Jenny30

Invitation - hvornår sendes de??

17 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Nu har vi god tid.

Men vi har snakket om det og vi synes det afhænger lidt af, om der skal sendes STD-kort. Skal der det, behøver invitationen ikke sendes ud nær så længe, som hvis STD-kort ikke sendes.

Hvis STD-kort sendes må man jo gå ud fra, at gæsterne har afsat dagen.

Vi kan ikke helt finde ud af, om vi skal sende STD-kort.

Men vi er vist blevet enige om, at vi - til den tid - sender invitationerne 4-5 mdr før og med svarfrist 1½-2 mdr før.

Jo det er lang tid, men vi vil gerne have god tid til at planlægge de sidste detaljer, som fx bordkort. Okay.. de kan naturligvis godt laves før, og så afvente et navn.. men synes nu stadig, at vi gerne vil have en god svarfrist.

0

Del dette indlæg

Vi skal turen op af gulvet d. 26. september i år, og sender vores invitationer ud i starten af Maj, med SU midt i august, fordi vi netop ved at vi rammer sommerferieperioden.

Men det er jo meget forskelligt hvor lang tid man "har brug for" fra SU til dagen. Det kommer jo an på om der er leverandører der skal vide datoen i god tid osv.

Så det er bestemt en vurderingssag fra fest til fest

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De skal selvfølgelig ikke sendes for sent ud, så man risikerer afbud på den konto, men jeg synes heller ikke, at de skal sendes for tidligt ud. Det ødelægger i mine øjne det lidt, hvis folk nærmest glemmer det i mellemtiden, fordi der er så lang tid til. Jeg beherskede hvert fald min brude-lyst til at lave og sende invitationer et halvt år før, og ventede i stedet til midt i januar; dvs. ml. 2 og 3 mdr. før.

0

Del dette indlæg

Hej.

Vi havde ikke lavet STD-kort, og mange af vores gæster anede ikke vi skulle giftes, hvorfor vi valgte at sende indbydelser ud 5 mdr før.

Dette også pga datoen som er den første lørdag i skolernes sommerferie, så vi ville forhåbentlig kommer foran feriebestillingerne :thumbsupsmileyanim:

Jeg mener at man skal sende invitationerne ud mellem 3 og 6 måneder før bryllup (har vist læst det i en gammel Emma Gad bog)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!!

Jeg vil sige senest 3 mdr før. Jeg var selv ved at panikke lidt over at vi sendte vores ud omkring 15. februar og holder bryllup 9. maj. Jeg ville helst have haft dem ude 4 mdr. før! Og så kan det jo være enormt tidskrævende at lave dem, det skal man også lige medtænke...

0

Del dette indlæg

Vi har været tideligt ude med vores invitationer. Vi har nemlig valgt at sende vores ud ½ år før brylluppet. Det har vi gjort af flere grunde. 1: vi havde valgt at vores venner og Henriks familie intet fik af vide om brylluppet før de fik invitationerne og derved fik en overraskelse ud af det (min familie vidste det godt, da jeg ikke har kunne holde min kæft), samtidig har vi et ønske om, at gæsterme bliver sammen med os og overnatter på hotellet, og da festen bliver uden børn, synes vi gæsterne har krav på, at have god tid til at finde pasnings muligheder til det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi sender vores ud i starten af april, vi har givet besked til folk om at de skulle reservere datoen... vi har også sendt en uoficiel inbydelse til min kærestes tante og onkel får ca 6mdr. siden da de bor i sydafrika og de planlægger altid deres rejse til danmark et år i forvejen...

men jeg har læst flere steder også i emma gad at man skal invitere mindst 3 mdr.i forvejen når det er bryllup en alm. fest var derimod 3 uger før...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer