Guest mpindj

M & J 15.05.2010

205 indlæg i dette emne

Annonce ♥

hej

Hvor er det længe siden jeg har været herinde og kigge :biggrin: ..

Jeg er rigtig glad for at du har besluttet dig til at sælge din kjole for hvor du smuk i de andre kjoler. Det er også en rigtig smuk kjole du har fået købt til din brors bryllup.

Jeg er lidt forvirret måske fordi jeg ikke har fulgt med, bor du i Sverige og skla giftes i Næstved eller er det hele rykket.

Knus Anette

0

Del dette indlæg

hej

Hvor er det længe siden jeg har været herinde og kigge :thumbsupsmileyanim: ..

Jeg er rigtig glad for at du har besluttet dig til at sælge din kjole for hvor du smuk i de andre kjoler. Det er også en rigtig smuk kjole du har fået købt til din brors bryllup.

Jeg er lidt forvirret måske fordi jeg ikke har fulgt med, bor du i Sverige og skla giftes i Næstved eller er det hele rykket.

Knus Anette

Jamen der er heller ingen grund til at komme forbi så tit, der sker jo ikke så meget herinde. (Har lige en masse sommerferie med minimal netforbindelse, der skal fyres af)

Nej du er helt med! Vi bor i Sverige, men skal giftes i Næstved.

Nu skal jeg bare lige have sat kjolen til salg. Men skal have taget nogle ordenlige billeder!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Trænger lige til at sparke liv i den her tråd!

Var til min lillebrors bryllup for 11 dage siden (gips tiden går hurtigt) og nu er det som om at jeg igen begynder at have lyst til at planlægge mit eget bryllup. Der var jo et andet bryllup der skulle overståes først...

Det endte med at vi deltog både i borddækning og oppytning af forsamlingshuset om fredagen, pyntning af brudens fars bil som blev brugt til at fragte hende til kirken om lørdagen, selvfølgelig det meste af receptionen (måtte lige forbi deres lejlighed og lave lidt fis) hjalp brudeparret med deres gaveudpakning, eller rettere sagt skrev i alle kortene hvilken gave kortet kom fra. Og Søndag deltog vi i spisning af rester og nedtagning af telte fra receptionen.

Jeg synes slet ikke noget af det blev gjort af pligt, gjorde det hele med glæde...

Til festen havde jeg planlagt en gæstebog i "venindebogsstilen" hvor der var en side til alle gæsterne som de sad bordherre og borddame. Jeg endte med at indvie min bror og bruden i overraskelsen, og i fællesskab fandt vi ud af hvordan vi skulle gibe opgaven an. Det var nemligt så smart at brudeparret havde lejet en bus som kørte alle gæsterne fra Storbyen ud til forsamlingshuset, så jeg kunne ikke stille op og tage billeder af gæsterne som de ankom, hvilket jeg oprindeligt havde planlagt. Men den løsning vi kom frem til, fik også folk til at snakke sammen, og de fleste gæster gik til opgaven med krum hals.

"Vores bedste råd til de nygifte?"

"En hyggelig og romantisk aften indebærer?"

"På en grå og regnfuld dag kan vi anbefale"

Der kom både søde og overraskende svar ud af det... Og når jeg har fået skrevet billederne ud og klistret ind så har brudeparret helt sikkert et billede af alle deres gæster og en bog de kan tage frem og blive mindet om deres bryllupsdag.

Nå men jeg fik også afklaret nogle ting i forhold til vores eget bryllup:

• Jeg er glad for at vi holde fast i at festen skal holdes på et hotel (Mødrene var ikke helt vilde med ideen til at starte med). Det koster mere end forsamlingshuset, men den ekstra tid det koster den har vi bare ikke. Der skal handles mere ind, der skal pyntes op og evt. ryddes af igen bagefter. Jeg kan ikke rigtigt undgå at lyde som en rig snob, selv om det ikke er meningen... :thumbsupsmileyanim:
  • Vi skal helt sikkert servere bryllupskagen om eftermiddagen. Min mor fortalte at min lillebror fortrød at de serverede deres efter middagen, der blev simpelthen ikke spist noget af deres kage. Vi ender med at holde en minireception efter kirken. Jeg vil gerne have chancen for at sige hej til de gæster som kommer til globryllup :thumbsupsmileyanim: Håber dem der så dukker op, går med over på hotellet efterfølgende.
  • Jeg gider altså ikke de der sange der er kopieret fra fest til fest til fest.

Til slut et lille dilemma; Til min brors bryllup var der et familiemedlem der holdte en tale på mere end 20 minutter? Er det på nogen måde muligt at sige på en pæn måde at det ikke er ret smart? Det var ikke en god tale når nu jeg er ærlig...

Skal jeg bare lave det hele til en joke og udstyrer toastmasteren med et ur/æggeur på forhånd?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

på en snedig måde (ikke under selve festen) synes jeg godt at man kan henstille til at evt taler skal afpasses.. ikke på klokkeslet, men rimeligt....

og det gælder ingenlunde for veninder og fotografer....

I to skal altså lige passe på med hvad I siger! For jeg har desværre en god hukommelse med sådan nogle ting! Og der var en som kom til at snakke lidt over sig!

Men det lyder til at jeg i stedet for et indlæg a 30 minutters varighed får 3 stks a 10 minutter så ;)

Heldigvis har vi valgt en toastmaster som kan tøjle jer! :grin2: (som om det er muligt)

Redigeret af mpindj
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

aj... hvem har talt over sig......

og hvem i alverden tror du kan tøjle os.. *fnis* lad os se hvor hurtigt du kan løbe i din lange kjole *SS*

og derudover ER jeg fyldt 30 OG gift... hele to gange... så hvad din lille trussel må gå på, så er jeg ikke nervøs :thumbsupsmileyanim:

Pas nu bare på det ikke er jer der får Æggeuret!

0

Del dette indlæg

Jeg skal da også lige vise og fortælle hvad jeg fik givet min Lillebror og M i bryllupsgave!

De skulle have noget som de vitterligt vil huske som "Den fik vi af søster og svoger". Da vi endeligt kom til at skulle købe gave var der kun globalknive og Grand Cru glas tilbage på ønskelisten... (Så må jeg bare være hurtigere ved havelågen!)

Min mor fortalte at mine forældre til deres bryllup fik en lampe, hvilket de slet ikke havde ønsket sig, men som de var blevet rigtigt glade for. Så vi gik i gang med at kigge på lamper på nettet....

Vi ende med denne her

p272236_488_336-1.jpg

Vi kiggede ellers længe på en bord eller en gulvlampe, men kunne ikke finde noget som var i vores prisleje og samtidigt ikonisk nok til at man ville kunne holde lampen ud resten af livet.

Lige da de så billederne af lampen, viste de ikke helt hvad de skulle sige. Jeg havde pakket lampens æske ind i celofan og så skrevet et par billeder ud fra nettet og puttet ind bag celofanen, så de kunne se hvad der er i æsken. Men deres tavshed var ren og skær beundring... :thumbsupsmileyanim: De synes begge den var/er superflot, de havde nok bare ikke regnet med at få sådan en gave!

Den her lampe giver kun inddirekte lys, så man bliver ikke blændet af den. Dette billede giver et meget godt billede af hvordan lyset falder.

louis_poulsen_shoichi_uchiyama__enigma_425_miljoe2.jpg

Lampen hedder Enigma, er designet af Shoichi Uchiyama og produceres af Louis Poulsen. Den findes i to størrelser, hvor den der er den lille.

Redigeret af mpindj
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til slut et lille dilemma; Til min brors bryllup var der et familiemedlem der holdte en tale på mere end 20 minutter? Er det på nogen måde muligt at sige på en pæn måde at det ikke er ret smart? Det var ikke en god tale når nu jeg er ærlig...

Skal jeg bare lave det hele til en joke og udstyrer toastmasteren med et ur/æggeur på forhånd?

Er der ikke flere der har en god idé til hvordan jeg løser mit lille dilemma?

0

Del dette indlæg

Er der ikke flere der har en god idé til hvordan jeg løser mit lille dilemma?

hvis det var et problem som du tror kommer til at gå igen ved dit bryllup og kunne ske ved flere end den ene person, ville jeg skrive det i invitationen. altså at taler er velkomne i en passende længde. evt at ingen børnebilleder må anvendes *GGGG*

Eller Evt lægge op til at festen er festlig og I vil bruge den på at danse og feste og ikke sidde og høre taler..

Jeg ville på INGEN måde forbyde taler, det synes jeg personligt er en fornærmelse hvis folk sidder og har noget at sige til jer.... IMHO

hvis det kun er den ene person må du lige mande dig op ;-) og tale med personen om at det ikke er noget DU sætter pris på.....

0

Del dette indlæg

Så blev vores STD-kort pakket i går!

Jeg ligger hjemme med halsbetændelse og forkølelse, så J har fået 29 kuverter med som han skal på posthuset med og få sendt.

Vi bestilte magneter hos Vistaprint og så har vi lavet et lille brev og lagt ved.

Jeg har ingen billeder, da jeg ikke synes der var noget sændende ved noget af det. Det hele er lavet på computer, selv alle adresserne er lavet via brevfletning... Man har vel en kæreste der er computernørd ;) Fordelen er at vi nu har alle folks adresser i en database, så hvis folk flytter, er det bare at gå ind og opdatere en fil på computeren.

Mht min lille sygdom, så er det ikke sjovt at have feber, når der er 25 grader indendørs... Og håndværkere udendørs, så man ikke kan hlde ud at have vinduer og døre åbne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

• Jeg er glad for at vi holde fast i at festen skal holdes på et hotel (Mødrene var ikke helt vilde med ideen til at starte med). Det koster mere end forsamlingshuset, men den ekstra tid det koster den har vi bare ikke. Der skal handles mere ind, der skal pyntes op og evt. ryddes af igen bagefter. Jeg kan ikke rigtigt undgå at lyde som en rig snob, selv om det ikke er meningen... :thumbsupsmileyanim:
  • Vi skal helt sikkert servere bryllupskagen om eftermiddagen. Min mor fortalte at min lillebror fortrød at de serverede deres efter middagen, der blev simpelthen ikke spist noget af deres kage. Vi ender med at holde en minireception efter kirken. Jeg vil gerne have chancen for at sige hej til de gæster som kommer til globryllup :cheerleader3: Håber dem der så dukker op, går med over på hotellet efterfølgende.

Hejsa!

Jeg har vist ikke været forbi din tråd før... :)

Det lyder som en dejlig fest, I var til, og så er det jo ret godt, at du kan bruge den til at blive klogere på din egen fest.

Jeg synes absolut ikke, at du lyder til at være en "rig snob"! Det valg er der rigtig mange, der træffer i dag - mig selv inklusive. Og så synes jeg så også, at mange forsamlingshuse er dødkedelige, og at man dermed finder nogle lækrere rammer andre steder. Men det afhænger jo også af parret og festen, så respekt for dem, der vælger den løsning - jeg gad bare ikke... :)

Vi skal også have bryllupskage om eftermiddagen. Jeg har været til et bryllup, hvor brudeparret skar kagen ud, skålede og så gik ud og fik taget billeder. Og det var simpelthen så dejligt, at man ikke bare skulle stå og vente og glo, til de kom tilbage - sådan et bryllup har jeg nemlig også været til.

Jeg kan bare heller ikke udstå lejlighedssange - og det synes jeg godt I kan frabede jer, eller i hvert fald "lade sive" til gæsterne. Men med hensyn til den med talernes længde, så er den da sværere... Måske skal I forberede toastmasteren, sådan at når folk melder sig hos ham/hende, at han/hun så lige kan forhøre sig om, hvilket slags indslag det er, og hvor lang tid det forventes at vare. Så kan toastmasteren også venligt informere om, at de altså godt må holde sig inden for 5/10/15 minutter alt efter hvad I aftaler og mængden af indslag...

Og så god bedring til dig!

Kærlig hilsen

Line

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Jeg har vist ikke været forbi din tråd før... :cheerleader3:

Det lyder som en dejlig fest, I var til, og så er det jo ret godt, at du kan bruge den til at blive klogere på din egen fest.

Jeg synes absolut ikke, at du lyder til at være en "rig snob"! Det valg er der rigtig mange, der træffer i dag - mig selv inklusive. Og så synes jeg så også, at mange forsamlingshuse er dødkedelige, og at man dermed finder nogle lækrere rammer andre steder. Men det afhænger jo også af parret og festen, så respekt for dem, der vælger den løsning - jeg gad bare ikke... :)

Vi skal også have bryllupskage om eftermiddagen. Jeg har været til et bryllup, hvor brudeparret skar kagen ud, skålede og så gik ud og fik taget billeder. Og det var simpelthen så dejligt, at man ikke bare skulle stå og vente og glo, til de kom tilbage - sådan et bryllup har jeg nemlig også været til.

Jeg kan bare heller ikke udstå lejlighedssange - og det synes jeg godt I kan frabede jer, eller i hvert fald "lade sive" til gæsterne. Men med hensyn til den med talernes længde, så er den da sværere... Måske skal I forberede toastmasteren, sådan at når folk melder sig hos ham/hende, at han/hun så lige kan forhøre sig om, hvilket slags indslag det er, og hvor lang tid det forventes at vare. Så kan toastmasteren også venligt informere om, at de altså godt må holde sig inden for 5/10/15 minutter alt efter hvad I aftaler og mængden af indslag...

Og så god bedring til dig!

Kærlig hilsen

Line

Jamen velkomme til :)

Det var egentligt en god ide med at lade toastmasteren spørge folk hvor lang tid de tror det tager.

Er glad for at høre du har prøvet det med at man spiser kagen først, og at du synes det er en god idé.

0

Del dette indlæg

Trænger lige til at sparke liv i den her tråd!

Var til min lillebrors bryllup for 11 dage siden (gips tiden går hurtigt) og nu er det som om at jeg igen begynder at have lyst til at planlægge mit eget bryllup. Der var jo et andet bryllup der skulle overståes først...

Det endte med at vi deltog både i borddækning og oppytning af forsamlingshuset om fredagen, pyntning af brudens fars bil som blev brugt til at fragte hende til kirken om lørdagen, selvfølgelig det meste af receptionen (måtte lige forbi deres lejlighed og lave lidt fis) hjalp brudeparret med deres gaveudpakning, eller rettere sagt skrev i alle kortene hvilken gave kortet kom fra. Og Søndag deltog vi i spisning af rester og nedtagning af telte fra receptionen.

Jeg synes slet ikke noget af det blev gjort af pligt, gjorde det hele med glæde...

Til festen havde jeg planlagt en gæstebog i "venindebogsstilen" hvor der var en side til alle gæsterne som de sad bordherre og borddame. Jeg endte med at indvie min bror og bruden i overraskelsen, og i fællesskab fandt vi ud af hvordan vi skulle gibe opgaven an. Det var nemligt så smart at brudeparret havde lejet en bus som kørte alle gæsterne fra Storbyen ud til forsamlingshuset, så jeg kunne ikke stille op og tage billeder af gæsterne som de ankom, hvilket jeg oprindeligt havde planlagt. Men den løsning vi kom frem til, fik også folk til at snakke sammen, og de fleste gæster gik til opgaven med krum hals.

"Vores bedste råd til de nygifte?"

"En hyggelig og romantisk aften indebærer?"

"På en grå og regnfuld dag kan vi anbefale"

Der kom både søde og overraskende svar ud af det... Og når jeg har fået skrevet billederne ud og klistret ind så har brudeparret helt sikkert et billede af alle deres gæster og en bog de kan tage frem og blive mindet om deres bryllupsdag.

• Jeg er glad for at vi holde fast i at festen skal holdes på et hotel (Mødrene var ikke helt vilde med ideen til at starte med). Det koster mere end forsamlingshuset, men den ekstra tid det koster den har vi bare ikke. Der skal handles mere ind, der skal pyntes op og evt. ryddes af igen bagefter. Jeg kan ikke rigtigt undgå at lyde som en rig snob, selv om det ikke er meningen... :)
  • Vi skal helt sikkert servere bryllupskagen om eftermiddagen. Min mor fortalte at min lillebror fortrød at de serverede deres efter middagen, der blev simpelthen ikke spist noget af deres kage. Vi ender med at holde en minireception efter kirken. Jeg vil gerne have chancen for at sige hej til de gæster som kommer til globryllup :cheerleader3: Håber dem der så dukker op, går med over på hotellet efterfølgende.

Uha den er lidt svær. Vi har været til bryllupper hvor de har severet om dagen og syntes det er den bedste lsøning. Syntes det er spild af penge at servere den om aftenen så vil jeg hellere ha en lækker let dessert. Hvor tit spiser du lige en tung kage efter en lang middag? men det er selvfølgelig en smagssag.

DErudover så skær kage og hyg for derefter at få taget billeder det gør vi. ellers kan vi ikke nå det hele så vi bliver fotograferet når gæsterne kan tjekke ind på overnatningsstedet.

FEst til fest sange kan i bare lade sive. Ang. det med længden så styre en go toastmaster det når folk melder at de vil holde tale. men det kræver at det er en der kan sit kram og tør tag styring men det kan i jo tale med vedkommende om. Altså at i ikke vil ha alt for lange taler ( bare husk ikke at afgrænse jer fra lange indlæg generalt for sketch med mere kan jo hurtigt tag sin tid)

Mvh RIkke

0

Del dette indlæg

Så blev vores STD-breve sendt i dag. J nåede det ikke i fredags.

Havde inden jeg gik ind på posthuset besluttet mig for at hvis jeg kunne få frimærker der støtter "et-eller-andet" med 50 øre pr. stk, så ville jeg tage de frimærker.

Da jeg kom ned på posthuset, så måtte jeg jo lige spørge om de havde en let måde at frankere på, når nu det var så mange breve der skulle sendes. Nej det havde de ikke, men pigen bag skranken sagde at hun ville komme med et tilbud; Hvis jeg købte frimærkerne der støtter WWF så ville hun gerne sætte frimærkerne på for mig! Fint ;)

Havde næsten dårlig samvittighed da jeg gik, over at hun skulle sætte alle de frimærker på, men hun havde en af de der frimærkesvampe, så jeg tror ikke det var så slem en omgang for hendes tunge.

Redigeret af mpindj
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer