ét af disse to...formentlig, hvad der passer til årstiden - nemlig forår/sommer...

Forår

Laks i to variationer med capers crème

Lime marineret Rejesalat med avocado, tomat og frisk koriander

Tærte med forårsløg estragon

Parmesan bagte persillerødder

Balsamico marineret kartofler

Persille stegt kalkun

Rødvins marineret lammekølle

To slags oste med druer og kiks

Cheese cake med passionsfrugt sauce

Sommer

Oliven bagt multe med bønne salat

Røget sild med radise og purløg

Squash terrin med pimenter

Tomatsalat med feta og frisk merian

Nye kartofler marineret med dijon og mynte

grillet kylling bryst marineret i soya og ingefær

Oksefilet stegt med fedtkant

To slags oste med druer og kiks

Bagte rabarber med gratinerede med mascarpone

Når folk kommer efter vielsen, vil kl. måske være godt 1600. Der vil så blive sat kaffe/te/vand og frugt frem, som man kan tage af...folk kan gå en lille tur langs kanalen, få lidt vand i hovedet - eller hvad ved jeg?!

Vi skal jo have taget lidt billeder, men regner med at komme til stedet senest kl. 1730.

Nå vi landet på stedet vil der så blive serveret en drink ifa lidt bobler...og planen er at vi skal gå til bords kl. 1800.

Det bliver så enten 3 eller 4 retters menu...vinmenu (ad libitum)-(jeg skal kun have boble-vand...det ÉR allerede på plads... :smolf: ), kaffe + cognac/likør, bryllupskage, fri bar + natmad mellem kl. 0100 og 0130. Festen kan køre til kl. 0400 - har vi umiddelbart aftalt...men der er mulighed for at afkorte/forlænge...

Sådan lyder aftenens ernæringsliste i grove træk. Håber at det bliver godt...men mon ikke det gør det?

Bryllupskage

Vi har endnu ikke helt besluttet os om, hvorvidt vi skal købe en egentlig bryllupskage eller skal finde på noget helt andet - fx. jordbærtærter, som vi nok er mere til...men ender det med at være en bryllupskage, skal den være enkel og ikke for "tung" i maven.

Da hverken Anders eller jeg er de store kagespisere, er vi ikke tilhængere af at investere en frygtelig masse penge i en kage, der alligevel ikke bliver spist. Vi er "lidt fedtede" og bestiller en kage til 10 couverter mindre end inviteret antal, da erfaringen viser, at folk alligevel ikke kan klemme ret meget ned efter en lang middag.

Men men men...det skal selvfølgelig ikke være sådan, at der mangler noget på dagen!!!!!!!!

Jeg har to steder, jeg har fundet gode priser på bryllupskage - det ene sted så jeg på bryllupsmessen i Bella Centret, og de lavede kagen til Kronprinseparrets bryllup.

H. C Andersen

Bager Bosse

Jeg kender ejeren af Bager Bosse fra tidligere...og jeg ved, at servicen er i top, og at de laver nogle fantastiske ting. Der er jo nok også en grund til, at de er så populære...

Men men men...

Hvis vi skal have en lækker kage fra ét af stederne, har vi talt om, at det nok skal være noget i stil med nedenstående billede.

post-21080-1232603545.jpg

Musik til festen

Min kære gemal er selvstændig tømrer/snedker og har lavet et job for en virksomhed, hvor butiksbestyreren har et bijob som dj. Derfor blev han selvfølgelig hyret - og han gav en favorabel pris!!! Halv pris til os... JUBBI!!!! :biggrin::biggrin::bearhug:

Gearet bliver stillet op inden gæsternes ankomst (de sætter det op seneste kl. 1600) og selve dj'en vil så komme til stedet kl. 2300 mhp. brudevals og dans... Dj'en bliver til de sidste går hjem!!!

Redigeret af Lus
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jepsen...jeg er også MEGET stolt :carrot:

Nu er mit glas desværre tomt...så jeg må lige over og se, hvad der ellers gemmer sig i køleskabet?! Har fri i morgen, så jeg kan ROLIGT bøvle med siden den halve nat!!!

Det blev så til en kop kamille-te. Er lidt snøftende så tænkte, at det nok ville være godt for mig :cheerleader3:

Redigeret af Lus
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er mit glas desværre tomt...så jeg må lige over og se, hvad der ellers gemmer sig i køleskabet?! Har fri i morgen, så jeg kan ROLIGT bøvle med siden den halve nat!!!

Hehe hvor hyggeligt.. ;)

Du må huske og fylde køleskabet med Asti til næste gang. Bryllupsplanlægning/hygge = asti :cheerleader3:

Lige en hurtig ting... hvis du besvare flere personers indlæg.. trykker du quote neden under de indlæg du vil have med - og så besvar aller nederst på siden :biggrin:

0

Del dette indlæg

Hehe hvor hyggeligt.. ;)

Du må huske og fylde køleskabet med Asti til næste gang. Bryllupsplanlægning/hygge = asti :cheerleader3:

Lige en hurtig ting... hvis du besvare flere personers indlæg.. trykker du quote neden under de indlæg du vil have med - og så besvar aller nederst på siden :biggrin:

Nu prøver jeg...........

Og ja - Asti er et MUST!!!! (Men havde tømt Netto's lager, så...).

0

Del dette indlæg

Hehe hvor hyggeligt.. ;)

Du må huske og fylde køleskabet med Asti til næste gang. Bryllupsplanlægning/hygge = asti :biggrin:

Lige en hurtig ting... hvis du besvare flere personers indlæg.. trykker du quote neden under de indlæg du vil have med - og så besvar aller nederst på siden :blink:

Nu prøver jeg...........

ihh hvor du dygtig ;) du lærer hurtigt!!! :cheerleader3:

Asti er det bedste... og ja den strawberry cheesecake is jeg er ved at spise lige nu... :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må vel hellere fortsætte nu, hvor jeg endelig er ved at have nogenlunde styr på løjerne... :blush:

Vielsesringe

Vi var på bryllupsmesse i Bella Centret bla. for at se på lidt vielsesringe. Vi tænkte, at der måske var nogle knald-tilbud...nej...vi tænkte, at det kunne være en fin mulighed for at se og sammenligne forskellige ringe... Dog var vi begge enige om, at prisen var skruet noget i vejret for nogle ringe, vi personligt ikke fandt synderligt specielle... Dog lige indtil vi så en mindre stand, hvor et ægtepar stod med demoer fremme. Vi fik os alle fire en god samtale, parret var ufatteligt tiltalende og deres ringe fandt vi specielle og absolut efter vores smag. (At prisen så var til at tage og føle på, gjorde jo ikke noget...fnis... :biggrin:

Vi aftalte, at vi skulle stikke hovedet ind ved lejlighed. Vi ville have været forbi i går, men da tiden pludselig løb af med os, må det blive en anden dag.

Men I skal da selvfølgelig se den fantastiske butik!!!

Vielsesringe

De laver ringe i de materialer, man nu vælger... Fx. havde den kvindelige part en super lækker guldring med diamanter på den ene side. Ringen havde form som en elipse - dog med spidse ender - og bliver kaldt en overskudsring, da det er én, man vil gå og dreje på i løbet af en dag.

Den er helt eminent...så den skal vi lige ind og kigge på...for de laver den i hvidguld, hvis man vil det (og uden ekstraomkostniner).

Anders er ikke vant til at gå med ring (ingen af os går iøvrigt med ring på jobbet), så han skal have noget, der ikke føles for stort og klumpet.

Vi ønsker vores ringe i hvidguld...og med et råt udseende... Jubbi...det bliver fedt at se resultatet.

NYD hj.siden...den er så fin!!! (Eller er det kun mig, der synes det??? :blink: )

Transport

Når vi skal transporteres fra kirken ud til fotooptagelser + til lokaliteterne, anvender vi umiddelbart vor egen bil. Den er fin og ny og for at spare penge, tager vi den. En støvsuger, pudseklud og en kurv med boblevand + lidt jordbær - så er der ikke et øje tørt.

Jeg har et par koll., hvoraf den ene er i en klub for gamle Ford'er og den anden er indehaver af en gammel istandsat folkevognsbobbel. Men da vi gerne vil spare lidt på Margrethe-kronerne, tror jeg, at jeg undlader at overraske gemalen på den måde. Så må pengene hellere blive anvendt til en fornuftig morgengave.

Men en sort Skoda Octavia st.car - helt ny model - den kan skam ganske vel blive fantastisk :carrot:

post-21080-1232575439.jpg

Vores dyt er dog sort - men nu kan modellen ses!!!

Fotograf

Min kollega er i fritiden fotograf, og han vil meget gerne tage billeder af os under vielsen, efter på forskellige lokations og nå vi ankommer til gæsterne.

Vi skal have taget billeder på Politigården og ved et træ i haven ved lokalerne - bliver så fint :cheerleader3:

Link

Redigeret af Lus
0

Del dette indlæg

Hejsa og velkommen til dette forrygende forum :biggrin:

- Sikke da et skønt frieri, og en FANTASTISK kirke :cheerleader3:

Hej og tusind tak skal du have :blush:

Sødt af dig...

Ja frieriet var som taget ud af den varmeste roman...og kirken er usandsynlig smuk. Helt fantastisk med hvidt trægulv og bænke...et alter, der taler for sig selv og en FANTASTISK akkustik.

Vi kan vist ikke klage.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak skal I have. Det varmer :biggrin:

Kjole

Jeg havde fra start af en helt klar opfattelse af, hvad jeg ville kunne begå mig i. Der er gode som mindre gode områder på min krop, så jeg satte næsen op efter en kjole, der fremhævede fordelene og gemte bagdelene...

Jeg havde i forvejen kigget på forskellige kjoler herinde på nettet, hvorfor jeg ganske hurtigt kunne vælge/fravælge prøvesteder. Derudover er min broders tidligere kæreste designer, så jeg havde planer om at spørge hende, om hun evt. havde lyst til at sy min kjole.

Anyway - jeg skulle jo finde ud af, om jeg var helt hen i vejret med min egen-opfattelse, så jeg måtte jo afsted for at prøve kjoler. Jeg fik bestilt tid hos Panayotis et par uger efter...kan ikke helt huske, hvornår jeg tog derind...men jeg endte med at tage alene derind. Jeg havde desværre ikke fået spurgt nogle i god nok tid, så selvfølgelig kunne ingen komme med:(

Men pigerne i forretningen - hele to stod til min rådighed - var fantastiske og gjorde det ud for tøserne ... fnis... Nuj hvor vi hyggede.

Jeg blev i dén grad vartet op og iøvrigt kastet ned i forskellige kjoler... Desværre kan jeg ikke finde de modeller, jeg prøvede udover den ene nedenfor.

post-21080-1232573652.jpg

Disse to havde jeg ligeledes haft kig på...men har ikke prøvet dem...prøvede dog en der mindede om den første, men den klædte mig ikke. Faconen jo - men stoffet var ikke lige mig :blink::blush:

post-21080-1232573720.jpg

post-21080-1232573748.jpg

Jeg fik spurgt min tidligere svigerinde, der heldigvis blev MEGET glad over, at jeg spurgte og meget gerne ville sy kjolen (og så til halv pris...se det kan jeg lide!!!).

Vi mødtes på en café, hvor vi lige fik genopfrisket de sidste nye oplysninger...og påbegyndte skitser til kjolen. Hun fik mine ønsker at vide, og der ud fra kradsede hun i løbet af nul-komma-fem en skitse ned.

Mine kriterier:

Fremhæv barm, ryg og talje (altså v-udskæring for-og bag + stram i taljen)

Gem rumpen lidt (heldigvis giver det næsten sig selv i en brudekjole) og de små deller armhulen

Kjolen skulle gerne være elegant og "enkel", men alligevel anderledes og rå (ikke for tutte-nuttet) - IKKE stor kjole for neden...den skal falde fint... (Jeg er ikke så høj og vil hurtigt komme til at ligne en marengs, hvis den blev for stor...no go).

Stakkels hende - hun havde fået sin sag for!!! Fnis...

Ikke desto mindre så var hun ved godt mod. Vi mødtes et par gange hjemme ved hende for at tage mål, og i morgen d. 22/1 skal jeg prøve en model, hun har lavet af kjolen, men i bomuld. (Jeg kan ikke huske, hvad hun kalder den, men den hedder formentligt noget fancy... :cheerleader3: )

Hun har designet noget japansk-inspireret til mig, hvor der (efter sigende) er et par stropper lige ned med en meget dyb udskæring, der går lige over. Ligeledes er ryggen udformet. Taljen er stram - i samme farve + type stof laver hun en form snit, der kan se ud som et "bredt bælte" i taljen - altså syning under bryst og lige over hoftekarmen...i ryggen ville hun vist placere en masse små knapper...og så ville kjolen gå ud fra 2. hoftekam og ned...med et slæb på tre til fire meter (fra hoften...) så vel en 50 cm. hen ad gulvet...

Slør skal jeg umiddelbart ikke have på - men måske en flot blomst i håret?

PIV hvor er jeg spændt!!!!!!!

(Nu skal jeg så bare lige holde faconen... Er holdt med at ryge for 10 dage siden, men har ikke umiddelbart haft trang til at stoppe mig med søde sager... Men men men...den står på løb, spinning og træning i så stor stil, som muligt).

Min gamle farmor på knap 92 år har vist nok en hvis pels til at tage over skuldrene, så min plan er at spørge, om jeg evt. måtte låne den på dagen?! Just in case det bliver lidt koldt. Spørgsmålet er hvor hvid/råhvid den er...men det må jeg se på.

Redigeret af Lus
0

Del dette indlæg

Hehe hvor hyggeligt.. ;)

Du må huske og fylde køleskabet med Asti til næste gang. Bryllupsplanlægning/hygge = asti :biggrin:

Lige en hurtig ting... hvis du besvare flere personers indlæg.. trykker du quote neden under de indlæg du vil have med - og så besvar aller nederst på siden :blink:

Nu prøver jeg...........

ihh hvor du dygtig ;) du lærer hurtigt!!! :cheerleader3:

Asti er det bedste... og ja den strawberry cheesecake is jeg er ved at spise lige nu... :blush:

Ikke dårligt!!!

Jeg endte så lige ud med en gang kamillete og lidt peanuts. Bare for at tage toppen af den søde tand... (Men er vist bagud på point ifht. din is...)...

Forresten - kan I se mit billede på min profil? Jeg kan nemlig kun se det, hvis jeg hopper ind på mine private oplysninger.

Redigeret af Lus
0

Del dette indlæg

Sko

Man skal jo også gerne kunne gå i noget i løbet af dagen...og ligesom med kjolen blev sko set på nettet. Jeg brugte tid her og der for at finde de rigtige...og da jeg så, at Lilly havde udsalg, hev jeg min mor med ind forbi for at se, om der tilfældigvis skulle være et par sko, jeg kunne holde ud at se på.

Det var der - og der var oven i købet en fin og MEGET enkel taske - så i løbet af ti minutter var vi ude på gaden igen beriget med sko og taske til den nette sum af knap 500 kr.

post-21080-1232575897.jpg

Taske

post-21080-1232575931.jpg

Redigeret af Lus
0

Del dette indlæg

Du skal da også lige ha' et lidt forsinket velkommen til herfra :biggrin:

Det lyder da til at du har fundet dig en rigtig sød mand :cheerleader3:

Hvilket dejligt frieri...

og det er da perfekt at I/du har så mange forbindelser og jeg er vild med tanken om at udnytte tilknytningen til søværnet der er i familien...

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstod beskrivelsen af kjolen - men jeg glæder mig til at se den, lyder nemlig spændende :blink:

Så må du nyde natten med skriveriet...

og håber kamillete'en hjælper :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ikke dårligt!!!

Jeg endte så lige ud med en gang kamillete og lidt peanuts. Bare for at tage toppen af den søde tand... (Men er vist bagud på point ifht. din is...)...

Forresten - kan I se mit billede på min profil? Jeg kan nemlig kun se det, hvis jeg hopper ind på mine private oplysninger.

Tror det er fordi du har lavet et profil billede :cheerleader3:

Hvis det skal kunne ses ved dine indlæg er det det der hedder et avatarbillede (som du også kan uploade i kontrolpanelet)

0

Del dette indlæg

Ikke dårligt!!!

Tror det er fordi du har lavet et profil billede :blush:

Hvis det skal kunne ses ved dine indlæg er det det der hedder et avatarbillede (som du også kan uploade i kontrolpanelet)

Mange tak - det virkede :cheerleader3::biggrin:

Redigeret af Lus
0

Del dette indlæg

Du skal da også lige ha' et lidt forsinket velkommen til herfra :biggrin:

Det lyder da til at du har fundet dig en rigtig sød mand :cheerleader3:

Hvilket dejligt frieri...

og det er da perfekt at I/du har så mange forbindelser og jeg er vild med tanken om at udnytte tilknytningen til søværnet der er i familien...

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstod beskrivelsen af kjolen - men jeg glæder mig til at se den, lyder nemlig spændende :griner:-

Så må du nyde natten med skriveriet...

og håber kamillete'en hjælper :blush:

Jeg kan godt forstå, at det lyder rodet med kjolen...men lige så snart, jeg har mulighed for det, lægger jeg et billede ind. :blink:

Redigeret af Lus
0

Del dette indlæg

Brudebuket

Jeg har hele tiden ønsket mig en enkel brudebuket, hvori der skulle vær Callaer. Jeg synes, at blomsten er så fantastisk smuk - og det uanset om den står alene eller sammen med en anden blomst.

Efter hvad designeren til min kjole har sagt, så skulle Callaer gå vældig fint til kjolen...så Callaer det bliver :cheerleader3:

Jeg tror, jeg har sagt det til min kæreste de første 700 gange, vi har indhentet priser her og dér, og i går, da vi skulle forbi en blomstermand for at tale om borddekorationer, fik vi lige booket at få lavet en brudebuket på dagen. Blomstermanden laver nemlig kun to hver lørdag, så det var bare om at sætte kryds :blush:

Men jeg har et par billeder, hvor man - om ikke andet - fornemmer hvorledes buketen kan komme til at se ud...

Jeg har ikke helt bestemt med mig selv og min kæreste om, hvorvidt buketen skal være bundet til at ligge op ad armen eller som en rund buket...øv...mit hoved knager...

post-21080-1232596870.jpg

post-21080-1232598369.jpg

Jeg forsøgte, som skrevet, at forklare det bedste, jeg har lært, til blomstermanden, men tror det må ende med, at jeg printer alle de billeder ud, jeg kan...jeg er ikke i tvivl om, at blomstermanden er super til at lave en buket :biggrin:

Jeg skal ud og finde et silkebånd, der matcher stoffets farve...og den ønsker jeg så skal være på stilkene lige under blomsterhovedet...

Ih hvor er jeg spændt!!!

Knaphulsblomsterne (3 stk.) er bestilt. Gom, forlover og min bonussøn, der skal være ved siden af farmand på dagen. Hvis han vil være ringbærer, skal han selvfølgelig have lov til det!!

Redigeret af Lus
0

Del dette indlæg

Brudebuket

Jeg har hele tiden ønsket mig en enkel brudebuket, hvori der skulle vær Callaer. Jeg synes, at blomsten er så fantastisk smuk - og det uanset om den står alene eller sammen med en anden blomst.

Efter hvad designeren til min kjole har sagt, så skulle Callaer gå vældig fint til kjolen...så Callaer det bliver :cheerleader3:

Jeg tror, jeg har sagt det til min kæreste de første 700 gange, vi har indhentet priser her og dér, og i går, da vi skulle forbi en blomstermand for at tale om borddekorationer, fik vi lige booket at få lavet en brudebuket på dagen. Blomstermanden laver nemlig kun to hver lørdag, så det var bare om at sætte kryds :blush:

Men jeg har et par billeder, hvor man - om ikke andet - fornemmer hvorledes buketen kan komme til at se ud...

Jeg har ikke helt bestemt med mig selv og min kæreste om, hvorvidt buketen skal være bundet til at ligge op ad armen eller som en rund buket...øv...mit hoved knager...

post-21080-1232596870.jpg

post-21080-1232598369.jpg

Jeg forsøgte, som skrevet, at forklare det bedste, jeg har lært, til blomstermanden, men tror det må ende med, at jeg printer alle de billeder ud, jeg kan...jeg er ikke i tvivl om, at blomstermanden er super til at lave en buket :biggrin:

Jeg skal ud og finde et silkebånd, der matcher stoffets farve...og den ønsker jeg så skal være på stilkene lige under blomsterhovedet...

Ih hvor er jeg spændt!!!

Uhh jeg elsker Calla Lillis - det er så smuk og enkel en blomst - hihi ikke for sjovt firmaet hedder det det gør, det er dog stavet på en anden måde, men det er opkaldt fra den blomst. Den skal også være i min brudebuket den dag vi kommer der til :blink:

Tusind tak for din søde tilbagemelding... og er glad for, at du ville reagere lidt som jeg..fnis...

Ja blomsten er helt vildt smuk og dekorativ til trods for, at den er enkel! (Og enkel skal ses som et positivt ord...). Jeg selv er absolut ikke til stort og voldsomt. Er i et mandefag til daglig, så holder af (er kommet med årene) at klæde mig mere feminint privat...men ligefrem at kaste en KÆMPE brudebuket i hænderne på mig - nope - det ville være helt malplaceret, ligesom en stor prinsessekjole ej heller er mig. (Jeg er i det hele taget til afdæmpede nuancer...men håber på at det bliver stilet! Giver det overhovedet mening???).

Super billeder du har på din site...

Kh L

Redigeret af Lus
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer