Guest Unnita

Unna & Livan - 05.06.2010

394 indlæg i dette emne

:balloons::( Så fik du også ret!! Lyder som om, du også har haft en dejlig og hyggelig dag :rolleyes:

Så behøver vi jo ikke poltre hinanden, eller? :grin2:

Tænkte godt nok på dig mange gange i går, især pga regnen.. øv! Men godt, at der ikke var arrangeret nogle udendørsaktiviteter.. altså ud over togplanerne :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op jeg synes det går stærkt i de her dage, men der er jo heller ikke mange dage tilbage.

I dag har jeg fået købt det sidste jeg mangler til dekoration af bryllupskagen, papir til kirkehæfter, printerpatroner og lidt til toiletkurvene.

Jeg har også fået købt ind til at lave kagefyld til prøvesmagning.

Efter arbejde regner jeg med at skulle have en gang prøvesolspray, bare lige for at se hvordan det ser ud på lørdag hvis jeg får det i dag.

I morgen skal jeg have bagt lagkagebundene og vi skal have besluttet os for fyldet til kagen.

Og fredag skal jeg med min mor ned og hente hendes kjole og så skal jeg have købt stof til et sjal til mig egen kjole og nogle strømper. Og så skal der laves en endelig indkøbsseddel til vores Tysklandstur på lørdag.

0

Del dette indlæg

Prøver lige at skabe lidt overblik ved at opdatere huskesedlen - hvad er lav og hvad skal laves i morgen?

Kun 17 dage til nu - det er altså VIIIIIIIIIIIIILDT!!!!!!! :rolleyes::balloons::(

Tidligere på ugen har jeg fået bestilt brudebuketten og brystbuketter til manden og til min far. Den kommer til at ligne nr. 1 i #344 lidt - bare med lidt mere grønt og lidt mindre stjerneformet i det....men de samme blomster: lilla orkideer og hvide callaer der er lidt lilla indeni. Brystbuketterne bliver callaer.

Jeg har også fået snakket med organisten og vi kunne uden problemer få vores musikønsker til indgang og udgang :)

Det bliver Jesus Bleibet Meine Freude af Bach til indgang og Thine Be The Glory af Händel til udgang :cheerleader3:

Så har jeg fundet repertoirelister fra forskellige DJs på nettet og ud fra dette sammensat den playliste vi gerne vil have og er så igang med at kopiere CDer over på computeren. Alle vores CDer er ude af skabet og ligger ud over hele spisebordet....hehehe....et farligt rod, men jeg er forhåbentlig snart færdig.

I dag har jeg købt håndsæbe til toiletterne på feststedet, nogle småting til toiletkasser, organza til oppyntning i festlokalet (25 meter - har 10 i forvejen), nye printerpatroner og papir til kirkehæfterne.

Jeg har også fået købt ind til kagebundene og til prøvesmagning af forskelligt fyld.

Og jeg har fået købt sugarpaste, flowerpaste og gul pastafarve til dekoration af kagerne.

Og så har jeg fået lavet 7 forskellige slags kagecreme som nu står i køleskabet og er klar til prøvesmagning i morgen:

- Alm. toblerone

- Hvid toblerone

- Vanille med chokoladestykker

- Jordbær/rabarber

- Skovbær

- Brombær

- Blåbær

I morgen skal jeg have bagt kagebundene, og vi skal finde den rigtige kombination af fyld.

Jeg skal også være færdig med at kopiere CDer og finde ud af hvad vi så mangler af musik.

Og så skal kirkehæfterne gøres klar til print.

0

Del dette indlæg

Kagebagning.....og -smagning :(

Så var det store bagedag i går. Jeg fik bagt 8 bruge lagkagebunde - 4 forskellige størrelser, 2 i hver størrelse.

Og jeg fik også bagt marengsbunde i de fire forskellige størrelser. (32-28-24-20 cm)

Og så var det vi holdt store smagsprøve dag på kagefyld.

Blåbær, brombær og vanille med chokoladestykker blev hurtigt udelukket - det var bare ikke de bedste.

Valget stod så mellem de sidste fire, og vi fandt ud af at de bedste kombinationer var enten:

Toblerone - skovbær eller Hvid toblerone - jordbær/rabarber. Skovbærcremen blev dog nemt for gennemtrængende, så valget faldt på den anden kombination, som så bliver den endelige :cheerleader3:

I dag var vi også nede for at hente min mors kjole - troede vi. Men da hun fik den på med den rigtige BH under, viste det sig at den skulle lægges lidt mere ind ved brystet. Så hun kan hente den næste fredag.

Vi fandt også en stofforretning og ledte efter stof til en stola til mig, men lilla er jo mange ting, og når man står der og skal vælge og ikke har kjolen med, så er det pludselig lidt svært at huske den rigtige farve. Så vi blev enige om, at når vi har hentet min kjole næste torsdag, så får min mor boleroen til kjolen med når hun skal hente sin egen på fredag (jeg skal arbejde hele dagen så jeg kan ikke komme med), og så må hun ind og se om hun kan finde noget organza eller lignende i den rigtige farve. Det kan selvfølgelig også være at vi finder en stofforretning i Vejle og kan købe noget der når vi har kjolen med torsdag. Det må vi lige se på.

I morgen går turen til Tyskland. Det bliver godt nok kun mig og mine forældre der skal afsted hvilket jeg egentlig var lidt skuffet over. Det viser sig at handyret skal hjælpe en kammerat med et eller andet...men han siger så at han tror der er ugler i mosen og at det måske er hans PA der skal løbe af stablen, og så er det jo faktisk OK og ikke noget jeg kan tillade mig at være muggen over. Han har nemlig ikke kunnet få at vide helt nøjagtigt hvad det er hans kammerat skal have hjælp til. Og jeg vil da næsten håbe for ham at de har fået stablet et eller andet på benene.

I onsdags tænkte jeg at jeg ville have en gang prøve sol-spray i solcenteret i storcenteret, som var det eneste sted jeg umiddelbart havde kunnet finde, hvor de har den slags her i Kolding. Men da jeg så kom derop efter arbejde, så er kabinen selvfølgelig ude af drift. ØV!! Men en efterlysning herinde er jo altid godt, for zillaer ved mange ting, og jeg er nu blevet anbefalet en klinik her i Kolding hvor de også har den slags....så jeg skal på tirsdag have bestilt en tid, så jeg kan blive lidt brun og lækker til dagen, for sommervejret som vi har i disse dage varer jo åbenbart ikke ved. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har jeg lige siddet og skimmet det meste af din tråd igennem, da jeg var lidt interesseret i dine bryllupskage-erfaringer. Og jeg kan se at jeg stort set ikke har misset noget, siden jeg selv blev aktiv på BK - og alligevel har jeg aldrig fået skrevet et indlæg i din tråd!!! Tsk Tsk! Nå, men det kommer så nu :D

Jeg skal nemlig også til at bage bunde og have prøvesmagning i morgen. Den kvarte kage du frøs - var den hel fin, da du tog den op igen? Jeg er stadig lidt skeptisk om jeg tør fryse - tror også jeg skal lave en tester inden :(

0

Del dette indlæg

Nu har jeg lige siddet og skimmet det meste af din tråd igennem, da jeg var lidt interesseret i dine bryllupskage-erfaringer. Og jeg kan se at jeg stort set ikke har misset noget, siden jeg selv blev aktiv på BK - og alligevel har jeg aldrig fået skrevet et indlæg i din tråd!!! Tsk Tsk! Nå, men det kommer så nu :D

Jeg skal nemlig også til at bage bunde og have prøvesmagning i morgen. Den kvarte kage du frøs - var den hel fin, da du tog den op igen? Jeg er stadig lidt skeptisk om jeg tør fryse - tror også jeg skal lave en tester inden :(

Den kvarte kage jeg frøs var helt fin da den kom op af fryseren igen. Man kunne slet ikke smage eller se forskel. Cremen var ikke splattet ud eller noget, og der var heller ikke noget i vejen med overtrækket. Intet mærkeligt. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du har tænkt dig at jeres kage skal lægges sammen og overtrækkes med - men hvis den skal overtrækkes med sugarpaste så er det i hvert fald ikke noget problem. Hvis der derimod skal marcipan på, så ved jeg ikke hvordan den reagerer. Men det er da en super god idé at lave en prøve og fryse den ned - så kan du jo altid se hvordan den ser ud når den kommer ud igen.

0

Del dette indlæg

Så har vi været på Tysklands-tur:

Resultatet (som nu står i mine forældres garage) blev:

8 kasser øl

8 kasser blandet sodavand (2 cola, 1 cola light, 1 appelsin, 2 sprite, 1 lemon, 1 dansk vand)

3 kasser rekorderlig cider

1 flaske cognac

1 flaske baileys (vi har også en flaske herhjemme)

1 flaske whiskey (vi har også en flaske i forvejen)

2 flasker rom

1 flaske vodka

1 flaske cuba caramel

1 flaske cuba lemon&lime

1 flaske cuba isbjørn

Vi har desuden også en flaske gin og nogle dåser tonic i forvejen)

guldkarameller og quality street

Ud over dette har mine forældre købt:

18 flasker velkomstdrink

30 flasker hvidvin

48 flasker rødvin

8 flasker dessertvin

Så nu skulle vi være godt kørende hvad drikkevarerne angår. Jeg skal selvfølgelig nok lave en update på hvor meget der så er blevet drukket efter festen. Tænker at der må være mange andre der ligesom jeg selv har været, er meget i tvivl omkring mængden af drikkevarer....

0

Del dette indlæg

Puh kun 12 dage igen....og i går lavede vi faktisk slet ikke noget bryllupsrelateret!!!!

I dag skal musikken så på plads - sidder lige og kopierer de sidste CDer over på computeren nu. Og så skal kirkehæfterne og menuhæfterne laves færdig så de lige er klar til at printe ud, folde og binde sammen i morgen.

Og jeg skal også lige finde ud af hvad der skal i toiletkurvene.

Mændenes:

Deo

Panodil

Tyggegummi/frisk mund pastiller

Plaster

Fnugrulle

Damernes:

Deo

Hårlak

Bind

Tampax

Trusseindlæg

Panodil

Tyggegummi/frisk mund pastiller

Plaster

Lipgloss

Andre forslag??? De kurve jeg har er ikke ret store, så der skal ikke meget til for at det ser ud af meget. Jeg tror også jeg bliver nødt til at stille bind, tampax mv. ved siden af til damerne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Andre forslag.. åh jeg lister lige op, hvad vi har i vores (hvad jeg kan huske) så kan du jo se, om du kan få ideer..

Vi har dog lavet en fælles, som kommer til at stå på det lille bord i garderoben, hvor der også er toiletter:

Deospray - en neutral fra Sanex, som alle kan bruge

Hårspray

Plaster - ha ha.. vi har købt børneplaster! Handyrets vilje!

Sykit - med saks, nåle, knapper, forskellig farvet tråd m.v. og ekstra sikkerhedsnåle

Skocreme og skosvamp

Bind - med og uden flyvelse (vinger)

Snørrebånd i brun og sort og hele 3 længder (hurra for Tiger!)

Sudoku og 3 blyanter med viskelæder i enden

Tyggegummi - to slags

Hovedpinepiller - Pinex og Ipren

og så skal vi lige have købt det nye Anders And om torsdagen inden vi afleverer på kroen..

og det kan LIGE være i kurven uden det er alt for proppet :(

0

Del dette indlæg

Hmmmm.....jeg synes alting tager længere tid end jeg lige regner med....tsk tsk.....

Nå, men nu bliver jeg simpelthen nødt til at lave en huskeseddel til mig selv, så jeg ikke lige pludselig glemmer et eller andet vigtigt:

Onsdag d. 26/5:

- Arbejde (skal det nu også være nødvendigt!!!! hehehe) heldigvis er det ikke så længe

- Printe og samle kirkehæfter

- Købe lys

- Færdiggøre bordkort/gaveæsker

- Lave huskeliste til samtale med kogekonen

- Skrive til udenbys gæster vedr. overnatning

- Sy corsage til

Torsdag d. 27/5:

- Hente kjole

- Printe og samle menuhæfter

- Printe og samle CD-omslag til gæsterne

- Købe strømper

- Kigge efter stof til sjal (ellers køber min mor fredag)

- Kuglepen til gæstebog

- Kontakt kogekonen

Fredag d. 28/5:

- Arbejde (nu igen!!!! og denne gang hele dagen :biggrin: )

- Lave bordplan færdig

Lørdag d. 29/5:

- Lave kagedekoration

- Dekorere lys

- Dekorere vaser

- Skrive tale + velkomsttale

- Huskeliste til toastmaster

- Prøveborddækning

Søndag d. 30/5:

- Gøre hovedrent hjemme

- Ordne have

- Koordinere transport

Mandag d. 31/5:

- Arbejde - sidste gang inden brylluppet :thumbsupsmileyanim:

- Lave indkøbslister + huskelister til hjælpere + os selv

- Dekorere båthorn

- Sy blomster på organzastrimler

Tirsdag d. 1/6:

- Købe det sidste ind

- Pakke ned til forsamlingshus

Onsdag d. 2/6:

- Solpray kl. 11.00

- Køb makeup + andre småting

Torsdag d. 3/6:

- Lave fyld til bryllupskager

- Lægge bryllupskager sammen

- Hente udenlandske gæster i lufthavnen

Fredag d. 4/6:

- Købe blomster

- Pynte forsamlingshus fra kl. 16

- Overtrække og dekorere bryllupskager

- Hente veninde ved toget

- Gennemgå de sidste detaljer med toastmaster

Lørdag d. 5/6:Hente blomster

Pynte kirke

Hente veninde ved toget ca. 11.00

Frisør 12.30

Negle - samtidig (veninde)

Hvad er det så jeg mangler????

0

Del dette indlæg

Puha er altså nødt til at sige, at jeg er glad for, at jeg har fået ordnet de fleste ting, for jeg bliver da helt forpustet af at læse alt det, som du skal! Er næsten ked af, at jeg ikke har overskud til at komme og hjælpe dig, men ved du hvad, jeg skal noget næste lørdag, som skal forberedes :biggrin:

Men du skal nok nå det! Prøv, om du kan huske at nyde det, for tiden går stærkt og pludselig er det lørdag!

Falder dog over et af punkterne.... søndag den 30.. gøre rent i hjemmet... har du kigget i vores tidsplan? Der står nemlig det samme! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Puha er altså nødt til at sige, at jeg er glad for, at jeg har fået ordnet de fleste ting, for jeg bliver da helt forpustet af at læse alt det, som du skal! Er næsten ked af, at jeg ikke har overskud til at komme og hjælpe dig, men ved du hvad, jeg skal noget næste lørdag, som skal forberedes :balloons:

Men du skal nok nå det! Prøv, om du kan huske at nyde det, for tiden går stærkt og pludselig er det lørdag!

Falder dog over et af punkterne.... søndag den 30.. gøre rent i hjemmet... har du kigget i vores tidsplan? Der står nemlig det samme! :thumbsupsmileyanim:

Altså det skal du da sandelig ikke blive forpustet over - for det gør jeg ikke. Jeg har slet ingen stress på og synes jeg har god tid til at nusse med de sidste detaljer GP

Hvad er mon det du skal næste lørdag som skal forberedes???? det lyder altså spændende......det synes jeg da ikke at jeg har hørt noget om (meget ironisk smiley!!!) :blink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære Unna!

Nu har du ikke været herinde en uges tid og jeg er sikker på, at grunden er travlhed!

Jeg håber, at du har nået, hvad du skulle og at du er klar til vores store store dag i morgen. Jeg håber I får en super fantastisk dag, som jeg glæder mig til at høre mere om :o

På forhånd: TILLYKKE med brylluppet og velsignelsen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer