FrkHelle

Amerikansk lotteri

18 indlæg i dette emne

Vi ville egentlig have lavet et indslag/quiz om os og med en præmie til den, som vandt. Men vi er gået lidt fra ideen..

Så sad jeg og læste en bryllupsberetning, hvor brudebørnene, mens brudeparret blev fotograferet, gik rundt blandt gæsterne og solgte lodder.. gæsterne kunne købe lodder og skulle smide penge i en sparegris, som brudeparret så fik.

Senere på aftenen blev numrene trukket ud og der var gevinster til de heldige.

Jeg er bidt af en gal tombola. Jeg kan ikke gå forbi en uden at jeg bare SKAL prøve.. med mindre det er en bamse-tombola eller en tombola med meget ringe præmier.. og jeg bliver sådan rigtigt børnesur, hvis jeg ikke vinder.

Så det er bare lige mig!

Spurgte L og havde forventet, at han ville dødsdømme forslaget.. men han sagde sgu ja :cheerleader3:

Så nu overvejer vi at købe 2 serier a 100 numre, en grøn og en creme (de skal jo passe til temaet) og putte 6 lodder i hver af de små gaveæsker - så er der ligesom også lidt mere mening i at have æskerne.

Vi forestiller os, at personalet mellem hovedretterne skal komme med en "ting" til os - så det ser ud til, at vi får en sang.. men det skal så være "spanden" med lodderne i - altså genparten til dem, som de har fået i gaveæskerne..

L vil råbe op og jeg skal vise gaven og uddele præmierne.

L synes, at der skal være ca 20 gaver, jeg synes 10 er nok, men lad os nu se..

Vi forestiller os nogle sjove men gode gaver.. fx foreslog jeg:

- et gavekort, hvor "vinderen" skylder os en middag

- en fotoramme med et GRIMT!!!!!! billede af os - som de så kan skifte ud med brudebilledet..

og så snakkede vi lidt om en æske/pose chokolade og måske noget, som passer til os.. fx er L helt tosset med MatadorMix.. det kan være vores yndlingsfilm.. en flot lysestage..

Altså.. omvendt bryllup... VI kommer med indslag og VI har gaver..

Men................ hånden på hjertet.. hvad synes I om ideen??

(vil altså også rigtigt gerne høre, hvis der er nogle, der synes den er totalt tåbelig!)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

:cheerleader3: Tror vi i morgen skal tage en tur ned i byen og se, om vi kan gøre de første indkøb til gaverne og købe lodderne :loveboard:

Synes det lyder som en god og sjov ide. Kunne godt være jeg også vil høre hvad min bedre halvdel synes om den og måske lade os inspirere af det.

Kan I ikke selv lave de lodder, bare printe numre ud på papir, klippe dem til og rulle dem sammen og en klat tape.

hvor mange penge vil I bruge på det?

Redigeret af Fuglesang
0

Del dette indlæg

:loveboard: Nu er lodderne købt!

Vi var i Arnold Busck og de havde sandelig lige amerikansk lotteri i creme og lys grøn, som vi ville have. Vi har så købt dobbelt, da vi skal bruge nogle til "trække-spanden".

Jo vi kunne godt lave selv, men det er jo de rigtige, som jeg er helt afhængig af ;)

Skal det være skal det være rigtigt! :cheerleader3:

Vi gav 20 kr pr æske, altså 80 kr i alt. Vi kunne nok have fået dem billigere nede i en butik i byen, men nu havde de lige dem, som vi ville have :cheerleader3:

Og så har vi købt den første gave.. en bog med de bedste citater, fra alle de yndlingsserier, som vi ser.

Simpsons (handyret), Venner, Frasier, Will og Grace og sådan - den kan man da få lidt sjov ud af :cheerleader3:

Så nu er vi i gang...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Så sad jeg og læste en bryllupsberetning, hvor brudebørnene, mens brudeparret blev fotograferet, gik rundt blandt gæsterne og solgte lodder.. gæsterne kunne købe lodder og skulle smide penge i en sparegris, som brudeparret så fik.

Jeg synes så, at idéen er ufed...

Jeg ved godt, det er mhp. gaver til gæsterne, men en tombola er jo REN indtjening, og hvis jeg kom til et bryllup, hvor jeg efter at have købt nyt tøj (for vil jo gerne være pænt klædt på), og købt en okay gave til en hvis sum, og så også liiige skulle spytte i kassen, så ville jeg nok tænke "øv".

Jeg ved godt, det ikke er mange penge, det skal koste, men hvis jeg som gæst sad og så på at alle sad og stoppede X kr. i en sparegris for jeres fornøjelse, så ville jeg synes, det var lidt... grisk... på en eller anden måde.

I får masser af (dyre?) gaver senere, som er personlige, også selvom der vil være pengegaver.

Jeg ville ikke bryde mig om at være den gæst, der er med (og som alligevel vil føle sig totalt Joakim von And agtig fordi "hun ikke synes det var passende").

Noget helt andet er folks kontantbeholdning til et bryllup, Jeg selv har ikke andet end det mest nødvendige med i en lille taske, dvs. nøgler, mobil, kørekort/dankort, sygesikringsbevis og that's it. Idéen falder jo totalt til jorden, hvis folk ikke har den store pung med, eller i det hele taget ikke har kontanter...

Jeg håber ikke, det lyder som et surt indlæg, jeg har bare lige givet min mening med :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg ved godt, det er mhp. gaver til gæsterne, men en tombola er jo REN indtjening, og hvis jeg kom til et bryllup, hvor jeg efter at have købt nyt tøj (for vil jo gerne være pænt klædt på), og købt en okay gave til en hvis sum, og så også liiige skulle spytte i kassen, så ville jeg nok tænke "øv".

Jeg ved godt, det ikke er mange penge, det skal koste, men hvis jeg som gæst sad og så på at alle sad og stoppede X kr. i en sparegris for jeres fornøjelse, så ville jeg synes, det var lidt... grisk... på en eller anden måde.

I får masser af (dyre?) gaver senere, som er personlige, også selvom der vil være pengegaver.

Jeg ville ikke bryde mig om at være den gæst, der er med (og som alligevel vil føle sig totalt Joakim von And agtig fordi "hun ikke synes det var passende").

Noget helt andet er folks kontantbeholdning til et bryllup, Jeg selv har ikke andet end det mest nødvendige med i en lille taske, dvs. nøgler, mobil, kørekort/dankort, sygesikringsbevis og that's it. Idéen falder jo totalt til jorden, hvis folk ikke har den store pung med, eller i det hele taget ikke har kontanter...

Jeg håber ikke, det lyder som et surt indlæg, jeg har bare lige givet min mening med :cheerleader3:

Jeg forstår udemærket din holdning, men prøv læs mit indlæg igen - vi tager ikke penge for lodderne (det var bare hvad de gjorde, i den tråd, hvor jeg fik ideen og hvor ideen vist kom fra en gæst, derfor salget).

Vi putter lodderne i gæsternes gaveæsker og åbner tombolaen lige før desserten, som sidste eller næstsidste (finder toastmaster ud af) indslag.

Så altså ingen penge i omløb, synes jeg også selv er forkert - kun ren og skær underholdning og sjov.

0

Del dette indlæg

Ren og skær underholdning og sjov jo, men jeg ville bedre kunne forstå det hvis I lavede det til andres bryllup, fødselsdage o.l. Det er jo jeres egen bryllupsfest og der vil gæsterne angiveligvis komme med underholdningen. Vil de ikke føle at der bliver "taget noget fra dem" og hvad med tidsplanen ?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi ville egentlig have lavet et indslag/quiz om os og med en præmie til den, som vandt. Men vi er gået lidt fra ideen..

Jeg er bidt af en gal tombola. Jeg kan ikke gå forbi en uden at jeg bare SKAL prøve.. med mindre det er en bamse-tombola eller en tombola med meget ringe præmier.. og jeg bliver sådan rigtigt børnesur, hvis jeg ikke vinder.

Så det er bare lige mig!

Spurgte L og havde forventet, at han ville dødsdømme forslaget.. men han sagde sgu ja :cheerleader3:

Så nu overvejer vi at købe 2 serier a 100 numre, en grøn og en creme (de skal jo passe til temaet) og putte 6 lodder i hver af de små gaveæsker - så er der ligesom også lidt mere mening i at have æskerne.

Vi forestiller os, at personalet mellem hovedretterne skal komme med en "ting" til os - så det ser ud til, at vi får en sang.. men det skal så være "spanden" med lodderne i - altså genparten til dem, som de har fået i gaveæskerne..

L vil råbe op og jeg skal vise gaven og uddele præmierne.

L synes, at der skal være ca 20 gaver, jeg synes 10 er nok, men lad os nu se..

Vi forestiller os nogle sjove men gode gaver.. fx foreslog jeg:

- et gavekort, hvor "vinderen" skylder os en middag

- en fotoramme med et GRIMT!!!!!! billede af os - som de så kan skifte ud med brudebilledet..

og så snakkede vi lidt om en æske/pose chokolade og måske noget, som passer til os.. fx er L helt tosset med MatadorMix.. det kan være vores yndlingsfilm.. en flot lysestage..

Altså.. omvendt bryllup... VI kommer med indslag og VI har gaver..

Men................ hånden på hjertet.. hvad synes I om ideen??

(vil altså også rigtigt gerne høre, hvis der er nogle, der synes den er totalt tåbelig!)

Jeg synes, det er en fremragende idé! Tror måske vi også bruger det.

Jeg har faktisk engang været til et bryllup, hvor der var amerikansk lotteri, og med præmier som kom brudeparret tilgode som eksempelvis: Invitér brudeparret på Mortens And. Det var arrangeret af nogle af gæsterne.

Men din idé med selv at arrangere det og med præmier som matadormix, fotoramme m.v. synes jeg nu også er ret genial! Jeg vil lufte det for min kommende mad. Vi frabeder os nemlig lejlighedssange, så det kunne være et godt alternativ til underholdning fra vores side :cheerleader3: Og det behøver jo ikke kun være gæsterne, der sørger for noget til os :cheerleader3:

Redigeret af Lotte1976
0

Del dette indlæg

Jeg forstår udemærket din holdning, men prøv læs mit indlæg igen - vi tager ikke penge for lodderne (det var bare hvad de gjorde, i den tråd, hvor jeg fik ideen og hvor ideen vist kom fra en gæst, derfor salget).

Vi putter lodderne i gæsternes gaveæsker og åbner tombolaen lige før desserten, som sidste eller næstsidste (finder toastmaster ud af) indslag.

Så altså ingen penge i omløb, synes jeg også selv er forkert - kun ren og skær underholdning og sjov.

Undskyld, min fejl :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer