Sign in to follow this  
Followers 0
mille1981

Ideer til det blå...

46 posts in this topic

Jeg går og grubler lidt over hvad mit blå skal være... Jeg har søgt lidt inspiration i tråden omkring de 4 traditioner, og der er rigtig mange der skriver strømpebånd. Jeg har dog ikke tænkt mig at have strømpebånd på, så har I nogen andre ideer?

Jeg kan starte (samlet fra indlæggene i en anden tråd samt opdateret med ideer i denne tråd):

Sko

Dansestrop i kjolen

Hat

Sten i ringen

Undertøj

Sten på neglene

Hårnål med blå sten

Blåt broderi i kjolen, på undertøjet eller på et lommetørklæde

Broche med blå sten

Øreringen med blå sten

Neglelak på tæer eller fingre

Ankelkæde

Brudebuket - vedhæng til

Tiara

Charm

Initialer med blå similisten under skoen

Hjerte eller sløjfe syet ind i kjolen

Initialer syet ind i kjolen (på seperat stof, der bagefter sys i kjolen)

Selvsiddende strømpe med blå kant

Blå sten på kammen til sløret

Blå strømpebukser

Men hvad ellers? Vores farvetema er lyslilla, hvid og sølv, så jeg vil helst ikke have at det blå er alt for synligt...

Edited by mille1981
0

Annonce ♥

En diskret hårnål med en lille blå sten, eller få jeres initialer og dato broderet i kjolens foer med lyseblå

0

Jeg har en bekendt, der via symaskinen kan sy tekst i stof.. Så overvejer at sende mine bryllupstrusser til hende og få hende til at brodere en hilsen i blå til min kommende.. skal bare lige overveje, hvad der skal stå ;)

0

et hvidt lommetørklæde med en blå hæklet kant, udgør mit det blå :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Mit blå er en broche som jeg samtidig låner af min mor( hun gik med en halskæde da jeg var lille som passer til brochen, og den halskæde er noget af det jeg husker bedst).

Den broche er sølv med en blå sten og den skal side v min hofte og holde mit slør i løbet af dagen!!!

0

Jeg havde en lille blå ørestik i mit hul der sidder højt i øret :thumbsupsmileyanim:

Diskret men tydligt hvis folk kiggede ordentligt ;)

0

Tak for alle Jeres ideer, kom endelig med flere! Jeg opdaterer listen i første indlæg, så vi har dem samlet :thumbsupsmileyanim:

Jeg kom selv til at tænke på en ankelkæde. Fandt denne på ebay

post-39816-1263142853.jpg

0

Annonce ♥

det lyder måske lidt utraditionelt, men hvad med noget blåt på din brudebuket? Det kunne da være fedt og anderleds..

0

Har lige fundet lidt mere...

Tiara

post-39816-1263145689.jpg

Charm

post-39816-1263145701.jpg

0

Jeg påtænker, at få syet et blåt bånd fra min søns dåbstøj ind i foret på kjolen - eller noget i den stil :thumbsupsmileyanim:

0

Tak for alle Jeres ideer, kom endelig med flere! Jeg opdaterer listen i første indlæg, så vi har dem samlet :thumbsupsmileyanim:

Jeg kom selv til at tænke på en ankelkæde. Fandt denne på ebay

post-39816-1263142853.jpg

Det var da en voldsomt god ide!! Jeg har BØVLET med at finde på det blå.. det lånte.. og det gamle..

Men hvis jeg nu finder en flot kæde, så er der måske en, der har et blåt vedhæng... så er det lånte og måske også gamle på plads..

0

Annonce ♥

Jeg har købt et strømpebånd fra lilly hvor der syet det blå på,

jeg ville heller ikke hvade at det blå var synligt så derfor valgte jeg det.

0

jeg synes den med den blå strop i kjolen, så når brudevalsen skal danses, ser man set blå, ved at du har kjolen fastet på din finger, er en super sød ide :-)

0

Jeg har en bekendt, der via symaskinen kan sy tekst i stof.. Så overvejer at sende mine bryllupstrusser til hende og få hende til at brodere en hilsen i blå til min kommende.. skal bare lige overveje, hvad der skal stå ;)

Super fed ide :thumbsupsmileyanim:

Hvad tager hun får det?

Anne

0

Super fed ide :thumbsupsmileyanim:

Hvad tager hun får det?

Anne

Jeg tvivler på, at jeg skal give noget for det :) Men det vil tiden vise :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg var slet ikke typen til at have noget blåt på som var synligt - (og strømpebånd var heller ikke mig)....

Så jeg valgte at få syet en lille lyseblå sløjfe indenunder kjolen - lige under kanten så den kunne vises frem hvis nogle spurgte efter det blå!

Det var jo også en mulighed

Louise

0

Jeg ved heller ikke endnu hvad det blå skal være, men jeg ved at det ikke bliver mit strømpebånd :thumbsupsmileyanim:

Jeg har overvejet at få sat et lille smykkevedhæng på min brudebuket, dom vist på billedet - og det tænkte jeg så kunne være mit blå

post-40599-1263228642.jpg

0

Synes denne ide med at skrive sine initialer (eller andet, foreksempel hjerter) på skoenes bagside med blå similisten er super sød!

post-39594-1263232791.jpg

0

Annonce ♥

Denne variant er også sød

post-39594-1263233480.jpg

0

Jeg havde ikke så stort behov for at vise mine ben frem. Så jeg droppede det der lidt for (i mine øjne) brugte strømpebånd...

Nok også fordi jeg slet ikke havde strømper på! :cheerleader3:

Jeg havde selv lavet et lille hjerte i filt med et stykke tyl på og et lille smalt silkebånd. Jeg havde en lille knappenål med lyseblå "knop" i min syskuffe, som jeg så afkortede lidt.

Det havde ingen symbolsk betydning, andet end jeg selv havde lavet det :loveboard:

post-41396-1263679919.jpg

post-41396-1263680683.gif

0

Jeg går all in på det blå og regner både med blå brudekjole og "hat". Måske også sko hvis jeg ikke kan finde en i den helt rigtige mørke pink-nuance som matcher hatten.

Men der kommer heller ingen hvid kjole på mig...

0

Blå sko :cheerleader3:

post-36326-1263747560.jpg

Edited by Miss-Lena
0

Jeg går all in på det blå og regner både med blå brudekjole og "hat". Måske også sko hvis jeg ikke kan finde en i den helt rigtige mørke pink-nuance som matcher hatten.

Men der kommer heller ingen hvid kjole på mig...

Ej hvor det lyder fedt skal vi ikke se billeder????

0