E&T

...

138 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Mine forældre har lige lovet os at de vil betale for serveringspersonalet!

Jeg havde slet ikke regnet med at de ville hjælpe så meget (økonomisk) til brylluppet! Jeg er meget positivt overasket...

Og så har min mormor tilkendegivet at hun vil give os et møbel (efter vores eget valg) til op mod 5000 kr i bryllupsgave... Nogle gode idéer til hvad vi kunne ønske os? Jeg tænkte umiddelbart på enten et chartol eller læne- eller nye spisestole... :biggrin:

VILDT - hvor fedt!

vi ville nok ønske os tilskud til ny sofa eller brusekabine... lidt kedeligt, men det er hvad vi mangler... (gerne vil forny)

0

Del dette indlæg

Så har vi fået prøvelsesattesten tilbage..... :cheerleader3: Skønt at det er på plads uden fejl og senden frem og tilbage... Jeg har nogle meget specielle navne så havde forberedt mig selv på de normalt obligatoriske stavefejl og efterfølgende kaos af telefonopkald og post... Men det gled bare helt perfekt... :heart:

Jeg har også fået lavet mine sukkerknalder til kaffen.... Havde egentlig ikke tænkt mig at lave et helt kilo, men sad og så Deadline og var lige pludselig færdig med dem alle... Det er nu meget hyggeligt med den slags idiotsikret sysleri... :cheerleader3: Lige et billede... Jeg lagde dem i lag med køkkenrulle imellem da jeg ellers ikke var helt sikker på hvordan de skulle klare transporten...

post-40384-1271242638.jpg

super fine sukker.. vi har rørsukkerknaller, ved ikke om jeg syntes det er for meget/bliver pænt. hvor har du købt hjerterne? det er længe siden jeg har set dem..

og fin topfigur :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

post-40384-1271319232.jpgpost-40384-1271319252.jpgpost-40384-1271319258.jpgpost-40384-1271319263.jpg

Så har jeg (næsten) bestemt mig for én entydig eneste frisure.... ;) Jeg er gået lidt væk fra den ellers meget populære fletning, og har i stedet bestemt mig for en hårlok rundt om en klassisk ballerinaknold... Synes det giver et mere enkelt og "klart"udtryk... Især når sløret kommer til, bliver de mere komplicerede opsætninger let for rodede efter min smag.... Det sidste billede var min oprindelige inspiration, men da jeg har ret langt hår må der nødvendigvis være lidt "bedre hold" i knolden... ;)

Prøv at se på Hair Comes The Bride hvis du ikke allerede har gjort det..

Dejligt at se der er andre, der skal have "højt hår" :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Sikke mange søde ideer, du har gang i. Fine blondekuverter, synes det sidste med det grønne indlægspapir ligner at det er lavet af sådan noget, man lægger mellem tallerkner - kan ikke huske hvad det hedder - men det kan måske hjælpe dig til steder, du kan kigge efter det...?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik forloveren/toastmasteren sin gave... En kurv til en hyggeaften med kæresten... Den indeholdt en sæson af Lost (en laaaaang hyggeaften;)), chips, slik, chokolade, guarana og sodavand....

Brudepigernes lille gave mangler jeg stadig at få helt på plads, men den afslører jeg ikke herinde, - de lurer nemlig med... ;)

Hej Katie..

Ej, det er da en super ide.. Vi har også snakket om at forloveren og brudepigerne skal have gaver.. Det er da en rigtig god måde at gøre det på. :thumbsupsmileyanim:

Håber jeg må hugge ideen?

0

Del dette indlæg

Så fik forloveren/toastmasteren sin gave... En kurv til en hyggeaften med kæresten... Den indeholdt en sæson af Lost (en laaaaang hyggeaften;)), chips, slik, chokolade, guarana og sodavand....

Brudepigernes lille gave mangler jeg stadig at få helt på plads, men den afslører jeg ikke herinde, - de lurer nemlig med... ;)

Hej Katie..

Ej, det er da en super ide.. Vi har også snakket om at forloveren og brudepigerne skal have gaver.. Det er da en rigtig god måde at gøre det på. :thumbsupsmileyanim:

Håber jeg må hugge ideen?

0

Del dette indlæg

sikke en øv historie med passene.. de penge kunne sikkert have fundet mere spændende veje at gå på jeres bryllupsrejse!

sød ide med bestmann kurven..

jeg tror vores bestmann/toastmaster får en rigtig god cognac (den slags går han op i) og måske Bio-billetter, så er der lidt han kan dele med kæresten!

min veninde der ikke er brudepige, men har hjulpet en del, er gavekoordinator, og skal hjem til hende og klæde mig på, lave make-up osv. får nogen af de er krus/lille kande hun samler på fra greengate, og en invitation til Brunch på min matrikel, og hvad jeg nu mere kan finde på af lækre ting inden da!

og vildt sød ide med at lave værelserne istand med håndklæder sæber vand osv!

vi har så 15 værelser på et sted vi skal holde festen! tror det bliver lidt af en udskrivning hvis jeg skulle gøre det - men ideen ÆÆlsker jeg!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Eksprespas på 1 dag??

Jeg var på borgerservice i torsdag og fik at vide, at hvis jeg kom mandag burde det kunne nå at være klar fredag - hvis jeg var heldig.. Hvorfor fik jeg ikke samme besked?? *surmule*

Nå, men står lidt i samme situation, men har heldigvis fået meldt videre til svigerfar og konen, der vil give os en bryllupsrejse i gave, at de skal bestille i mit gamle navn og uden mellemnavn, da jeg har fået mellemnavnet efter jeg fik passet.

Men hvad med at bestille nyt pas og få et midlertidigt pas? I skal bare sikre jer, at lufthavnene vil godkende. Jeg fik at vide, at lufthavnene - især i udlandet og især uden for europa, er meget mere modtagelige for pasforlængelser end for midlertidige pas - men det kan I jo ikke rigtigt bruge til noget.

Håber I finder en god løsning :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Synes det lyder rigtig godt med en masse underholdning til børnene. Og synes det er rigtig godt at der er så meget forskelligt, så lige meget hvilken aldersgruppe man er i er der masser af underholdning hele aftenen :cheerleader3: tror ikke du har glemt noget

0

Del dette indlæg

Lækre sandaler! Og et godt alternativ til dine flotte brudesko, hvis - når det nu bliver høj solskin. Uanset bliver det nu nok rart at kunne skifte sko undervejs :cheerleader3:

Det bliver så spændende med din kjole, glæder mig til at se dig i den!

Redigeret af pilgrim
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihh hvor bliver det spændende at komme i gang med din brudekjole :cheerleader3: Det er en fantastisk følelse endelig at stå i DEN :) og den bliver helt sikkert meget smuk!

De er super cool dine nye guldsandaler!! Jeg er lidt misundelig... Måske vi deler skosmag ;)

0

Del dette indlæg

Ja det er da irriterende.....men når man læser rundtomkring lader det til at det er ret almindeligt at folk ikke får meldt tilbage. Måske man skulle sende husk S.U-datoen kort ud efter invitationerne i stedet for save-the-date-kort???

Lækre sko...både brudeskoene og sandalerne :thumbsupsmileyanim: (jeg bliver nok desværre nødt til at vælge en lidt mere jordnær højde hvis jeg skal kunne holde balancen)

0

Del dette indlæg

Tak for hilsnerne! Jeg er også sikker på at det nok skal blive en helt fantastisk ferie… :heart:

Vi ankommer i JFK Airport den 1. juli, og er hjemme igen den 20… På den måde kan vi forhåbentlig bevare stemningen fra brylluppet og samtidig undgå stress og jag med at skulle pakke kufferter før selve brylluppet... Til selve vores bryllupsnat, og måske natten efter, vil mine forældre reservere et værelse på en hyggelig kro i nærheden af stedet hvor festen skal foregå...

Hotellet vi skal bo på i New York ligger i Long Island City, Queens, mindre et kvarter med gang og subway fra Times Square…

Vi er begge mest til storbysferier, og selvom min kæreste har været i USA et par gange, har ingen af os været i New York… Er der nogen der har idéer til hvad man kunne lave i New York ud over den mest åbenlyse sightseeing og hotelhygge?

Hej Ekatarina

Først og fremmest, i kommer ikke til at fortryde at i tager til New York - det er et MUST i USA, har selv været der flere gange, og der er stadig ting jeg ikke har set, så 3 uger er rigtig godt.

Et rigtig godt tip til New York er at i køber Lonely Planet Guiden fra New York - det hele står godt nok på engelsk, men det giver altså nogle uundværlige tips til nogle oplevelser man normalt ikke lige finder f.eks. en guidet tur i central park hvor man kommer forbi de mest berømte film locations - det sjovt :-)

Derudover er det en god ide at købe et såkaldt City Pass hjemmefra - der er rigtig mange penge at spare på oplevelser, og mange steder er der en city pass kø, så du slipper for at stå i lang kø for billetter, men kan oftest gå direkte ind.

Hvis du bare googler city pass new york kan du finde mere info. Og lidt om oplevelserne, hvor skal vi dog starte, men her er nogle af de fede ting vi satte af da vi var afsted (jeg har undladt de helt oplagte som Empire State Building, og Frihedsgudinden osv.)

Sejltur hele vejen rundt om Manhatten - tager ca. 3 timer, men guiden er virkelig underholdende

Grand Central Station - gå ned i deres spiseafdeling, de har nogle ret gode steder, især Juniors - laver fantastiske burgers og cheese cakes :)

New York Museum of Natural History - her er både dinosaur skeletter, naturvidenskab, vildt flotte udstoppede dyr i flotte omgivelser, det er næsten som at stå der selv, og nåja, de har en blåhval i 1:1 i deres loft

Rundtur i UN bygningen (man skal bestille tid i forvejen)

Bronx Zoo - er noget større end Zoologisk have i DK

Tag turen ud til Ellis Island - se hvad bl.a. danske immigranter havde med over

Kan i lide chokolade, så er Hershey's chokolade på Times Square et MUST!

Bestil billetter til en musical på Broadway - det kan godt være lidt dyrt for de gode pladser, men det er VIRKELIG det værd! Bestil i god tid

Rundtur i Central Park med guide, parken er ENORM, så forvent ikke at se hele parken

Besøg Cold Stone Creamery på Times Square - de laver verdens bedste is (er også kommet i DK, men i US er det bare noget bedre)

Tag ud til Coney Island den 4. juli og oplev Nathans hot dog konkurrencen - de dyster om hvem der kan spise flest hotdogs på 12-13 minutter

Se fyrværkeri fra Macys den 4. juli fra hudson floden - MUST SEE

Brooklyn Bothanical Garden - en overset perle vil jeg mene, men virkelig et smukt sted og dejlig afslappende

New York Aquarium (ligger også på Coney Island)

Et sidste tip er at forsøge at planlægge noget af turen hjemmefra og bestil tider til det i kan, så i slipper for at bruge tid på det derovre.

Håber i kan bruge noget af det - og rigtig god tur :-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer