Sign in to follow this  
Followers 0
Kinai

Harry Potter nr. 8

17 posts in this topic

Annonce ♥

Ja spørgsmålet står sådan set i overskriften.

Hvad hedder Harry Potter bogen nr. 8?

Min søster ønsker den sig i fødselsdags gave, så er ved at undersøge hvad den koster osv...

Nu er jeg ikke inde i hvad bøgerne hedder...

Men hvad jeg kan læse mig frem til finder der kun 7 bøger... men de vil lave 8 film.. da den sidste bog 'Harry Potter og Dødsregalierne' er på 655 sider... vil de lave 2 film om den.

(Der hvor jeg læste det var det en artikel fra januar 2008) - men spørg AnneM - hun er MEGA Harry Potter fan :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Min søster ønsker den sig i fødselsdags gave, så er ved at undersøge hvad den koster osv...

Men hvad jeg kan læse mig frem til finder der kun 7 bøger... men de vil lave 8 film.. da den sidste bog 'Harry Potter og Dødsregalierne' er på 655 sider... vil de lave 2 film om den.

(Der hvor jeg læste det var det en artikel fra januar 2008) - men spørg AnneM - hun er MEGA Harry Potter fan :thumbsupsmileyanim:

Jeg er ganske enig her... Jeg har 7 HP-bøger på lydbog og den 7. hedder HP og Dødsregalierne... og har også hørt at den bliver til 2 film fordi bogen er så lang.

Fandt lige dette link

http://da.wikipedia.org/wiki/Harry_Potter

* Harry Potter og De Vises Sten

* Harry Potter og Hemmelighedernes Kammer

* Harry Potter og Fangen fra Azkaban

* Harry Potter og Flammernes Pokal

* Harry Potter og Fønixordenen

* Harry Potter og Halvblodsprinsen

* Harry Potter og Dødsregalierne

Edited by minimize-me
0

Jeg er ganske enig her... Jeg har 7 HP-bøger på lydbog og den 7. hedder HP og Dødsregalierne... og har også hørt at den bliver til 2 film fordi bogen er så lang.

:cheerleader3:

Her er hvad jeg læste:

Som bekendt har J.K. Rowling skrevet syv bøger om Harry Potter. Alligevel ser det ud som om, der kommer otte film ud af de syv bøger. Det fortæller Ekstra Bladet.

Der er alt for meget, som skal med. Det store slag, hvor Harry kæmper mod Voldemort skal laves ordentligt

—Kilde fra Warner Bros.

'Harry Potter og Dødsregalierne', som er den sidste og afsluttende del af fortællingen om troldmandslærlingen, er nemlig på hele 655 sider. Og filmselskabet, Warner Bros., fortæller, at de overvejer at lave to film ud af den lange bog for at undgå at skulle skære for meget i handlingen.

En kilde fra Warner Bros. fortæller til Daily Mail: "Der er alt for meget, som skal med. Det store slag, hvor Harry kæmper mod Voldemort skal laves ordentligt."

0

Den nyeste bog der er kommet, med Harry Potter relation er The Tales Of Beedle The Bard, eller på dansk, Beedle Bards Eventyr.

Den er en bog med små bitte eventyr for troldmænd og hekse, der bliver refereret til i Harry Potter og Dødsregalierne.

0

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på at det er den nye J.K. Rowling bog "The Barden Beedle Tales/Barden Beedles Eventyr", der tænkes på.

Boghandel

Det er IKKE en ny bog i Harry Potter serien, men der imod den bog med børneeventyr som Hermione fik af Dumbledore og som spillede en stor rolle den sidste Harry Potter bog.

:thumbsupsmileyanim: fra Marianne

0

Den nyeste bog der er kommet, med Harry Potter relation er The Tales Of Beedle The Bard, eller på dansk, Beedle Bards Eventyr.

Den er en bog med små bitte eventyr for troldmænd og hekse, der bliver refereret til i Harry Potter og Dødsregalierne.

He he.... jeg er sgisme ved at blive langsom på mine gamle dage. Du var hurtigere på tasterne end jeg. :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

0

He he.... jeg er sgisme ved at blive langsom på mine gamle dage. Du var hurtigere på tasterne end jeg. :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

He he, men du kunne da den rigtige danske titel - jeg ejer ikke bøgerne på dansk, så jeg bliver altid nød til at gætte mig lidt frem når folk bruger danske referencer til Harry Potter :D

0

Annonce ♥

åh ja... nu er jeg sørme blevet forvirret. Nu ved jeg ikke hvilken det er hun ønsker sig.

Hun skriver sådan her på sin ønskeseddel:

Bøger:

Narnia: Sølvstolen 6 og Det sidste slag 7

Harry Potter nr. 8

John Grisham: Appellen

Jo Nesbø: Alle i serien om vicekriminalkommisær Harry Hole

Hmmm... jeg var overbevist om at det bare var den sidste i rækken der er tale om, men det kan da godt være, at det er The Tales Of Beedle The Bard som i nævner. jeg havde ikke hørt om den bog før.

Hmmm... Bliver The Tales Of Beedle The Bard omtalt som bog nr. 8??

0

Jeg ved ikke om den direkte bliver omtalt som den 8. bog i Harry Potter serien - men jeg har set den omtalt som den sidste bog om Harry Potters univers?!

Tror du hun ville blive meget skuffet hvis du hørte hende om det er den hun mener?

0

Jeg ved ikke om den direkte bliver omtalt som den 8. bog i Harry Potter serien - men jeg har set den omtalt som den sidste bog om Harry Potters univers?!

Tror du hun ville blive meget skuffet hvis du hørte hende om det er den hun mener?

tja... så vil hun jo nok kunne regne ud, at det er hvad jeg vil købe til hende...

0

Annonce ♥

Hold op hvor er I hurtige haha :thumbsupsmileyanim:

Nu troede jeg lige jeg skulle ind og være klog, men kan kun tilslutte mig koret om at der er 7 bøger og at den sidste nye bog fra J.K. Rowling er Barden Beedles Eventyr. Den er iøvrigt rigtig sød med noter af både Dumbledore og J.K. Rowling og koster 199 kr.

Edited by Malene84
0