Kinai

Holder du tale som brud

25 posts in this topic

Hej alle brude.

Holder du tale for din mand på jeres bryllupsdag eller har du fundet på noget andet godt som indslag?

Jeg er ikke taler, og jeg vil ikke kunne sige et ord uden at tårerne vil trille ned af kinderne. Vi ønsker ikke sange til vores bryllup, så det er ikke en mulighed for mig. Mange får en sanger til at komme og synge en sang eller to, men den er bare blevet brugt så mange gange til andre bryllupper vi har været til, at jeg gerne vil finde på noget andet/nyt.

Hvad gør I og har I nogen gode ideer til hvad jeg kan finde på??

0

Annonce ♥

Jeg holder talen.. Min mand vil nemlig som dig helst være fri og så må jeg jo være den der byder velkommen osv.

Min mands storebror er heller ikke den store taler, men på deres bryllupsdag rejste han sig alligevel.. Men han lod billeder tale for ham, han havde skannet billeder af deres oplevelser og liv sammen ind og fået lavet en billedemontage og spillede deres sang til.

Måske en idé.

Ellers så er der ikke noget så overraskende som når en der ikke er en taler, alligevel rejser sig. Man kan jo øve sig, få en coach til at hjæpe sig med talen.. Det betyder så meget mere, når man træder ud af sit es og går udover sig selv på den gode måde, naturligvis..

:cheerleader3:

0

Jeg holder talen.. Min mand vil nemlig som dig helst være fri og så må jeg jo være den der byder velkommen osv.

Min mands storebror er heller ikke den store taler, men på deres bryllupsdag rejste han sig alligevel.. Men han lod billeder tale for ham, han havde skannet billeder af deres oplevelser og liv sammen ind og fået lavet en billedemontage og spillede deres sang til.

Måske en idé.

Ellers så er der ikke noget så overraskende som når en der ikke er en taler, alligevel rejser sig. Man kan jo øve sig, få en coach til at hjæpe sig med talen.. Det betyder så meget mere, når man træder ud af sit es og går udover sig selv på den gode måde, naturligvis..

:cheerleader3:

SØD ide, det med at lade billeder tale for sig.... :biggrin:

0

Annonce ♥

Jeg har ingen nye ideer, jeg er en af dem der har valgt at overraske i kirken, med en der kommer og synger en smuk sang.

Det har jeg også planlagt, men jeg ville gerne lave en form for indslag til festen også....

0

jeg syntes det er en god ide med billeder, men man kunne måske også få nogle til at lave en form for skect (hvis det er sådan man staver det) i har sikker nogle historier som i altid fortæller, måske kunne det være sjovt at få dam actet og få et godt grin.

bare et forslag,ved ikk om det er dumt. jeg ved i hvert fald at vi har mange ting man kunne få noget rigtig sjovt ud af.

0

Jeg ville gerne, men har opgivet på forhånd, ved bare at jeg vil tude så meget at ingen fatter et ord af hvad jeg siger :blush:

....og jeg er ellers vant til at tale foran mange mennesker, det genere mig overhoved ikke, men den dag -nej :biggrin:

-har ingen planer om at lave noget andet, men det kan jo være der kommer nogle gode ideer i denne tråd :cheerleader3:

0

Jeg holder tale - og wonderkæreste gruer for det på den søde måde.

Jeg er af denne her små mærkelige type der får et kick ud af at tale foran andre, har også altid ELSKET eksamenstid, og jeg er såmænd allerede igang med udkast til forskellige versioner af talen.

Overvejer at skrive et eventyr eller lave en tegneserie, måske, hvis jeg får tid, lave en lille tegnefilm der kan projekteres op på en væg - meget nørdet og jeg kan ikke tegne, så teknisk set bliver det vel en tændstiksmands film ;)

Jeg synes man skal overveje om det er noget man gerne vil sige til sin mand, eller noget man gerne vil lade andre høre man siger til sin mand - for min del er der nogle ting jeg gerne vil dele med andre, så de forstår hvor meget jeg elsker wonderkæreste, men der er også til der er så følelsesmæssigt private, at jeg skriver et personligt kort til ham, som bliver lagt ved morgengaven.

Måske du kunne lave et slideshow med billeder som er blevet foreslået tidligere, super personligt og vanvittigt smukt synes jeg!

0

Annonce ♥

Jeg regner også med at tale til brylluppet... der er så mange ting som jeg gerne vil sige, både til min mand og alle vores gæster :cheerleader3:

Du kunne jo "male" et billede, med citater der betyder noget for jer, minder, tegninger der refererer til tider i jeres samliv og så overrække ham den, under middagen? - Du kunne sige at du har tegnet en tale til ham, for den kan han mindes i laaang tid, dårlig hukommelse eller ej :biggrin:

:blush: Mie

0

Jeg holder tale - og så alligevel ikke... jeg VED jeg vil tude mig igennem og så er der ingen, ikke engang Peter, der vil kunne forstå hvad jeg siger...

Så jeg indspiller talen på cd og får den afspillet på selve dagen...

Det bliver en tale der både indeholder tale og musik.

Overvejer at smide en fotomantage ind over, så folk har et sted at kigge hen, men er lidt bange for at folk så vil koncentrere sig lidt mere om billederne end om de ord der bliver sagt i talen, så det er stadig lidt på idé-bordet...

0

Jeg holder tale - og så alligevel ikke... jeg VED jeg vil tude mig igennem og så er der ingen, ikke engang Peter, der vil kunne forstå hvad jeg siger...

Overvejer at smide en fotomantage ind over, så folk har et sted at kigge hen, men er lidt bange for at folk så vil koncentrere sig lidt mere om billederne end om de ord der bliver sagt i talen, så det er stadig lidt på idé-bordet...

Sikke dog en fantastisk ide :cheerleader3: Hvordan får du den indspillet på cd?

Jeg har tænkt mig at holde tale, umiddelbart tror jeg sagtens det kan lade sig gøre. Men måske jeg låner Minimize's ide og indspiller på en cd som en nødløsning, skulle det første gå helt galt.

0

Annonce ♥

Sikke dog en fantastisk ide :cheerleader3: Hvordan får du den indspillet på cd?

Jeg har tænkt mig at holde tale, umiddelbart tror jeg sagtens det kan lade sig gøre. Men måske jeg låner Minimize's ide og indspiller på en cd som en nødløsning, skulle det første gå helt galt.

Jamen det gør jeg ved at benytte en rimelig god microfon til computeren samt et optageprogram. Og så er det bare at indtale sin tale. På den måde kan man også øve sig lige så mange gange man har lyst til før tempoet og tonefaldet i talen er præcis som man vil have det.

Derefter klipper jeg det hele sammen med de musikstykker jeg skal have lagt ind i talen.

Eneste minus ved denne form for tale er at man ikke kan fange lytternes reaktioner under talen.

0

Jeg har valgt at holde tale selvom jeg ved at jeg kommer til at stå og snøfte.

Har aldrig prøvet at holde tale før, så jeg allierer mig med min veninde som er blevet gift og holdt tale for sin mand, måske hun har nogle gode råd.

Jeg har skrevet talen allerede, måske der kommer mere på, ved det ikke helt endnu.

Puha, bliver helt nervøs bare ved tanken.

Du kan evt lave en fotomontage hvor du ind imellem billederne skriver noget af det du gerne vil ha din mand skal vide. ved der er andre herinde der har lavet det.

0

Annonce ♥

Jeg holder ikke tale, jeg dur ikke til at tale foran en masse mensker. Jeg laver heller ikke en sang, da vi ved der kommer nok sange og entelig helst ikke vil have så mange. Min kommende mand er helt indforstået med at jeg ikke holder en tale eller laver en sang, jeg spurte ham om han ville blive ked af det, hvis jeg ikke hold tale og der til sage han at han ikke ville have at jeg holdte en tale, når jeg ikke kan lide det, jeg skulle ikke gå og være nervøs for det hele dagen :cheerleader3: (han er bare den bedste)

Jeg vil skrive ham et brev, som han kan læse om morgnen (vi sover ikke sammen natten før bryllupede) Det er jeg helt sikker på at han vil sætte pris på og så slipper jeg for at stå og stor tude og være nervøs hele dagen til mit bryllup :biggrin:

Måske det var en idé i andre kunne bruge :blush:

0

Vi har frabedt os taler og sange, fordi min kommende ikke bryder sig om at være i centrum på den måde.

Hvis ikke vi havde frabedt os det, havde ingen af os holdt tale alligevel. Vi byder velkommen og sådan men ingen personlige taler.

Derimod har jeg skrevet et kærlighedsbrev til min kommende, som han får når vi skilles for at gøre os klar til dagen. Så får jeg sagtd et jeg gerne vil uden han føler sig dårligt tilpas og unden jeg bryder helt sammen.

0

Hejsa

Jeg har også selv planer om at holde tale. Men til min kæreste søsters bryllup lavede vi (min kæreste og jeg + hans bror og kæreste) et "billede" med alle bogstaver i alfabetet og en sætning ved hvert bogstav som beskrev noget om dem. Vi læste så sætningerne op og gav dem billede. Det kunne måske være en anderledes ide til et indslag - kunne også kombineres med fotomontages

Håber du forstår meningen :cheerleader3:

0

Vi har frabedt os taler og sange, fordi min kommende ikke bryder sig om at være i centrum på den måde.

Hvis ikke vi havde frabedt os det, havde ingen af os holdt tale alligevel. Vi byder velkommen og sådan men ingen personlige taler.

Derimod har jeg skrevet et kærlighedsbrev til min kommende, som han får når vi skilles for at gøre os klar til dagen. Så får jeg sagtd et jeg gerne vil uden han føler sig dårligt tilpas og unden jeg bryder helt sammen.

Det lyder som en god ide... den tror jeg kommer med i overvejelserne!

Tak

0

Annonce ♥

Jeg har ikke tænkt mig at holde en tale. Jeg kan ikke lide det i andre situationer og jeg tror på ingen måde jeg ville kunne den dag! Jeg regner heller ikke med at lave en sang. Er ikke specielt musikalsk - jeg har fået tilbudt at der er nogen der kan hjælpe med det synes jeg ikke er så personligt igen.

Jeg havde tænkt på overhovedet ikke at lave noget da det er det jeg har det bedst med, men den med et give et brev på et tidspunkt er en rigtig god ide.

0

Jeg tror, jeg holder tale.

Jeg har funderet over ting, jeg gerne ville sige til ham så længe, så det ender nok med, at jeg pipper noget. Ellers skulle jeg måske give ham det som en del af morgengaven...

0

Jeg er ret i tvivl om jeg skal holde tale fordi det er ikke et must for os brude så hvis jeg gør det, skal min tale være fantastisk føler jeg, og jeg er bange for at ikke kunne leve op til forventningerne hvis jeg gør det...selvom jeg generelt ikke er bange for at stå op og få opmærksomhed...men det her er anderledes...!???

0

Jeg har planer om at holde tale til mit bryllup, men jeg er ikke så vild med al den opmærksomhed, så jeg regner med at lave noget i Windows Movie Maker - Hvis jeg da kan finde ud af det :thumbsupsmileyanim:

På den måde har jeg noget at "støtte" mig til, så jeg ikke går helt i panik over talen. Jeg ved bare hvor meget min kæreste ville sætte pris på, hvis jeg holdt en tale for ham - for det er normalt noget jeg ikke ville gøre... Jeg er også begyndt at skrive ting ned, så jeg på den måde håber at kunne give ham en rigtig god og personlig tale, hvor der er lagt mange tanker bag. :boohoo:

0

Jeg har skrevet både tale og sang, men ved ikke rigtig med talen endnu, for jeg er som flere af jer andre ikke så god til at tale foran som mange menneske. Det med at få indspillet på CD ville være en kanon idé, som jeg vil overveje :thumbsupsmileyanim:

0