Guest Tina Marie

Musik?

24 indlæg i dette emne

Sidder og søger på nettet efter musik vi evt. kunne bestille til vores bryllup, og ville lige høre hvad I andre bruger og om I evt. kan anbefale mig noget?

Vi bliver ikke så mange til vores bryllup (ca. 20-25 stk.) men kunne godt tænke os lidt smuk musik til maden, og regner så med at leje en jukeboks til dans senere på aftenen (nogen der har erfaringer med Funky Diva?).

Vi er absolut IKKE til keyboard spil, det vi søger er evt. en sanger m/k og evt. en guitarist der kunne sidde og blende ind med stille og roligt smuk musik.

Nogen der kan anbefale nogen? Eller evt. hvor jeg kan søge efter nogen?

På forhånd tak :loveflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi havde en pianist under middagen, som sørgede for hyggemusik.

Selvom han havde et keyboard med, så havde det stort set lyd som et klaver og ikke som et almindeligt keyboard. Det var nemlig også vigtigt for mig at det lød godt. Hvis stedet hvor I holder festen har klaver, er det jo ikke et problem.

Efter middagen havde vi en jukebox, og det passede fint til vores gæster.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bliver ikke så mange til vores bryllup (ca. 20-25 stk.) men kunne godt tænke os lidt smuk musik til maden, og regner så med at leje en jukeboks til dans senere på aftenen (nogen der har erfaringer med Funky Diva?).

Hvis jeg må tillade mig at komme med et råd: Jeg tror ikke, jeg ville turde vælge en jukeboks til så lille et selskab, medmindre den udelukkende skulle fungere som baggrundsmusik.

Når antallet af gæster ikke er så stort, vil dansegulvet naturligvis ikke være fyldt fra start til slut - der vil uundgåeligt opstå perioder hvor gulvet er tomt, og her er det ekstra vigtigt, at stemningen holdes oppe i gear, ellers er der risiko for at festen går død forholdsvis hurtigt.

Jeg ville derfor satse på en levende løsning, enten i form af en DJ (som jeg selv er) eller en musiker, alt efter hvad I foretrækker. Men en jukeboks - nej. Risikoen for at den i lange perioder blot står henne i et hjørne og spiller noget "ligegyldigt" tilfældigt musik fordi ingen vælger musik, er simpelthen for stor.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo tak og det var også en fornøjelse at være med til. Det var så lidt anderledes end en typisk bryllupsfest idet det blev krydret med karaoke, hvad der ellers typisk mest laves ved konfirmationer og firmafester. Men en vis dame fik ihvertfald sat en tyk fed streg under sit brugernavn (først der gik det faktisk op for mig at der var mening med galskaben), så det var en blanding af dansemusik og karaoke.

Jeg har selv før spillet til bryllupsfester m.v. hvor der ikke har været mere end 18-20 deltagere og til en af dem, hvor fødselaren havde været lidt urolig for om de nu var nok til at lave en "disco-fest" kunne jeg mens jeg pakkede sammen kl. l*** om morgenen fortælle ham at der faktisk var blevet danset mere end til den firmafest (Danske Bank) som jeg havde spillet til dagen forinden. Det afhænger ikke af deltagerantallet men af deltagerne (og musikken naturligvis). I min verden er der ikke den store forskel på at spille for 20 eller 200 mennesker, bortset fra at den lille fest som regel er mere "intim".

Om Jesper har ret i det med jukeboksen skal jeg ikke kunne sige. Det afhænger igen af deltagerne, fremfor antal. Herudover kan en god fest også være at folk sidder og snakker indimellem og bare nyder musikken (til Sangfuglens fest i lørdags var det faktisk tilfældet i perioder hvor vi så lavede karaoke). Men jo færre mennesker der er, jo færre mennesker, og jo mindre inspiration, er der at fodre jukeboksen med, hvorved risikoen for at musikken bliver ensformig er større. Men igen afhænger det helt af deltagerne.

Skal festen slutte kl. 1 eller 2, eller forventer I at slutte festen omkring dette tidspunkt kan man måske også diskutere om ikke det vil være overkill med en DJ. Jeg personligt ville ihvertfald føle at jeg ikke rigtig havde ydet det jeg skulle (plejer jo at spllle 8-12 timer normalt) selvom jeg da har prøvet at spille i to timer hvor festlokalet og deltagerne bare har "kogt" fra start til slut.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Jo tak og det var også en fornøjelse at være med til. Det var så lidt anderledes end en typisk bryllupsfest idet det blev krydret med karaoke, hvad der ellers typisk mest laves ved konfirmationer og firmafester. Men en vis dame fik ihvertfald sat en tyk fed streg under sit brugernavn (først der gik det faktisk op for mig at der var mening med galskaben), så det var en blanding af dansemusik og karaoke.

Det er jeg glad for - var selv lidt ærgelig over, at det ebbede tidligt ud - men det har nok skyldtes, at vi bl.a. valgte at have børn med + vi ikke har den mest festglade familie. Men tror faktisk, at gæsterne var glade for, at vi havde karaoke med - mange var ihvertfald friske, synes jeg.

Tror ikke jeg er helt med her....??

0

Del dette indlæg

Men jo færre mennesker der er, jo færre mennesker, og jo mindre inspiration, er der at fodre jukeboksen med, hvorved risikoen for at musikken bliver ensformig er større.

Præcis - HVIS jukeboksen overhovedet bliver "fodret", hvilket jeg godt kunne være bekymret for med et lille deltagerantal. Ellers spiller boksen bare tilfældigt valgte numre uden nogen rød tråd... det kan så falde mere eller mindre heldigt ud...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men jo færre mennesker der er, jo færre mennesker, og jo mindre inspiration, er der at fodre jukeboksen med, hvorved risikoen for at musikken bliver ensformig er større.

Præcis - HVIS jukeboksen overhovedet bliver "fodret", hvilket jeg godt kunne være bekymret for med et lille deltagerantal. Ellers spiller boksen bare tilfældigt valgte numre uden nogen rød tråd... det kan så falde mere eller mindre heldigt ud...

Det synes jeg er fair nok og kan godt se pointen i det.

Men hvad vil I så foreslå, når man blot er en lille forsamling og ikke vil bruge 4-5 tusind eller mere og gerne vil have underholdning til hele arrangementet?

0

Del dette indlæg

For mig at se vil der aldrig være nogen rød tråd hvis det er en jukeboks der står og spiller ønskede numre, bortset fra at den selvfølgelig spiller de numre som folk har ønsket. Det gør en - servicemindet - dj også men der har man trods alt muligheden for at komme ønskerne ind så man får den røde tråd frem, uden at folk derved skal stå og vente i 1/2 time til 1 time på at høre det nummer som de gerne vil have.

Hvis du gerne vil have musik under hele festen så er det for mig at se en dj, en jukeboks, eller en musiker (som ikke har travlt med at komme hjem) I skal have fat i. Nu siger du at I ikke vil bruge 4-5.000 kr. på musik. Så lander det såmænd nok på jukeboksen eller en alternativ løsning bestående af en pianist og en "hjemmegjort" pc-løsning som bestemt heller ikke er at foragte (her kan I jo faktisk styre mere selv via udvalget men har også mere forberedelse forud for festen).

Alternativt skulle I måske gå ud på "det grå marked" og finde en dj der kan spille for 2-3.000 kr. for de findes da, men det er lidt af en satsning, hvor I risikerer at blive en slags "prøveballlon". Vedkommende vil formentlig være meget ung og næppe have den store erfaring med bryllupsfester og voksenfester i det hele taget, og i særdeleshed dinnermusik. Men hermed ikke være sagt at det ikke kan blive godt og og hvis alternativet er en jukeboks så syntes jeg da det er en god mulighed for at lade en "new-born" prøve kræfter af. I skal måske så bare gøre lidt ekstra ud af at fremkome med musikønsker m.v. i drøftelserne med denne op til festen og "udfordre" vedkommendes musikrepertoire så I sikrer jer at den brede alsidige stil er tilstede/repræsenteret og det ikke er techno/elektro det hele. :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

[Det er jeg glad for - var selv lidt ærgelig over, at det ebbede tidligt ud - men det har nok skyldtes, at vi bl.a. valgte at have børn med + vi ikke har den mest festglade familie. Men tror faktisk, at gæsterne var glade for, at vi havde karaoke med - mange var ihvertfald friske, synes jeg.

Det talte din onkel (var det vist) faktisk også om da vi gik og småsnakkede mens jeg pakkede sammen; at det ikke var den mest dansende familie, men den har jeg nu hørt før hvor det har vist sig ikke at holde stik. Jeg tror såmænd ikke at børnene betød så meget. Dem som gik før ville måske gøre det alligevel, velvidende at børn jo også vågner om morgenen eller skal hentes tidligt. Karaoke er sjovt men det kan også være en party-dræber, hvis det kun fanger en mindre del af et selskab, og derfor tager man det også i "små doser" som vi gjorde det i lørdags. I var så også betydeligt mere karaoke-/sangvante end det man normalt oplever, og ja der var mange der var friske og tog udfordringen.

Nu er tidligt jo også et vidt begreb. Jeg ved ikke lige præcist hvornår vi lukkede ned, men jeg var hjemme ved ca. 5 tiden så det har nok været omkring kl. 3, men der var der så også kun den hårde kerne tilbage. Man skal så også lige huske på at I dansede brudevals allerede kl. 22, og derved var i gang i 5 timer, udover middagen, og det svarer jo egentlig til en traditionel bryllupsfest, med brudevals kl. 24 og et sent sluttidspunkt (kl. 5) :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

[Det er jeg glad for - var selv lidt ærgelig over, at det ebbede tidligt ud - men det har nok skyldtes, at vi bl.a. valgte at have børn med + vi ikke har den mest festglade familie. Men tror faktisk, at gæsterne var glade for, at vi havde karaoke med - mange var ihvertfald friske, synes jeg.

Det talte din onkel (var det vist) faktisk også om da vi gik og småsnakkede mens jeg pakkede sammen; at det ikke var den mest dansende familie, men den har jeg nu hørt før hvor det har vist sig ikke at holde stik. Jeg tror såmænd ikke at børnene betød så meget. Dem som gik før ville måske gøre det alligevel, velvidende at børn jo også vågner om morgenen eller skal hentes tidligt. Karaoke er sjovt men det kan også være en party-dræber, hvis det kun fanger en mindre del af et selskab, og derfor tager man det også i "små doser" som vi gjorde det i lørdags. I var så også betydeligt mere karaoke-/sangvante end det man normalt oplever, og ja der var mange der var friske og tog udfordringen.

Nu er tidligt jo også et vidt begreb. Jeg ved ikke lige præcist hvornår vi lukkede ned, men jeg var hjemme ved ca. 5 tiden så det har nok været omkring kl. 3, men der var der så også kun den hårde kerne tilbage. Man skal så også lige huske på at I dansede brudevals allerede kl. 22, og derved var i gang i 5 timer, udover middagen, og det svarer jo egentlig til en traditionel bryllupsfest, med brudevals kl. 24 og et sent sluttidspunkt (kl. 5) :griner:-

Ja, det var min onkel (ham jeg ikke gad høre bræge i flere timer bag mikrofonen) - tror vist igså det var smøg-tid hver gang han lagde op til sang :cheerleader3:

Sådan havde jeg ikke lige anskuet det - men det er jo rigtigt. Så helt unaturligt tidligt var det vist heller ikke... :cheerleader3:

Vi havde ihvertfald en fantastisk aften - med topprofessionelle folk til at styre slagets gang :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fik vist ikke lige afklaring på det sidste jeg skrev...

0

Del dette indlæg

Okey - Nu er jeg med: Du kan jo synge (og fik også vist det). Før festen var det egentlig ikke rigtig gået op for mig at dit brugernavn herinde var Sangfuglen (kan jo ikke huske alle de brugernavne og vi har også mange "passive" bryllupsklar-kunder). Det fandt jeg faktisk først ud af søndag da jeg gik ind på bryllupsklar, og så slog det mig pludselig. Jeg ville da nok overveje at gøre noget mere ud af det navn. Også i bryllupsmæssig henseende.

Jeg fik faktisk røget en del cigaretter og talt en del sammen med din onkel den aften, når jeg lige kunne snige mig ud midt i et nummer. Han var vel egentlig ikke "slem" hvad karaoken angår. Vi overvejer altid nye dj emner, men desværre har han ikke selv musikken til at kunne spille som som DJ (men kender faget/branchen).

PS: Selvom den her dialog godt nok også handler om musik så .......... Håber I øvrige kan abstrahere fra det. Om ikke andet så sørger vi da for at Tina Maries tråd kommer helt til i top så der kan komme nogle flere forslag :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Godmorgen til Jer alle :cheerleader3:

Tak for alle Jeres indlæg, gode forslag, og tilmed lidt hygge læsning :cheerleader3:

Vi har diskuteret de forskellige forslag herhjemme, og hælder lige nu til den "hjemmegjorte" pc løsning som Diskobil nævner. Men vi hører stadig gerne flere bud på løsninger, især hvis nogen kan anbefale en "sangfugl" ( :thumbsupsmileyanim: ) som evt. sammen med en guitarist kan spille og synge et par timer under middagen.

Hilsner fra Tina Marie

0

Del dette indlæg

Okey - Nu er jeg med: Du kan jo synge (og fik også vist det). Før festen var det egentlig ikke rigtig gået op for mig at dit brugernavn herinde var Sangfuglen (kan jo ikke huske alle de brugernavne og vi har også mange "passive" bryllupsklar-kunder). Det fandt jeg faktisk først ud af søndag da jeg gik ind på bryllupsklar, og så slog det mig pludselig. Jeg ville da nok overveje at gøre noget mere ud af det navn. Også i bryllupsmæssig henseende.

Jeg fik faktisk røget en del cigaretter og talt en del sammen med din onkel den aften, når jeg lige kunne snige mig ud midt i et nummer. Han var vel egentlig ikke "slem" hvad karaoken angår. Vi overvejer altid nye dj emner, men desværre har han ikke selv musikken til at kunne spille som som DJ (men kender faget/branchen).

PS: Selvom den her dialog godt nok også handler om musik så .......... Håber I øvrige kan abstrahere fra det. Om ikke andet så sørger vi da for at Tina Maries tråd kommer helt til i top så der kan komme nogle flere forslag :cheerleader3:

Åh tak - jeg bukker :cheerleader3:

Jeg ville også gerne gøre mere ud af det - det er jo drømmen. Men med 2 så små børn, så er det sat på standby.

Ja, min onkel er altid frisk på en sludder - og har også spillet en del som DJ for en kammerat. Men ja, det kræver jo ligesom, at han selv har musikken - og 10 (eller hvor mange det nu er) Garth Brooks cd´ere - tror jeg ikke, han kommer så langt med :griner:-

Men nej, han viste lidt selvdiscpiplin og gud ske tak og lov for det!!

:thumbsupsmileyanim: Håber du - Tina Marie - finder det I leder efter :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal fra kl. 18.00 have jazz-pianist Atte Jensen og fra kl. 23.00 tager DJ Jan Olsen over - vi glæder os! Begge er fra det jyske bureau X Entertainment, men de har vist skiftet navn.. kan ikek lige huske det nye... hm... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Godmorgen til Jer alle :thumbsupsmileyanim:

Tak for alle Jeres indlæg, gode forslag, og tilmed lidt hygge læsning :cheerleader3:

Vi har diskuteret de forskellige forslag herhjemme, og hælder lige nu til den "hjemmegjorte" pc løsning som Diskobil nævner.

Min gode ven Diskobil har det nogle gange med at få tingene til at lyde som om, at træerne vokser ind i himlen, men i det her tilfælde mener jeg han skyder helt forbi målet.

Jeg er enig så langt, at det er stort set ligemeget om man laver en hjemmegjort pc-løsning (og husker at indleje et ordentligt anlæg til at afspille musikken fra) eller lejer en jukeboks - hvis man selv har mod på opgaven, råder over et fornuftigt musikudvalg og iøvrigt gider bruge nogle timer på at sætte et musikudvalg sammen og få jukeboks-programmet til at køre... ja så kan man faktisk lave en "jukeboks"-løsning, der i højere grad afspejler ens personlige smag end dem man kan leje, der jo er mere "almene". Det kan der være både fordele og ulemper i, afhængigt af hvor godt ens personlige musiksmag harmonerer med gæsternes... rammer man ved siden af, opnår man aldrig den rigtige feststemning... så bliver musikken lynhurtigt reduceret til "noget, der bare står i et hjørne og larmer".

Jeg skal ikke være ham, der maler en vis herre på væggen, men mener stadig at I bør bruge tid på at overveje, hvilken rolle musikken skal spille ved jeres fest - og så vælge ud fra det - fremfor på forhånd at have bestemt at det ikke må koste mere end 2-3000. De sidste penge kan vise sig at være rigtig godt givet ud.

Som jeg skrev i mit første indlæg: Når antallet af gæster ikke er så stort, vil dansegulvet naturligvis ikke være fyldt fra start til slut. Det er simpelthen ikke muligt på en dag hvor ikke ikke blot brudeparret, men faktisk to hele familier "smedes sammen" - så skal der jo lige være tid til at snakke sammen og lære hinanden at kende. Derfor er musikerens opgave ikke kun at spille musik, men også at holde stemningen oppe i gear, ikke mindst i de perioder, hvor dansegulvet er øde. Hvis han ikke magter den opgave, risikerer I at festen lynhurtigt går død. Husk på, at bryllupsdagen er en lang dag for alle, så der er en vis naturlig træthed, som sætter ind sidst på aftenen - det er også musikerens opgave at få folk til at glemme den.

0

Del dette indlæg

Ja, min onkel er altid frisk på en sludder - og har også spillet en del som DJ for en kammerat. Men ja, det kræver jo ligesom, at han selv har musikken - og 10 (eller hvor mange det nu er) Garth Brooks cd´ere - tror jeg ikke, han kommer så langt med :thumbsupsmileyanim:

Men nej, han viste lidt selvdiscpiplin og gud ske tak og lov for det!!

Jesper og jeg kender såmænd kammeraten (en kollega som også har været annoncører her) men jeg kunne forstå at han mest har gået til hånde som "roadie". Herudover kunne jeg forstå at kammeraten - kollega'en har droslet lidt ned.

0

Del dette indlæg

Min gode ven Diskobil har det nogle gange med at få tingene til at lyde som om, at træerne vokser ind i himlen, men i det her tilfælde mener jeg han skyder helt forbi målet.

Jeg skal ikke være ham, der maler en vis herre på væggen, men mener stadig at I bør bruge tid på at overveje, hvilken rolle musikken skal spille ved jeres fest - og så vælge ud fra det - fremfor på forhånd at have bestemt at det ikke må koste mere end 2-3000. De sidste penge kan vise sig at være rigtig godt givet ud.

Det ved jeg nu ikke om jeg gør. Jeg er såmænd ikke uenig med dig Jesper men på den anden side så kan jeg ligesom fornemme at de prioriterer musikken under middagen højere og at de her vil have levende musik (guitarist/sanger) og musik under hele festen. Det valg og den økonomiske proritering kan man naturligvis prøve at påvirke, men man kan jo også - som jeg gør - nøjes med at konstatere at der så er de og de muligheder.

Min oplevelse er at de fleste bryllupskunder har en ganske god "fornemmelse" for at vælge bred musik til deres bryllup ud fra en betragtning om at det skal ramme alle og ikke kun egne ønsker. Det kan vi jo se på de ønsker vi ofte får fra parrene inden eller når vi taler med dem, og de fleste har også en god evne til at "minimere" en evt. egen særlig tilknytning til en bestemt musikstil velvidende at det er noget som skal ramme bredt. Men skal de ud og betale 1-3.000 kr. for at indkøbe musik så løber det jo lige pludselig op.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer