Stikan

Briller eller kontaktlinser?

11 indlæg i dette emne

:fløjt:Jeg bruger briller men ved ikke om det er pænt...

Tænker at jeg måske kan bruge kontaktlinser på selve dagen, men skal nok øve mig et par uger i forvejen ;)

Mine øjne klør meget, er tørre og løber i vand (hmm... tørt vand?) så jeg bruger sjældent makeup da jeg får det gnedet rundt i hele hovedet efter ret kort tid. Bliver det værre med kontaktlinser?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:fløjt:Jeg bruger briller men ved ikke om det er pænt...

Tænker at jeg måske kan bruge kontaktlinser på selve dagen, men skal nok øve mig et par uger i forvejen ;)

Mine øjne klør meget, er tørre og løber i vand (hmm... tørt vand?) så jeg bruger sjældent makeup da jeg får det gnedet rundt i hele hovedet efter ret kort tid. Bliver det værre med kontaktlinser?

Ja øvelse skal der til. Tal med en optiker, der findes så mange forskellige linser efterhånden. Nogen er mere udtørrende end andre!

Held og lykke med det!

0

Del dette indlæg

Jeg bruger selv kontaktlinser og det tog mig et halvt års tid, før jeg fandt de helt rigtige til mine øjne.

Så en uge før vil jeg slet ikke anbefale. Mine første linser var fantastiske indtil de havde været i øjnene i mere 8 timer, så blev de tørre og så kan du selv regne ud hvad tørre øjne i forvejen siger til det.

Derudover kræver det en del øvelse at putte en finger i øjet på selv. De første mange gange, bliver øjet ildrødt af alle forsøgene.

Hvis jeg var i dine sko, ville jeg gøre op med mig selv, om kontaktlinser var noget jeg kunne få glæde af ud over brylluppet. Hvis du mener det er det, så er det bare at kontakte en god optikker... Hellere før end siden.

Og super vigtigt lad dig ikke lokke af det billigste tilbud - det gjorde jeg og er nu endt med en meget dyrere løsning for at det passer til mine øjne og mine vaner.

Håber du blev lidt klogere

Tina

0

Del dette indlæg

Hvis du gerne vil begynde at gå med kontaktlinser:

Kom i gang så hurtig som muligt! Øvelse gør mester! Jeg er så heldig at mine øjne er total ligeglade, jeg bruger de billigste linser der kan købes (tror jeg :S), men noget tyder på du ikke er så heldig.. :)

Hvis du kun vil have linser på til brylluppet:

Overvej om du "vil ligne en anden/ikke ligne dig selv" - tænk på at din familie og venner jo er vant til at se dig med briller - og man skal altså vænne sig til når nogen enten starter eller stopper med at bruge briller. Jeg synes briller kan være ligeså flot som ingen briller, de kan sagtens betragtes som et smykke. (- personligt har jeg en kæreste der ville ønske jeg havde mine briller på hver dag!)

Synes bare lige det var en tanke du bør overveje...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En anden ting du også bør tage med i dine overvejelser:

Nu ved jeg ikke hvor længe du har brugt briller, men mange brillebrugere, der har brugt briller i årevis har 'brilleøjne' - altså, øjnene ser meget trætte ud, så snart brillerne kommer af - og det kan tage rigtig lang tid at komme over.

Og så til min erfaring:

Jeg bruger både briller og linser (ikke samtidig). Det begyndte jeg med allerede i 2000, men havde så en lang periode, hvor jeg udelukkende brugte briller. Så blev det til udelukkende linser og så igen til en mellemting. Op til vores bryllup i 2007 besluttede jeg mig for at prøve den type linser, der kan blive siddende i om natten (men der skal øjnene vist nok være lidt hærdede for at holde til dem), for jeg ville være rigtig ked af at skulle bøvle med linser lige præcis den aften, og jeg er stæreblind uden. De virkede rigtig godt for mig, og jeg blev så glad for dem, at jeg brugte dem et helt år efter brylluppet. Jeg fravalgte meget hurtigt at have briller på på min store dag, for styrken i dem gør mine øjne meget små, og det er oftest muligt at se hvad der er bag mig gennem glassene, hvor mit ansigt burde være (giver det mening???). Det ville jeg ikke have på mine billeder, og da jeg lige så ofte brugte briller og linser 50/50 ville der ikke være nogen af delene der ville virke 'akavet' på familie og venner.

0

Del dette indlæg

Man kan få nogle specielle linser der indeholder mere vand netop til folk, der har tendens til tørre øjne!

Jeg bruger selv linser og det tog ikke mig mere end 4 dages tid at vænne mig til dem, men det er jo forskelligt hvor følsomme øjne man har (mine blev f.eks. aldrig røde af det).

Jeg vil også sige når du aldrig har brugt kontaktlinser før skal du lige tænke en ekstra gang over det - folk kender dig jo med briller og jeg synes man skal passe på ikke at blive en anden bare fordi man skal giftes. Med det sagt vil jeg sige at du jo sagtens kan starte med at bruge kontaktlinser nu og så når folk også at vænne sig til at se dig uden briller og hey så er det jo stadig dig der kommer ind i kirken :)

Flere ting man skal tænke over:

Kontaktlinserne kan godt tørre lidt ud og derfor irritere øjnene og hvis dine øjne i forvejen tit løber i vand kan det blive endnu værre, hvis man har en dårlig linse dag. Det er heller ikke så fedt at skulle skifte linser når man er i fuld makeup da man let får fjernet noget af det undervejs.

Til gengæld får man ikke trykket noget ind på næsen hver gang folk skal give en et kram :) og dine øjne er lettere at se.

Brillerne kan som en af de andre har nævnt være et smykke i sig selv! Du er vant til at have dem på og de kan tages af og på som man vil uden at ødelægge makeup.

Til gengæld skal du huske at der nemt kommer genskær i brillerne! Så HUSK HUSK HUSK tag hovedet lidt nedad når der tages billeder og så undgår du en stor hvid plet der hvor øjnene skulle være! Brillerne kan blive vippet af når krammene vælter ned over jer ;) og de kan blive trykket lidt ned på næsen.

Husk også at man oftest skal bruge mere makeup når man har briller på da de "stjæler" lidt af lyset og man derfor ikke kan se det liges kraftigt.

Held og lykke med det hele :)

0

Del dette indlæg

Jeg bruger også briller og har aldrig brugt kontaktlinser og min mand bruger også briller og kun kontaktlinser når han træner kampsport. Vi havde begge vores briller på til vores bryllup, det var helt naturligt for os og jeg ville føle det slet ikke var mig hvis jeg havde fået kontaktlinser kun til den lejlighed, og hertil kommer at familie og venner aldrig ser os med andet end briller. Det har ikke givet problemer med vores billeder - en god fotograf ved hvordan reflekser undgås.

Jeg tror du som andre skriver skal gøre op med dig selv om det kun er til den lejlighed du ønsker kontaktlinser og om det er værd at satse på med de ulemper det kan give hvis man ikke er vandt til det.

Vi har et vennepar det blev gift lidt før os og de bruger også begge briller men havde begge fået kontaktlinser til deres bryllup, ingen af os havde nogen sinde set dem uden briller før, og jeg må indrømme at det på mig virkede lidt underligt at de så på den store dag ikke havde briller på... Men sådan var deres valg

Held og lykke med det forestående bryllup, jeg håber du finder lige den løsning som du bliver glad for.

0

Del dette indlæg

Jeg har kun haft briller i små 1½ år, så folk har ikke helt vænnet sig til at se mig med briller endnu. Jeg har i hvert fald ikke selv - men ser selvfølgelig heller ikke så meget på mig selv som min kæreste ser på mig.

Tror jeg må spørge ham hvad han helst vil se mig med (og håber han ikke kommer med standardsvaret: det som du selv synes er pænest ;))

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også briller :) MEN jeg har også prøvet at vænne mig til kontaktlinser nu, fordi jeg ville undgå brillerne til brylluppet, med jeg kan ikke vænne mig til det.. og synes faktisk også jeg ligner en okkinok uden briller nu hvor jeg har set mig selv uden :p Så jeg beholder mine briller....

I kan se mig her med brillerne på, og har faktisk købt disse guld og cremefarvede Miu Miu briller, der kunne passe til kjolen og smykkerne :p

post-39686-1262879360.jpg

Redigeret af AmalieAmalie
0

Del dette indlæg

Hej!

Jeg synes, det må være helt op til den enkelte. Jeg bruger selv briller, men har tidligere haft kontaktlinser og skifter ind imellem lidt. Vær dog opmærksom på, at det godt kan tage tid at vænne sig til linserne både mht. irritation, øjne, der løber i vand samt selve fokusering, hvilket jo er liiiidt vigtigt den dag. Så prøv at tale med din optiker, få nogle prøvelinser og se, hvad du synes....

Tror selv, jeg vælger linserne den dag - tager det lidt, som det kommer!

;-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer