FrkHelle

FrkHelle 05.06.2010

1,285 indlæg i dette emne

Dejligt at det er på plads nu! :)

Er altså nødt til lige at være lidt nysgerrig og spørge hvad det er for en frisør??

Hvordan gik det forresten med prøvekage 3?

Knus fra Unna

Vær du endelig nysgerrig! :D Det blev L&W, som kom mig til undsætning :D

Prøvekage 3, har jeg glemt at opdatere??

Jamen det gik ret fint. Vi er ved at spore os ind til indholdet. Vanillemoussen skal laves igen men den er vist valgt. Dog med lidt mindre chokolade, som skal sies, så vi kun får store stykker og ikke "smulderet" med.

Dertil en frugtmousse. Jordbærren her smagte godt, men jeg tænker stadig på den brombær vi havde sidste gang. Vi vil også gerne afprøve en rabarber.

Det var rigtigt godt med kiksebunden, så den beholdr vi.

Vi smurte op med kagebutikkens fromage rørt op i pisket fløde, som de anbefalede, men det blev altså ret klamt. Vi sværger til smørcreme - eller måske marcipan?

Indsætter lige et billede. Havde prøvet med royal icing, men det fungerede slet slet ikke, så den del af kagen blev kikset. Jeg forsøgte hurtigt at redde ved at lægge et stykke farvet fondant over - sådan skal det naturligvis ikke se ud på den endelige - så se bort fra det og nøjes med at kigge på den hvide side.

Vi er i øvrigt også blevet enige om, hvordan den skal se ud :D

Jeg tegnede et forslag på papir og L var bare klar :D

I får lige et enkelt billede

post-36725-1258999209.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De plejer altså også at være ret søde.....øh, eller det gjorde de i hver fald. Det er ved at være nogle år siden jeg sidst er blevet klippet hos dem :loveboard:

Jamen det gik ret fint. Vi er ved at spore os ind til indholdet. Vanillemoussen skal laves igen men den er vist valgt. Dog med lidt mindre chokolade, som skal sies, så vi kun får store stykker og ikke "smulderet" med.

Dertil en frugtmousse. Jordbærren her smagte godt, men jeg tænker stadig på den brombær vi havde sidste gang. Vi vil også gerne afprøve en rabarber.

Vi smurte op med kagebutikkens fromage rørt op i pisket fløde, som de anbefalede, men det blev altså ret klamt. Vi sværger til smørcreme - eller måske marcipan?

Indsætter lige et billede. Havde prøvet med royal icing, men det fungerede slet slet ikke, så den del af kagen blev kikset. Jeg forsøgte hurtigt at redde ved at lægge et stykke farvet fondant over - sådan skal det naturligvis ikke se ud på den endelige - så se bort fra det og nøjes med at kigge på den hvide side.

Lyder spændende med den der kiksebund - vil du ikke sende en opskrift?

Hvordan bliver farven i øvrigt på en brombærmousse?? Jeg overvejer nemlig lidt at lave en hvis tobleronecreme og en brombærmousse i den tro at det bliver sådan lidt over i lilla og dermed passer perfekt til vores farvetema .... men måske bliver det i virkeligheden mere rødt end jeg tror??

Tror altså også bare jeg satser på at smøre op med smørcreme og så bruge sugarpaste - det har jeg gode erfaringer med indtil videre.

Synes den er rigtig fin med sommerfuglene :)

0

Del dette indlæg

De plejer altså også at være ret søde.....øh, eller det gjorde de i hver fald. Det er ved at være nogle år siden jeg sidst er blevet klippet hos dem :loveboard:

Lyder spændende med den der kiksebund - vil du ikke sende en opskrift?

Hvordan bliver farven i øvrigt på en brombærmousse?? Jeg overvejer nemlig lidt at lave en hvis tobleronecreme og en brombærmousse i den tro at det bliver sådan lidt over i lilla og dermed passer perfekt til vores farvetema .... men måske bliver det i virkeligheden mere rødt end jeg tror??

Tror altså også bare jeg satser på at smøre op med smørcreme og så bruge sugarpaste - det har jeg gode erfaringer med indtil videre.

Synes den er rigtig fin med sommerfuglene :)

Skal nok lige sende en opskrift på bundene, men orker ikke lige nu.. (er vist på vej i seng og håber, at jeg kun fryser fordi jeg er træt!).

Brombærcremen.. den bliver lilla. Dvs det gjorde min - mere lilla end rød :) Og det smagte bare SÅ godt.

Og mht smørcremen - så fandt jeg på et tidspunkt en herinde, som er lavet med smeltet chokolade, dvs slet ikke så klam som alm smørcreme - kan varmt anbefales :D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej FrkHelle og tak :hug:

Mine sko er bare helt perfekte til min ødelagte ryg!! Ville SÅ gerne kunne være smuk på føderne i høje hæle, men det kan jeg ikke holde til...

Så da jeg så disse var jeg solgt! Tænk at kunne være smuk på føderne i flade sko Weee Me like me like...

Jeg har købt dem brugt herinde :hug::hug:

Men jeg mener at kunne huske at de er fra Brandos.dk til omkring 700 kr

Line: http://www.brandos.dk/nixa/whitesat-sk08/a4779

Kramz fra Lone

:thumbsupsmileyanim: Har lige været inde og kigge. De har dem desværre kun t.o.m. str 40 - men på den svenske side kan jeg få dem i str 42. De er helt sikkert med i mine overvejelser, for dem kan jeg med garanti holde ud at have på - højdemæssigt :hug: Og så er de superlækre og minder meget om dem, jeg så hos Bentes Brudedesign :hug:

Wauw, sikke en smuk kage. Mums, bliver helt lækkersulten :hug:

Uhm ja! Den var altså også rigtig god.

Redigeret af FrkHelle
0

Del dette indlæg

Chokoladepastiller til gaveæskerne

Har fået en pakke fra Miss-Lena.

Det er ved at være nogle dage siden.. har vist ikke været så aktiv herinde.. :hug:

Men som nogle nok har set, så har jeg købt nogle af de små chokolade-hjerte-pastiller af hende. De kom sådan her:

bryl%20002.jpg

Inden i var der denne lille æske

bryl%20004.jpg

Og inde i æsken..

bryl%20005.jpg

og her et billede af alle herlighederne.. vi snuppede lige en smagsprøve hver og de smager superlækkert :thumbsupsmileyanim:

bryl%20008.jpg

0

Del dette indlæg

Topfigur

:thumbsupsmileyanim: Så er topfiguren på plads!!!!

Vi har lært hinanden at kende som hhv mus og gris, så vi har været lidt blændet af at finde topfigurer, der kunne tilsvare dette.

MEN............ i sidste uge var vi i BR for at kigge efter en julegave.

Tilfældigvis stopper jeg op foran stativet med små smølfefigurer, som jeg lige skal se. Min bror og jeg legede tit "skyd en smølf", da vi var børn, så jeg skulle da lige se, hvad man kunne få... har jo set herinde, at nogle har haft smølfebrudepar. Og ja...

Men hvad har det med mus og gris at gøre? INTET!

Men.... da jeg var barn kaldte min far mig altid Smølfine... hvor mange af mine nære, der kan huske dette ved jeg ikke, men jeg kan :hug: og det er vel vigtigst? Jeg mistede min far i 1995, så det vil uden tvivl være dejligt, hvis jeg via små symboler kan have ham med på dagen. Så jeg forelskede mig straks i bruden - det er nemlig Smølfine, der skal giftes :hug:

Smølfegommen er dog i hvidt og det er ikke ligefrem L's plan.. Så han tøvede lidt... indtil jeg fandt en anden smølfefigur og han stak i en fæl latter og sagde "dem tager vi!".

L er jo grisen i forholdet.. en gris er lyserød........... :hug: Vil I se??

bryl%20010.jpg

Kan godt lide ideen med, at det er HAM, der efter giftemålet forvandler sig til en djævel og ikke hende, som "man" altid siger..

Vi må så lige overveje, om de skal stå sammen eller om Smølfine skal stå forrest med den grinende Gom-djævel bagved.. I får lige et billede mere:

bryl%20015.jpg

:hug: Vi vil gerne have lidt fis og ballade ind i denne ellers romantiske og "alvorlige" dag.. Og det synes vi bestemt også vi vil få med denne topfigur... :hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Topfigur

:thumbsupsmileyanim: Så er topfiguren på plads!!!!

Vi har lært hinanden at kende som hhv mus og gris, så vi har været lidt blændet af at finde topfigurer, der kunne tilsvare dette.

MEN............ i sidste uge var vi i BR for at kigge efter en julegave.

Tilfældigvis stopper jeg op foran stativet med små smølfefigurer, som jeg lige skal se. Min bror og jeg legede tit "skyd en smølf", da vi var børn, så jeg skulle da lige se, hvad man kunne få... har jo set herinde, at nogle har haft smølfebrudepar. Og ja...

Men hvad har det med mus og gris at gøre? INTET!

Men.... da jeg var barn kaldte min far mig altid Smølfine... hvor mange af mine nære, der kan huske dette ved jeg ikke, men jeg kan :hug: og det er vel vigtigst? Jeg mistede min far i 1995, så det vil uden tvivl være dejligt, hvis jeg via små symboler kan have ham med på dagen. Så jeg forelskede mig straks i bruden - det er nemlig Smølfine, der skal giftes :hug:

Smølfegommen er dog i hvidt og det er ikke ligefrem L's plan.. Så han tøvede lidt... indtil jeg fandt en anden smølfefigur og han stak i en fæl latter og sagde "dem tager vi!".

L er jo grisen i forholdet.. en gris er lyserød........... :hug: Vil I se??

bryl%20010.jpg

Kan godt lide ideen med, at det er HAM, der efter giftemålet forvandler sig til en djævel og ikke hende, som "man" altid siger..

Vi må så lige overveje, om de skal stå sammen eller om Smølfine skal stå forrest med den grinende Gom-djævel bagved.. I får lige et billede mere:

bryl%20015.jpg

:hug: Vi vil gerne have lidt fis og ballade ind i denne ellers romantiske og "alvorlige" dag.. Og det synes vi bestemt også vi vil få med denne topfigur... :hug:

sej ide vores topfigur(e) er også smølfer og jagten er gået ind.. de tre første er i hus...

men hvor er det bare sejt at i også har fået den ide.. og specielt til den dato...

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Invitationer

:cheerleader3: Så er invitationerne dælme klar og jeg har virkelig set frem til at vise dem frem.

Her er de rå tilskårede og bukkede invitationer:

bryl%20020.jpg

som her har fået den udvendige pynt:

Invitationer%20001.jpg

og selve invitationen.. Ups :) har glemt et billede af side 2.. siderne er bukket sammen (damn det kostede nogle grå hår at udspekulere printet) og på side 2 står nogle praktiske oplysninger, gavekoordinator, toastmaster og henvisning til hjemmesiden..

Invitationer%20003.jpg

0

Del dette indlæg

ooooooog.. tadaaaaaaaaa... har hermed MIN store fornøjelse at fremvise hele 3 blærerækker. ØJ! Det dælme stort!!

Her invitationerne (L mente det var for dårligt, at jeg ikke havde lavet sløjferne ens :cheerleader3: )

Invitationer%20005.jpg

Okay.. det her blev vist lidt mørkt, men her er bagsiden af de pakkede kuverter:

Invitationer%20008.jpg

Og her.. 18 stks sendeklare invitationer.. puha, det begynder at føles rigtigt... det mærkeligste bliver, når vi fra tirsdag kan begynde at få tilbagemeldinger..

Invitationer%20011.jpg

Men iiiiiih!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg skal giiiiifteeeeeeeeeees!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er de bare flotte Helle..

Hvor er det rart at se dig være tilbage

Knus

Jeg har skam været her hele tiden, men har ikke rigtigt haft overskud til at sige noget.. og nok heller ikke haft noget interessant at skrive ;)

0

Del dette indlæg

Knus

Jeg har skam været her hele tiden, men har ikke rigtigt haft overskud til at sige noget.. og nok heller ikke haft noget interessant at skrive ;)

Sådan har jeg også haft det.. mest fordi jeg ikke har job endnu og det hele virker som om det ikke kan lade sig gøre. men u har Søren jeg bestemt os for at vi sørge for alt er iorden og så kommer jobbet helt sikkert også:cheerleader3:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Knus

Sådan har jeg også haft det.. mest fordi jeg ikke har job endnu og det hele virker som om det ikke kan lade sig gøre. men u har Søren jeg bestemt os for at vi sørge for alt er iorden og så kommer jobbet helt sikkert også:))

Præcis samme historie her :cheerleader3:

Men nu har vi lavet tidsplan for de næste 5 måneder frem til brylluppet, så der kommer der til at ske lidt, så mon ikke jeg får lidt zilla-flip og bliver nødt til at berette lidt?

0

Del dette indlæg

Knus

Sådan har jeg også haft det.. mest fordi jeg ikke har job endnu og det hele virker som om det ikke kan lade sig gøre. men u har Søren jeg bestemt os for at vi sørge for alt er iorden og så kommer jobbet helt sikkert også :) )

Præcis samme historie her :cheerleader3:

Men nu har vi lavet tidsplan for de næste 5 måneder frem til brylluppet, så der kommer der til at ske lidt, så mon ikke jeg får lidt zilla-flip og bliver nødt til at berette lidt?

Jeg syntes det er så hårdt at det kun drejer sig om jeg får et job for at det kan lade sig gøre, men jeg håber bare det viser sig at jeg får et job og at det hele kan lade sig gøre.

Igår sad jeg og skrev en invitation på word så nu skal den kun have skrevet lidt rettelser og skrives ud men det gør vi ikke før jeg har fået job.

Krydser fingre for at du og jeg har fået job inden for et par måneder.

knus

0

Del dette indlæg

Ej hvor er de flotte, ser bare så hyggeligt og elegant ud.

Og så lyder det godt at du kommer med lidt zilla input igen. Men jeg kender det godt selv. håber også jeg snart kommer lidt igang igen. men i weekenden har jeg aftalt med mor, svigermor og veninden at vi skal lave en masse bryllupsting så det er klart så må vi se om der ikke kommer billeder som jeg kan vise.

0

Del dette indlæg

Knus

Sådan har jeg også haft det.. mest fordi jeg ikke har job endnu og det hele virker som om det ikke kan lade sig gøre. men u har Søren jeg bestemt os for at vi sørge for alt er iorden og så kommer jobbet helt sikkert også :) )

Præcis samme historie her :)

Jeg syntes det er så hårdt at det kun drejer sig om jeg får et job for at det kan lade sig gøre, men jeg håber bare det viser sig at jeg får et job og at det hele kan lade sig gøre.

Igår sad jeg og skrev en invitation på word så nu skal den kun have skrevet lidt rettelser og skrives ud men det gør vi ikke før jeg har fået job.

Krydser fingre for at du og jeg har fået job inden for et par måneder.

knus

Sender dig lige en PM :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer