anja mosevang

bryllupskagen..

22 indlæg i dette emne

hej

Jeg er lidt i tvivl hvornår vi skal spise bryllupskagen???

nogle siger jo at det er traditionen at man skal have den til aftenskaffen inden brudevalsen (som jo er inden kl. 24) har hørt nogle sige at det bliver meget presset at nå det, og derfor får de bryllupskagen når man får kaffe mens vi er ude at få taget billeder.

men er det ike os der skal skære for og spise det første stykke af kagen??? det er jo ikke så nemt når man er ved fotografen :-(

HVAD GØR I??????

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal have bryllupskagen lige efter vielsen.

Programmet er som følger:

Vielse kl. 14.

Kaffe + bryllupskage kl. 15 (her skærer vi kagen for)

Bryllupsbilleder kl. 16 - 17

Mens vi får taget billeder kan vores gæster hygge sig med kaffen og kagen. Gør man det omvendt så man får taget billeder først, er gæsterne jo nødt til at vente med kagen.

På den valgte måde hér, får vi sat gæsterne i gang, og kan sammen med dem nyde det hele en times tid inden billederne skal tages...

0

Del dette indlæg

Vi skal have bryllupskagen lige efter vielsen.

Programmet er som følger:

Vielse kl. 14.

Kaffe + bryllupskage kl. 15 (her skærer vi kagen for)

Bryllupsbilleder kl. 16 - 17

Mens vi får taget billeder kan vores gæster hygge sig med kaffen og kagen. Gør man det omvendt så man får taget billeder først, er gæsterne jo nødt til at vente med kagen.

På den valgte måde hér, får vi sat gæsterne i gang, og kan sammen med dem nyde det hele en times tid inden billederne skal tages...

Vi gør næsten det samme bare på andretidspunkter... men vi spiser også kagen til receptionen for så syntes vi den kommer bedre til sin ret.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal vies kl 15.30, hilser på gæsterne kort uden for kirken, hvor efter gæsterne kører til feststedet, og vi ned og får taget billeder. Kagen bliver serveret som dessert sammen med kaffen, er sikker på folk bliver mætte alligevel, og vi får lidt mere tid til at danse i :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes kl 12, derefter skal vi ud og tage billeder, imens bliver der serveret frokost for vores gæster hjemme hos os, vi ankommer efter foto og kan snakke lidt med gæsterne, evt. åbne gaver og kl 15 regner vi med at skære kagen for, vi skal så videre til feststedet kl 17.. Dette har vi valgt af to årsager.. Nr.1 vores børn skal ikke med om aftenen, og derfor er de lidt med hvis vi spiser kage med dem.. nr. 2 fordi vi skal giftes så tidligt, så er kan vi ligeså godt udnytte tiden når nu den er der..

0

Del dette indlæg

Vi skal vies kl. 13, og så holder vi reception fra 14-17...

Fra 14:30-15 bliver der fælles fotografering med alle gæster, og bagefter, dvs. ca. kl. 15, skærer vi kagen for... Og så klarer vi "glansbillede"-fotograferingen mellem 16 og 17...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi valgte at blive gift om fredagen og fik så den første bryllupskage efter vielsen sammen med den nærmeste familie. Om lørdagen startede festen så om eftermiddagen med bryllupskage nr. 2.

Godt nok betalte mine forældre begge kager, men med de priser, der er på bryllupskager syntes jeg at det var synd at servere den sidst på dagen, hvor folk var stopmætte.

Hvis man først bliver gift forholdsvis sent på dagen, så kan jeg godt se, at det kan blive presset, hvis man både skal nå det hele inden middagen og så er det nok meget smart at bruge kagen i stedet for dessert.

0

Del dette indlæg

Uhhh.. det er vi også virkelig i tvivl om..

Vil jo gerne have at folk skal kunne spise noget af den, så det ville være praktisk til receptionen..

Men syntes den hører til senere på aftenen..

Må lige vende den med min kære svigermor, som skal lave den.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej

nogle siger jo at det er traditionen at man skal have den til aftenskaffen inden brudevalsen (som jo er inden kl. 24) har hørt nogle sige at det bliver meget presset at nå det, og derfor får de bryllupskagen når man får kaffe mens vi er ude at få taget billeder.

men er det ike os der skal skære for og spise det første stykke af kagen??? det er jo ikke så nemt når man er ved fotografen :-(

HVAD GØR I??????

hej jeg tænkte lidt det samme, og så tror jeg heller ikke at man kan spise mere når man skal ha kage, efter alt det mad man har spist tidliger på aften, så vi har valgt at blive viet kl. 14.00 og så få bryllupskagen til recceptionen, vi tager med hjem, og skær kagen for og tager det føste stykke, og tager derefter ud og får tager billeder.

knus heidi

0

Del dette indlæg

hej

HVAD GØR I??????

Vi gør det at gæsterne får bryllupskagen mens vi bliver fotograferet (eller umiddelbart efter). Vi er jo også så heldige at vi skal have taget billeder samme sted som vi skal spise, så der bliver ikke meget spildtid med kørsel og worst case scenario så skærer vi kagen for og så får taget billeder lige bagefter. Det andet synes vi bliver for presset og samtidig skulle gæsterne helst være så mætte på det tidspunkt at en bryllupskage næsten vil være for meget der omkring. Så derfor gør vi det sådan: vielse kl. 14, ankomst til stedet kl. ca. 15-15.30, kaffe og bryllupskage kl. ca. 16 hvor vi også får taget billeder og så start på spisning kl. ca. 17.30-18.

0

Del dette indlæg

Vi er kommet frem til at vi spiser kagen som dessert. Ud fra den betragtning at vi synes gæsterne skal ha' lov til at nyde den....vi er bange for at når vi når til kaffen er man så mæt at man ikke gider kagen. Og helt billige er de jo ikke ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal vies kl. 14 og skal have taget billeder lige overfor kirken. Så mens gæsterne transporterer sig hen til feststedet (det går aldrig så hurtigt thi hi...), så klarer vi billederne og kører også hen til lokalerne. Så er der bryllupskage og kaffe som folk så kan hygge med i et par timer og så er der mad! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer