SnubleFugl

Er det snyd?

46 indlæg i dette emne

Nu skal jeg slet ikke have slør på - hvad gør I andre brude uden slør?

Jeg skal ikke have slør på, jeg tror ikke at det ville klæ' mig, så jeg skal have en diadem eller lignende i håret, og så kan der være perler og måske tyl derpå og så har man jo da lidt - og håret kan sættes rigtig fint op med sådan en på... :17:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg er nok meget gammeldags :)

Mit slør kommer på inden kirken og jeg ville bleve rigtig ked af det hvis det ikke var flenset til næsten ukendelighed når jeg på et tidspunkt skal i seng.

Men jeg kunne så aldrig drømme om at bruge en mindre formue på det heller (netop af samme årsag)

Man kan få virklige flotte slør til næsten inden penge både her i danmark og i udlandet.

Der er jo også den mulighed at lave det selv det er alså ikke så umuligt enda.

Men alså mit kommer på for at blive revet i stykker :carrot:

0

Del dette indlæg

Jeg ville blive så ked af det hvis mit slør blev revet i stykker :) .

Jeg undskylder mange gange på forhånd, men det er bare en tradition jeg IKKE forstår :) . (Altså jo, forstår symbolikken, men ikke det sjove). Derfor vil jeg heller ikke have et riveslør. Vi (eller jeg) frabeder os det både på bryllupshjemmeside og i toastmasterens tale på forhånd. Så må det da være skåret rigeligt ud i pap ;).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg går også meget ind for at traditioner skal overholdes. :)

Og jeg har altid tænkt at mit slør skal rives og klippes. Men da jeg så købte mit slør forleden, kom jeg i tvivl, fordi det bare er så flot. og så sagde ekspedienten til mig, "ej det er da synd at klippe det i stykker! Ej det skal du da gemme til din kommende datter/svigerdatter, eller få det syet om til dåbskjole eller du kan hænge det over dit barns vugge". Det fik mig til at tænke over det igen. For mit slør er rigtig fint og dyrt og jeg synes alle de ting hun sagde var nogle søde ideer. Så jeg er kommet frem til, det er mit bryllup, jeg gør det på min måde. Jeg har lyst til at gemme mit slør til evigt minde. Ikke fordi jeg vil tvinge mit barn til at bruge mit slør hvis hun skal giftes, men minder hun om mig, ville hun da synes det er sjovt at have muligheden. Så jeg køber mig et riveslør. Det kan være jeg finder på en eller anden sjov løsning og putter det under kjolen eller noget så jeg har "haft det på" da jeg blev viet. :)

Men det er jo en smagssag. Jeg ved mine veninder vil være ligeglade med om de river i det jeg blev viet i eller om det er et riveslør. De er glade når jeg er glad og når de har det sådan, ja så kan jeg ikke se problemet i rivesløret :thumbsupsmileyanim:

Man skal gøre hvad man har det bedst med.

0

Del dette indlæg

Det er vel op til en selv hvordan man vil have det - man skal bare huske at melde ud, hvis man ikke vil have det i tusinde stykker!

Jeg kan personligt virkelig ikke nænne, at det bare skal ende på gulvet, fordi folk ikke husker at ta' det med eller bare synes det er sjovt at rive det i stykker. Og jeg vil hellere end gerne have det til at hænge i mit skab de næste 30 år, bare fordi det kan! ;)

Jeg hopper nok også på vognen med "rive sløret", men har ikke købt noget...

Jeps - jeg har købt et riveslør og så får min datter budet hvis hun engang vil giftes men det bliver op til hende selv

0

Del dette indlæg

Jeg ville ikke vælge et riveslør, hvis det var mig. Enten så kan man følge traditionen med det sjov det nu medfører, eller også så kan man vælge at sige man ikke vil have ødelagt sit slør, da man håber at det kan gå i arv. Jeg overvejede selv om jeg skulle have et slør der skulle gemmes, men jeg synes det var så skørt at skulle give en formue for et stykke tyl til hovedet. Så jeg endte med at sy et selv, som de kunne rive og klippe i lige så tosset de ville.

0

Del dette indlæg

Jeg har været til bryllup hos min veninde og hun havde et rive slør og det var hun glad for.

Men sløret betyder ikke så meget for mig, og derfor vil jeg "bare" købe mig et billigt slør, som alle kan rive i lige så tosset som de vil. Jeg synes det er en rigtig god tradition og den skal jeg overholde.

Men jeg kan se det fra begge sider. Så føl hvad du har det bedst med..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

kender i egentlig historien om, hvorfor der rives i sløret?

Det stykke som gæsten få, det blev anset som invitationen til sølvbrylluppet :-)

Ja men er der nogen regler om man skal rive i det slør man bliver viet I? Hvis man skifter slør til middagen, så har man jo også haft det på noget af dagen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg skal ikke have slør på, men en hårbøjle jeg selv har lavet...

Men jeg overvejer lidt at købe et slør til brudevalsen. Både fordi jeg synes et slør er fantastisk og fordi jeg synes det er en rigtig hyggelig tradition.

Sløret er jo et symbol på renhed, og når man har danset brudevalsen er man jo blevet gift og er ikke længere "ren". Så derfor er der også noget symbolsk over at det bliver revet i stykker af de andre kvinder til selskabet.

Ville det være sært, hvis jeg pludselig havde slør på, når jeg ikke har haft det hele dagen, bare så det kunne blive revet i stykker?

0

Del dette indlæg

Jeg havde slør på til vores bryllup og ønskede det ikke revet og kunne ikke rigtig se ideen med et riveslør. Vores toastmaster sagde det pænt i sin tale og kom med en lille historie om at et bryllup har mange traditioner og man vælger selv hvilke man vil have og der havde vi fravalgt at få revet mit slør. Det var der ingen sure miner over og der var ingen der rørte mit slør. Mht min mands slips tog han det af før brudevalsen for at undgå det blev klippet over.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har osse købt et riveslør, det kommer med i kirken i form af min smukke datter får det om livet så det er velsignet.

Så kan alle de gamle krager komme med hvad de vil.

Mit slør skal ikke rives og valget er taget.

Mizzen

0

Del dette indlæg

Da jeg som 12-årig brudepige for min mor så, hvordan pigerne gik amok på min mors slør, der vrælede jeg bare som ind i h******!!!

Det kan godt være, min mor liiiige sku' ha' fortalt mig om dét, inden brylluppet.... :loveboard:

Mht. at rive i sløret, kan jeg da lige komme med et input. Da vi blev gift første gang havde jeg investeret en formue i et 3½ meter langt slør. Tænkte egentligt ikke over om folk ville rive i det eller ej, før min svigerinde stod med en saks efter brudevalsen. Da hun var færdig med at maltraktere mit flotte slør var der ca. ½ meter tilbage. Jeg var rystet og vred, for selvfølgelig måtte de tage et stykke men klippe 3 meter af?? Min søster var derfor noget bekymret da de skulle giftes.

Vil dog lige slutteligt fortælle at da vi hentede gaver på kroen dagen efter vores bryllup lå langt over halvdelen af mit dyre slør på gulvet. Så folk ville såmænd ikke have det med hjem alligevel, de ville åbenbart bare være en flok vandaler og ødelægge mit slør som faktisk betød meget for mig. Derfor er jeg også meget i tvivl om jeg skal have slør næste gang. Tror jeg faktisk ikke.

Knus

Hvor ærgerligt!

Jeg var også blevet tosset, hvis folk bare "sked" på det bagefter!

Jeg synes at det er snyd.

Sidst jeg var til bryllup, var bruden ude at skifte slør inden gæsterne "gik amok." Traditionen er måske stadig underholdende og skæg for både brud og gæster, men jeg synes omvendt, at tylstykket bliver ret intetsigende når det kommer fra et decideret "riveslør." Jeg tog ikke mit stykke med hjem fra pågældende bryllup. Det var skægt at håndhæve traditionen fordi bruden ønskede det, men tyllet betød ikke noget.

Jeg forstår godt, at brude der har arvet deres slør eller ønsker at give det videre ikke ønsker det ødelagt, men så ville jeg nok personligt vælge ritualet fra på forhånd.

Knus Sarah

Lige præcis!

Jeg ville ikke en gang gide at bruge energi på at flå i et slør, jeg kun havde set på bruden under brudevalsen, og som ellers ikke havde været en del af de billeder, der ville være taget den dag...

Jeg havde selv et knap 3 m. langt slør med broderi og perler (prisen holdt sig IKKE under 2000 kr.!), og jeg var da også lidt bob-bob med flåningen af det, men jeg syntes det var ok at holde på traditionen. Men da vi så havde danset brudevals var der ikke én eneste, der rørte det!

Jeg ved ikke, om folk synes, det var for flot, eller om det var fordi, jeg havde det over armen (for langt at danse med "løst"), så jeg ligesom havde skjult det lidt.

Så egentlig var jeg lidt skuffet bagefter, men nu er jeg da også glad for at kunne give det videre en gang om mange år :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg synes man skal vælge om man vil have revet sløret istykker eller ej - helt ærligt så synes jeg et riveslør er noget pjat.

Hvis man gerne vil beholde sløret så sig det tydeligt til festen så der ikke er nogen der får gode ideer.

Rivesløret forstår jeg overhovedet ikke (men det er nok bare mig) for folk vil jo gerne have en del af brudesløret med hjem - det slør der var på i kirken, det slør der er brudesløret- så vil man gerne give dem noget at rive i synes jeg bare man skal kaste sig ud i det og lade dem rive løs (et stykke tyl er altså ikke det samme)

Så synes jeg der er mange af jer der snakker om at det skal gives videre til jeres datter - hvis i skal være helt ærlige hvor mange af jer ville så have haft jeres mors gamle slør på på jeres bryllupsdag? Jeg tror langt de fleste synes det er en sød ide, men man har sin egen mening om hvordan ens slør, kjole osv skal se ud og moden skal nok nå at ændre sig igen til jeres døtre skal giftes.

Håber ikke jeg fornærmer nogen jeg synes bare man skal se realistisk på det - det er jo også ok bare at gemme det for sin egen skyld! :cheerleader3:

Mit slør skal de bare have lov til at rive og flå i alt hvad de vil... jeg synes det er en meget sød tradition.

0

Del dette indlæg

Jeg skal slet ikke have slør på, da det slet ikke er mig, har prøvet et hav af slør, og kunne slet ikke forene mig med det, men da vi nu følger alle andre traditioner, har jeg besluttet at jeg må have et slør til brudevalsen, tror nu nærmere at det bliver et stykke tyl der bliver bundet om håret.....

Syntes ikke riveslør er snyd, kan godt forstå dem der ikke vil have deres slør ødelagt.... Og i bund og grund kan man sige at det er op til folk selv da det jo er deres dag.... :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lige købt mit slør igår, og det er ikke fordi det er dyrt, det kostede mig et gavekort så det kan ikke siges at have ruineret mig, men jeg er KLART imod at få det sakset/revet....

1) jeg har endnu ikke været til et bryllup hvor det blev praktiseret

2) Det skulle betyde lykke i ægteskabet, men mon ens ægteskabelige lykke afhænger af et maltrakteret slør???

3) Jeg syntes det virker så ondskabsfuldt at klippe i et smukt slør, og min teori er at traditionen i bund og grund nedstammer fra jaloux ældre slægtninge som undskyldte det med at det betød lykke (sorry men det tror jeg)

4) Jeg vil gerne gemme mit slør, det er ikke langt og jeg vil gerne sætte det i en ramme sammen med nogle andre ting fra brylluppet

5) De kvindelige gæster vil have et minde - men har de ikke et minde i både bordkort, invitationer, billeder, menukort etc...

Men når det så er sagt så er min holdning helt klart at man skal gøre op med sig selv hvad man vil, og hvis man ikke vil sakses så sig det, det bliver ikke et dårligere bryllup af den grund. Og selvom ens familie og slægtninge syntes det er ærgeligt er det DIN/JERES dag de skal da ikke bestemme hvad du har det bedst med. Hvis du har det fint med et riveslør så brug et riveslør, hvis du syntes det "originale" godt må sakses så er det jo fint!

0

Del dette indlæg

[size="5"]Jeg har også fået mig et riveslør, det er simpelthen så fint mit slør at jeg ikke kan nænne at der skal rives i det.

Ønsker også at mit slør skal gå i arv, hvis min datter skal giftes engang. :biggrin:

Heldigvis har jeg fået mit rive slør gratis af en gammel slør rest, der hvor min kjole er købt :td: [/size]

0

Del dette indlæg

Jeg må indrømme at jeg aldrig nogensinde har hørt om den tradition før, og har heller ikke været til et bryllup hvor det er blevet praktiseret. Så ville da nok kigge lidt hvis der lige pludselig var en der tog en ordentlig luns af mit slør :hug:

Men nu ved jeg jo at traditionen findes, er da egentlig rart nok at være forberedt på ;) Ellers tror jeg da jeg ville få mig et chok!!!

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sløret er blevet revet til alle de bryllupper vi har været til, men jeg ved at når min veninde skal giftes her til sommer tager hun det af fordi hun ikke vil.

Om det er vandalisme ved jeg ikke. Selv har jeg gemt alle stumperne og regner med at sy dem i mit underskørt og det kender jeg flere der har gjort (om det er en mystisk lokal vestjysk skik, ved jeg ikke...)Men det burde da gøre man havde en masse held med sig :)

Som et input til det med at arve vil jeg lige sige at min mor gemte sit, ikke fordi hun ville give sine børn det, men fordi hun ikke kunne nænne at rive det (hun har så vidt jeg ved haft et lykkeligt ægteskab aligevel)

Pointen er at det er uanvendeligt i dag. Til trods for at det er opbevaret efter alle kunstens regler er det gulnet, måske har det været for billigt, hvad ved jeg, og desuden er det jo ikke 'brudetyl' som vi kender det i dag. Jeg ville aldrig have brugt det.

Men det vigtigste er jo at gøre hvad man føler er rigtigt. Mit får turen, for det er ligesom en del af pakken - synes jeg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer