Guest Pixie07

Invitationer

23 posts in this topic

Annonce ♥

2 måneder før, men det hørte vi også for fra alle, at det var lige sent nok. Jeg ville sige tre måneder og så har de fået datoen af vide inden.

Regner med at der skal være SU 2 måneder før så det er i hvert fald også for sent for os.

Er der ikke andre der vil fortælle hvornår de har sendt deres ud?

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Mener hovedreglen hedder 3 måneder, men da vi holder bryllup i august 2010 (ferieperiode), så sender vi dem ud omkring februar, og så er der S.U. 2 månder før, grundet forberedelser ved feststedet.

Regner også med at sende STD kort ud inden længe, så bør været dækket ind :thumbsupsmileyanim:

0

Vi regner med at sende ud allerede i november, da jeg har familie i både USA og Spanien. SU bliver nok omkring 1. marts, men skal lige høre med feststedet, hvornår de skal vide det endelige antal - vil gerne have lidt tid inden, da der nok desværre er nogle, der ikke kan finde ud af at svare...suk...

0

vi havde jo hemmeligholdt vores bryllupsplaner for hans familie og alle vores venner, så derfor valgte vi, at sende invitationerne ud et ½ år før brylluppet, så folk fik det af vide, da de modtog deres invitationer, og fordi vi holder vores bryllup er på lørdag altså d. 22 august, så tænkte vi, at vi nok skulle være i god tid, så folk ikke ville bruge weekenden på ferie eller lignende

0

Annonce ♥

Vi sender lige efter nytår - nok så de er fremme ca 5. januar, altså 5 måneder før.

Det er i god tid, men jeg vil gerne have dem tidligt ud, da vi ikke sender STD-kort. Havde vi gjort det, havde jeg nok trukket det 1½ mdrs tid.

Svarfristen bliver nok 1-1½ mdr før dato.

0

Nu spørger jeg nok dumt, men hvad er STD-kort? :biggrin:

Det er slet ikke noget dumt spørgsmål - hvor skulle man også vide det fra?

Det står for "Save The Date" - altså en slags for-invitation. På dansk bruger vi nok mest termen "Reserver Datoen" :cheerleader3:

Nå okay, så blev jeg så klog :thumbsupsmileyanim: Tak for svaret :balloons:

0

Vi sendte vores ud i starten af maj og har lige haft S.U. d. 10. august, mens vielsen står 26. september - det har vidst sig at være meget passende, vi har fået meget få afbud.

Man skal huske at tage højde for sommerferien, hvis man holder bryllup under eller lige efter den store ferieperiode, men ellers vil jeg sige senest 3-4 måneder inden datoen.

0

Annonce ♥

Vi sendte indbydelser ud i maj.

Brylluppet (eller rettere velsignelsen) er til oktober, men da det er midt i efterårsferieperioden valgte vi at være tidligt ude, så folk kunne tage højde for evt. ferie.

Vi har S.U. 1. september.

Dog har folk vidst siden vi blev viet sidste år, at vi skulle i kirke på vores 1 års bryllupsdag, så der er ingen overraskelse i det. :cheerleader3:

(Har da heller ingen afbud fået so far)

0

Vi holdt bryllup og barnedåb i et (d. 1/11-08), og sendte indbydelserne ud så snart vores søn var født (d. 10/6-08). men langt de fleste var også klar over at vi ville holde barnedåb den dag (brylluppet var en hemmelighed frem til inbydelserne blev sendt afsted.).

0

Nu spørger jeg nok dumt, men hvad er STD-kort? :thumbsupsmileyanim:

Det er slet ikke noget dumt spørgsmål - hvor skulle man også vide det fra?

Det står for "Save The Date" - altså en slags for-invitation. På dansk bruger vi nok mest termen "Reserver Datoen" :cheerleader3:

Nå okay, så blev jeg så klog :cheerleader3: Tak for svaret :)

ok der ble jeg også kloger :) viste heller ikke hvad det stod for og havde også tænkt mig at spørge.

Marianne

0

Annonce ♥

Vi sender STD kort ud med Juleposten ca. 1 december 09 :P

Selve indbydelserne bliver sendt ud i Feb. mdr pga vi skal have brylluppet den 1ste lørdag i skolesommerferien.

Vi vil have SU 1 juni. 10

MizzT

0